Feedback

Suedia: 100 de Saab-uri noi, trimise direct la casat

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 13.01.2012
Potrivit unor surse din Suedia, circa 100 de unităţi Saab finalizate înainte de intrarea companiei în insolvenţă sunt pe drum spre o staţie de casare în vederea distrugerii.

O sursă citată de Autocar anunţă că aproximativ 100 de Saab-uri au plecat din Trollhattan pentru a fi distruse în următoarele 48 de ore. Oficialii mărcii nu au confirmat încă informaţia, dar sursa suţine că distrugerea vehiculelor completate înainte de intrarea în insolvenţă a companiei este o parte a procesului de traziţie al mărcii Saab. Cele 100 de automobile reprezintă ultimul lot de Saab-uri produse, iar respectivele unităţi ar fi putut fi finalizate şi vândute înainte de închiderea definitivă a porţilor mărcii din Trollhattan.

Legislaţia îi obliga pe suedezi să asigure garanţie pentru respectivele vehicule şi să ofere servicii de reparaţie, de unde şi explicaţia pentru distugerea acestor modele. Pentru moment, forumurile pasionaţilor de Saab nu au avut nicio reacţie la auzirea acestei veşti, dar este probabil un protest online pentru oprirea procesului de distrugere al respectivelor vehicule. Printre modelele care vor fi distruse se numără multe unităţi 9-5, câteva prototipouri 9-5 Wagon şi câteva unităţi 9-4x importate din Mexic.

Potrivit unor surse, un singur Saab 9-5 Wagon va fi păstrat pentru muzeul Saab, al cărui viitor este încă incert. În prezent, muzeul Saab este închis, dar au fost luate anumite demersuri pentru ca instituţia şi exponatele sale să fie păstrate sub acelaşi acoperiş şi cu aceeaşi destinaţie. Între timp, pasionaţii Saab din Regatul Unit au anunţat că există deja o nouă companie care distribuie piese Saab, care doreşte să le ofere sprijin celor 190.000 de proprietari de Saab-uri din Marea Britanie.

Via | Autocar

Comentarii (31)

  • asta ar fi prea de tot
    Dar masinile alea nu au fost construite in urma unor comenzi? sau erau facute "pe stoc"?
    12 1
  • gigel manelistu
    ciudat
    ma gandesc la urmatorul lucru, de ce nu vand acele masini in reprezentante GM? ma gandesc la Opel si Chevrolet, cu garantie Opel spre exemplu, la preturi incredibil de mici, gen 10.000 euro. 10.000 x 100 = 1 milion de euro, tot ar scoate ceva bani decat sa le distruga.

    Rover asa a facut dupa ce a intrat in faliment.

    A vandut masinile din stoc la preturi de nimic, macar sa scape de ele, decat sa le distruga.
    19 1
  • @gigel
    Mai citeste odata! Cum oferi garantie la un produs cand tu maine inchizi sandramaua?
    5 7
  • cat de...
    brutale pot fi anumite stiri... :(
    12 3
  • Sau..
    ..le dadea la saracii care nu isi permit o masina. Si gata!
    Pacat de masinile alea noi!
    Si e foarte buna ideea lui Gigel manelistu', in privinta vinderii masinilor: le vinzi, la Opel, si au scapat de le, si pot sa falimenteze linistiti.
    Sincer, imi pare foarte rau pentru destinul brand-ului si al exemplarelor, care, daca nu vor avea alta solutie, le vor distruge.
    10 1
  • si fara garantie?
    eu de exemplu as fi de acord sa platest in jur de jumatate de pret si sa iau masina fara garantie.
    Este un risc totusi dar tind sa cred ca se pot vinde destul de repede oamenilor pasionati, pe care nustiu cat de mult ii intereseaza garantia, mai ales fiind ultimul lot. sunt atatia fani care ar fi vrut o masina de aia si nu si-au permis, poate la jumate de pret isi permit.
    15 1
  • Ce le mai place sa distruga...dupa ce ca nu mai sunt resurse naturale
    suficiente, ei isi bat joc. O masina construita inseamna poluare si secarea PAMANTULUI de resurse. Macar sa le folosim. In 80% din Africa se moare de foame iar noi aruncam bunuri de valoare la gunoi. NISTE DOBITOCI !
    26 2
  • @SAAB
    chiar am vazut 9-5 zilele trecute pe strada. arata foarte bine ! pacat
    9 1
  • Da?
    Dar toate bunurile din locuintele noastre,printre care si muuuuulte electronice,din ce resurse s-au plamadit?

    De pe Marte?


    Dar casele sau blocurile in care stam cate veritabile gauri au provocat in straturile geologice ale pamantului din cauza selectarii materiilor prime?

    Cat despre saracia Africii,de ce nu precizezi ca este victima sistemului colonial secular practicat cu cruzime de Europa occidentala,care a jefuit continentul negru si nu numai pana n-a mai putut,dupa care,imbogatindu-se pe seama natiunilor asuprite,i-a venit lesne sa predea lectii de opulenta,democratie si superioritate "inapoiatilor" si "pampalailor" din Estul ortodox...

    Si inca ceva: nu stii ca nu se cade sa lovesti intr-un om sau intr-un grup de oamenh (cum este firma SAAB) deja cazut la pamant?...

    Pacat,Adi,credeam ca poti gandi altfel decat "curentul"...
    9 5
  • SAAB
    Sincer ii mare pacat.

    Daca le-ar da spre vanzare la 1/2 de pret sau cum s-a mai zis 10.000 de euro ar iesi in castig si ei si noi fanii saab.

    Sincer la cat de buna ii masina si tehnic si optic - casarea lor ii o protie, ar trebui anuntati astia din suedia ca lumea nu-i deacord cu prostia lor - sa ase din pret si sa le bage la vanzare.

    Referitor a service - majoritatea pieselor le gasim si pe opel insignia sau la restul GM vehicule, asa ca prin comanda la reprezentanta (service-ul oricum il fac tot ei) poti avea si garantie.
    7 1
  • @cuantic
    cred ca Adi este impotriva "curentului"....;)
    3 3
  • @agoox @saabcuantic
    Dupa cum scrie Gigel "masinile pot fi vandute sub reprezentante GM, cu garantia Dealerului", iar atunci cand se accidenteaza o masina, sa fie reparata la reprezentanta, sub garantie, deci???

    @Adi
    Ai perfecta dreptate!
    3 1
  • @SaabCuantic
    Adi exagereaza cu resursele, dar sincer si mie mi se pare o idee proasta sa distrugi 100 de masini noi, care acum cateva saptamani aceste masini erau abandonate pe linia de montaj aflate in diferite stadii de asamblare, pai dc le-au mai terminat? Iar ideea cu jumatate de pret fara garantie mi se pare f buna, tu n-ai vrea un 9-5 nou nout la 25 de mii daca ai avea banii?
    11 1
  • O prostie de nedescris
    Eu inteleg faptul la ceea ce se refera cu garantia si piesele dar decat sa le distrugi in ultimul hal mai bine sa le vinda la juma de pret si atunci sunt sigur ca cel care il cumpara nu mai poate avea pretentii la garantie ca si cum ar da pe ea pretul real.Din ce in ce tot mai proaste vesti pt saracul SAAB,in fiecare zi e lovit dintr-o parte sau alta.Pacat
    12 2
  • cocavele cu branza
    Mari tembeli astia de la Saab. D-aia s-a dus dracu marca asta.Cu asa oameni la conducere nu ma mira ca a dat faliment!

    @Cuantic
    Mai ai putin si dai faliment si tu!!!!
    10 5
  • Sa fie vandute sub tutela cui ?!?
    @VJ si @lorinczi, ce propuneti, bre, acolo?? Nici vorba! Ar fi suprema umilinta ca SAAB sa-si vare "ultimele" exemplare sub acoperisul dusmanului...Dupa faza cu chinezii, doresc cu inversunare pieirea colosului din Renaissance Center...niste tarani, vorba lui Dinu Sararu. Nota: nu intamplator am pus 'ultimele' intre ghilimele ;)
    2 5
  • @saabcuantic
    Sub dealerele GM! Opel, Chevrolet...
    Ce nu intelegi???
    4 4
  • @SaabCuantic SI ce am scris eu ca restul bunurilor mobile sau
    imobile nu au afectat Planeta ? Diferenta este ca le folosim....mai aruncam si la gunoi dar dupa ce le folosim. Daca am ajuns sa producem si sa le aruncam fara sa le folosim e GRAV !!! Acum poate ai inteles ce am vrut sa scriu mai sus...
    5 1
  • de ce prezentati numai stiri negative despre Saab?
    900_s, ai mare dreptate, e o stire brutala asta. Dar la o asemenea stire brutala, am sa reactionez si eu pe masura: cu exceptia lui Mircea Mester, ale carui articole si pareri le respect si le apreciez, ziaristii de la Automarket AU OCHELARI DE CAL! Sunt constient ca e posibil ca acest comentariu sa-mi fie sters in cateva minute. Dar atata vreme cat imi exprim parerea fara sa amenint si sa calomniez pe nimeni, il invit mai degraba pe acel ziarist sa ne demonstreze contrariul! De ce despre zecile de mii de proteste de pe Facebook ale fanilor Saab din toata lumea nu s-a scris nimic? De ce numai cand e vorba de faliment si alte chestii naspa sariti imediat cu articole? De ce nu ati scris nimic despre istoria si zecile de inovatii Saab?
    8 3
  • Calingura
    astia de nervi la arunca.
    Sunt nebuni ca mine care cand am o mobila de aruncat si nu vine nimeni sa o ia gratis o duc la gunoi jos. Dar o duc bucati. Nu o las sa se bucure tiganii chiar gratis gratis.

    La fel si astia: mia bine pe foc cu ele.
    5 1
  • @lorinczi
    Mai degraba tu nu intelegi ca Gangster Motors reprezinta un capitol definitiv incheiat pentru SAAB...Cei din Trollhattan n-aveau incotro, au trebuit sa se conformeze legii suedeze. Nu, nici la sfert de pret, nu numai la jumatate, nu ni le-am fi permis multi dintre noi, haideti sa recunoastem franc! Ma doare inima de soarta acelor masini, cum sa nu? - dar ma gandesc mai intens la situatia de ansamblu a companiei pentru viitorul apropiat, caci 100 de masini bune (ma bucur ca admiteti acest adjectiv!) pot fi facute oricand si fara probleme daca SAAB va fi preluata de un investitor masiv, serios, capabil, constient de riscuri, dar dornic de calitate in regim de excelenta...Sa nu ma ia nimeni ca "mortul de la groapa nu se mai intoarce". Ce mort? Noapte buna
    4 2
  • Management-ul bata-l vina
    Astia i-au decizii proaste si cand sunt in faliment si se mai mira lumea de ce au ajuns aici. Da,da... mai caseaza din ele da-le... daca nu se vand.
    3 2
  • Fotografii impresionante
    Cine vrea sa vada si ceva frumos despre SAAB, sa se uite la fotografiile publicate azi pe saabsunited, facute cu ocazia marsului de sustinere pentru SAAB facut de catre iubitorii acestei firme. Am observat si cateva masini din Germania acolo, una chiar din Hamburg. Ca sa ajungi cu masina din Germania pana la Trollhättan, ai ceva de mers...

    Dupa cum se vede, SAAB a trezit si trezeste in continuare multa patima. E mare pacat ca se raspandesc doar stirile negative despre ei, iar daca vrei sa afli cu adevarat ceva despre aceasta firma, trebuie sa filtrezi mult prea mult gunoi si stiri neserioase. Pacat, mare pacat.

    We are many, we are SAAB!
    1 1
  • @900
    Ca de obicei, grupul lui Edy Hagiu de pe saab-romania.com se afla pe metereze, ca si la actiunea precedenta de aceeasi amploare "Save SAAB" de acum doi ani...Eu n-am putut sa particip azi, nefiind in Capitala, dar maine voi fi neindoielnic acolo (Piata Parlamentului, ora 12,00), desi nu stiu cum ma voi alatura coloanei de mars fara un SAAB personal, insa voi vedea ce solutii vor fi. Cine nu stie de aceste detalii si vrea totusi sa fie prezent, ne vedem maine la locul stabilit. Indeed, we are many, we are SAAB :)
    2 1
  • kumite
    @SaabCuantic
    In primul rand:"La multi ani!"
    In al doilea rand:perfect de acord cu tine.Pacat de masina asta.
    In al treilea rand:saracia Africii?Sistemul colonial este de vina?Un exemplu viu:Africa de sud.Cat timp au fost albii la putere,tara asta era o bijuterie.Dupa aceea au preluat negrii conducerea.In nici 20 de ani,tara asta a ajuns la faliment.Nu mai vorbim de crime,furturi,SIDA....Black power......Africa e bogata si proasta.
    4 1
  • Maine voi veni si eu la mitingul Saab!
    SaabCuantic, te iau in Saab-ul meu, daca vrei. Din pacate, am citit cam tarziu mesajul tau, dar, daca mai e timp, putem vorbi pe mess: asigurator007 e id-ul! In ciuda faptului ca planetara dreapta imi face figuri de putin timp, o sa-mi iau inima in dinti si o sa vin si eu la eveniment!
    6 1
  • frumos :)
    SaabCuantic si Devorattor, sper sa va intalniti maine si sa serbati SAAB asa cum se cuvine :) Ar fi frumos din partea planetarei sa-si indeplineasca functia pe care o are si sa nu isi ceara taman maine dreptul de a fi luata in seama.

    Voi mai arunca maine seara o privire aici, poate lasati un mesaj despre cum a fost la intalnire.

    Griffin up!
    1 1
  • @Devorattor
    Astept sa ma accepti pe mess. OK, vino la miting cu toata inima si fii sigur ca nu planetara masinii tale va conta acolo, ci faptul in sine de a participa :) Traseul se pare ca va avea ca punctus terminus showroom-ul SAAB de pe Splai (lNG Bank), unde Edy si prietenii lui cica ne-au rezervat niste momente dragute, dupa cum suna anuntul de pe site-ul lor. Dupa datele tale de cont, inteleg ca ai avea un 900 NG...Poate te voi ruga sa mi-l imprumuti si mie o tura, nu de alta, dar cu 900, de nici un fel, n-am avut inca ocazia sa merg, insa cu 9-3 FG da...N-ar trebui sa fie mare diferenta la condus, avand in vedere ca acesta din urma a derivat direct din ultima generatie de 900, dar ramane de vazut, nu? ;) Sper sa fii acolo! Sa fim prezenti de fapt toti cei care credem realmente in SAAB!!
    1 0
  • super-impresii :)
    Am sosit acasa de la actiunea organizata in Bucuresti de Fan Club SAAB Romania. Nu-i cunosteam personal pana astazi si vreau sa subliniez ca a fost o intrunire peste asteptari...M-am angrenat in discutii cu unul si cu altul si am constatat imediat ca toata lumea din grup iubeste intr-adevar SAAB si ii cunoaste istoria pe indelete, tehnica nu prezinta secrete pentru nimeni, comunicarea este prolifica, bunul simt se inscrie in grafic, amabilitatea inseamna litera de lege si buna dispozitie reprezinta spiritul animator! Toti sunt prietenosi, fara exceptie, iar Edy Hagiu m-a intampinat foarte ospitalier, chiar daca l-am instiintat ca n-am inca SAAB...Din pacate, @Devorattor n-a reusit sa ajunga...Am numarat 41 de masini participante, piesa de rezistenta fiind un clasic si splendid 900i negru de acum 30 de ani, intretinut uimitor de bine! Ne-am perindat cu interes in jurul lui - ah, daca s-ar putea reedita acele vremuri...La ora 13:10, convoiul s-a pus in miscare, majoritatea fluturand stegulete cu motto-ul "We are many, We are SAAB", si am ajuns repede la showroom-ul de langa ING, unde gazda ne-a oferit cate ceva de-ale gurii, racoritoare si posibilitatea de a studia indeaproape noul 9-5 si 9-3 combi. Hm, nu s-au auzit multe voci in favoarea lui 9-5; sincer, mi se pare o limuzina deosebita, mai expresiva decat rivalele A6, Seria 5 si E Klasse, dar spatiul pentru pasagerii din spate a fost afectat din cauza supradimensionarii portbagajului. Dupa cum am verificat practic, eu cu corpul meu (1.90 m si 110 kg) incap confortabil la volan, dar inca unul ca mine in spatele meu n-are loc :( Aceeasi problema de spatiu am identificat-o la 9-3 combi, ciudat...Revenind la 9-5, motorul Ecotec de 2.0 turbo 220 CP pare in regula, dar totusi lent pentru 8,8 sec la "plaja". Iar pretul de vanzare de 55000 euro cu TVA te cam descurajeaza, oricare ar fi nivelul venitului tau...Nici Edy nu parea prea incantat. Dar, per ansamblu, ne-am simtit excelent! Si sigur ne vom mai simti de multe ori de azi inainte...
    PS: Bancul zilei la miting - Doi Saabisti stateau de vorba. Zice unul: "Am auzit ca ai intrat intr-un grup de manelisti". Celalalt raspunde: "Eu n-am vrut...nu m-au tinut franele".
    2 0
  • @SaabCuantic
    COOL, daca as avea un SAAB, as fi venit, dar cum maine reincep scoala...
    2 0
  • multumesc :)
    Tocmai am ajuns acasa de la serviciu si constat cu placere ca n-am gresit pornind intai calculatorul si intrand aici in loc sa mananc ceva si sa dorm :)

    SaabCuantic, ma bucur ca ai avut parte de impresii frumoase si multumesc pentru ca ti-ai facut un pic de timp ca sa asterni cate ceva din ele aici. Intr-o buna zi va veni SAABul si pe strada ta, insa te previn ca piesele de schimb nu sunt deloc ieftine... Din fericire, masinile acestea merita a fi intretinute si te rasplatesc asa cum se cuvine pentru investitiile ce le faci in ele :)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru