Feedback

Salonul Auto de la Geneva 2016

Audi a lansat cel mai puternic SUV diesel din lume: SQ7 oferă 435 de cai putere și un compresor electric

Publicat Joi, 03.03.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 15
Audi a dezvăluit noul SQ7 TDI, o versiune diesel a actualului Q7, gata să livreze cele mai generoase resurse din segmentul SUV-urilor.

Te ajutăm să primeşti oferte speciale personalizate direct de la cei mai apropiaţi dealeri.

Audi Q7
Cere ofertă

Deși Salonul Auto de la Geneva este în plină desfășurare, Audi a decis să lanseze cea mai puternică versiune diesel a actualului Q7 în afara evenimentului, după ce zilele destinatei presei s-au terminat. Cu o decizie de marketing greu de înțeles, germanii au preferat să aștepte liniștirea apelor din primele zile de presă ale salonului.

Noul Audi SQ7 TDI nu este numai cea mai puternică versiune pe motorină a SUV-ului, ci, totodată, și cel mai puternic motor diesel din lume instalat pe un SUV. Asta pentru că Audi a folosit sub capota lui SQ7 TDI un motor turbodiesel V8 de 4.0 litri, echipat, în premieră mondială pentru o mașină de serie, cu un compresor electric (EPC).

Dieselul oferă 435 de cai putere și un cuplu impresionant, de 900 Nm, livrat extrem de devreme: adică de la 1000 rpm. Cu asemenea resurse, SQ7 TDI ajunge de la 0 la 100 de km/h în doar 4.8 secunde și poate atinge o viteză maximă de 250 de km/h. Chiar și așa, eficiența va fi specifică unei unități V6. Consumul mediu anunțat va fi de 7.4 litri/100 de km, iar emisiile vor fi de 194 g/km.

Esential 435 de cai putere oferă noul Audi SQ7 TDI.
900 de Nm livrează motorul diesel V8.
7.4 litri/100 de km este consumul mediu al noului SQ7 TDI.

Noul compresor electric este folosit pentru a ajuta motorul cu opt cilindri la pornire și la rotații reduse, încercând astfel să elimine clasicul turbo lag. Sistemul EPC are un motoraș electric și o roată de compresie care se învârte cu până la 70.000 rpm. Acesta are o putere de 7 kW și este alimentat de o baterie litiu-ion, amplasată în portbagaj.

Audi a recalibrat și transmisia automată cu opt trepte pentru a oferi o schimbare mai rapidă și mai eficientă a treptelor. Ea este asociată unei tracțiuni integrale quattro, care vine cu diferențial central autoblocant. Interacțiunea cu asfaltul se face prin intermediul unor jante de 20 și 22 de inch, cu anvelope de 285/45.

Noul Audi SQ7 TDI va fi disponibil în Europa din această primăvară, prețurile urmând să înceapă de la 89.000 de euro în Germania, pe piața mamă.


Comentarii (15)

  • Da... la 0-100 daca e cum spun ei e mai rapid chiar si decat 6.0L V12 TDI de pe ala vechi. Sper sa scoata si un V12 ca sa fie chiar cel mai perfromant suv diesel din lume !
    13 14
  • Brembo
    La ce specificatii are si stiind cum scot cei de la VAG astfel de specificatii banuiesc ca motorul e ori non Euro ori Euro 1.
    25 21
  • Aneculesei Daniel: S-a aprins la bord martorul de servo si volanul a devenit foarte rigid. Raspunde
  • arogantul
    acum doi ani Volvo a construit un motor de 2 litri pe benzina cu doua turbine si un compresor electric care scotea 450 de cai. pacat ca nu aveau la momentul respectiv o masina capabile sa primeasca un asemenea motor. Poate poate vom avea o versiune Polestar a noului S90 echipat cu o versiune de serie a motorului respectiv.
    16 13
  • BMW trebuie sa faca ceva in privinta asta. :)
    18 4
  • 5 15
  • someone
    e impresionanta turatia de la care e disponibil cuplul.
    intrebare: acel compresor electric se alatura la una sau doua turbine clasice?
    18 1
  • @arogantul
    7 18
  • Dieselgate
    7 13
  • arogantul
    @ ala fara nick
    nu ai inteles mare lucru din comentariul meu, ideea nu era de cine scoate mai multi cai din 2 litri ci ca nu este primul motor care foloseste compresor electric.
    si ca veni vorba de motoare de 2 litri, mercedes are pe A45 AMG 381 de cai, so what? nu despre asta vorbim, vorbim de compresoare electrice, si probabil ca daca acel merc ar avea si el un compresor electric ar scoate mai mult de 400 de cai din 2 litri, poate chiar 450
    asa ca motorashu ala de pe mitzupishi nu are nimic special in el insusi. daca pui destule turbine ca numar sau ca dimensiune, poti sa scoti si 1000 de cai din 2 litri.
    13 2
  • E OK pentru cei care isi plimba yahtul de la un lac la altul.In rest felicit folosirea compresorului fie si electric si scoaterea din ecuatie a paguboaselor turbine.
    12 3
  • @arogantul
    pai nu ai fost destul de explicit din prima;
    asa cum zici acum, is de acord ;-)
    3 4
  • În sfârșit, au implementat compresorul electric pe un model de serie! Ce model urmează?
    7 0
  • Aneculesei Daniel: Zgomot la mers la motor. Posibil axa cu came. Este vreo cota standard... Raspunde
  • As fi preferat un V12 diesel ca cel folosit in generatia anterioara dar imbunatatit. Totusi si asta este destul de bun.
    4 3
  • someone
    @ LR: probabil toate celelalte din clasele superioare
    5 0
  • bun bun, dar la spatele ala nu puteau sa puna si ei ceva pe masura in materie de design. pentru mine arata ca o duba iveco...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru