Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.
VÂNZĂRI PE ŢĂRI
Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.
România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.
VÂNZĂRI PE MĂRCI
La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie.
Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.
|
NOIEMBRIE | IANUARIE-NOIEMBRIE | |||||||||
Cota de piaţă % | Unităţi | +/- % | Cota de piaţă | Unităţi | +/- % | ||||||
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | 2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | ||
1. | VOLKSWAGEN | 12.6 | 10.8 | 130.282 | 115.209 | +13.1 | 12.4 | 11.3 | 1.503.322 | 1.387.349 | +8.4 |
2. | RENAULT | 8.4 | 8.4 | 86.538 | 89.336 | -3.1 | 7.8 | 8.5 | 952.632 | 1.042.550 | -8.6 |
3. | FORD | 7.6 | 7.8 | 77.856 | 83.015 | -6.2 | 8.0 | 8.2 | 974.822 | 1.011.956 | -3.7 |
4. | OPEL | 7.0 | 7.6 | 72.481 | 81.316 | -10.9 | 7.4 | 7.3 | 897.416 | 900.901 | -0.4 |
5. | PEUGEOT | 6.1 | 7.4 | 63.280 | 78.662 | -19.6 | 6.8 | 7.4 | 830.322 | 907.337 | -8.5 |
6. | CITROEN | 5.7 | 5.9 | 58.679 | 62.624 | -6.3 | 5.8 | 6.2 | 702.952 | 761.990 | -7.7 |
7. | AUDI | 5.4 | 4.8 | 55.367 | 50.728 | +9.1 | 5.0 | 4.5 | 608.585 | 555.736 | +9.5 |
8. | BMW | 4.9 | 4.9 | 50.397 | 52.052 | -3.2 | 4.7 | 4.4 | 568.985 | 539.055 | +5.6 |
9. | MERCEDES | 4.7 | 4.9 | 48.035 | 51.984 | -7.6 | 4.4 | 4.3 | 529.328 | 529.234 | +0.0 |
10. | FIAT | 4.6 | 5.3 | 47.024 | 56.489 | -16.8 | 5.2 | 6.2 | 628.560 | 759.143 | -17.2 |
... | |||||||||||
15. | DACIA | 2.5 | 2.2 | 25.373 | 24.008 | +5.7 | 1.9 | 1.9 | 227.839 | 238.811 | -4.6 |
via | ACEA
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Nissan își ia adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R. După 18 ani de producție, R35 a ajuns la finalul ciclului de producție. (26.08)
-
Germanii de la Opel și-au regândit strategia de electrificare. Compania din Russelsheim a abandonat planurile de a comercializa numai vehicule cu zero emisii, în Europa, începând din 2028. (26.08)
-
În urmă cu 66 de ani, British Motor Corporation prezenta primul Mini, ca un răspuns la criza petrolului și cererea pentru un automobil economic și accesibil. (26.08)
-
OFICIAL: Noua generație Jeep Cherokee debutează cu motorizare hibrid
-
Viitoarea Kia EV2 va fi produsă în Slovacia. Ar urma să coste sub 30.000 de euro
-
Dacia Sandero redevine preferata europenilor. Volkswagen T-Roc și Toyota Yaris Cross pe podium
-
Ford, campion la rechemări în service. În 8 luni a anunțat 104 recall-uri
-
Kia EV4 a intrat în producție la uzina din Slovacia
Daca eu nu aveam dreptate, atunci de ce toata lumea cumpara VW si AUDI ? :))))
daca ceva se vinde bine nu automat inseamna ca e si bun.
Esti sigur ca vrei sa-mi dai un vot verde? :)Asa este, daca se vinde bine nu inseamna neaparat ca este si bun, dar daca se vinde prost inseamna ca e neaparat bun? Acum nu stiu pt ce-am primit voturi verzi si rosii, adica cei cu rosii care nu sunt de acord ca lovesc in masinile germane, sau cei cu verzi observand ironia...
La clasa premium, BMW a scazut pt ca cel mai vandut model al sau, seria 3 este la ora schimbului de generatii.
Sa nu uitam totusi ca si Mini face parte din grupul BMW.
Per total, la premium BMW ramane nr 1!
In plus Audi a ingenunchiat BMW si MERCEDES, cu toata gama lor de modele cu +/- 10cm mai lungi sau mai scurte, anul trecut ma amuzam cand vedeam acest lucru.