Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.
VÂNZĂRI PE ŢĂRI
Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.
România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.
VÂNZĂRI PE MĂRCI
La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie.
Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.
|
NOIEMBRIE | IANUARIE-NOIEMBRIE | |||||||||
Cota de piaţă % | Unităţi | +/- % | Cota de piaţă | Unităţi | +/- % | ||||||
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | 2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | ||
1. | VOLKSWAGEN | 12.6 | 10.8 | 130.282 | 115.209 | +13.1 | 12.4 | 11.3 | 1.503.322 | 1.387.349 | +8.4 |
2. | RENAULT | 8.4 | 8.4 | 86.538 | 89.336 | -3.1 | 7.8 | 8.5 | 952.632 | 1.042.550 | -8.6 |
3. | FORD | 7.6 | 7.8 | 77.856 | 83.015 | -6.2 | 8.0 | 8.2 | 974.822 | 1.011.956 | -3.7 |
4. | OPEL | 7.0 | 7.6 | 72.481 | 81.316 | -10.9 | 7.4 | 7.3 | 897.416 | 900.901 | -0.4 |
5. | PEUGEOT | 6.1 | 7.4 | 63.280 | 78.662 | -19.6 | 6.8 | 7.4 | 830.322 | 907.337 | -8.5 |
6. | CITROEN | 5.7 | 5.9 | 58.679 | 62.624 | -6.3 | 5.8 | 6.2 | 702.952 | 761.990 | -7.7 |
7. | AUDI | 5.4 | 4.8 | 55.367 | 50.728 | +9.1 | 5.0 | 4.5 | 608.585 | 555.736 | +9.5 |
8. | BMW | 4.9 | 4.9 | 50.397 | 52.052 | -3.2 | 4.7 | 4.4 | 568.985 | 539.055 | +5.6 |
9. | MERCEDES | 4.7 | 4.9 | 48.035 | 51.984 | -7.6 | 4.4 | 4.3 | 529.328 | 529.234 | +0.0 |
10. | FIAT | 4.6 | 5.3 | 47.024 | 56.489 | -16.8 | 5.2 | 6.2 | 628.560 | 759.143 | -17.2 |
... | |||||||||||
15. | DACIA | 2.5 | 2.2 | 25.373 | 24.008 | +5.7 | 1.9 | 1.9 | 227.839 | 238.811 | -4.6 |
via | ACEA
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford ar putea construi, în viitorul apropiat, un viitor model în Spania. Acesta va fi un SUV nou, cu motor hibrid, care ar urma să fie produs la uzina de la Valencia. (29.03)
-
Conform unui oficial al mărcii, Porsche va continua să producă motorul V8 și după 2030. Propulsorul va fi adaptat noilor norme de poluare Euro 7, însă ar putea fi produs în numere mai mici din cauza electrificării gamei de modele. (29.03)
-
Constructorul britanic de automobile lansează 4 pachete stilistice noi pentru modelul Bentayga S în Europa. Totodată, SUV-ul de lux a primit și o serie de îmbunătățiri de ordin tehnologic. (28.03)
- Hyundai prezintă noul Tucson facelift: interior complet revizuit
- Îmbunătățiri pentru Hyundai i30: farurile LED sunt acum standard
- Renault confirmă data lansării noului Captur facelift
- Noul Mercedes-Benz Clasa G facelift: motorizări mild-hybrid și mai multă putere
- OFICIAL: Kia EV9 este Mașina Anului 2024 în Lume
Daca eu nu aveam dreptate, atunci de ce toata lumea cumpara VW si AUDI ? :))))
daca ceva se vinde bine nu automat inseamna ca e si bun.
Esti sigur ca vrei sa-mi dai un vot verde? :)Asa este, daca se vinde bine nu inseamna neaparat ca este si bun, dar daca se vinde prost inseamna ca e neaparat bun? Acum nu stiu pt ce-am primit voturi verzi si rosii, adica cei cu rosii care nu sunt de acord ca lovesc in masinile germane, sau cei cu verzi observand ironia...
La clasa premium, BMW a scazut pt ca cel mai vandut model al sau, seria 3 este la ora schimbului de generatii.
Sa nu uitam totusi ca si Mini face parte din grupul BMW.
Per total, la premium BMW ramane nr 1!
In plus Audi a ingenunchiat BMW si MERCEDES, cu toata gama lor de modele cu +/- 10cm mai lungi sau mai scurte, anul trecut ma amuzam cand vedeam acest lucru.