Update: Fiat neaga fuziunea cu Peugeot Citroen

De Robert Gherghe
Publicat Joi, 22.01.2009
Grupul Fiat cauta o sa-si mareasca capitalul pentru a se pregati de o fuziune cu grupul francez Peugeot Citroen.

Esential

5 miliarde de euro este suma cu care Fiat doreste sa-si mareasca capitalul social.

Update: Simone Migliarino, purtatorul de cuvant al Fiat, a infirmat informatia aparuta in cotidianul italian La Republica, conform careia grupul italian ar urma sa fuzioneze cu grupul francez PSA Peugeot Citroen. Oficialii PSA s-au abtinut de la comentarii.

 

Stirea initiala: Familia Agnelli, actionara la Grupul Fiat, studiaza posibilitatea de a mari capitalul social cu 2 miliarde de euro, in vederea obtinerii unei participatii cat mai mari in gigantul auto care ar urma sa ia nastere.

Este vorba de o iminenta corporatie care ar urma sa ia nastere din fuziunea Fiat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen, sustine cotidianul italian La Republica.

Holdingul Exor, controlat de familia Agnelli, detine 30% din Fiat si doreste sa ramana un actionar important in cazul unei fuziuni cu PSA. O eventuala fuziune dintre PSA si Fiat constituie un adevarat soc pe piata auto mondiala, dar este explicabil in conditiile in care industria de profil a fost lovita extrem de dur de criza economica mondiala.

Grupul Fiat detine deja doua fabrici in parteneriat cu PSA Conform unor surse de pe piata, Fiat incearca de o luna sa obtina o linie de credit de 5 miliarde de euro.

Vestea este cu atat mai ciudata, in conditiile in care Fiat a preluat in acesta saptamana 35% din actiunile Chrylser, in urma unei aliante strategice incheiate cu americanii.

Via | Reuters

Comentarii (4)

  • sunshine64sm
    Se umfla spaghetele in ei
    De pe urma crizei unii trag ponoasele, altii foloasele...
    0 0
  • cozappz
    nu in prima jumatate a lui 2009
    Nici un zvon nu se confirma pana nu e infirmat oficial!
    0 0
  • sa fie oare un END OF.. al lu FIAT?
    0 0
  • Fuziuni...
    O fuziune nu inseamna neaparat disparitia unei marci de pe piata (vezi exemplele PSA, Porsche, Renault, etc...)... dar si aduc un important aport tehnologic partenerilor. Riscand ca unii sa ma ia la misto, sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne gandim: unde ar fi fost industria auto romaneasca daca Dacia nu ar fi fost integrata in grupul Renault ?)

    Probabil va fi si interesant si performant, de exemplu un Ducato cu design Fiat, motor Peugeot si suspensii Citroen.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru