Salonul Auto de la Frankfurt 2013

Dacia: "Nu vom avea prea curând un model sport, dar analizăm extinderea versiunilor Stepway pe celelalte modele din gamă"

Publicat Joi, 12.09.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 14
Dacia: "Nu vom avea prea curând un model sport, dar analizăm extinderea versiunilor Stepway pe celelalte modele din gamă" - Poza 1
Dacia nu este interesată de modele şi versiuni de nişă, astfel că un model sport sau cabriolet este exclus din planurile Dacia. Totuşi, vânzările excelente ale lui Sandero Stepway deschid alte opţiuni pentru marca de la Mioveni.

Nu ne interesează segmentele de nişă.

Arnaud Deboeuf
Responsabil gamă Entry Renault
Dacia nu va lansa în următorii ani o versiune sport a modelelor sale, însă analizează serios lansarea unor versiuni Stepway construite pe baza actualelor maşini din gamă. Explorarea posibilităţilor de existindere a liniei Stepway vine după un experiment reuşit în Turcia şi după ce vânzările versiunii Stepway a lui Sandero au explodat odată cu lansarea noii generaţii a modelului românesc.

"În Turcia am făcut un experiment cu o versiune Stepway aftermarket a lui Lodgy, iar rezultatele nu au fost deloc slabe. Deocamdată ne aflăm la nivelul de discuții, însă am putea avea - de ce nu? - versiuni Stepway și pe alte modele în afara lui Sandero. Nu s-a decis încă nimic, însă încercarea pe care am făcut-o în Turcia a fost interesantă", a declarat Arnaud Deboeuf, responsabilul gamei Entry Renault, într-un interviu acordat la Frankfurt jurnaliştilor români. 

Şi versiunea de persoane a utilitarei Dokker beneficiază de "tratamentul" estetic Stepway. Dokker Stepway este o versiune lansată în toamna trecută în Turcia, la Salonul de la Istanbul, însă a fost creată iniţial exclusiv pentru piaţa turcă. Mai multe detalii şi fotografii ale lui Dokker Stepway pot fi găsite într-un articol dedicat.

În aceste condiţii, linia de versiuni recreaţionale ale modelelor Dacia are şanse mari să se extindă: "Sandero Stepway adună mai mult de 50% dintre comenzile pentru Sandero.

Deci este o mașină care place foarte mult clienților. Oricum, la Dacia vom face întotdeauna maşini care vor aduna volume mari de vânzări. Pentru că preţurile sunt agresive, avem nevoie de volum pentru a le susține.", consideră oficialul Renault.

Esential 50% dintre comenzile pentru Sandero sunt reprezentate de versiunea Stepway.
Pe de altă parte, Dacia nu este interesată de modele sport sau de versiuni de nişă din cauza cererii reduse pe care acest tip de maşini o are în Europa: "Nu se justifică lansarea unui model sport ca versiune a actualelor modele pentru că majoritatea clienţilor Dacia nu caută sportivitate, ci polivalenţă pe maşinile lor. Nu vrem să producem o maşină sport doar de dragul de a avea una în gamă, avem o altă filosofie în ceea ce priveşte producţia modelelor proprii.  Deci nu ne interesează segmentele de nişă. Nu veți vedea prea curând un cabriolet în gama Dacia, de exemplu", spune oficialul Renault, care consideră că nişa modelelor sport nu este deloc potrivită pentru o marcă precum Dacia în acest moment.


Comentarii (14)

  • gigi duru
    inca o veste buna de la dacia. de cand a aparut noul mcv ma gandeam ce bine ar fi sa apara la frankfurt si o varianta stepway a lui mcv.
    29 1
  • Mie personal mi s-ar parea extrem de interesanta ideea producerii unor modele actuale din gama Dacia cu tractiune 4x4. Cred ca o asemenea initiativa s-ar apropia mai mult de asteptarile pe care le au clientii de Dacia decat cea e lansarii unor modele sport... Pe de alta parte nu pot sa nu recunosc faptul ca nici modelele RS ale celor de la Skoda, au fost o surpriza.
    21 2
  • asa e dacia,intra pe segmente inutile ca cele ale suv-urilor si nu intra in segmente adevarate ca cele ale cabrioleturilor si a sportivelor.
    1 36
  • da o sportiva cabrio de la dacia cu motor pe folie de 0.9 tce .... marfa de tot o sa aiba cele mai mari vanzari ever!!!
    un mcv 4x4 si un papuc mai lung aia trebuie sa acoata.
    27 1
  • Ca si la motorizari, renault are o strategie proasta.Uita segmentul cel mai important,al tinerilor, care nu cauta polivalenta,ci sportivitate si originalitate.Pina si Dacia adevarata s-a gandit la asta si a produs intr-o serie mica,ce-i drept, Dacia Sport.Pe cind astia, fac monstruozitati ca Lodgy ,de dragul....fuduliei.
    7 26
  • someone
    ok, de acord, un model sport nu isi are rostul in gama, dar un sandero si un logan cu un motor mai puternic de ce nu? 1.2 tci de 125 cai nu e sportiv, dar ar merge pe sandero
    18 0
  • Un Sandero gen Clio GT, cu 1.2 125cp, cutie in 6 trepte si pachet vizual interior/exterior Sport, un pic coborata si putin mai rigida, nu cred ca ar strica si nici n-ar necesita cine stie ce investitii.
    22 2
  • @dan = aveti dreptate!
    s-au miscat SLAB cei de la renault, trebuiau de mult timp sa produca modele Stepway = Logan/MCV/Dokker/Lodgy
    si asa nu merg bine vanzarile la Lodgy sau Logan
    6 6
  • @Dan, nu crezi tu din fata calculatorului ca nu ar necesita cine stie ce investitii. Vorbim totusi de sute de mii de euro investitie. Pe de alta parte Dacia se adreseaza strict celor cu familie si cu copii (Logan si Lodgy), strict familiilor tinere sau tinerilor (Sandero si Sandero Stepway), celor carora le plac SUV-urile (Duster) si micilor intreprizatori (Dokker). Ce au in comun toti? Vor un pret cat mai accesibil. Si deocamdata e suficient pentru Dacia.
    Dacia din start nu a fost si nici nu este gandita ca o marca ce poate avea ceva sportiv. Este pentru oamenii cuminti ca sa zic asa.
    Sigur, asta e situatia in acest moment. Daca ne uitam unde era Dacia cand a aparut priml Logan si unde este acum, la aproape 10 ani de atunci parca iti cam vine sa ii contrazici pe cei de la Renault. Este suficient sa ne amintim ca initial Renault nu gandise un SUV Dacia, ori acum este un mare succes la vanzari.
    Deci nu este exclus ca intr-o buna lucrurile sa se schimbe si sa avem si ceva sport. Dar pana atunci Dacia trebuie sa aduca bani cat mai multi si daca piata o va cere... de ce nu?! Pana atunci, cine vrea ceva cu aspect ceva mai sportiv si tineresc exista gama Stepway si nu mi se pare o idee deloc rea extinderea ei.
    15 5
  • Calin, gresesti cu un lucru.
    Intr-adevar Duster nu s-a dorit sportiv in sensul de a sta cu 300 de cai si cauciucuri de 255 pe banda a 2-a pe autostrazi.
    Insa mai degraba poti numi caracter sportiv niste abilitati off road mai dezvoltate decit toti concurentii sai (si nu numai) decit un simplu motor V6 aruncat pe un malac de 2 tone si roti de 19.
    Si mai e ceva.Clientii Dacia nu vor un pret accesibil.Ei cumpara produsul, nu pretul.Nu cumva se uita si la celalalt indicator ce da raportul calitate/pret?
    16 2
  • Ba eu cred ca cei mai multi se uita si la pret. Defapt este unul din lucrurile de care Renault are mare grija cu marca Dacia. Se incearca sa nu se faca prea mari si prea multe compromisuri acolo unde se vede, de exemplu in dotari, in defavoarea unora care nu se vad sau nu se simt cand mergi cu masina, precum caroseria negalvarizata. Galvarizarea ei ar inseamna cresterea pretului cu vreo 4-500 de euro/masina, iar acest lucru Renault nu il vrea. Nu pentru ca Renault ar considera ca nu ar fi nevoie, ci pentru ca pretul final al masinii nu trebuie sa depaseasca un anumit prag. Oricum e un proiect foarte bine gandit si foarte bine pus la punct.
    9 9
  • Fata din poza arata de parca s-a certat cu soferul. Bai fratica e chiar asa de greu sa afisezi un zambet, sau macar o postura neutra? In plus sta cracanata si fotografia e luata dintr-un unghi din care poti vedea "sub fusta" (care n-o are).
    Tipul are o postura tare nefireasca si fortata. Pacat.

    Altfel masina arata foarte bine si e intr-un cadru placut.

    @kap, punctul forte al Daciei este pretul. Daca isi pierde atuul asta vanzarile ar fi afectate semnificativ.
    6 4
  • Din cate imi aduc aminte Stepway a fost facut prima data in Brazilia, nu cunosc daca a fost vreun succes fulminant, dar nu cred ca pt ca s-ar fi scris. Au aruncat-o in 2009 (daca nu ma insel) in Europa si cred ca au fost luati prin surprindere de succesul masinii.
    Noul Stepway este o chestie bine inchegata de la inceput si de aceea are succes
    Masina sport, coupe sau cabriolet Dacia, in acest moment nu cred, au dreptate, trebuie sa-si ancoreze bine brandul in Europa ca sa incerce apoi acest lucru, cred ca un Duster cu 5 locuri si bena ar fi mai util
    1 1
  • Scuze, m-am exprimat ambiguu. Am vrut sa spun: "Clientii Dacia nu vor NUMAI un pret accesibil". Asa luau Lada, Geely sau poate vreun secand.Sau poate luau ceva nu cu mult mai bun, dar la pret mult mai mare.
    Vor masina asta la pretul la care e.
    Faptul ca Renault nu se arunca sa cheltuie pe modele care nu au vinzari mari confirma preocuparea lor spre reducerea costurilor si rentabilitatea mare a masinilor chiar la preturile bune afisate.Asta e de apreciat la Dacia si nu trebuie sa ne repezim sa ne explicam pretul mic printr-o asa-zisa calitate redusa.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru