Adio, Mercury!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
De ieri e oficial: marca Mercury, care până în acest an a făcut parte din portofoliul Ford, nu mai există. Brandul care produce modele premium pentru grupul american şi-a dat ultima suflare ieri, când pe porţile uzinei din Saint Thomas, canada, a ieşit ultima maşină fabricată sub sigla mărcii: un Mercury Grand Marquis.
Marca americană a fost fondată în 1939 de către Edsel Ford, fiul lui Henry Ford, fondatorul imperiului auto cu acelaşi nume. Dacă marca a fost cunoscută în ultimele decenii pentru modele premium construite pe platformele dezvoltate pentru marca Ford, primele modele ale celor de la Mercury erau versiuni de performanţă ale maşinilor create de marca-mamă. Anul de maxim succes al mărcii Mercury a fost 1978, când aceasta a vândut 580.000 de maşini. În 2010, americanii au cumpărat doar 93.195 de unităţi Mercury.
Dispariţia mărcii este legată de strategia viitoare a celor de la Ford, care au anunţat că se vor axa de acum doar pe dezvoltarea brandurilor Ford şi Lincoln.
Mercury a fost situată, ca segment de piaţă, între cele două mărci rămase în portofoliul Grupului.via | Ford
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Filmul despre viața în Formula 1 are un buget de peste 300 de milioane de dolari. Filme care au mai avut bugete asemănătoare au fost Avatar și Jurassic Park. (15.05)
-
Din cauza cererii în scădere pentru modele electrice, producătorul german oprește dezvoltarea noii platforme electrice. (15.05)
-
Gigantul Stellantis și chinezii de la Leapmotor vor comercializa mașini cu zero emisii și preț accesibil pe piața europeană. Pentru început vor exista două modele care vor ajunge și în România. (14.05)
- Noi detalii despre Opel Frontera: preț de pornire de 24.000 de euro
- Autostrada Bucureștiului A0 se va conecta cu A2 în vara acestui an
- Lamborghini: nu vom încerca să prindem din urmă Ferrari Purosangue
- Filmul despre Formula 1, în care joacă Brad Pitt, ar putea fi cea mai scumpă producție făcută vreodată
- Noutăți pentru Mercedes-Benz Clasa C și GLC: cel mai nou sistem MBUX
asa ceva nu poate tine decat in europa
La urma urmei, ecuaţia e simplă şi valabilă pentru toate mărcile de maşini de pe planeta asta: trebuie să vinzi cât să-ţi acoperi costurile şi să produci profit, fie el şi mic. Valabil şi pentru Mercury, şi pentru Dacia, SAAB, Lada, Trabant şi ce mai vreţi voi. Altfel, ori dispari, ori (cazul fericit) te cumpără altcineva.
Pentru cei care speră la renaşteri de mărci din propria cenuşă, un simplu exerciţiu: câte mărci de automobile au dispărut, chiar cu mulţi ani înainte de criză? O grămadă. Câte mărci au fost cumpărate? O grămadă. Câte mărci noi au fost reînfiinţate? Momentan pot spune că două, Bugatti şi Maybach. Ambele, din păcate, pierd bani grei.