Feedback

Skoda Karoq, înlocuitorul lui Yeti, se prezintă oficial. Avem imagini și detalii tehnice

Publicat Joi, 18.05.2017
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 14
Skoda lansează al doilea SUV pur-sânge. Karoq este numele său și vine cu atuurile consacrate de cehi: spațiu, confort și soluții inteligente.

Esential 1.810 litri este volumul maxim oferit de portbagajul lui Skoda Karoq.
Skoda a înțeles că segmentul SUV-urilor prinde la public, iar acest lucru a fost dovedit practic de succesul pe care îl  înregistrează Kodiaq încă de la lansare. Dar producătorul din Mlada Boleslav nu putea să privească de pe margine cum se desfășoară lucrurile în zona centrală a clasei compacte, motiv pentru care a desenat Karoq.

Noul model din Cehia înlocuiește calul de bătaie numit Yeti și promite să revigoreze și mai mult situația Skoda din piață.

Estetic, Skoda Karoq preia mare parte dintre elementele pe care le știm de la Kodiaq. Luminile de zi cu LED au acum o formă liniară spre deosebire de cele pe care le știm de la fratele mai mare Kodiaq. Grila are dimensiuni generoase, iar plasticul din zona inferioară este gândit pentru a sublinia acest aspect. În zona posterioară, stopurile sunt ceva mai ascuțite, însă ne reamintesc la rândul lor de cele de pe Kodiaq.

Skoda Karoq măsoară 4.382 de mm în lungime, 1.841 de mm în lățime, 1.605 mm în înălțime și are un ampatament de 2.638 de mm (2.630 de mm în cazul versiunii cu tracțiune integrală). Cu alte cuvinte, Karoq promite spațiu suficient pentru toți pasagerii, dar și pentru bagajele acestora, întrucât portbagajul poate înghiți 521 de litri. Dacă rabatezi bancheta spate, volumul oferit de Karoq crește până la 1.630 de litri.

Mulțumită sistemului VarioFlex, fiecare scaun din spate poate fi ajustat individual și chiar scos. Dacă se optează pentru înlăturarea tuturor scaunelor spate, volumul oferit de portbagaj măsoară 1.810 litri. O Skoda în adevăratul sens al cuvântului, nu?

Facem o scurtă oprire și în zona postului de conducere. Aici, Skoda Karoq mizează pe un instrumentar de bord complet digital. Sistemul infotainment oferă un ecran tactil, iar soluția oferită de Skoda este compatibilă cu Apple CarPlay, Android Auto și are funcție Mirror Link.

În suita de sisteme oferită de cehi pe noul Karoq se află un hotspot Wi-Fi, o zonă pentru încărcarea telefonului mobil prin inducție și un buton pentru situații de urgență.

Cehii nu au uitat nici de sistemele de asistare și siguranță. Aici amintim de tehnologiile Park Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Blind Spot Detect și Front Assist.

Gama de motorizări cuprinde două unități pe benzină și trei diesel cu puteri care variază de la 115 CP la 190 CP. Toate propulsoarele vin cu sistem Start-Stop și cu tehnologie pentru recuperarea energiei la frânare. Ele pot fi cuplate la cutii de viteze manuale cu șase trepte sau la transmisii DSG cu șapte rapoarte.

Motorul diesel de 2.0 litri și 190 CP este oferit în standard cu sistemul de tracțiune integrală și cutia DSG cu 7 rapoarte. Unitatea de 1.5 litri benzină este disponibilă cu sistem de dezactivare a cilindrilor. Șoferii au la dispoziție un selector pentru alegerea modului de rulare: Normal, Sport, Eco, Individual și Snow. Există și un mod special denumit Off-road care îmbunătățește comportamentul lui Karoq în afara drumurilor asfaltate.


Comentarii (14)

  • Daca dimensiunile sunt aproape identice cu ale lui Ateca, ar trebui sa fie pozitionat usor inferior ca pret. Interesant!
    12 12
  • Anonim
    @ Stefi De ce ar trebuii sa fie pozitionat ca pret sub Ateca ? Skoda este peste Seat in cadrul grupului eu cred ca va avea preturi mai mari ca Ateca ! Oricum arata bine masina va avea clar succes si vanzari daca nu dau balbe ca cei de la Seat care au termene de livrare uriase de zici ca astepti un Bugati nu un amarat de Seat .
    22 9
  • Radu Anca: Ce pret ar avea Skoda Octavia modelul din 2005-2010, masina noua? Raspunde
  • o mașină cu un design modern. parcă arată mai bine decât kodiaq.
    18 10
  • Din ce am citit pe site-uri din afara, pretul de pornire va fi usor mai mare decat cel al lui Seat Ateca.
    13 3
  • arata bine masina. Sper sasi fost bine testata, sa nu vina cu vreun defect de fabricatie, cum are Ateca problema cu noroiul ce se aduna sub usile fata (vedeti detalii si poze pe net) din pricina unei erori privind chederele
    9 2
  • 2 17
  • @S: de cand skoda se vinde mai bine decat seat
    16 3
  • 1 10
  • Seat Ateca se produce in aceeasi fabrica ca si Skoda Karoq - in Cehia !!!! Lumea asteapta raspunsul la intrebarile privind: 1 Garda la sol si 2 Pe cand un Karoq electric cu autonomie minimum 500 km.....
    4 3
  • @Jordu
    Nici nu a aparut Kia Stonic,nu a fost testat,dar deja e mult mai fiabil.Karoq nu a facut nici 2 km dar deja sunt probleme de fiabilitate?Putem extrapola dar chiar asa sa afirmam categoric...Ce-mi plac lucrurile astea!
    9 1
  • @anonim - Skoda este pozitionata sub Seat ca si preturi. Fa o comparatie Fabia - Ibiza sau Rapid - Toledo. Mergand pe aceeasi logica deduc ca si Karoq va fi cu aproximativ o mie de euro mai ieftin cu motorizare si echipare similara.
    3 1
  • In afara de o preferinta pur personala pt un design anume, nu pricep de ce ti-ai lua Skoda sau Seat cand ai Tiguan. Diferenta e 1 - 2 k eur. Daca tot dai 30.000 de eur sau mai mult, mai bine iei Tiguan, cu care nu ai cum sa dai gres. Cu astea insa............
    0 0
  • chima: Voi ce ati alege? Raspunde
  • purcel
    Am fost eu sa cumpar Skoda Kodiaq. :))))))))))))))))))) Se asteapta un an :))))))))))))))) Nu m-am simtit mai prost in alt showroom decat in cel de la Skoda. Aveam banii in buzunar si ei imi spuneau ca-mi dau masina peste un an daca s-o indura un sef. SUV-urile de la Skoda sunt doar ca fantomele, doar se vorbeste de ele dar nu le poate atinge nimeni. Nu mai spun despre vanzatorii de acolo care parca erau luati direct de la arat, prasit, sau alte munci agricole si bagati intr-un costum care le vine prost. Habar nu au de nimic, angajat doar pe pile. Jalnica firma.
    0 0
  • @purcel
    pai daca in minta romanului doar nemtii fac masini..., pe de alta parte ei au acumulat ceva experienta de la touareg incoace spre deosebire de ceilalti europeni care s-au trezit si ei la spartul targului.
    oricum yeti mi-a placut, era practica si interesanta (chiar daca mai era de lucru la design), cred ca a fost un concept care ar fi meritat sa fie exploatat in continuare, karoq se pierde intr-o mare de suvuri pe care le deosebesti doar prin sigla si forma farurilor, dar asta e lumea, chiar te minunezi cum au reusit capitalistii sa ne spele pe creier mai ceva ca comunistii...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru