Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.
VÂNZĂRI PE ŢĂRI
Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.
România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.
VÂNZĂRI PE MĂRCI
La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie.
Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.
|
NOIEMBRIE | IANUARIE-NOIEMBRIE | |||||||||
Cota de piaţă % | Unităţi | +/- % | Cota de piaţă | Unităţi | +/- % | ||||||
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | 2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | ||
1. | VOLKSWAGEN | 12.6 | 10.8 | 130.282 | 115.209 | +13.1 | 12.4 | 11.3 | 1.503.322 | 1.387.349 | +8.4 |
2. | RENAULT | 8.4 | 8.4 | 86.538 | 89.336 | -3.1 | 7.8 | 8.5 | 952.632 | 1.042.550 | -8.6 |
3. | FORD | 7.6 | 7.8 | 77.856 | 83.015 | -6.2 | 8.0 | 8.2 | 974.822 | 1.011.956 | -3.7 |
4. | OPEL | 7.0 | 7.6 | 72.481 | 81.316 | -10.9 | 7.4 | 7.3 | 897.416 | 900.901 | -0.4 |
5. | PEUGEOT | 6.1 | 7.4 | 63.280 | 78.662 | -19.6 | 6.8 | 7.4 | 830.322 | 907.337 | -8.5 |
6. | CITROEN | 5.7 | 5.9 | 58.679 | 62.624 | -6.3 | 5.8 | 6.2 | 702.952 | 761.990 | -7.7 |
7. | AUDI | 5.4 | 4.8 | 55.367 | 50.728 | +9.1 | 5.0 | 4.5 | 608.585 | 555.736 | +9.5 |
8. | BMW | 4.9 | 4.9 | 50.397 | 52.052 | -3.2 | 4.7 | 4.4 | 568.985 | 539.055 | +5.6 |
9. | MERCEDES | 4.7 | 4.9 | 48.035 | 51.984 | -7.6 | 4.4 | 4.3 | 529.328 | 529.234 | +0.0 |
10. | FIAT | 4.6 | 5.3 | 47.024 | 56.489 | -16.8 | 5.2 | 6.2 | 628.560 | 759.143 | -17.2 |
... | |||||||||||
15. | DACIA | 2.5 | 2.2 | 25.373 | 24.008 | +5.7 | 1.9 | 1.9 | 227.839 | 238.811 | -4.6 |
via | ACEA
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Alfa Romeo și Maserati au ajuns la un acord prin care cele două mărci italiene vor dezvolta împreună viitoare modele. Decizia a fost luată pentru a reduce din costurile de producție. (13.06)
-
Maserati a înregistrat recent o nouă marcă înregistrată la Oficiul pentru Brevete și Mărci din Statele Unite. Noua marcă MC25 sugerează un potențial înlocuitor pentru actualul Maserati MC20. (12.06)
-
Ford a inaugurat o nouă linie de asamblare pentru baterii la centrul său de electrificare din orașul german Koln. Bateriile produse pe noua linie de asamblare sunt destinate modelelor electrice Explorer și Capri. (12.06)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Daca eu nu aveam dreptate, atunci de ce toata lumea cumpara VW si AUDI ? :))))
daca ceva se vinde bine nu automat inseamna ca e si bun.
Esti sigur ca vrei sa-mi dai un vot verde? :)Asa este, daca se vinde bine nu inseamna neaparat ca este si bun, dar daca se vinde prost inseamna ca e neaparat bun? Acum nu stiu pt ce-am primit voturi verzi si rosii, adica cei cu rosii care nu sunt de acord ca lovesc in masinile germane, sau cei cu verzi observand ironia...
La clasa premium, BMW a scazut pt ca cel mai vandut model al sau, seria 3 este la ora schimbului de generatii.
Sa nu uitam totusi ca si Mini face parte din grupul BMW.
Per total, la premium BMW ramane nr 1!
In plus Audi a ingenunchiat BMW si MERCEDES, cu toata gama lor de modele cu +/- 10cm mai lungi sau mai scurte, anul trecut ma amuzam cand vedeam acest lucru.