Feedback

Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Toyota Prius a primit o nouă generație: primele imagini și informații oficiale

Publicat Miercuri, 09.09.2015
de Sebastian Toma
Comenteaza 20
Toyota Prius, cel mai popular model hibrid din lume, a ajuns la cea de-a patra generație. Modelul are o platformă nouă și un design diferit de cel al predecesorului său.

Esential 3.5 milioane de unități Toyota Prius au fost vândute la nivel global până la data de 31 iulie 2015.
1997 este anul în care a debutat primul Toyota Prius.
1995 este anul în care a demarat dezvoltarea primului prototip Toyota Prius.
Toyota Prius a ajuns la cea de-a patra generație în nici 20 de ani de carieră. Modelul hibrid al japonezilor va fi prezentat public la Salonul Auto de la Frankfurt, nu înainde de a fi dezvelit în fața presei din Statele Unite ale Americii, în cadrul unui eveniment dedicat acestei piețe. Noul Prius este construit pe platforma TNGA (Toyota New Global Architecture) și vine cu numeroase îmbunătățiri față de actuala generație a modelului. În primul rând, șasiul lui Prius este cu 60% mai rigid decât cel al precedesorului său, iar centrul de greutate al mașinii a fost coborât pentru a îmbunătăți confortul și stabilitatea.

Toyota despre primul prototip hibrid al mărcii: "Nu am reuşit să-l mişcăm pentru 49 de zile şi nu ştiam de ce"

Caroseria celei de-a patra generații Prius este cu 60 de milimetri mai lungă decât a predecesorului, cu 15 milimetri mai lată și cu 20 de milimetri mai joasă decât acesta. Aerodinamica a fost îmbunătățită, iar Prius are până și grilă a radiatorului care se închide automat pentru a îmbunătăți Cx-ul. Datorită acestor modificări, modelul hibrid japonez este mai spațios atât pentru pasageri, cât și pentru bagajele acestora. În plus, pe lângă platforma tehnică, Prius are o suspensie reproiectată pentru ambele punți, fiind aleasă o soluție cu brațe A duble. Din punctul de vedere al tehnologiei, Toyota echipat noul Prius cu tehnologii de asistență a șoferului precum sistem de monitorizare a menținerii benzii de rulare, tempomat dinamic cu radar, asistent de fază lungă, sistem de citire a semnelor de circulație și sistem de frânare pre-coliziune.

Noua poziționare a selectorului de trepte de viteză.

Test drive Toyota Prius facelift

Așa arată interiorul noii generații Toyota Prius.

La nivel de interior, Prius s-a schimbat complet față de generația precedentă. De la volanul cel nou, cu trei spițe și ornamente albe, până la consola centrală complet nouă și ornamentele albe asortate cu cele de pe volan. Remarcăm mutarea selectorului de viteză pe bord sub forma unui joystick de dimensiuni reduse, alături de care se află și sistemul de comutare a benzilor de rulare. Sistemul de multimedia este nou și este asociat de un sistem de climatizare cu comenzi clasice, dar cu butoane noi.

ANALIZĂ: Cele mai accesibile maşini hibride şi electrice de pe piața românească

Urmareste Automarket
Japonezii nu au prezentat informații referitoare la sistemul de propulsie hibrid al noului Prius, dar au specificat că fiecare componentă a motorizări este nouă sau revizuită și că totul este optimizat la cele mai reduse toleranțe posibile de actuala tehnologie. În plus, componentele hibride au trecut printr-un program de reducere a masei și gabaritului, iar întregul sistem de propulsie oferă o eficiență termală de peste 40% și o reducere dramatică a consumului de carburant. Opțional, japonezii vor oferi un sistem de tracțiune integrală pentru hibridul lor. Noul Prius va fi disponibil în șapte culori de caroserie, printre care se numără și nuanța de roșu din fotografiile oficiale de presă, numită Hypersonic Red.

Test drive Toyota Prius Plug-in Hybrid

Via Toyota


Comentarii (20)

  • N-am inteles de ce trebuie sa fie din ce in ce mai urata si cu ergonomie din ce in ce mai slaba (gen toate comenzile pe mijloc astfel incat soferul trebuie sa-si ia privirea de la drum)...Volt-ul nou e superb. Chiar Toyota nu poate avea niste designeri buni?
    38 4
  • Sunt de acord cu Andy. Nu inteleg de ce Toyota crede ca o masina ecologica trebuie sa arate execrabil. Si nu inteleg cine naiba ii designerul ala care insista sa pune toate instrumentele de bord pe mijloc. Nimic nu ma enerveaza mai mult la o masina decat plasarea ceasurilor, display-urilor si tuturor chestiilor importante pe mijloc. Arata ca naiba si nenatural si nu inteleg ce rost are. Macar la tehnologie sper ca o progresat masina, ca la design ii varza. Chevy Volt arata de 100 de ori mai bine, atat la exterior cat si la interior.
    35 3
  • giulio: Buna ziua,cine stie unde este situat al 5-lea injector la Toyota RAV 4... Raspunde
  • Doamne, și eu credeam că fostele generații sunt urâte :( Actuala generație e superbă pe lângă asta.

    Întrebare off-topic : În unele prezentări Toyota am văzut modele cu numere cu bandă albastră pe stânga, steagul Europei, dar pe care nu scria un cod de țară, ci EUR. Am căutat oriunde și nu am găsit numerele astea. Sunt doar puse de Toyota pentru prezentări să arate că sunt modele pentru Europa?
    20 2
  • Mie sincer chiar imi plac masinile japoneze in general si tehnologiile lor insa cand am vazut interiorul am zis, hmm ok, arata binisor, cand am vazut totusi spatele masinii... eu cred ca ori designerii celor de la toyota au fost drogati cand au facut asta ori sunt unii luati de pe strada. Dupa cum se zicea mai sus, acest prius cu o alta generatie noua devine si mai urata, plus ca modelul asta aduce a Mirai 100%, o alta hidosenie in materie de design
    16 2
  • Mihnea
    Urata mai e, farurile seamana cu un cap de strut:))
    14 3
  • Se profilează o mare provocare: poate @ivanoff să mai spună ceva, sau se abține?
    15 6
  • mecanicul vesel
    indiferent de aberatiile unora de pe aici, TOYOTA RAMANE TOYOTA ....
    5 13
  • mecanicul vesel
    indiferent de aberatiile unora de pe aici, TOYOTA RAMANE TOYOTA ....
    4 14
  • "Caroseria celei de-a patra generații Prius este cu 60 de milimetri mai lungă decât a predecesorului, cu 15 milimetri mai lată și cu 20 de milimetri mai lungă decât acesta. "
    apare de doua ori mai lunga....cred ca o marire se refera la ampatament sau la inaltime, rog corectati !
    7 0
  • speranta mea este ca noul Verso sa aiba versiune hibrida si sa fie mai reusit ca design;
    un monovolum in locul actualul Verso , model 2010, ar trebui sa apara curand pt ca japonezii sa nu iasa total din categoria monovolumelor , care la nivelul intregii Europe, reprezinta inca cca 15% din vanzari (Honda FRV, Misubishi Grandis si Mazda 5 au abandonat meciul cu tripleta franceza si cu cea germana)
    7 0
  • Nu este prima data in industria auto cand in incercarea de a veni cu ceva nou a iesit un dezastru ! E ca dracu, zici ca e vaca lu mamarea dupa ce a fost la taure.
    4 1
  • Vampirelu
    @Moldovean
    In principiu, modelele cu eur, la numere sunt pentru europa si sunt desenate de francezi, iar noua platforma, de pe Prius-ul asta, e defapt platforma de pe Toyota Corolla 2013.

    @cei care cred ca e urata :D
    Sunt putini care inteleg designul la astia ... Nu zic ca-i faina, dar are ceva diferit fata de toate nemtoaicele ... Designul asta ii ca si la tablourile alea cu un punct pe o panza, la care te uiti si nu intelegi nimic. In caz ca nu stiati, unele modele sunt facute de designeri francezi, iar aici ma refer la modelele pentru Europa. Oricum, masina e interesanta ca design, dar cam atat. Oricum, e cea mai fiabila masina hybrid si cea mai dorita de fanii hybridelor. Problema nu este de la designeri, ci de la sefii acestora, care nu le dau frau liber. Asta seamana cu Murai, sau cum se cheama modelul pe hidrogen.

    Sunt eu fan Toyota, dar jucaria asta niciodata nu mi-a placut :(
    3 2
  • Dima: Buna ziua care este pretul pentru toyota prius v Raspunde
  • Exacustodian Mucea
    nu cred ca va fi niciodata atat de scumpa benzina incat sa imi cumpar asa ceva
    6 2
  • Oficial cele mai urate masini sunt facute de Toyota, deabia astept review-uri.
    Nu stiu o toyota care sa arate cat-de-cat .

    Cea mai tare poza este aia cu Mirai si Prius , un fel de cele mai urate masini ever.

    Nici nu nissan nu imi e rusine ( inafara de cele nismo care nu sunt de volum ) dar parca toyota se incapataneaza sa arate lumii ca are un designer de toppp.
    4 3
  • Designer-ul care a mancat cacat ca o masina electrica trebuie sa arate urat ca vrea muschii lui, trebuie dat afara
    7 1
  • spatele: toyota mirai
    fata: fiat multipla
    8 2
  • n-ati inteles, targhetul de piata este ecologistul gay californian restul cumparatorilor fiind accidente de marketing.
    11 1
  • Eh, Dane, Dane...Dacă ai fi fost cu adevărat victima lui Ivanoff, n-ai fi pomenit numele lui, deşi vedeai limpede că el n-a apărut. Încă o dată te-am prins că îţi place să-l provoci! "Nebunul site-ului", Mafia, nici măcar n-a sinchisit să-ţi răspundă. Acestea fiind lămurite, toate smiorcăielile tale ulterioare "din cauza" lui vor fi ridicole, dacă vei continua cu ele. Oricum, te credeam mai isteţ. Dar acum sunt maximum convins că liniştea şi armonia nu-ţi priesc, poate fiindcă preferi atmosfera de tabloid...

    Despre Lorinczi: îmi imaginez cum compania auto fruntaşă la vânzări mondiale va ţine cont de recomandările cuiva care se exprimă ca la uşa grajdului şi care mai are vreo patru ani până la dobândirea legală a permisului...

    Încep să-i înţeleg pe cei care nu prea mai scriu aici sau chiar au părăsit AM. Mulţi şi-au arătat decepţia...Una peste alta, proiectul Forum pe Automarket a eşuat! În definitiv, noi, ca naţiune, am eşuat...
    2 2
  • @inexorabil, tinand cont ca scriu vreo 10-20 comentarii pe saptamana IN MEDIE, faptul ca arunc o injuratura intentionat la 2-3 luni in vreun comentariu, asta nu trage automat concluzia ca injur ca la usa cortului sau ca din cauza MEA nu mai scrie lumea comentarii pe AM. Nu ai luat in calcul celebrii sustinatori de japoneze de pe site, care "spameaza" sectiunea comentarii de cel putin doi ani.
    Si da, daca ar ar avea presedintele toyota traducator din romana in japoneza, ar citi acest articol si ar vedea ca sunt mai multe persoane (8 in total) care nu sunt de acord cu acest design, si AM nu este un site dedicat orbilor, sa fim intelesi.

    Faptul ca mai am 4 ani pana la permis (poate doi, tine de parlament), nu inseamna neaparat ca sunt in afara subiectului, atunci cand comentariile mele sunt bune, iau manute verzi, atunci cand derapez de la subiect (si patesc), iau manute rosii, pe care NU le ignor.
    5 0
  • Power One Security
    Sarbatori fericite tuturor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru