Alianţa Renault-Nissan ocupă locul trei în topul vânzărilor din 2010

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 30.01.2011
Alianţa Renault-Nissan a reuşit în 2010 să se claseze pe locul trei în topul vânzărilor, devansând astfel grupul german Volkswagen.

Oficialii alianţei Renault-Nissan au dat publicităţii rezultatele vânzărilor din 2010. Anul trecut, aceştia au vândut în întreaga lume 7.276.398 de vehicule, înregistrând astfel o creştere de 19.6% şi, totodată, au reuşit să devanseze grupul german Volkswagen care a picat pe locul patru în topul constructorilor.

În cadrul alianţei, Nissan a comercializat 4.080.588 de maşini, Renault a vândut 2.625.796 de vehicule, iar Lada a trimis către clienţi 570.014 automobile. "Alianţa Renault-Nissan a obţinut în 2010 un volum de vânzări şi o cotă de piaţă fără precedent. Performanţa noastră este foarte bună, mai ales pe pieţele emergente, unde toate mărcile alianţei au continuat să câştige cote de piaţă", a declarat Carlos Ghosn, director executiv Renault-Nissan.

Cea mai mare piaţă de desfacere pentru concernul Renault-Nissan este China, urmată de SUA. În Franţa, 30.1% din autovehiculele comercializate aparţin alianţei, în Rusia procentul este de 36.5%, iar în Mexic, 25.3% din automobile vin din partea Renault-Nissan.

Via | LeBlogAuto

Comentarii (50)

  • Touche, Pussy Cat!
    spuse frantzuzul catre locul 4
    81 15
  • nu stiam ca renault vinde in sua,poate nissan
    15 5
  • gelu sti cum a spus orbul,vom vedea
    9 20
  • chinezariile in china se vand
    6 15
  • corect este alianta NISSAN -RENAULT (dupa nr de vanzari),fara nissan care vinde bine in sua ar fi pe locul7
    12 36
  • bravo nissan,la mai mare,masini bune........cea ce nu pot spune de restu
    14 7
  • buahahaha
    @jiji...acrii strugurii, spuse vulpea alergand dupa 2 iepuri odata
    @vasi...da. de aia ala de pe locul 4 vrea in "la"china. Unde poa' sa-si vanda chinezaria?
    28 12
  • Claudiu
    IMPORTANT : Au depasit VW Group cu vanzarile Avto Vaz unde detin doar 25 % din actiuni
    Cei de la Renault-Nissan au depasit vanzarile VW Group cu ajutorul producatorului rus Avto Vaz unde Renault detine 25 % din actiuni . Personal consider ca un producator ar trebui sa cumuleze vanzarile sale doar cu cele ale altui producator in care detine minim 51 % din actiuni ( cum este cazul dintre Toyota si Daihatsu si Hino Motors, unde Toyota detine in ambele companii 51 % din actiuni ) . In restul cazurilor, vanzarile nu ar trebui cumulate . Renault detine 44 % din actiunile Nissan ( Nissan detine 15 % din actiunile Renault ), in timp ce Hyundai detine 39 % din actiunile Kia . VW Group, desi detine 49.90 % din actiunile Porsche AG ( aprox. 90,000 unitati in 2010 ), nu a cumulat vanzarile sale cu cele Porsche . La fel si in cazul Suzuki ( VW Group detine aprox. 20 % din actiunile Suzuki Motor Corporation ), unde daca ar fi cumulat vanzarile sale cu cele ale constructorului Suzuki, alianta VW-Suzuki ar fi de departe cea mai mare alianta auto din lume, in 2010 vanzarile sale fiind de aprox. 10 milioane de unitati vandute . Un clasament mai aproape de realitate, a fost prezentat de americanii de la TTAC ( http://www.thetruthaboutcars.com/2011/01/the-truth-about-cars-announces-the-top-ten-automakers-of-2010/ ) .
    18 45
  • @gelu
    de ce te exciti in halul asta? ai cumva actiuni la Renault sau la Nissan? sunt doar masini, iar cifrele de vanzari nu reflecta sub nicio forma calitatea produsului final. Faptul ca majoritatea producatorilor si-au vandut grosul in China, face cu atat mai irelevant pentru noi numarul de unitati vandute.
    20 46
  • anti-prostie
    ba da, reflecta... cifrele de vanzari reflecta progresele in calitate
    50 16
  • hă hă hă
    NU SE POATE!

    Marele şi inegalabilul grup VW (cu branduri ca haudi, Porsche & altele consacrate), au fost depăşiţi de Renault - Nissan! RUŞINE!
    44 18
  • Bravo Renault !
    Contractului Renault de calitate implementat de Carlos Ghosn isi face efectele
    60 10
  • @hadouken
    calmeaza-te si dupa aia vorbim
    16 14
  • @ demin2609
    Renault a adaugat si vanzarile Avto Vaz ! RUSINE !
    Vanzarile VW Group nu cuprind vanzarile Porsche AG ( unde detin 49.90 % din actiuni ) sau Suzuki Motor Corporation ( VW Group detine 19.90 % din actiuni ) . In schimb, ziaristii francezi au adaugat la vanzarile Renault, vanzarile Nissan ( Renault detine 44 % din actiuni ) si Avto Vaz ( Renault detine 25 % din actiuni ) . In acest an insa, FOARTE PROBABIL, VW Group isi mari pachetul detinut in cadrul Suzuki Motor Corporation la 51 % ( vor cheltui 3 miliarde de euro pentru 31.10 % din actiunile Suzuki ) si atunci VW Group cu peste 10 milioane de masini vandute anual se va uita de sus la absolut toti constructorii auto . hă hă hă
    16 53
  • rusine vag!
    VAG inseamna 11 marci !!!!!!!
    57 13
  • @ rusine vag!
    Vanzarile VW Group ( 7.14 milioane ) nu cuprind vanzarile Porsche ( 49.90 %din actiuni ), Scania ( 75 %din actiuni ), MAN ( 29.90 % din actiuni ), sau Suzuki (19.90 % din actiuni )
    DOCUMENTEAZA-TE !
    15 49
  • prostii ! adevarul e ca Alianta i-a surclasat cu mai putin de jumatate din marcile care le detine VAG
    52 6
  • @rusine vag
    din care si Bugatii, Lamborghini, Bentley care nu au cine stie ce aport
    7 25
  • @antiprostie
    sa nu uit... mai explica-mi cum cifrele de vanzari reflecta calitatea. Din asa premiza putem deduce ca Dacia are produse de o calitate superioara celor de la Rolls-Royce, doar pentru ca vanzarile sunt mai mai mari si cu tendinte ascendente?
    9 36
  • @ Hadouken
    Ai dreptate
    VW Group a inregistrat 7.14 milioane de unitati vandute in 2010, cu urmatoarele marci : VW, VW Vehicule Comerciale, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini si Bugatti . Acum vine partea interesanta . Bentley a vandut 6,000 de masini, Lamborghini 4,000 iar Bugatti 50 . In schimb, Renault a adaugat la vanzarile sale si vanzarile rusilor de la Avto Vaz unde detin doar 25 % din actiuni .
    9 34
  • Basile
    ce situatie caraghioasa...
    pana acum fanii VAG se faleau cu achzitiile si acum nu mai stiu unde sa ascunda marcile
    51 8
  • @ Basile
    Dupa principiul Renault, nu este exclus ca cei de la Daimler AG ( detin 3 % atat din Renault cat si din Nissan ) sa declare ca sunt cel mai mare producator din lume ! Vanzarile Daimler AG impreuna cu Renault, Nissan si Avto Vaz ar depasi vanzarile Toyota , Daihatsu si Hino .
    7 32
  • Maine se va afla daca muzeul Alfa Romeo se desfiinteaza sau daca VW Group va prelua complexul de la Arese
    http://quattroruote.it/notizie/industria/area-ex-alfa-romeo-occhi-tedeschi-su-arese SI http://www.motori.it/attualita/7794/alfa-romeo-la-cessione-sempre-piu-vicina.html
    7 5
  • Putin offers Renault-Nissan control of AvtoVAZ
    Cautati titlul asta pe AFP. Contractul e ca si semnat. Carlos Ghosn s-a ineles cu Putin . Renault detine 50% din AvtoVAZ.
    32 1
  • razvan1
    Dacia????
    Dacia unde intra???
    10 3
  • @razvan1
    ai uitat de SAMSUNG :)
    7 2
  • alianta lu' peste
    astea de la reno ar numara si dacile ce au fost casate la remat numai sa ocupe locul 3,astea cu reno va bucurati aiurea ca si minciuna este vorba..........cand sa afisat clasamentul1 toyota...2gm..3vag...renault unde era la numarat masini in rusia...aiureli
    8 35
  • posibil sa fi numarat si masinile electrice ce sau facut in China dupa ce au fost ,,spionati ''
    6 27
  • @anti-prostie
    Ai s tu un pic de dreptate, fiabilitatea Renault in ultimii ani a mai cescut. Dar asta inseamna ca statisticile de fiabilitate pe care le dau ADAC si JD Power si claseaza Renault pe ultimel locuri, sunt mincinoase (?). Iar cei care au un Renault si au probleme cu el sunt niste soferi care habar n-au sa conduca (?).
    Eu zic ca vanzarile mari se datoreaza modului in care alianta Renault-Nissan s-a adaptat fiecarei piete, printr-un marketing foarte bine gandit.
    16 21
  • RENAULT FAN
    @LauCalin
    Apropo de ADAC... cauta titlul asta pe google:

    " ADAC premiaza Renault pentru calitate si fiabilitate "

    si inca ceva...

    http://daciagroup.com/comunicate-de-presa/dacia-si-renault-printre-cele-mai-fiabile-marci-auto-din-franta.html

    Majoritatea modelelor Renault si Dacia figureaza si anul acesta printre cele mai fiabile vehicule de pe piata franceza, potrivit anchetei date publicitatii, in ianuarie 2011, de revista “Auto Plus”.
    31 1
  • hmm se cunoaste ca au luat vacanta copiii
    intra pe www.adac.de la "Breakdown Statistics" si o sa vezi ca Twingo si Clio in 2007, 2008 si 2009 (pana acolo duce) stau mai bine la fiabilitate, avand un numar de interventii mai mic decat Yaris, Fabia, C3 sau Swift.

    in 2009 intra in forta Megane 3, pe care ADAC il catalogheaza "sehr gut". Megane 3 are un numar mai mic de interventii fata de Honda Civic sau Kia Ceed de exemplu.
    25 1
  • Creste productia la Dacia
    Din surse interne, la Dacia se vor face doua linii de asamblare noi.

    De asemenea, se vor produce şi motoare pentru ... Mercedes.
    Presupun că, cel mai probabil, vor fi motoare pentru viitoarea platformă Twingo-Smart.

    Faptul că motoarele se vor face la Dacia arată că Dacia va avea clar în portofoliu o maşină de oraş bazată pe platforma sus-amintită.

    Platforma se pare că va proveni de la Mercedes
    http://autoten.com/2010/09/21/2013-renault-twingo-rendering-and-information/

    " Renault Twingo will use a new modular platform that is in the final stages of development at Mercedes-Benz’s R&D centre in Sindelfingen, Germany"

    Deci Dacia de oraş va un Smart chel.
    15 1
  • uratul asta de Ghosn joaca bine
    motoare fabricate la Dacia pentru Merc?

    insemna ca se poate face calitate si in Romania. Doamne'...cred ca fanii "bere si carnati" isi scot unghia de la degetu mic din nas si si-o baga-n gat.
    14 3
  • motoare
    Nu am detalii referitoare la motoare, ci numai informaţia "de cilindree mică" ce vor fi destinate maşinilor de clasă mini/mică Renault-Nissan-Smart (Mercedes).
    4 0
  • calitate
    Referitor la calitate, Renault are un program draconic de asigurare a calităţii. La ora actuală toate companiile mari pot implementa aşa ceva.
    Nu se descoperă roata acum.
    Succesul ţine de cum să faci mult cu cât mai puţin
    De asta Dacia este un succes real.
    Probleme sunt, pentru că de exemplu industria orizontală nu este dezvoltată ca în Cehia să zicem. Mai sunt componente care se fac şi in fabrici autohtone rămase de pe vrema lui Ceauşescu (alea care încă nu s-au demolat şi nu s-au făcut hipermarket-uri pe terenul lor).
    Şi muncesc oamenii la piese în condiţiile cunoscute, să facă din rahat bici şi cu bani puţini şi plătiţi ca în România.

    Când vă uitaţi la un şurub de Logan gândiţi-vă că a fost facut de un român care a lucrat într-o hală neîncălzită, cu maşini pe care tot el trebuie să le repare, respectând condiţiile de calitate impuse de Renault. Adică ai greşit o piesă iei lotul de la început. Şi asta pentru un salariu de 800 RON.

    Măcar pentru atât şi tot trebuie să arătaţi respect Oamenilor care lucrează în industria românească auto.
    Ei încă mai produc ceva. Voi?
    15 11
  • Semtex 82
    @ignis
    ignis trebuie sa intervin pentru ca ai inceput sa aberezi deja..."hală neîncălzită" la Dacia?! habar n-ai ce vbesti baiatule... oamenii aia acolo au conditii, hala e incalzita, iar un muncitor necalificat ia 1.800 RON salariu, nu 800 ron cat ai scris tu...
    17 4
  • Semtex, nu te infierbanta, ca dauneaza inimii ;)

    omu' vorbea de suruburile de intra in dacie, facute de o parte terta, asupra cereia nu se aplica toate conditiile de confort si salarizare ed la fabrica Renault.

    Si in caz ca nu ai aflat , un strungar de romania, lucrand la o fabrica oarecare, are un pic peste salariul minim . . . si asta pentru ca este greu s produci intr-o tara care iti impoiteaza si aerul pe care il respiri ( uneori de doua ori... cum iti pune TVA peste unele taxe .. )
    10 15
  • Semtex 82
    @ignis
    Legat de exigentele in materie de calitate impuse de Renault, sunt de acord, sunt foarte stricte. Dramatizezi insa prea mult situatia angajatilor.
    Nu e cazul.
    18 2
  • @Semtex 82
    "Băiatule", eu am contact cu industria auto. Dacă nu şti să citeşti un post nu-i vina mea. Eu am vorbit de industria orizontală nu de fabrica Renault-Dacia.
    Nu am vorbit de Dacia acolo. Nu Dacia face şuruburi (o parte sun făcute la Subex) aşa cum nu Dacia face faruri (sunt făcute la Elba).
    Sunt piese care se fac la Componente Auto (Topoloveni), la COMEFIN Costeşti etc. etc.
    Despre astea am vorbit în general.
    Sunt şi multe firme venite din afară care au localizat producţia de componente aici, dar eu vorbeam de fabricile autohtone, acre fac diferite componente după standardele de calitate Renault.
    7 1
  • @ignis
    cica dacia nu face suruburi... cum sa nu faca? nu toate pisesele vin de-a gata din afara uzinei... uzina mecanica dacia are sectie de turnatorie, motoare, cutii de viteze, presaj, etc.
    10 3
  • Gelutu
    Numero unu
    Renault este cea mai tare firma din lume. Mai intai ia ridicat pe ratatii aia de la Nissan care erau in prag de faliment, acu ia cumparat pe Mercedes si sa vedeti voi in viitor ca o sa fie nr unu repede repede.
    2 13
  • offf ce ti-e si cu copiii din ziua de azi... deabia se pot exprima, sunt agramati, e vai de capul lor... cred ca in mare parte e vina jocurilor pe calculator (NFS preferatul lor bineinteles) care le spala creierul, cum e cazul lui Gelutu de altfel... Gelutu cred ca n-a deblocat nivelul care-i permite accesul la Renault Megane RS in NFS, de aia e asa suparat...
    14 1
  • @ioio
    le zici rar, dar le zici bine
    5 2
  • Reader
    Problema e alta - ca tot se discuta offtopic
    dupa un an de rulat prin tara, orice masina noua ajunge sa fie la fel de "buna" ca un SH din germanica. apoi, daca te-ai dus la revizie si ai plecat de langa masina (noua), automat ti-au schimbat mecanicii niste placute, niste bucse, o caseta de directie si le pun la baietii destepti.

    ontopic: nu cred ca poate cineva sa bage mana in foc si sa spuna: masina x e cea mai buna. nu am avut probleme cu ea de cand am luat-o pana am vandut-o.

    treziti-va copii, masina e un lucru indispensabil, dar pe care trebuie sa-l schimbi cat mai des si producatorii stiu asta.

    nu se mai fac masini sa te tina o viata (cel putin nu pentru noi, muritorii de rand) ci dupa 4-5 ani incepi sa bagi bani si te gandesti ca mai avantajos e s-o schimbi.
    3 12
  • renault..
    au facut tot timpul masini fiabile ...tin minte ca un cunoscut avea un r.12 si zicea ca s-a saturat de ea ca nu se mai strica ...asta prin 1980 ..astazi cred ca fac masini si mai fiabile
    12 1
  • @ Automarket
    VW Group in 2010 in SUA a iesit pe primul loc in " Total Value Awards "
    http://www.autoblog.com/2011/01/31/vw-leads-2010-total-value-awards-ford-beats-honda-and-hyundai-s/#continued SI http://www.strategicvision.com/press_release.php?pr=38
    3 3
  • @costy
    De la francezi s-a remarcat Citroën Xsara. Cu siguranţă fiabilitatea nu este atributul prin care Renault câştigă procente din piaţa auto . Cu toţii ştim că atributul este rezervat de maşinile japoneze şi de cele germane. Renault, este plin de probleme, mai grave sau mai puţin grave. Sunt notorii accidentele în care maşina se răsturna de câteva ori, se făcea armonică, iar airbagurile erau intacte. O vizită în service la Renault vă va convinge.

    Renault, probleme pe mai toate planurile

    În general, producătorul francez încearcă să scape de o poziţionare slabă în preferinţe, datorită reţelei de service, supraaglomerată, ce nu face faţă solicitărilor, renumelui de maşină puţin fiabilă, ce se răsfrânge asupra tuturor modelelor, şi nu în ultimul rând prezenţa maşinilor noi, cu rulaj de până la 10.000 kilometri, cu amortizoare căzute şi a problemelor la motor apărute chiar şi sub 40.000 de kilometri.

    O altă problemă, la Renault, o reprezintă partea electrică a maşinii. Unul dintre cazuri este întâlnit la Clio III, care în perioada de rodaj, adică aproape 1.500 de kilometri, constat cu surprindere că se aprinde beculeţul de service pe bord, iar calculatorul afişează mesajul "Check Steering". Şi asta chiar dacă maşina se comportă perfect, volanul "mergând" bine. Pusă pe tester, mecanicii au ajuns la concluzia că lipsea din calculatorul de bord setarea de 0 a volanului şi asta a generat eroarea.........acesta este adevarul despre fiabilitatea reno.........restul apa de ploaie
    5 21
  • @JIJI ...... zi continuarea...
    si cand te-ai trezit sa te dai jos din masina scria de fapt Volkswagen, nu?
    16 3
  • Fulger
    Ma JIJI...sau sa-ti spun Gica
    ...ca ai fatza de Gica. Si pentru toti Gica de pe situ asta. Adica din cauza ledului aluia defect, poveste auzita de la un amic al unui prieten care stie de la sor-sa ai dedus tu ca Renault e de rahat? La fel poate sa vina unu si sa zica despre ledu' de la opel ca nu mergea si ...deci Opel e de rahat.
    Toate masinile astea europene sunt, in mare, la fel de fiabile sau de putin fiabile, cum vrei s-o iei. Chiar trebuie sa ai creierul spalat si sa crezi in mitul masinii germane sau japoneze sau sa fii fan Renault?
    Am avut din toate rasele de masini: germane, japoneze, franceze ...si inca mai am. Toate la fel de bune. E adevarat ca imi placea mai mult una decat alta la diferite capitole...dar e chestia de gust.
    Ati inteles ma alde Gica?
    parerea mea
    5 3
  • @JIJI
    Citroen Xsara e decedata si ingropata demult... lasa-ne cu povestile pt copii si cu "inovatorul" Citroen din secolul trecut... Realitatea zilelor noastre e ca Megane 3 e mai fiabil decat C4, Clio 3 e mai fiabil decat C3 etc conform statisticilor ADAC. Restul e cancan.
    23 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru