Ariel Atom V8 accelerează mai repede decât un Bugatti Veyron

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 08.09.2010
Versiunea extremă Ariel Atom V8, aşteptată pe piaţă în doar 25 de exemplare, este capabilă să atingă 100 de km/h în aproximativ 2.5 secunde. Secretul său? Un raport putere masă de 920 de cai pe tonă.

Esential

320 de km/h este viteza maximă a noului Ariel Atom V8 de 506 cai putere.
920 de cai pe tonă este raportul putere masă pentru Ariel Atom V8.
6 secunde îi sunt necesare supercarului britanic pentru a accelera de la 0 la 160 de km/h

După multe speculaţii fără rezultat, primele informaţii şi imagini ale exclusivistului Ariel Atom V8 au apărut pe internet. Supercarul minimalist a fost prezentat unui grup restrâns de clienţi, săptămâna aceasta, după un proces de dezvoltare îndelungat, care a durat mai bine de doi ani.

Cu un raport putere masă de aproximativ 920 de cai pe tonă, Atom V8 se plasează mai bine decât puternicul Bugatti Veyron şi chiar mai bine decât un monopost de GP2. În aceste condiţii, performanţele vor fi de-a dreptul impresionante pentru cele doar 25 de exemplare care vor vedea lumina zilei în uzina constructorului britanic de nişă.

Aflat încă în perioada de testare, Ariel Atom V8 a dovedit că poate accelera de la 0 la 100 de km/h în aproape 2.5 secunde şi de la 0 la 160 de km/h în doar 6 secunde. Ariel ţinteşte însă performanţe superioare: doar 2.3 secunde până la 100 de km/h şi 5.8 secunde până la 160 de km/h. Adică reţeta perfectă pentru a detrona Veyron în materie de acceleraţie, însă nu şi versiunea supremă a acestuia, Super Sport.

Pentru a putea rivaliza cu etalonul grupului Volkswagen, Atom foloseşte un propulsor V8 de 3.2 litri şi 32 de valve, produs în Statele Unite, derivat iniţial din două motoare de motocicletă Suzuki.

Ariel va oferi noul Atom V8 în două versiuni de putere, una de 480 de cai putere, ceva mai modestă, şi una de 506 cai putere, destinată mai mult circuitului şi capabilă să atingă o viteză maximă de 320 de km/h. Ambele versiuni folosesc o cutie secvenţială Sadev cu şase rapoarte şi pot ajunge până la 10.500 respectiv 10.600 de rotaţii.

Tom Siebert, responsabil pentru faza de dezvoltare a modelul extrem, a decalrat că Atom poate face faţă cu uşurinţă provocărilor unui circuit dar şi celor dintr-un oraş normal. Designerul supercarului britanic, Simon Saunders, declară la rândul său că numele mici din industrie pot face ceea ce companiile mari nu pot sau nu vor să facă.

Preţul noului Ariel Atom este estimat la 180.000 de euro, un chilipir pe lângă mult mai bine titratul Bugatti Veyron.

via | autocar

Comentarii (7)

  • Degeaba
    Degeaba se lauda ei. Caparo T1 e muuuult peste la toate capitolele.
    1) Performante 0-100 2.5s, 0-160 5.5s, de circuit nu mai vorbesc, Caparo umileste masini dedicate pt asa ceva gen Radical, sau Ultima
    2) Cp/T=1000
    3) Design mult mai frumos
    4) Cockpit inchis -> deci nu te ploua si nici nu te murdaresti de mazga de pe asfalt
    5) Scaune imbracate in piele - spatele incepe sa te doara mai tarziu :))
    6) Volan mai frumos
    7) Faruri adevarate nu beculete din bradul de Craciun
    8) Partile laterale inchise

    Pret 240.000 Euro. Se merita diferenta? EVIDENT!!!
    11 11
  • @ZZZ - si trebuie reparata la fiecare 10 km :)
    8 4
  • the hep
    abia astept comparatia cu catherham V8 :)
    6 1
  • @Automarket
    Intrucat nu prea avea logica textul dvoastra. "Atom foloseşte un propulsor V8 de 3.2 litri şi 36 de valve" (asta inseamna cate supape per cilindru ? 4.5 cumva ?), m-am gandit sa merg la sursa.

    La sursa am gasit ceva diferit:
    The Atom V8 uses a US-built, 3.0-litre, 32-valve Hartley V8 engine, originally developed from two Suzuki motorcycle engines grafted together, but much developed since.

    Concluzia: bai baieti, nu va mai grabiti cand preluati informatiile...
    18 0
  • poate unii nu vor cockpit inchis, poate vor o masina sport clasica din punctul asta de vedere. E o alta senzatie fara cockpit, zic eu:))
    3 1
  • @zulu
    Daca nu vor dar partea care-l inchid jos, simplu. Caparo ofera astfel ambele variante.
    0 1
  • @zzz
    1 la mana e o prostie sa zici ca e mult peste cand e vorba de diferenta mici.

    2 imi amintesc cum caparo nu a fost acceptat pe topgear test track deoarece nu putae sa traca de un speedbump.

    3 A luat foc cu jason plato la volan

    4 datele de la caparo sunt cu cauciucuri slick, si la atom varianta de circuit va fi aproape la fel cu caparoul.

    5. Designul este discutabil, nu pot sa zic ca una e mai frumoasa decat alta, aia are haine din carbon, asta in schimb e superba tocmai pt ca e "naked"

    6.asta cu cockpitul iar nu mi se pare foarte relevanta, odata pt ca toate caparourile pe care le am vazut prin filmulete reviste e.t.c erau tot descoperite. Dar mai mult, masinile astea nu sunt facute sa mergi la club, cine le ia nu se planga ca se uda un pic.

    7. Faza cu volanul urat sau farurile sau pielea de pe scaun sunt iarasi irelevante. Volanul e mai comod la ariel ca nu stai tot timpul ca la f1, pielea aia oricum e doar de aspect ca la fel de tari sunt scaunele iar farurile nu cred ca ai cum sa stii cum lumineaza.

    In final

    8. de 60k euro diferenta iti pui si xenoane si acoperis si fotolii si un jeep cu o platforma sa il poti cara oriunde daca vrei sa mergi mai comod distante lungi. Dar strici masina. Asta e tot farmecul la Ariel, o senzatie de motociclete pe 4 roti.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru