Salonul Auto de la Geneva 2013

LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie

Publicat Marti, 05.03.2013
de Mircea Meșter
Comenteaza 41
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 1
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari - succesorul lui Enzo devine cel mai puternic Ferrari din istorie - Poza 2
LaFerrari este numele inedit al modelului care îl înlocuieşte pe Enzo în gama constructorului italian. Este cel mai rapid şi puternic Ferrari din istorie şi are un sistem de propulsie hibrid.

Esential 963 de cai putere dezvoltă sistem hibrid de propulsie al modelului LaFerrari.
14.2 litri consumă în regim mediu mixt cel mai puternic Ferrari din istorie.
499 de exemplare va construi Ferrari din noul său model.
1.000.000 de euro este preţul fără taxe pe care va trebui să îl plătească un client Ferrari pentru a intra în posesia maşinii.
Ferrari a dezvăluit astăzi, după o lungă perioadă de teasere şi imagini mai mult sau mai puţin relevante, fotografiile oficiale şi informaţiile legate de cel mai nou model din propria gamă. Se numeşte oficial LaFerrari (în traducere liberă "Ferrari-ul"), îl înlocuieşte pe celebrul Ferrari Enzo şi devine, începând de astăzi, cel mai rapid, puternic şi dorit model Ferrari din toate timpurile.

Sub 3 secunde pentru 0-100 km/h

Vestea bună: LaFerrari dezvoltă 963 de cai putere. Vestea interesantă: puterea vine de la un sistem de propulsie hibrid format dintr-un motor V12 de 6.26 de litri aspirat normal şi un motor electric de 163 de cai putere. Aceste caracteristici reuşesc să ducă modelul italian de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 3 secunde, în timp ce trecerea de la 0 la 200 km/h se face în sub 7 secunde.

Mai mult, LaFerrari devine cel mai rapid model pe Fiorano, circuitul de casă al constructorului din Maranello. Cu 1 minut şi 20 de secunde pe un tur de circuit, LaFerrari depăşeşte cu 5 secunde cea mai bună performanţă a lui Enzo şi cu 3 secunde timpul de referinţă al lui F12berlinetta, modelul pe care Ferrari l-a lansat în toamna anului trecut.

Serie limitată: 499 de exemplare

Ferrari va construi în total doar 499 de exemplare din modelul LaFerrari. Deşi numărul este limitat, acesta este cu 100 de unităţi mai mare decât cel rezervat lui Enzo. Explicaţia vine din faptul că Ferrari are cereri ridicate din zona Asiei, în special din China. Dacă Enzo s-a vândut la lansarea sa cu echivalentul al 650.000 de euro în Italia, preţul fără taxe al lui LaFerrari va fi de circa un milion de euro. Pare mult, însă Sergio Marchionne a anunţat astăzi că toate exemplarele sunt deja acontate. 

Desenat de o echipă condusă de Flavio Manzoni, LaFerrari este unul dintre puţinele modele ale Căluţului Cabrat care nu a beneficiat de aportul Pininfarina la acest capitol. Sursele de inspiraţie ale designerilor: Formula 1 (în partea frontală) şi maşinile de Le mans din anii '60 (în partea posterioară).

Am ales acest nume pentru noul nostru model pentru că este expresia maximă a ceea ce defineşte compania noastră: excelenţa. Excelenţa în inovaţie tehnologică, în performanţă, în design vizionar şi în plăcerea pură de a conduce.

Sergio Marchionne
Director Ferrari
14.2 litri/100 km

Sistemul hibrid utilizat de LaFerrari este denumit oficial HY-KERS şi reuşeşte să reducă emisiile de CO2/km de la 350 (pe F12berlinetta) la 330.

Ca termen de comparaţie, Lamborghini Aventador emite 398 de grame CO2/km. Şi consumul este un capitol cu care modelul Ferrari se poate lăuda. Noul LaFerrari "mănâncă" 14.2 litri/100 km în regim mediu mixt, cu 3 litri mai puţin decât rivalul său construit de Lamborghini. Apropo de sistemul hibrid, bateria motorului electric adiţional se încarcă în două moduri: la frânare şi în momentul în care motorul dezvoltă un cuplu ridicat de care nu are nevoie maşina, cum se întâmplă de obicei în viraje. Pachetul de baterii este montat pe şasiu, cântăreşte 60 de kilograme şi este construit în laboratorul echipei de Formula 1 Ferrari care se ocupă de dezvoltarea sistemului KERS folosit în Marele Circ.

Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013

Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.

via Ferrari


Comentarii (41)

  • Supercarurile au un nou etalon.
    45 10
  • Astea sunt adevaratele supercar-uri, acest Ferrari, Pagani, Aventador, McClaren, si toate celelalte de acest gen, adica totul este SUPER, atat exterior cat si interior, materiale foarte scumpe, exotice, tehnologia impinsa la limita, nu coupe-uri care arata ca niste supersportive cu performante de supercar, care in afara de performante nu au multe lucruri super si apoi vin unii si spun ca sunt la jumate de pret....pai nu conteaza acest aspect in aceasta clasa, sau altele care au motoare de 450 de cai din motoare de peste 6 litri si cica sunt supercar, dar asta ca sa fie fiabile, ca supercarurile parcurg f multi kilometri pe an, se face naveta intre continente cu ele...nu domnilor, majoritatea parcurg cateva mii pe an, nici nu vad in toata viata lor 100 de mii de km, chiar daca au si cateva decenii, deci daca este clasa super car pai sa fie super totul, nu jumatati de masura.
    31 4
  • Let's burn it! :)
    12 23
  • schumi
    Abia astept sa o vad la treaba. Cred ca tizul meu abia asteapta sa o testeze... :-)
    16 4
  • Asa cum FXX m-a impresionat prin timpul obtinut pe circuitul celor de la Top Gear, asa as vrea s-o vad si pe asta ruland la maxim pe acel circuit si a vedea ce timp e in stare sa obtina. Pe cat de nerabdator am fost s-o vad pe atat de nerabdator sunt acum s-o vad pusa pe treaba.
    18 2
  • Arata ca un supercar american....
    Sunt foarte dezamagit de design(si de nume..), insa nu ma indoiesc de performantele f.bune ale masinii.
    11 25
  • mamamia......
    de la 6 sute si ceva de cai la 9sute si ceva e mult......probabil ca si masa e mai scazuta comparabil cu Enzo......
    performante exceptionale.....
    deocamdata....supercarurile lumii sunt acest LaFerrari si McLaren P1.
    in ultimi 2 ani am avut parte de multe supercaruri.....
    Pagani Huiyareoa:)),Aventador,MP4,P1,acest Ferrari,Agera R.....si poate mai sunt........probabil lumea a iesit din criza.....
    probabil acum ar fi timpu k si bmw sa vina cu ceva asemanator k deja modele ca M3,M5 si M6 sunt prea fumate.........
    da stai ca BMW nu are nevoie de un supercar(probabil din frica de a nu pierde bani:))........oricum ce pierd in bani castiga in imagine de 10 ori mai mult
    dati drecu drumu la bani si faceti un supercar......faceti un lucru bun pt. fanii marci........
    6 16
  • Calingura
    Foarte frumos model. Cred ca cel mai mult imi place spatele. Foarte agresiv, foarte "aero".

    Legat de performantele la consum este etalon dar avea Porsche un model cu care se laudau. Daca va fi asa si in realitate abia de acolo se va scrie o pagina noua in istorie.
    10 3
  • hobbit
    @bog

    ''arata ca un supercar american''
    Supercarurile americane sunt frumoase,gogule!!!!
    Si acest Ferrari e frumos si nu am vazut nimic ''american'' la el.
    20 1
  • @tzenu
    BMW are nevoie de mulri bani sa faca un supercar, Mercedes cu SLS si AUDI cu R8 fac parte din Daimler respectiv VW, au bani. BMW este singur si daca ar face un supercar de 200 - 300 mii euro mulkti ar zice mai bine imi cum,par Porsche sau ferrari. Din ce am inteles prin 2015 o sa apara un supercar si nu ma refer la i8.
    11 2
  • Un design ok insa nu ma da pe spate! Probabil ca "renuntarea" la Pinifarina isi spune cuvantul pt ca cel putin eu vad McLaren-ul mult mai atragator!
    5 11
  • @@tzenu.......sunt constient ca Mercedes si Audi au suport de la 'grupu Mama' insa o companie uriasa cum e Bmw nu ar trebui sa lase garda jos deloc
    mai bine lasau la o parte 5GT si 3GT(2 masini la care chiar nu le vad rostu)si mai bine faceau un concurent pt. R8.......ca oricum la Ferrari nici nu poate visa sa ajunga.....
    9 6
  • Incredibil de frumoasa! (pentru gusturile mele).
    Ferrari a acaparat "spotlight"-ul la Geneva si da iar peste nas celor de la Lamborghini.
    Frumoasa de tot, tin sa repet :)
    11 5
  • pacpac
    frumos puternic tot ce iti doresti de la un ferrari sunetul motorului e genial dar nu poate sa depaseasca pagani huayra la interior in niciun caz la putere poate dar la frumusete in niciun caz
    2 4
  • Alex Radoi
    Cateva observatii:

    1. Cred ca singurul concurent real al lui LaFerrari in clipa de fata este McLaren P1. Tehnologii asemanatoare, puteri asemanatoare, 2 masini "sculptate" efectiv de curentii de aer. Parca Ferrari a reusit ceva un pic mai estetic, oricum tot pe acolo.
    2. Comparatia cu Aventador este fortata. Aventador are cu 263cp mai putin, nu este "asistat" electric si costa pe jumatate. E un supercar, in timp ce P1 si LaFerrari sunt "hypercar".
    3. Comparatia cu Huayra este iarasi fortata, deoarece Huayra este altceva, Pagani nu pune accent doar pe putere, handling etc., ci mai ales pe finisaje exceptionale. Daca a urmarit cineva documentarul despre Huayra, a vazut ca la Pagani conteaza inclusiv aspectul unor piese de sub masina, de exemplu bratele articulatiilor (chestii care nu se vad). Huayra este o masina pe care ar aprecia-o si un bijutier, chiar daca nu s-ar pricepe deloc la masini. Repet, este un alt gen de viziune.
    17 0
  • un oarecare
    Ce nume tampit!
    11 9
  • ChuckNorris
    LaFerrari=F12+458=Fail
    5 13
  • ... ca si cum toti ati scapat stirea legata de Veneno
    5 3
  • @tzenu
    Ori glumesti ori esti pe langa, 5 GT si 3 GT sunt caroserii derivate din seria 3 si seria 5, cum sa te gandesti ca un supercar ar avea aceleasi costuri, costurile sunt infinit mai mari, iar Bmw nu este o firma uriasa ca bani si M-urile nu sunt supercaruri, dar poate le "fumezi "tu , de le consideri fumate. Dar pun pariu ca daca peste cativa ani vor scoate pana la urma un supercar vei gasi motive sa fii nemultumit gen "da nu are V12, rusine Bmw, bravo Audi".
    4 1
  • Adrian
    @un oarecare Exact !! Asta am vrut sa zic si eu...un nume total neinspirat. Ar fi putut sa se numeasca F 60 sau altceva cu F... LaFerrari auzi :)))
    Masina este frumoasa dar parca aduce prea mult cu 458 Italia. Oricum pt. mine F50 a fost este si va ramane cel mai reusit Ferrari din istorie.
    6 6
  • Alex Radoi
    Cateva observatii:

    1. Cred ca singurul concurent real al lui LaFerrari in clipa de fata este McLaren P1. Tehnologii asemanatoare, puteri asemanatoare, 2 masini "sculptate" efectiv de curentii de aer. Parca Ferrari a reusit ceva un pic mai estetic, oricum tot pe acolo.
    2. Comparatia cu Aventador este fortata. Aventador are cu 263cp mai putin, nu este "asistat" electric si costa pe jumatate. E un supercar, in timp ce P1 si LaFerrari sunt "hypercar".
    3. Comparatia cu Huayra este iarasi fortata, deoarece Huayra este altceva, Pagani nu pune accent doar pe putere, handling etc., ci mai ales pe finisaje exceptionale. Daca a urmarit cineva documentarul despre Huayra, a vazut ca la Pagani conteaza inclusiv aspectul unor piese de sub masina, de exemplu bratele articulatiilor (chestii care nu se vad). Huayra este o masina pe care ar aprecia-o si un bijutier, chiar daca nu s-ar pricepe deloc la masini. Repet, este un alt gen de viziune.
    6 1
  • @@tzenu......ok man...nare rost sa continuam
    fiecare cu ideile lui.......da sa sti ca nas vrea un supercar bmw cu motor V12......numa cu un V10 sau L6:))
    3 0
  • BaditzaEx
    N-AM VAZUT CEVA MAI SUPERB !!!, n-are rival !!!
    4 4
  • ChuckNorris
    De banii astia iti iei masini adevarate(cum ar fi Koenigsegg Agera R,McLaren P1 sau Bugatti Veyron),nu uratenia asta de fraierrari...
    4 14
  • Andrei
    @ChuckNorris, esti microbist?
    Nu de alta, dar, daca vine vb de tehnologie, prestigiu, aspect, si faci astfel de afirmatii nefondate, nu faci altceva decat sa arati cat esti de prost.
    E o masina superba atat ca aspect, cat si performante, singurul rival fiind McLaren P1, dar parerea mea e ca e superioara modelului P1.
    Tot o ardeti in fericire cu Veyron (pune-le pe un circuit si zgarie-te pe ochi uitandu-te unde se opreste cronometrul la fiecare).
    Veneno e arata bine, dar totusi, e mult prea exagerata in materie de design ca in materie tehnica.... e un fas (in comparatie cu asta), dar in momentul de fata, exista 2 modele LaFerrari si McLaren P1, Pagani facand parte dintr-o alta clasa
    4 3
  • ChuckNorris
    @mai andrei,io m-am referit doar la dizain...
    2 3
  • ChuckNorris
    PS:Dupa parerea mea,Ferrari nu mai are nicio masina acum care sa arate ca un supercar adevarat...Cele mai tari masini de la Ferrari au fost vechiul Enzo si F430...macar aratau intr-un fel anume.
    2 7
  • Andrei
    Ei au inglobat istorie in masina asta, (F1 si LeMans) dar daca e sa o luam asa, cea mai tare masina Ferrari, e F40 (bruta, fara niciun sistem de control, fara sa ofere niciun confort).
    Dar, alea-s vremuri apuse... si daca e sa facem referire la mai multe ''supercar-uri'', exista iarasi 2> Ferrari F40 (timp de 10 ani masina etalon) dupa care... probabil ai ghicit > Mc Laren F1 care a detronat modelul italian.
    Ambele masini erau concepute strict pentru performanta, fiind rudimentare in oferirea confortului.
    Oricum, sa admitem o chestiune La Ferrari e ceva peste Mc Laren P1 atat ca design cat si ca performante. Puteau ''lucra'' putin la exclusivitate si la ''motorasul'' electric, care e mai performant la McLaren.
    Asteptam noul Bugatti? :))
    4 2
  • Mircea
    Adevarat supercar. Insa din pacate sunt multi care nu stiu sa le foloseasca si in curand vor apare la rubrica "Accidente exotice", langa multe alte supercaruri.
    2 1
  • @Andrei - sincer nu stiu cat de mult este LaFerrari peste P1 .. mie unul imi place P1 mai mult decat asta ...iar performantele se vad pe circuit nu pe hartie ;)

    apropo' de hartie - combinarea prin marketing a celor doua motoare nu da in nici un caz puterea reala ce o poate pune pe asfalt masina ... sunt doar cifre care se vor a fi "mari" ... caci mai "mare" este mai "bun"

    probabil ca pe la anu' o sa avem un test cu ambele ... dar marca vad ca in lupta dreapta pe circuit Huayra o sa aiba un cuvant greu de spus.
    3 2
  • Andrei
    @uncle
    Sunt de acord cu tine. Eu faceam referire ca, in momentul de fata exista 2 ''hyper-car'' LaFerrari si P1.
    Imi place mai mult modelul italian, dar asta tine de subiectivismul fiecaruia.
    Cum ai spus si tu, totul se va ''transa'' pe pista.
    Comentariile facute de mine mai sus, sunt nu pt a ponegrii o anumita marca (chiar daca-mi place Ferrari), dar sa fim seriosi > cum poti spune ca-i ceva nasol, sau cum scrie si Mafia mai sus ''bazaconie''.
    @Mafia tu n-ai inteles conceptul, n-ai inteles nimic (e vb de masini exotice, cei de la Ferrari puteau cere 5mil eur/buc tot erau vandute toate inaintea lansarii oficiale).
    Peste 5 ani, o sa coste peste 2 mil eur bucata (SH :D)
    3 2
  • Trebuia sa vina si @mafia sa se screme cu GT-R, exact ce ziceam, este mai ieftin de 7 ori hahaha, dar Lexus LF-A cat este domnule mafia, si accelereaza in 3.8 secunde si cat costa? Vreo 500 de mii? Dar Juke R, 750 de mii? Ieftin.
    6 1
  • inexorabil
    Foarte rar ma veti auzi pe mine exclamand: U-LU-I-TOA-RE !!! Respira originalitate prin toti porii. O poti incadra intr-un triunghi magic: agresivitate-cutezanta-mister. Sincere felicitari, Ferrari, te consider un supercar 100 % autentic! Poate singurul din lume......
    Adeptii extatici, obtuzi si inflexibili ai lui "in cat timp ajunge de la 0 la 100" n-au cum sa inteleaga in substanta aceasta capodopera a Calutului Cabrat.
    @Mafia, stii ca-mi esti simpatic, dar, pana una alta, GT-R, desi "setat din computer" in fel si chip, nu prea poate sa depaseasca la "liniuta" (daca tot o invoci) un amarat de Buick Grand National din '87 cu un singur turbocompresor :) Uite o mostra aici, sa creasca inima in tine de bucurie: www.youtube.com/watch?v=EoqirKQzTfw
    5 4
  • Dragutule de mafia, LFA are un motor de la Yamaha, la ei au apelat, ca n-au fost in stare sa faca ei un motor V10, ca doar n-au fost 9 ani in F1:). Acest Ferrari este un adevarat supercar care peste 30 de ani poate sa valoreze si mai mult, un GT-R peste 30 de ani, daca mai exista, valoareaza 5 mii maxim, despre asta e vorba.
    5 2
  • Te-ai interesat pe wiki pana acum? Iti spun eu ca nu doar la sunet, au apelat la ei pt ca doar cei de la Yamaha putea face un V10 suficient de compact si de usor pt a tine greutatea scazuta, deci...sa fii in F1 9 ani, perioada in care au prins si motorizarile V10, si sa apelezi la un constructor de motociclete sa-ti faca un V10 usor si compact...motorist mare Toyota, ce sa mai:). Dar cand ai zero victorii in 9 ani consecutivi cred si eu ca apelezi la altii...Si cu toate astea a obtinut performante mediocre pt un supercar la un pret de 375 de mii si tu vii pe aici si spui ca supercarurile europene sunt f scumpe si le compari cu GT-R ca este ieftin? Cel putin taci naibii din gura si las-o asa, milionarii colectionari nu dau 2 bani ca este un supercar de 100 de mii sau altul de 500 de mii, ei vor exclusivism dus la extrem, forme futuriste si extravagante, nu supercar "low cost", pentru acesti clienti exista aceste masini.
    3 1
  • BMW sunt interesati numai de vanzari de aia si inventeaza tot felul de lichele poate or gasi fani prin randul oamenilor mai stranii de tipul 5GT.
    BMW ei gandesc ca nu au nevoie de imagine sa-si arate ce pot de gen , GTR,R8, etc.
    Dar sa stiti ca la moment BMW e inca sus au imagine buna la nivelul celor de la audi poate putin peste audi , dar daca o tin tot asa in cativa ani lumea va fi Audi-otizata ca acum in state Audi e privit foarte bine , NEGRII adora audi le PLACE DESIGN-ul si Calitatea GErmana , foarte multi negri adora AUdi A5, R8 .
    Dar BMW incepe sa plictiseasca cu masinele pe care le are de gen :
    SERIA 1 (PORNOGRAFIE)
    SERIA 3 GT ( Alta pornografie)
    Seria 5 GT ( o GORILA ciudata )
    X1 ( RAHAT cu PRUNE )
    SI pe ce se bazeaza BMW in fata lui audi ?
    Pe X5,Seria 5 , Seria 3 , X3 , Z4 ,M6,X6 si Seria 7 astea sunt modele care tin BMW-ul inca sus.
    Pe ce se bazeaza AUdi ?
    A1,A3,A4,A5 ,A7,A6,A8, Q5-foarte apreciat, Q7,R8 (Creatorul de imagine audi).
    Deci la moment AUdi ofera mai multe masini frumoase la calitate apropiata de BMW de ce nu ar merge oamenii la audi si nu la BMW cine ii obliga pe oameni sa cumpere rahaturile de 3GT,5GT, seria 1 ,X1 .
    De aia si audi creste ofera mai multe masini atragatoare la o calitate foarte apropiata de BMW .
    BMW se limiteaza numai la modelele enumerate mai sus .
    Audi are o gama mai mare de frumusete .
    Daca BMW Nu ia atitudine in 2015 o sa vedem Audi NUMERO 1 MONDIALE si cineva o sa rupa parul de pe fund cu 3GT si 5GT ca din cauza la niste prosti care au creat niste creaturi BMW o sa ajunga acolo unde o sa-l vedeti numai nu pe PODIUM.
    6 4
  • Da may @BMW draga, '' CALITATEA GERMANA'' este necontestabila,scuza-ma ca am fost orb pana acum ,dar ai foarte multa dreptate BMW rulz ;)
    Din cate am citit in diverse opinii si clasamente,se spune ca cine are BMW l-a imbratisat pe D-zeu .Dar probabil numai oamenii credinciosi au BMW .
    3 6
  • E super,m-a lasat fara cuvinte nu am ce sa zic,dar tot mai mult prefer rivalul lui de la ,, Lamborghini...!!!
    0 2
  • da arata spelndid. Performante foarte bune. Este un adevarat supercar. Totusi mi poate fi comparat cu alte supercaruri in special germane si englezesti cand vine vorba de lux, calitatea fabricatiei, materiale, finisaje. Asta pentru ca asa a fost mereu la Ferrari: performante si design. Fiabilitatea si luxul nu prea (in comparatie cu mercedes, porsche etc). Spun unii ca la aceste masini nu trebuie fiabilitate ... Nu cred asta. Daca vrei sa ai masina multi ani, chiar daca nu mergi mult cu ea, trebuie sa nu se uzeze cu timpul. Uitati-va cate ferrariuri sunt pe butuci, cate din alea vechi mai circula ... nu prea multe. Dar porsche sunt pe strazi din alea vechi rau.
    5 2
  • plictisitor de performanta;de ce?tocmai pentru faptul ca ca aproape toti aia 499,cumpara masina ca pe un trofeu,nicicum ca iubitori Ferrari
    1 0
  • Dragior!muncesc la BMW in Dingolfing...aici se produc serile 5,6,7 si gt 5 iar acum am inceput seria gt3...sunt si o spun in cunostinta de cauza..praf!!!eu ca angajat la aceasta uzina imi este rusine cu ce au iesit pe piata BMW-ul.Si ca unii care vor venit cu contre....le sugerez sa uite de BMW...iar in germania si pe plan mondial Audi neatraso inca o data,au cele mai multe unitati per total vindute..
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru