Feedback

Salonul Auto de la Frankfurt 2017

Noul Dacia Duster, lansat la Frankfurt: design revizuit, interior nou și motorizări cunoscute

Publicat Marti, 12.09.2017
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 27
Dacia a prezentat noua generație Duster. Modelul a fost expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt și vine cu un design revizuit, cu un interior nou și cu motorizări cunoscute.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a prezentat noua generație Duster în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. SUV-ul constructorului de la Mioveni promite acum un design revizuit, un interior nou cu elemente moderne și motorizări cunoscute.

"Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, abordând un design exterior robust, complet nou. Interiorul inedit se remarcă prin confortul oferit, prin calitatea percepută și prin ergonomie", a declarat Francois Mariotte, director comercial Dacia.

Noua generație Duster măsoară 4.3 metri lungime, are o lățime de 1.8 metri și o gardă la sol de 210 mm. Portbagajul măsoară 445 de litri în varianta 4x2, respectiv 376 litri în versiunea 4x4. Unghiul de atac ajunge la aproximativ 30 de grade, în timp ce unghiul de degajare măsoară 33 de grade.

Din punct de vedere estetic, echipa lui Laurens van den Acker, șeful de design Renault, a continuat să promoveze aspectul robust al SUV-ului de la Mioveni. În partea frontală a noii generații Dacia Duster observăm blocuri optice noi, nervuri pe capotă și un scut de culoare crom satinat. Conform oficialilor Dacia, parbrizul noului Duster este amplasat cu 100 de milimetri mai în față și este mai înclinat. Pasajele roților sunt și ele mai generoase, iar jantele de 17 inch completează aspectul noii generații Duster.

În zona din spate, SUV-ul constructorului de la Mioveni integrează stopuri cu design nou a căror semnătură luminoasă a fost preluată de pe faceliftul lui Sandero și Logan. De asemenea, caroseria primește noua nuanță Atacama Orange.

"Reinventarea unui model emblematic, precum Duster a fost o adevărată provocare pentru echipele de design dar și o sursă de motivație. [...] Avem un design complet nou, atât la exterior cât și la interior. Datorită liniilor înălțate și aspectului mai lat al vehiculului, noul Duster pare mai impozant iar caracterul său de SUV și mai afirmat", a declarat Laurens van den Acker, directorul de design Renault.

La interior, noua generație Duster promite o planșă de bord revizuită, materiale mai bune și un display poziționat ceva mai sus. Totodată, bordul este prevăzut cu cinci aeratoare, trei dintre acestea fiind amplasate central. În centrul instrumentarului de bord își face apariția un display prin intermediul căruia șoferul primești informații esențiale cu privire la sistemele mașinii. Nu trebuie să uităm de noul volan cu patru brațe care poate fi ajustat în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm).

Dacia spune că noua generație Duster oferă scaune noi mai confortabile și mai ușor de reglat. Lungimea șezutului a fost mărită cu 20 de mm, iar tetierele reglabile sunt noi. Scaunul șoferului dispune de reglaj lombar și de un mecanism care îi permite reglarea pe înălțime (60 mm). 

Spațiile de depozitare de la interior ajung acum la 28.6 litri, cu 5.8 litri mai mult față de vechea generație. Noile spații de depozitare se găsesc pe consola centrală și în fața pasagerului din față. Totodată, Dacia spune că intensitatea zgmotului resimțit la interior a scăzut.

"La interior, noul Duster a fost complet redesenat. El este acum mai confortabil și mai practic, propunând comenzi mai accesibile, echipamente noi și mai multe spații de depozitare. Calitatea materialelor și finisările mai precise demonstrează faptul că Dacia a trecut la o nouă etapă cu noul Duster", a afirmat David Durand, directorul de design Dacia.

În ceea ce privește echipamentele, noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată, de airbag-uri cortină, de un sistem de activare automată a luminilor, de pornire și acces fără cheie și de un sistem de avertizare pentru unghiul mort. În plus, noua generație Duster este echipată cu sistemul denumit "multiview camera". Acesta integrează patru camere video (una frontală, una în spate și două laterale) cu ajutorul cărora șoferul poate calcula mai ușor manevrele din off-road și nu numai. Oficialii constructorului de la Mioveni spun că noul Duster o să fie disponibil cu sistemele Hill Descent Control și Hill Start Assist.

Noua generație Dacia Duster poate fi comandată cu două unități pe benzină și două diesel. Fanii propulsoarelor pe benzină pot opta pentru unitatea SCe 115 (4x2) sau pentru cea TCe 125 (4x2, 4x4). Dacă preferi un motor diesel, Dacia pune la dispoziție unitatea dCi de 90 de cai în varianta 4x2 sau versiunea dCi de 110 cai (4x2, 4x4). În cazul unui Duster echipat cu motorul diesel de 110 cai în versiunea 4x2, clienții pot opta și pentru cutia cu dublu ambreiaj EDC.

ALTE ARTICOLE DESPRE NOUL DUSTER:

● Interiorul noului Dacia Duster: tot ce trebuie să știi despre materiale, sisteme și ergonomia noii generații
● REPORTAJ Strict Secret: Noul Dacia Duster s-a dezbrăcat de secrete la Paris în fața Automarket
● GALERIE FOTO OFICIALĂ: A doua generație a lui Dacia Duster este aici
● Laurens van den Acker: "Atunci când vezi noul Duster pe stradă, înțelegi cât de mult s-a schimbat"
● Laurens van den Acker prezintă interiorul noului Duster: "Dacia începe să stea acum pe propriile picioare"


Comentarii (27)

  • De ce nu au pus navigatia SI MAI SUS, in raza vizuala a soferului ?! Este pacat ca au ratat o mare oportunitate dar - poate - o vor face data viitoare...Mult succes !!!! Poate incercati si o electrica, n-ar fi deloc rau.....
    21 13
  • Îmi place că interiorul chiar dă impresia că ești la volanul unui SUV capabil în off-road, în sensul că e masiv și pătrățos. Îmi place foarte mult și interiorul și exteriorul. Chapeau bas!
    24 7
  • Mihaela: Înmatriculare mașină cu 2 propietari? Raspunde
  • 16 24
  • Noroc ca n-au copiat alte masini gen Jeep Renegade. In rest e literally acelasi Duster, cu tehnologie mai noua de 10 ani. Ceea ce il face in continuar eo masina foarte buna pentru pret. Still, pacat de copiat, puteau mai mult.
    13 16
  • Sunt un pic dezamagit de partea superioara a bordului. Mi se pare prea... sobra, prea serioasa... cred ca se potrive mai bine o culoare mai deschisa, mai calda... mai prietenoasa. E cumva in contradictie cu aspectul elegant al consolei centrale. Da, stiu. E un SUV. Masina mai impozanta. Insa in zilele noastre SUV-ul e folosit nu doar in teren accidentat. Are rol si de masina de familie.
    In privinta pozitiei sistemului de navigatie, cred ca era prea scump daca l-ar fi mutta mai sus. Dar mai incomoda mi se pare amplasarea butonului de avarii. Ar fi fost bine (in opinia mea) sa fie pus in partea de sus, ca sa-l ai la indemana intr-o situatie limita (nu cand opresti aiurea ca sa mergi sa-ti iei tigari :)) )
    In rest, ma astept la insonorizare mai buna si la niste scaune mai confortabile.
    14 8
  • Bogdan
    Totul suna bine pana la motor. Era asa greu sa puna si ei motorul de pe Renault de 1.6 dci 130 de cai ? In continuare motoare mult prea puturoase.
    15 10
  • Da, e greu pentru un low cost.
    22 2
  • Fiecare comparatie trebuie facuta tinand cont de segmentul de pret caruia i se adreseaza Dacia in general si Duster in special.
    Iar pentru acest segment, NU ARE NICI UN CONCURENT!
    Este dupa parerea mea, brandul cu dezvoltarea cea mai puternica, si cu foarte foarte multe aprecieri, de peste tot de unde se vinde.
    Iar Duster a dovedit ca se descurca extraordinar si in offroad, si reuseste sa tina piept unor masini cu valori aproape de dublu la achizitie.

    Inca o data, felicitari DACIA!!!!

    Daca ar intelege si cretinii care ne conduc ca avem nevoie de infrastructura, poate nu am pierde incet-incet uzina de la Pitesti, in favoarea celei din Maroc..
    38 2
  • Sandu al-III-lea
    7 27
  • Adrian
    Portbagajul e mai mic ca la vechiul model??? Cum e posibil?
    7 3
  • @Alex

    Ai vazut conceptul Duster lansat in 2009?
    Iti spune ceva in comparatie cu Range Rover Evoque 2011-2013?
    Asta apropo de copiat design.
    Ce e bine, e ca nemtii nu sunt atat de carcotasi ca noi romanii si realizeaza volum la vanzari, fara sa mai comenteze motorizarea, navigatia care, vezi Doamne nu e la nasul soferului si alte asemenea chichite.
    Bravo Dacia Duster. O masina care incepe sa devina si frumoasa.
    16 1
  • robert
    dacia nu mai este produsa doar romania este o masina produsa toata lumea care in curind va muta productia duster 3 si in maroc
    4 2
  • Dumitrescu George: Bara stabilizatoare. De ce nu este? Raspunde
  • 2 16
  • MANU MUGUREL
    3 15
  • FELICITARI DACIA!
    VA FI UN MARE SUCCES!!!!!
    10 4
  • @sandu
    de ce naiba s-ar bate o DACIE!!! cu o Skoda? Masina asta e intr-o clasa proprie, e un SUV low cost si atat. Nu se pune problema de concurenta pt ca nu exista si pt ca nici nu le pasa sa se bata cu cineva. Masina asta nu-i pt cei care isi masoara valoarea in trafic. Daca si intr-o Dacie te uiti la masina de langa tine sa vezi daca esti mai jupan ca celalalt (am observat ca asta conteaza mai nou in trafic, sa le arati cine-i bossu) atunci am ajuns grav de tot.

    Felicitari Dacia pt masina, chiar e o masina placuta. Daca n-as avea varsta la care sa-mi doresc masini cu niste cai putere care oricum nu-mi folosesc deloc (poate sa ma omor mai repede), mi-ar placea sa am un Duster.
    22 0
  • Apropo, stiti care-i partea tare? Dacia in general e laudata cam in toate tarile in care se vinde. E o masina care-ti ofera strictul necesar (in cazul de fata si ceva peste), consuma putin, te duce din punctu A in B intr-un mod placut si normal...si care costa putin. Pt un vestic mai ales, masina asta costa foarte putin si totusi ii ofera cam tot ce are el nevoie de la o masina.

    Bai frate, numa in Romania e un cazan, ca saracii de noi suntem crescuti in aur si nu ne mai suportam in jeguri de masini, toti tre sa avem masini de lux. Dupa ce ca suntem vai **** noastra, nu da nici naiba 2 bani pe noi, mai si injuram putinele lucruri pe care le producem, si culmea, sunt si apreciate de altii.
    38 2
  • E mai tare sa citesti comentariile decat articolul. Intotdeauna cand e un articol despre Dacia apar:
    1. tipul care zica ca nu a reusit sa intreaca Skoda neintelegand ca Renault Nu intentioneaza sa faca mai tare Dacia decat Renault.
    2. Tipul care face reclama la Suzuki. Indiferent ce, el iti recomanda Suzuki.
    3. Tipii care mai bine isi iai merzan sau beamveu la mana 3 cu 2-3 sute de mii de km.
    4. Tipul care gaseste ca masina in ansamblu e copiata. pt are un element care seamana cu o alta masina.
    35 2
  • Dupa ce au pus Hill Descent Control, Hill Start Assist, keyless, EDC, volan reglabil si pe adancine, etc, etc . . . astept sa vad ce mai vrea lumea sa-i mai puna, ca mereu se gasesc unii care zic ca mai trebuie ceva
    27 1
  • @Dan: e foarte tare comentariul desi lista ta cred ca poate fi amendata si cu alte tipologii umane.

    @Ara: bune observatiile, mai ales EDC-ul care e poate cel mai bun tip de cutie automata de pe piata la ora actuala pus pe o masina low-cost.
    15 1
  • Andrei
    De ce nu exista si EDC-ul pe motoare cu benzina?
    2 1
  • Are cumva airbag-uri cortina?? Din ce am vazut intr-o poza a stalpului unde sunt centurile da.
    7 1
  • Marius: Cost intretinere/schimb ulei dacia dokker? Raspunde
  • Tot ce ii lipseste este o cutie automata pe versiunea 4x4, doar atat. Ar fi batut Kadjarul prin KO, mai ales ca Dusterul are acum si Around View.
    16 1
  • Poate apare un și un tuner low cost de casă agreat de Dacia și atunci vom fi mulțumiți cu toții:)
    Deschidem lista pentru comenzi! Nu vă înghesuiți! Ajunge pentru toată lumea :)
    5 1
  • Au pus si airbag cortina, cerut de unii, au adus destule. Dar in continuare sunt carcotasi. Ipocritilor, oricum nu ati fi cumparat Duster, asa ca abtineti-va ca sunteti penibili! Nu va convina, cumparati altceva, aveti variante la greu!
    7 5
  • @LR din cate stiu Renault are un tuner si anume Elia. Brosura lor (in germana) e aici http://www.elia-tuning.de/download/Katalog_Renault-Dacia.pdf Dacia e la sfarsit. Preturile le judeca fiecare.
    4 0
  • @Tudor
    5 11

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru