Vehiculele electrice de la Ford vor avea baterii răcite şi încălzite cu lichid

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 03.09.2010
Temperatura acumulatorilor vehiculelor electrice de la Ford va fi controlată cu ajutorul unui lichid pentru menţinerea performanţelor la nivelul maxim indiferent de temperatura ambientală.

Esential

160 kilometri reprezintă autonomia versiunii electrice a lui Ford Focus.

Viitorul Focus electric de la Ford va fi echipat cu acumulatori Litiu-ion răciţi cu lichid. Pentru un mai bun control al temperaturii, aceşti acumulatori vor beneficia de un sistem de încălzire care va funcţiona tot cu ajutorul unui lichid. Astfel, acumulatorul va fi la temperatura optimă de funcţionare pe întreaga perioadă în care este folosit pe vehicul, oferind astfel performanţele maxime disponibile la momentul respectiv. Majoritatea vehiculelor electrice prezentate până acum folosesc baterii răcite cu aer, inferioare în ceea ce priveşte performanţele.

Noii acumulatori ai lui Focus EV sunt furnizaţi de coreenii de la LG Chem prin subsidiara lor americană – Compact Power Inc. General Motors foloseşte acelaşi tip de acumulator pe modelul Chevrolet Volt, care va debuta în noiembrie. Spre deosebire de Volt, modelele electrice de la Ford nu vor avea un sistem de extindere a autonomiei cu ajutorul unui motor cu combustie internă. Cei de la Ford au anunţat că versiunea electrică a lui Focus va avea o autonomie de 160 de kilometri şi că va fi construit în Michigan.

În ciuda faptului că nu beneficiază de acumulatori răciţi cu lichid, Nissan Leaf are aceeaşi garanţie ca şi Chevrolet Volt pentru acumulatorii săi. Ambele vehicule au o garanţie de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulatorii lor care folosesc tehnologie Litiu-ion.

Rămâne de văzut în ce măsură vor observa clienţii diferenţele dintre celor două tipuri de sisteme de răcire a acumulatorilor, despre care specialiştii în industrie spun că sunt majore.

Via | Businessweek

Comentarii (6)

  • pai cum sa nu observe clientii diferentele majore?

    dupa ce iti iei fericit cheile si iesi din reprezentanta, nenea consilieru iti atrage atentia ca ai mai uitat ceva: remorca-rezervor de 10 m lungime cu lichid de racire.
    1 10
  • Octavian
    Gica, ai impresia ca au de racit un ractor nuclear cumva? :))
    Este vorba de un sistem de racire similar celui de la motorul termic, atata tot ca se racesc bateriile si e adaptat la el.
    12 0
  • doar glumeam

    interesant ca unii folosesc racirea cu aer considerand ca e solutia optima iar ceilalti sufla si in iaurt (sau nu stapanesc prea bine tehnologia) si folosesc apa. Nu stiu cat de mare e sistemul dar cred ca e mai greu si are influenta nu prea buna asupra caracteristicilor unei masini si asa supraincarcate.
    1 5
  • Merge si nu prea merge
    Ideea este foarte simpla. Cu fiecare an calendaristic, cererea de carburanti fosili va fi tot mai mare, dar oferta va fi tot mai mica. Deci, asta inseamna preturi si taxe tot mai mari.
    Pentru inceput, constructorii auto au gasit o mica gaselnita, anume motoarele hibride (ardere interna + electric). Dar asta e ceva de moment.
    Pe viitor, se va da o batalie intre motoare electrice 100% vs. motoare pe hidrogen vs. motoare electromagnetice.
    In ce priveste sistemul d ela Ford, am numai cuvinte de lauda. Dar, are doua mari minusuri.
    1.Autonomie limitata. (cum dracu mai vii cu o amanta de la munte, de la 300-500km, daca ramai in drum si nevasta te suna non stop si prima intrebare adresata este "pe unde esti?" :)))
    2.Urasc genul de exprimari "racire cu apa sau cu lichid". Haideti sa gasim ceva "uscat". mai fiabil, mai elegant.........fara sa mai stam dupa coliere, bride, raciri si revizii la 3-4 ani, scurgeri, etc. Dati-o-ncolo de treaba.....sunt oameni in ditamai corporatia si nu-s in stare sa rezolve niste chestii elementare?
    3 5
  • ooo daaa
    Poate mi'a scapat mie pana acum , dar e prima oara cand vad un Focus in cularea asta.Pot sa zic ca arata bestial
    4 2
  • Baterii
    Domnilor, ininte sa fiti partizanii uneia sau alteia dintre solutii, v-as invita sa studiati putin. Dupa cum veti observa - in mod special bateriile Litiu-ion - se simt bine la o temperatura intre 20 si 30 de grade celsius. Daca temperatura este mult mai ridicata sau mult mai scazuta capacitatea de "memorie" a bateriei este afectata, si apar probleme in ceea ce priveste autonomia. GM/Opel si mai nou Ford - a ajuns la concluzia ca cel mai eficient se poate controla temperatura bateriei folosind lichid - nu uitati ca aer folosesc si bateriile de la un laptop - si stim foarte bine ca autonomia scade drastic daca sunt in jur de 0 grade. Acelasi lucru se observa la telefoane mobile. Vad o anumita problema la sistemele pe aer prin prisma faptului ca vor trebui sa folosesca mai multa energie din baterie ca sa incalzeasca sau sa raceasca bateria. Oricum eu sunt de parere ca pe moment singura solutie care este cu adevarat viabila pentru modul cum interpretam noi astazi mobilitatea este Opel Ampera(Chervrolet Volt), pentru ca functioneaza tot timpul electric insa sursa de energie este fie bateria fie generatorul de la bord, in caz ca parcurgi distante mai mari de 60 de km.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru