Salonul Auto de la Geneva 2016

Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane

Publicat Joi, 04.02.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 10
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 1
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
Opel Mokka X: un facelift binevenit pentru SUV-ul de segment B al mărcii germane - Poza 2
SUV-ul Opel de segment B își schimbă numele în Mokka X și se aliniază la liniile gamei moderne Opel: o față nouă, un interior inspirat din cel al noii generații Astra, tehnologie de top și un nou motor 1.4 Turbo de 152 CP.

Nici că se putea mai bine o programare mai bună a testului Automarket cu Opel Mokka, care a fost publicat ieri în secțiunea noastră de Test Drive. După ce am văzut ieri cum se comportă, cum arată și ce oferă Mokka, astăzi suntem anunțați de Opel că vom vedea peste mai puțin de o lună, la Salonul Auto de la Geneva, versiunea facelift a SUV-ului german de segment B. 

Cu ocazia modificării de look, Opel Mokka își schimbă ușor și numele. Astfel, modelul Opel va fi cunoscut de acum sub denumirea Mokka X, marca germană anunțând că particula X va fi folosită de acum înainte pe toate SUV-urile și crossover-ele care vor apărea în gamă.

Design demn de gama Opel a anului 2016

Modificările estetice aplicate de echipa de design europeană a celor de la Opel sunt majore și schimbă complet fața modelului, transformându-l într-un SUV ceva mai "prietenos" la nivel estetic. Mai mult, Opel plusează cu un motor nou pe benzină și cu o serie de elemente tehnologice care au rolul de a atrage cât mai mulți dintre clienții tineri.

Adio, blocuri optice ovale și lunguiețe! Opel Mokka X marșează acum pe o soluție ceva mai agresivă, cu linii orizontale și cu un joc de lumini care amintește de cel utilizat pe Astra. De altfel, Mokka X se încadrează odată cu modificările stilistice în linia de design a mărcii, pentru că până acum era o excepție notabilă de la regulă.

SUV-ul de segment subcompact primește cu această ocazie și faruri LED adaptive și cu asistent de fază lungă care le înlocuiesc pe cele anterioare BiXenon. Elementul va putea fi găsit în lista de opțiuni disponibile pentru clienții modelului începând din această toamnă, când Mokka X va fi prezentă în showroom-urile Opel din România.

Schimbările sunt ceva mai subtile în partea din spate, acolo unde stopurile au aceeași formă, dar primesc un joc nou de lumini la interior.

Modificări serioase și la interior, acolo unde vechea planșă de bord dispare și este înlocuită cu una nouă, preluată, cu ușoare adaptări, de la cea pe care o afișează noua generație Astra. Cu această ocazie, Mokka X renunță la o parte serioasă din armata de butoane și comenzi care populau bordul, locul lor fiind luat de un display cu diagonala de 8 inch care reprezintă centrul de comandă al tuturor sistemelor de infotainment și al conexiunilor oferite de SUV-ul german.

Interior mult mai simplu și mai "curat" pe noul Mokka X.

Tehnologie și motoare noi

Apropo de conexiuni, Mokka X este blindat tehnologic prin adoptarea pachetelelor OnStar (care conține apelare automată a numărului de urgență în caz de accident, router WiFi, diagnoză de la distanță sau asistență la furt) și IntelliLink (care adună toate elementele multimedia oferite de mașină utilizatorilor ei.

În pachetul IntelliLink sunt oferite și aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto, care oferă o integrare nativă a telefoanelor inteligente moderne cu display-ul mașinii.

Pe lângă armata de modificări majore la nivel estetic și tehnologic, noul Mokka X plusează cu schimbări perceptibile și la nivelul motorizărilor și transmisiilor. Astfel, dacă recent lansatele motoare diesel de 1.6 litri își vor păstra pozițiile în ofertă, Opel plusează cu o nouă generație a motorului 1.4 Turbo pe care l-am văzut deja pe noul Opel Astra. Acesta dezvoltă 152 de cai putere și este disponibil cu transmisie automată cu șase trepte, Start-Stop și tracțiune integrală. Conform celor de la Opel, consumul mediu mixt al acestei versiuni poate coborî până la 6.6 litri/100 km.


Comentarii (10)

  • Inainte de a incepe ''pledoaria'' noului sau facelift-ului Mokka X cum vreti sa-i mai spunem, am sa ma leg in primul rand de interior. Arata modern, si totodata sofisticat. Mult prea ''sofisticat'' cred ca asta este cuvantul. Un atuu de altfel pe care eu il bifez ca pe un dezavantaj. M-as fi asteptat ca acest bord sa nu fie chiar atat de ''sofisticat'' in sensul ca numarul de butoane sa fie redus, se pare ca nu au prea reusit. Dar e bine ca s-au straduit sa reduca butoanele de la sistemul autodio/multimedia, cele de la climatizare ramanand in continuare in numar mare. Dar am inceput cu critica. Acum voi incepe cu lauda. Partea exterioara imi sopteste originalitate ( mai putin spatele care seamana cu Antara ) , ceea ce este un compromis faptul ca Opel nu a jucat ''alba-neagra'' ca ceilalti producatori care ofera modele subcompacte doar inaltate dar total lipsite de originalitate . Sper ca pretul va fi unul destul de competitiv, Opel a cam sarit calul cu preturile lui Mokka . Dovada o face varianta prezenta a carui pret sare de 15 mii , fara 4x4 cu un nivel de echipare decent.
    8 2
  • la climatizare este necesar sa ai buton fizic..Nu mi se par a fi prea multe, poza ar putea fi a echiparii de top si de aici "multitudinea" de butoane...cele normale pentru ventilatie + incalzire scaune, volan, dezaburire parbriz etc. Ar fi neergonomic sa-ti pierzi vremea printr-un ecran cand la o "distanta" de brat poti selecta ce ai nevoie.

    Dimpotriva cred ca e un bord extem de aerisit

    si per total chiar e o masina frumoasa
    14 1
  • Dacă acum faceliftul e atât de agresiv și cu atât de multe schimbări, chiar extrem de vizibile, cel mai probabil, următoarea generație va merge pe linia evoluției liniilor actuale ca și în cazul Astrei. Nu cred că vor investi pentru un design total nou pentru un model ce va apărea peste 3 ani (urmând ciclul logic de viață al unei mașini). Sigur, asta dacă nu vor prelungi viața acestui model mai mult de 3 ani.
    5 1
  • @vianu

    Cred ca pana la urma este vorba de obisnuinta. Cu consideratie ,
    3 1
  • Reusite retusurile si p-afara, si-nauntru, dar tot nu vad rostul spoilerului fatza atit de jos! - mai jos chiar decit pe lateral, la fel cum era si la Chevrolet Traxx (origini comune, deh - GM sa traiasca.)

    Chiar daca nu-i un catzarator prin definitie, Mokka ar trebui sa iasa onorabil p-un drum forestier macar in versiune 4X4 - chestie imposibila cu arhitectura asta pur "stradala" zic eu.
    7 2
  • in fiecare poza zici ca se infige in bot. e prea jos nasul masinii.

    spoilerul prelungit in fata mie imi place, si e o trasatura comuna suv-urilor din America.

    spatele nu-mi place. dupa parerea mea toate suv-urile astea mititele arata bine doar pe jumatatea din fata. spatele e nereusit: coborarea plafonului, portbagajul, stopurile, spoilerul... la fel si ASX, Juke, Cactus, etc ...
    2 2
  • Kirotractor de multe ori m-am intrebat si eu asta. Fiind fan am pus intrebarea paginii GM de pe facebook. Raspunsul pe care l-am primit este ca acel spoiler imbunatateste consumul in mod semnificativ datorita aerodinamicii pe care o creaza si de acea il folosesc. Ziceau ca daca masina circula pe drumuri mai solicitante poate fi oricand dat jos daca propietarul asa prefera. Cat de dificil ar fi lucrul asta, nu stiu dat fiind ca n-am detinut niciodata un asemenea SUV.
    4 2
  • @Sam93: Multzam fain pentru informatie (cea cu posibilitatea demontarii spoilerului - portiunea inferioara elastica, evident) ca n-o stiam, spre deosebire de chestia cu aerodinamica pe sosea.

    Miram-as oricum sa fie f. simpla demontarea (smulgerea accidentala-i clar mai simpla :-)) - si, ochiometric, mai mult de cca. 4 cm nu se cistiga, dar tot e ceva.
    5 1
  • @Tonny_LPP

    un review mai vechi dar pe C4 Picasso (o masina care imi place la maxim), vezi pe la 4:49.

    Tine de obisnuinta,ok, dar mai importanta mi se pare ergonomia si, mai ales, siguranta.
    0 0
  • scuze....

    https://www.youtube.com/watch?v=zlo8zL9lnB4
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru