OFICIAL: Volkswagen Polo GTI, 180 CP

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 17.02.2010
Volkswagen a publicat astazi primele imagini si informatii ale noului Polo GTI, mezinul gamei de performanta, care calca pe urmele fratelui mai mare Golf GTI. Sub capota se ascund 180 de cai, struniti de o cutie DSG.

Volkswagen a prezentat astazi oficial versiunea de performanta a micului Polo. Botezat cum altfel decat GTI, subcompactul sportiv isi va face debutul oficial luna viitoare in cadrul Salonului Auto de la Geneva, unde va putea fi admirat alaturi de fratele mai mare, Volkswagen Touareg, in doua variante de caroserie: cu trei si cinci usi.

Mezinul gamei de performanta vine propulsat de un motor pe benzina de 1.4 litri TSI, capabil sa ofere pana la 180 de cai putere. Resursele sunt exploatate cu ajutorul unei transmisii DSG cu sapte rapoarte, in timp ce tinuta de drum este imbunatatita de un diferential electronic XDS, similar celui instalat pe fratele de concern Seat Ibiza Cupra. Pentru a putea tine sub control aportul de putere, Volkswagen a coboarat garda la sol cu 15 mm si a rigidizat suspensia pentru un plus de siguranta.

Asemeni predecesorului sau, noul Polo GTI copiaza "aspectul vestimentar" al fratelui mai mare, Golf GTI. Exteriorul este asadar dominat de aspectul masiv al jantelor de 17 inch din aluminiu, de pragurile laterale, de extensiile spoilerelor si de grila cu aspect de fagure si contur rosu, traditionala.

La interior, clientii vor beneficia de o tapiterie textila, cu acelasi tipar de culori ca al fratelui Golf, precum si de un volan sportiv, in trei spite.

via | VW

Comentarii (43)

  • diferential electronic XDS
    Nu inteleg ce legatura are cu diferentialul. Pur si simplu este un sistem electronic-servo-hidraulic care franeaza o roata care se invarte in gol. Singura legatura ar fi faptul ca cele doua roti sunt legate printr-un diferential.
    7 5
  • hahaha
    inca un epic fail de la vw, alta masina careia DS3-R si Mi.To GTA ii vomita in fata:))
    13 35
  • hmm
    Nu vreau sa fiu carcotas, insa mie nu prea mi se pare interesanta. Nu sunt fan al motoarelor TSI de 1.4 si o asemenea putere, fiabilitatea mi se pare indoielnica, pentru ca o turbina cere un regim de exploatare ceva mai... special sa zic asa.
    Cu siguranta este o masina performanta, insa personal nu mi-as cumpara asa ceva.
    17 23
  • ztele:m-ai dat gata cu limbajul ala.esti "boss" mare
    Laucalin:nuj ai nici cea mai mica idee despre tsi-uri....ciocul mic.
    16 14
  • @LauCalin
    Fiabilitatea ti se pare indoielnica din lipsa de cultura auto, motoare turbo cu 120 CP/l se fac de 20 de ani fara probleme, iar pentru motor benzinar turbo, 120 CP/l este chiar relaxat.
    Masina este interesanta datorita potentialului de tuning si aprecierilor primite in variante mai slabe de putere.
    15 7
  • astia 2 dinaintea mea
    Scuzati-ma ca mi-am spus o parere fara sa jignesc. In primul rand lucrurile astea le-am discutat cu mai multi posesori de VW de pe vwforum care au aceasi parere ca si mine. Nu am zis ca este un motor slab sau ca masina nu are performante bine, ci faptul ca tehnica este destul de complexa. Nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa o turbina atat de performanta. Asa ca as fi preferat totusi un motor aspirat.
    19 6
  • Victor
    A ''scapat'' prima imagine cu noul Porsche Cayenne. Pozele oficiale vor aparea in aceasta seara sau maine
    www.motorauthority.com
    0 9
  • @noname
    toate masinile au diferential. ridica rotile fata (amandoua), porneste motorul, baga in viteza I si lasa usor ambreajul. si poti sa opresti o roata cu mana
    5 2
  • aiurea...si cine o cumpara ca parca vad ca va costa peste 18000euro astia de la vw fac orice sa atraga atentia....
    7 9
  • @LauCalin
    Ca nu ai cultura auto o demonstrezi inca o data si nu este nici pe de parte o jignire.
    Ce treaba are ce ai discutat cu mai multi posesori de VW :)))
    Motoarele de 1.8 - 225 CP, 2.0 - 240-265 CP nu au si nu au avut nici un fel de probleme in varianta stoc, iar tehnica este aceeasi cu cea de acum 20 de ani doar putin imbunatatita, nu este nici o minunatie.
    Nu este o turbina performanta, este chiar una normala, mica si ieftina.
    14 7
  • @scuderia
    Ce nu ai inteles tu este ca in cazul diferentialului asat de pe Polo daca incerci sa opresti o roata nu o sa poti, se numeste diferential cu autoblocant sau alunecare limitata.
    6 4
  • @gtrazvan
    Am vazut ca ai sarit ca ars la comentariile lui LauCalin. Nu a facut nimic alceva decat sa-si spuna parerea,foarte rautacios din partea ta.

    Esti cumva inginer auto,sau mecanic ,de ai cultura f.vasta in domeniul auto ? Desii. turbina de pe motoarele TSI este una cu geometrie fixa,este una foarte complexa....Pret 550 Euro afermarket. Nu vreau sa am gandesc orginalu cat costa. Asadar nici ieftina nu este.


    Ce motor de 1.8 L , 225 cp cunosti ,stock ? Daca la 2.0 L ,240 cp te-ai referit la Astra opc sau la cupra TFSI ,atunci nu ai de unde sa stii cat de fiabile sunt. Nu a apucat nimeni sa faca peste 250.000 km cu ele,sa aflam cat de fiabile sunt .Consider ca dupa 250.000 de km aflam fiabilitatea unui motor. Nici un test nu este convingator precum este testul de zi cu zi. Adica fiabilitatea unui motor scade cand cei 250.000 de km sunt facuti pe strada (vribatii,rezonanta,praf,etc).


    Sper ca nu te-am suparat,dar data viitoare comenteaza asupra articolului ,nu unei persoane care a spus ca nu ar cumpara o astfel de masina. NICI EU NU AS FACE ... cand fortele sunt distribuite neuniform intr-o incinta mica(1400cm),atunci reazemele sunt mult mai dispuse la defecte postuzuale,iar deformatiile apar mai rapid.

    P.S.: Nu imi pasa de comentariile pe care le voi primii


    ____Stima____
    18 9
  • @green
    1.8 pe vechiul S3 deci faci pe cunoscatorul aiurea!
    7 4
  • @green
    si nu sunt razvan;)
    3 3
  • Ce atata discutie
    Eu nu inteleg de ce unii pot sa comenteze si pe tema unui motor desemnat Engine of the Year. Chiar asa prost si nefiabil sa fie cum pretind unii "cunoscatori"?
    Eu cred ca aici e vorba ca sunt unele personaje care au ceva cu un anumit grup si nu se pot abtine sa nu comenteze aiurea.
    Masinuta asta arata foarte bine si are un motor excelent pt clasa ei. Nu este o performera, deci nu are sens sa fie comparata cu Clio RS. Pt asta probabil ca vom vedea un Polo R cu motorul 2.0 TSI de 210cp.
    9 3
  • Polo
    Este dragut si se va vinde foarte bine. Este mai versatil decat un Clio si mai putin tipator decat o Corsa. Fiesta nu are o echipare pe masura si probabil ca multi vor alege calitatea nemteasca in defavoare modelelor latine DS3 si Mito. Nu cred ca este un esec, ci un succes si pe de o parte e bine venita aceasta continuitate de design.

    Pe de alta parte, parca merita niste jante noi ca astea au tot fost folosite pe Golf V si modelul Polo anterior. Iar tapiseria cu aspect de covorase "a la bunicuta" nu este decat pe gustul fanilor marcii. As fi preferat ceva mai sportiv (a se vedea Corsa, Mito si chiar Clio).
    8 2
  • @GreeN
    1. Nu am sarit caars, am contrazis si argumantat.
    2. O turbina de 550 de eur este chiar foarte ieftina.
    3. 1.8 si 225 CP are vechiul TT si S3.
    4. 2000 cmc si 260 CP avea Subaru acum vre-o 14 ani.
    5. 2000 cmc si peste 200 CP aveau Lancia, Toyota si Opel acum vre-o 20 de ani.
    5' Prin 2004 Mitsubishi a scos Evo VIII FQ400 - adica 2000 cmc si 400 CP - 200 CP/l
    6. 2000 cmc si 23 CP avea GTI Edition 30
    7. In afara de ultimul, au apucat 250 k de km si mai mult nici nu trebuie sa suporte fara reparatii interne iar o turbina pe al 100-150 de mii de km si-a facut viata.


    In final poti sa iesi din anonimat si iti faci un cont banal, sa-l iei pe LauCalin de manuta si sa mai aprofunadati domeniul auto, mai ales ca eu chiar am vorbit la subiect, am aparat un motor turbo din articol, tu in schimb ai fost un avocat foarte prost, cu aceeasi incultura auto si care chiar nu ai vb la subiect.
    14 4
  • Crysty
    VW
    Prefer Clio RS sau Corsa OPC, fiecare cu cate 192CP !
    9 5
  • @Crysty
    ce sa zici si tu fara sa te bage cineva in seama!!
    O sa se vada in vanzari cat de tari sunt masinile din clasa asta.
    Dar cu cine sa vorbesti cand toti din Europa sunt manelisti numai cativa rumani cu mintea dezghetata in lumea asta!!
    3 8
  • o doamne
    @asd: foarte bine
    @ion: vanzarile n-au absolut nicio legatura cu faptul ca, in clasa ei, porcaria asta ca lua bataie grav de la Mi.To, DS3-R, Clio 197 si Mini JCW.
    6 8
  • p-george
    bateti campii
    @ztele: lasa te de masini. Ai niste commenturi total nefundamentate ba chiar stupide. Poti sa zici ca nu iti place tie ploul ca te frustreaza nemtii dar nu ca e o masina proasta sau o porcarie. Toate masinile pe care le ai insirat nici nu se apropie de calitatea vw ( in afara de mini care e doar cu 10k euro mai scump) iar poloul nici nu s a vrut vreodata masina de scos pe circuit. Este o masina de oras super distractiva cocheta luxuasa si bine facuta. Asadar se prefera confortul/luxul vw cu 177 de cai economici decat 200, 230 e.t.c de cai nefiabili ba chiar inutili pt o punte fata care sta doar in oras. Iar replica :vanzarile nu au legatura" e chiar penala... Constructorii auto traiesc investesc cerceteaza si perfectioneaza din vanzari de biscuiti nu ? Deci nu are legatura ca vw e nr 1 in lume si ca alfa nu a mai scos o masina decenta de X zeci de ani ?

    Cat despre motor cum zicea cineva mai sus este atat de prost si nefiabil incat a castigat titlul de motor al anului...porcarie ce mai. Si mai e si conectat la varza aia de cutie DSG...pffff....praf.

    Si apropo motorul nu are doar o turbina...ci mai este si un compresor pe acolo care este esential in ecuatia fiabilitatii / puterii / economiei motorului.
    8 6
  • LauCalin
    @gtrazvan
    Nu asta era ideea, ci faptul ca, printr-un efort nu foarte mare se poate face un motor de 1.6, 1.8 cu o putere aproximativ la fel. Indiferent ce ai spune, un motor aspirat este mai ieftin de intretinut, este mai fiabil (nu dati cu parul, nu zic ca asta nu e un motor bun, insa sunt foarte multe masini care au demonstrat ca un aspirat este mai rezistent) si poti scapa de o grija, aceea a turbinei. In afara de taxele mai mici si greutatea mai mica (care, e drept, conteaza la o masina cu pretentii sport), nu vad avantajul unui astfel de motor.
    Si ca sa vezi ca totusi am si cultura auto, ai uitat sa spui de SAAB care prin '85 putea scoate dintr-un motor de 1.3 210CP. Este un exemplu mai bun decat tot ce ai scris tu acolo.
    3 3
  • @LauCalin
    Pe nimeni nu mai intereseaza la o masina din clasa ei rezistenta unui motor peste 300 k de km, iar intretinerea pana la 150 k de km cel purin e aceeasi.
    Avantajele sunt urmatoarele:
    1.Impozit si asigurare mai mici (sunt tari unde diferentele sunt chiar mari) si greutate mai mica - pe acre le-ai specificat si tu
    2. Consum mai mic
    3. Poluare mai mica
    4. Posibilitate de tuning mai simpla si mai ieftina

    Turbina nu e o grija, normal tine cel putin 100 k de km si este de ajuns, o caseta de directie sau o pompa de servodirectie tot atat costa si sa dai 300-500 de eur la 100-150 k de km chiar nu este mult.
    Gandeste-te ca toate motoarele diesel actuale au turbina si nu este o asa mare problema.

    Mai gandeste-te ca 2,3 revizii la reprezentanta costa cat o turbina.

    Cine da 20 k de eur pe o masina de gen nici nu o tine pana sa-i cada turbina.



    Eu am dat exemple de motoare de serie, care s-au fabricat in masa si unele au facut chiar istorie.

    Numai bine!
    7 1
  • pt manelisti
    Nu va mai ajunge ?
    Da' o masina normala cu 80-100 de cai nu e suficient?
    Ce tot dezbateti "moartea caprioarei".
    Daca masina asta se numea Daihatsu de exemplu nu va "bateati" intre voi ca nu e nemteasca, deci nu are cea mai tare tehnologie. Eventual era un articol necomentat.

    Offff, romanu tot roman e! Snobismu rulz!
    Daca are un VW in fata blocului inseamna ca e un mare cunoscator in domeniu si ca si-a luat o masina buna.
    10 3
  • @gtrazvan
    Ma rog, parerile sunt impartite. Nu te contrazic in ceea ce zici. Insa eu cred ca este totusi o tehnica destul de complexa care se poate evita. Cu un motor supraalimentat trebuie mers intr-un ritm mai pretentios daca vrei sa reziste fara probleme peste 100 000 de km. Un mers subturat este la fel de periculos ca unul supraturat. Este un adevar general valabil, insa, asa cum am zis, trebuie sa fii mai atent cu un turbo.
    Iar faptul ca motorul nu e conceput sa reziste 300 000 de km, hmm, nu uita ca foarte multe masini sh cu multi km ajung in Europa de Est dupa ce neamtu' se plictiseste de ea si isi cumpara ultimul tip. Deci faptul ca nu a fost conceput sa reziste atat eu nu-l vad un pretext. Motoarele aspirate am vazut ca pot rezista cu brio kilometrajului acesta (fie ele benzinare, diesel si turbo diesel), cat despre TSI, nu stiu, mi se par motoare "impinse" prea mult (1.4 177 CP). Este posibil sa ma insel, timpul va demonstra asta. Cel putin asta e parerea mea :)
    4 4
  • Fiabilitate?
    Orice masina este destul de fiabila daca sti si vrei sa ai grija de ia.
    5 1
  • volzvagan
    Am un coleg cu Golf 5 1.4 TSI si chiar ieri a bagat-o in service ca ii trancane motorul. Are vreo 70k facuti.
    7 1
  • @al' de sus
    am un var ,care are o sora in tecuci, al carei unchi din partea tatalui, a fost profesor la universitatea din cluj ! e.... acest profesor avea la clasa un fiu de deputat care avea un g5 la care trancanea clanta de la usa! intrebare: cum e posbil ca o masina din cluj sa se strice atata timp cat era masina unui fiu de deputat ?
    8 5
  • @LauCalin
    Daca ai stii mecanica auto sau macar daca studiai ai fi stiut ca un motor turbo in regimuri joase este mult mai relaxat decat un aspirat pentru ca are un raport de compresie semnificativ mai mic.
    Plaja de turatie este destul de mare ca sa nu ai nevoie sa mergi nici subturat nici supraturat.
    Nu prea sunt multe motoare gandite sa tina peste 250 k de km intr-un regim dur de mers, dar majoritatea depasesc lejer km astia la o exploatare normala, nici motoarele aspirate nu tin mai mult intr-un regim alert de mers doar ca sunt putini care exploateaza motorul permanent in ritm alert si oricum cand masina asta o sa aibe 250-300 k de km si-a scos banii de mult si o sa fie 2000 de Eur.
    Pretul turbinelor scade de la un an la altul, cand o sa cada turbina o sa coste mult mai putin decat bagi in alte piese care se strica in general la o masina.
    Acum indiferent de motor, conteaza cum e proiectat, poate sa fie o ratare, poate sa fie o reusita, dar nu ca este turbo sau aspirat conteaza.
    Motorul actual de pe Subaru STI este cel mai prost motor al lor cu toate ca au trecut de la 2000 de cmc la 2500 cmc si a luat si premiul de best engine la aparitie.
    7 0
  • :)
    @p-george: prietene, cand vag iti oferea 75 de cai pe 1.8, Alfa iti oferea 103 cai pe 1.4.
    Explica-mi de ce Mi.To e masina care se devalorizeaza cel mai greu la ora actuala? De ce 159 e all-round cea mai buna masina din clasa ei?
    vag si-au spalat izmenele cu Polo asta, ca pana acum erau ultimii prosti care ofereau geamuri la manivela in standard. Si Dacia, evident.

    Lasand asta la o parte, am remarcat o chestie: Daca o masina non-vag e mai putin buna, e ceva normal. Daca o masina vag e mai putin buna, e absolut nerelevant iar acel comentariu e clasificat drept rau intentionat. Miroase a frutstrare maxima:)
    6 6
  • volzvagan
    @ @al' de sus
    Vad ca esti ofticat. Crede-ma e pe bune. Azi e venit la serv cu masina prietenei.Ca omu o fi mers aiurea, e posibil, desi cred ca nu ca e linistit si chiar tine la masina.
    Nu e genu ala "sa scoata piciorul prin podea" ...
    Ca e subiectiva situatia, ok. Se poate intampla oricui si la orice masina.
    Eu doar dadeam un exemplu ca nu e TSI asa mare scula..Ca e un motor la fel ca toate celelalte.
    5 1
  • @ztele
    Eu nu supot VAG si politica lor dar

    1. VAG este mult peste Fiat (VW peste Fiat, Audi peste Alfa Romeo)
    2. Cum poti sa vorbesti de devalorizarea unei masini dupa doar un an de la aparitie :))) nici nu gasesti MiTo cu peste 30 k de km :)))
    3. Alfa 159 este all-round cea mia PROASTA masian din categoria ei, fiin surclasata clar si de A4 su de Seria 3 si ce C-Class incepand de al motorizari si terminand cu fiabilitatea.
    Alfa nu poate sa-si spele izmenele deloc, inca este in discutie supravietuirea brandului dupa ani intregi de pierderi si sustinere Fiat.
    "Lasand asta la o parte" cand VAG scoate o masina ok trebuie apreciata, mai ales ca se intampla rar.
    6 2
  • Andrei
    Re:
    Problema majora e ca va rivaliza cu fratele mai mare: Golf GTI, la 210 cp.
    Pentru o caroserie atat de mica, 177 cp si cutie DSG in 7 trepte va fi mlt mai sprinten.
    Parerea mea...
    5 0
  • Sa
    sa-l vedem in practica ce face
    1 0
  • allover
    Ce nu inteleg multi este faptul ca motorul de 1.4 si 180-CP care este de ceva timp pe piata a ajuns la un compromis intre pret,calitate si fiabilitate.Si alti producatori sunt sigur ca ar putea sa scoata dar este posibil ca acea masina sa o cumperi la un hiper pret.Cum ar fi de exemplu sa iti ei un logan cu motor de 1.4 si 180 cp la 30.000 (acest lucru fiind posibil numai cand achizitioneaza statul roman masini de militie) dar un cumparator obisnuit nu isi va lua in veci.In rest oricata ura aveti impotriva marcii e localizata acilea in romanica unde toti sunt experti in afara tarii vag vinde de rupe comparativ cu alte marci.Oricum purtati pica marcii pentru ca o sa traiti mai bine iar cand mergerti cu jafurile si rablele voastre si o sa vedeti pe strada o masina marga vag doar in sinea voastra o sa va autocompatimiti si o sa ganditi:"uite ce masina proasta si scumpa"
    5 2
  • varianta
    vor pierde o parte din clienti daca nu vor intr-duce si cutie manuala pe el...
    5 0
  • @ztele
    cand vw oferea 1.9 de 150 hp- alfa se chinuia cu ai sai 100, cand vw oferea 1.8 t de 225 hp -alfa era elminata de pe piata de peste ocean , cand vw producea 1.4 tsi de 120/140/180 hp -alfa se gandea ca 147-le e cam vechi, cand vw introducea dsg- alfa se milogea la fiat sa o tina in viata, cand vw/audi ofera motoare de 4.2, 3.0 disel, 2.5t de 340 hp , 3.6 benzina s.a.m.d alfa isi numara pe degetele de la o mana motorizarile, cand audi oferea v10 fsi biturbo pe rs6- alfa avea 3 motorizari pe benzina , cand audi scotea pe piata r8 v8 si v10 -alfa recarosa un maserati, cand ai comentat ca fraierul la toate stirile legate de grupul vag- ar fi trebuit sa te gandesti dc fiat/alfa ofera macar acel minim(incepand de la console mmi pana la cutii de viteze cu 8 trepte) S>A>M>D
    14 4
  • Foarte tare explicatia celui de mai sus!!
    9 3
  • ca sa nu amintim de faptul ca alfa nu are : limuzina de clasa mare sau un suv, dar vor sa joace in liga seniorilor si se considera o marca lux/sport cu niste martoage de pana in 210 hp!(ca 8c-ul nu se pune clar)
    6 3
  • gtrazvan
    Da, cam asa e. Cred ca sunt singurul de pe site-ul asta care recunoaste cand greseste. Nobody is perfect.
    4 1
  • @LauCalin
    Felicitari si multa bafta!
    1 0
  • lol
    interior superb, computer de bord mai mare ca la seria 3 plus navi pt clasa ei...jos palaria
    3 1
  • adryan
    @scuderia
    Nu sunt sigur daca poti sa faci ce ai spus tu in siguranta.eu am facut asta si a inceput masina sa tremure ca si cum ar fi intrat ESP in functiune.Bineinteles am oprito imediat fara a mai incerca din nou.Nu sunt specialist :p.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru