20 de lucruri pe care nu le ştiai despre... ce înseamnă să deţii o maşină electrică

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 15.07.2011
Testele realizate cu trei maşini electrice în condiţii normale pe o perioadă de 12 luni ne arată ce înseamnă să ai în garaj o maşină electrică.

1. Studiul CABLED, realizat de Mitsubishi şi Smart în Marea Britanie în ultimele 12 luni, arată că posesorii maşinilor electrice le pot folosi fără probleme pe acestea în viaţa de zi cu zi. Cele 45 de maşini intrate sub lupă (25 de exemplare iMiEV şi 20 de exemplare Smart Fortwo EV) le-au folosit celor care le-au închiriat şi folosit în regim normal, niciuna dintre maşini nefiind descărcată complet în cele 12 luni de utilizare.

2. 77% dintre călătoriile realizate de şoferii maşinilor electrice durează mai puţin de 20 de minute. În Bucureşti, acest lucru înseamnă o călătorie de la oricare dintre intrările în oraş până la Universitate în zilele cu trafic lejer.

3. Media descărcării bateriei la o călătorie este de 12% din capacitatea totală a acesteia. 

4. Doar 2% dintre cei care au testat maşinile electrice în viaţa de zi cu zi au folosit cel puţin o dată mai mult de 50% din energia bateriei până să ajungă la prima destinaţie.

5. Altfel spus, 98% dintre cei care au testat maşinile electrice în condiţii normale ar fi putut ajunge de fiecare dată înapoi acasă fără a fi nevoiţi să încarce bateria maşinii.

6. Conform analizei datelor primite de la familiile care au ales să testeze maşinile electrice, posesorii acestora au circulat pe distanţe din ce în ce mai lungi pe măsură ce a trecut timpul, iar încrederea în autonomia maşinii a crescut.

7. O maşină electrică stă parcată în 97.2% din timpul unei zile.

Acest lucru echivalează cu 23 de ore şi 22 de minute. Altfel spus, niciun posesor al unei astfel de maşini nu ar putea spune că nu are timp să lase maşina la încărcat.

8. Nu există un anumit "nivel de încărcare a bateriei" la care posesorii acestui tip de maşini încep să le alimenteze. Analiza celor 12 luni arată că maşinile sunt puse la încărcare de fiecare dată când şoferul parchează într-o zonă cu puncte de încărcare dedicate. Practica este echivalentă cu cea a posesorilor de telefoane mobile care-şi cuplează instinctual device-urile la priză de fiecare dată când ajung la birou sau acasă.

9. În medie, fiecare maşină electrică participantă la test a fost pusă la încărcat atunci când bateria mai avea 81-87% din capacitate.

10. Timpul mediu în care şoferii care au testat maşinile le-au ţinut pe acestea la încărcat este de două-trei ore. În acest timp, bateriile maşinilor s-au încărcat la aproximativ jumătate din capacitate.

11. Transferul de energie a fost de 6 kWh, cantitate care echivalează cu un rând de haine spălate de maşina automată de spălat.

12. În condiţiile în care un kWh costă 0.37 lei în România, fiecare astfel de încărcare ar costa în jur de 2.2 lei.

13. Vârfurile orare în care maşinile au fost băgate în priză au fost 7-9 (orele la care testerii ajungeau la birou), 18-19 (orele la care ajungeau acasă) şi după 23, atunci când maşinile se pregăteau să fie încărcate peste noapte.

14. Conform concluziilor studiului realizat de Mitsubishi, o încărcare completă a bateriei înseamnă, în medie, cinci călătorii cu maşina electrică fără ca posesorul să fie nevoie să o realimenteze între timp.

15. Media nivelului "curentului" din baterie după o zi de utilizare fără încărcare a fost de peste 40%.

16. Utilizatorul tipic al unei maşini electrice va încărca maşina o dată la două sau trei zile.

În 85% dintre cazuri, acesta va alege punctul de încărcare de acasă în dauna celor de la birou, supermarket sau din eventualele parcări speciale ale oraşului.

17. Un studiu paralel, realizat de MINI în California în aceeaşi perioadă de timp, a arătat că cei care au testat versiunea electrică a modelului britanic consideră că o astfel de maşină satisface 90% din nevoie zilnice de transport.

18. În studiul Mini, 71% dintre cei care au testat maşinile au condus mai puţin de 65 de kilometri în fiecare zi.

19. 99% dintre testerii Mini E au spus că încărcarea maşinii de la o priză normală este extrem de uşoară şi că nu a ridicat nicio problemă, în nicio circumstanţă.

20. 88% dintre cei care au testat Mini E pe parcursul unui an au anunţat că au în vedere achiziţia unei astfel de model sau a unui hibrid în următorii trei ani. 

Comentarii (21)

  • 100% electric
    de abia astept !
    Foarte interesant articolul, totusi eu as alege o compacta precum LEAF , nu mini-uri gen iMiEV si Smart
    21 7
  • "Transferul de energie a fost de 6 kWh, cantitate care echivalează cu un rând de haine spălate de maşina automată de spălat" .. cu o masina de spalat clasa "Z", ca una cu "A" consuma 1-1,5kWh la un ciclu :)

    Da-mi voie sa spun ca acesti "subiecti" si calatoriile lor care in "medie" dureaza 22 de minute nu sunt reprezentativi ... parerea mea :)
    35 7
  • Situatie potentiala
    O iarna geroasa, zapada pe drum. Ai de parcurs un drum de 90km cu familia. Dai drumul la caldura, mergi cu 50km/h si vezi ca dupa 70km bateriile tale sunt epuizate. Ce faci atunci cu masina electrica?!

    Eu stiu ca orice om rational cand are de ales intre o solutie scumpa si neperformanta (masina electrica) si una ieftina si performanta (masina normala) o alege pe cea avantajoasa.
    28 14
  • Andrei
    hmm
    nu neaparat. orice om rational isi face calcule inainte de achizitie: cu ce iese mai avantajos.
    si observa, in functie de preturi (ale masinilor si carburantilor) care varianta este mai avantajoasa.
    si daca totusi ai mai multi bani, cea mai rationala alegere mi se pare o masina electrica cu extensor de autonomie: Chevrolet Volt / Opel Ampera.
    Mergi 60 km electric si, daca ai nevoie de mai mult, porneste motorul pe benzina.
    21 13
  • @Andrei
    Daca are si motor pe benzina atunci e hibrid.

    Frumoasa reclama, dar este interesant ca nimeni nu a folosit o astfel de masina in afara orasului, de exemplu un drum de 200-250 Km. Intr-un an chiar nu au avut nevoie sa plece din oras cu masina?
    Imi mentin parerea - o astfel de masina poate fi folosita numai ca a doua masina.
    Mai bine isi indreapta atentia catre dezvoltarea de hibrizi diesel, un 1.2 diesel poate avea 80-90CP, si pe o masina gen Golf sau Focus va avea destul de mult succes, si un consum foarte mic.
    17 12
  • Cu siguranta iti iei o masina electrica si o folosesti doar ca o a doua masina.

    Sa dai, cum spunem noi romanii "o caruta de bani" pe o masina pe care sa o ai parcata 23 de ore si 20 de minute pe zi, si sa te numesti om chibzuit, e mare lucru.
    18 9
  • Fulger
    articol gresit
    Asta nu e un articol din seria "20 lucruri pe care ...."
    este o tirada pro masini electrice. Nu satisface curiozitatea ....doar aduce argumente. SLAB
    15 10
  • @Fulger >20 de lucruri
    "...pe care nu le stiai" asta-i continuarea :)) articolul e bun si acopera destul bine problema... trebuie doar sa acceptati ca un motor turbo cu sute de cai ce trezeste noaptea un cartier intreg nu-i intruchiparea virilitatii.

    @andt
    citeste tot articolul, nu numai ce-ti convine
    12 7
  • viata e complicata. de ce s-o complicam mai mult?
    volt n-are viitor... 2 sisteme pe aceeasi masina nu-i o solutie viabila
    7 4
  • masini de oras
    Aceste masini sunt exclusiv pentru oras. Chiar asa de greu e de inteles?!? Reluam mereu aceeasi problema a autonomiei masinilor electrice? Nu a zis nimeni sa ne gandim la cumpararea unei electrice ca sa mergem la mare sau la munte cu ea, de exemplu.

    @Ion
    Arata-mi tu acel om rational care face in oras, cu familia dupa el, intr-o iarna geroasa cu zapada, 90km. Hai sa fim seriosi.

    Hai sa nu mai fim chiar asa ingusti in viziune si sa vedem potentialul acestor masini. Pentru ca tehnologia evolueaza zilnic.
    13 6
  • Giulai
    Automobilul nu e cel mai bun mijloc de a te deplasa intre localitati
    Ce este drept, automobilul electirc isi va arata eficienta cand intre orase se va circula cu trenuri de mare viteza-Maglev ce ajung acum la 550 km/ora. Ce sens are sa merg cu masina de la Sibiu la Constanta in 6 ore cand pot sa merg cu trenul intr-o ora. Vorbim despre un viitor nu foarte indepartat 15-20 de ani. Ipoteza este urmatoarea, cand pretul petrolului nu va mai fi rentabil pentru a alimenta automobilul se va trece masiv pe gaze naturale. Dupa ce pretul la gaze naturale nu va mai fi rentabil, se va alege varianta Electrica.
    4 2
  • incalzirea masinilor electrice
    se va face in viitor exclusiv cu panouri radiante.
    2 2
  • @Giulai
    Autonomia electricelor va creste mai repede decat va asteptati voi. In 4-5 ani Renault-Nissan vor veni cu o noua generatie de baterii ce duc la 300 km autonomie. In 15-20 ani va fi deja cel putin cat a unei masini cu motor termic.

    http://www.monitorulsv.ro/Auto/2010-04-07/Nissan-lucreaza-la-un-model-electric-cu-o-autonomie-de-300-Km
    4 2
  • "este" unii ce nu au priceput ca cele 20 de puncte sunt rezultatul testelor si nu o tirada pro-electrice. Pe baza acestui studiu (si a altora) se construieste o strategie de marketing se dezvolta viitoarele modele, etc. Dar cum o electrica este indeosebi destinata unei piete cu potential financiar ridicat nu inteleg de ce se gaseste orice plavan roman sa comenteze despre lucruri care (pe langa) ca nu si le permite nici macar nu le pricepe. Dovada este expectoratia de genul: trebuie sa merg 90Km intr-o iarna geroasa....puiut, mult timp deacum incolo electrica va fi adoua masina. Iar europeanul./americanul are deja o 2 masina, pe care in viitori ani o va inlocui cu una pe baterii.

    Dar ce ii poti cere (de)generatiei de genul BAC 2011?
    5 5
  • ha ha ha
    ihi, sihihigur ca da MHM
    A, da, e simlu, e ca si cum as merge la servici cu bicicleta si cam atit. Mai bine imi iau bicicleta ....ca nu consuma nici macar 1 KW de curent si te strecori si usor prin trafic, sau daca vreau sa fiu mai rapid, imi iau scuter ... mai bine, decat sa plec calare pe un motor cu baterie InCoRpOrAtA,( atentie, full option, ). ha ha ha .Iar 15 - 20 de ani de aici inainte, cu conditiile de trai din Romania nu stiu daca-i mai apuc ... pensie, nici atit .asta e ... nu ne putem c__a de foame, dar vorbim de electrice scumpe, care merg doar maxim 160 de Km si pe care si le permite cine???? si nu vad rostul lor ... Vad milionari care isi ia electrice si pe partea cealalta, exploateaza si taie paduri, au fabrici care polueaza ...e totul de fatada ... doare pe cineva undeva ca astia cu bani isi bat joc de restul lumii ??? Normal ca nu ...atunci ...
    5 2
  • Stiri-articole
    De Vineri 15.07,voi nu ati mai dat nici o stire,ce faceti? Macar va rog anuntati ca intrati in concediu data vitoare! Multumesc.
    4 1
  • Dr Felix
    o masina de oras mult prea scumpa!
    Autoturismul electric ramane inca o masina de oras. Nu se pune problema sa mergi cu familia in concediu cu asa ceva. Singura problema e ca pt a merge in oras cu asa ceva, costa prea mult.
    Poate ca snobii cu prea multi bani isi permit un autoturism electric, dar in nici un caz omul de rand nu-si permite (si asta e valabil si pt europeanul de rand).
    3 1
  • viitorul este electric. punct
    :-)
    2 4
  • valiy spune ...viitorul este electric. punct
    eu adaug ..cred ca cele pe hidrogen sunt cele mai avantajoase
    3 0
  • maxgeorge67
    Masinile astea sant o porcarie, diferenta de pret este echivalentul a in benzina, a 200000 km o masina electrica cine-mi garanteaza ca rezista atat?
    1 0
  • popescu
    Scarba vine de la pretul aberant de mare. "Cercetarea" umfla prea mult acest pret.Masinile electrice au aparut odata cu cele clasice si apoi au pierdut teren. Constructiv este mult mai simpla o masina electrica si sunt nenumarate exemple de priceputi care si-au facut in garaj asa ceva. Spiritul inovativ al romanului este insa puternic stavilit de institutia rigida si ingusta numita RAR.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru