Audi A9 va fi versiunea coupe a lui A8

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 18.05.2011
Viitorul Audi A9 va deveni versiunea Coupe a lui A8 şi ar putea fi urmat şi de un cabrio cu acelaşi nume. Debutul va avea loc în 2014.

Esential

211 CP va dezvolta versiunea entry-level a lui Audi A9.

Audi va dezvolta un nou model de lux, intitulat A9. Modelul respectiv va fi "fratele coupe" al lui A8 şi ar putea fi dezvoltată şi o versiune cabrio. Astfel, producătorul din Ingolstadt va atinge o nişă asigurată de cei de la Mercedes-Benz încă din anii 1980, cu versiunea Coupe a lui S-Klasse W126. Generaţiile ulterioare ale lui S-Klasse au primit şi ele versiunile sale Coupe, iar modelul respectiv a început să poarte denumirea CL. Audi vrea să acopere rapid nişa coupe-urilor premium de clasă mare şi să genereze încă o nişă, care ar putea fi atinsă şi de Mercedes-Benz cu viitorul S-Klasse Cabrio.

Viitorul Audi A9 va primi un interior îmbunătăţit de A8 şi un exterior special. Modelul va oferi doar patru locuri şi va fi un coupe de lux veritabil. Noul A9 va fi construit la uzina din Neckarsulm, alături de A8 şi R9, iar prima generaţie de A9 este aşteptată să debuteze în 2014. Gama de motorizări va începe cu un V6 TFSI de 3.0 litri, de 211 CP, şi va fi "consolidată" de un V6 TFSI de 290 CP şi de un TFSI V8 twin-turbo, de 4.0 litri şi 420 CP.

V8-ul va primi şi o versiune de 520 CP, despre care se spune că va fi motorizarea viitorului S9. Fanii TDI-urilor nu au de ce să fie trişti, urmând să fie introduse două unităţi de acest gen: un 3.0 TDI de 250 CP şi un V8 TDI de 4.2 litri şi 350 CP.

Sistemul de tracţiune integrală va fi oferit standard, iar transmisia automată cu opt trepte va fi oferită alături de un modul hibrid opţional. În ceea ce priveşte preţul viitorului A9, acesta va fi mai mare decât cel al actualului BMW Seria 6, dar mai mic decât preţul lui Mercedes-Benz CL. Debutul versiunii cabrio a lui A9 va avea loc la începutul anului 2015. Mercedes-Benz CL Cabriolet, principalul său rival, va debuta la şase distanţă de A9 Cabrio, deci cei de la Audi ar putea avea o premieră în segment.

Via | CarMagazine

Comentarii (8)

  • In sfarsit...
    In sfarsit un competitor pentru CL... BMW nu planuieste nimic? E interesanta clasa asta...coupe gigant in 2 portiere... comfort, stil, lux, si sportivitate fara a sta contorsionat...totul e XXL... Pentru cineva de 1.90 (like me) e cea mai buna alternativa sportiva!
    Sa vedem, sa vedem ce-o sa iasa... :)
    11 3
  • au de lucru pentru a se ridica langa CL :)
    (este posibil ca cei de la BMW sa fi vazut ca nu prea se poate concura cu MB in aceasta zona . . . dar poate Audi va detrona MB)
    9 8
  • V6 3.0 TFSI 211cp...
    Mi se pare cam dubioasa aceasta "configuratie". De ce ? Pentru ca:
    - puterea e prea mica pentru un coupe bazat pe A8;
    - puterea e prea mica pentru un 3.0 benzina supra-alimentat.

    Parerea mea e ca aceasta versiunea s-ar putea sa fie baza unei versiuni hibride, in care motorul termic sa furnizeze doar 211cp, iar cel(e) electric(e) inca xx cai-putere. Si in acest caz, nu mai vorbim in mod sigur de varianta entry-level...
    4 0
  • 211 CP mi se pare jalnic de putin dintr-un 3.0 benzina supraalimentat, in conditiile in care de pe actualul TTS , cu 2.0 benzina se scot 272 CP.
    ceva este spookie pe aici
    2 1
  • @unkle
    Asa cum Mercedes au facut CLS si CL asa si Audi a facut A7 acum vor A9. La BMW pana nu apare Grand Coupe....... daca mai apare si ala. Oricum actualul seria 6 este cu putin mai mic decat CL, interior foarte bun, M6 o sa aiba cica 585 - 600 CP asa ca .... si este si mai ieftin. Stiu ca o sa vina lumea si o sa zica ca nu sunt concurentyi direct CL si Seria 6, DAR ...
    4 2
  • @ @ unkle
    Puterea mentionata de tine daca este adevarat, BMW o obtine din V8 ci nu V12 cum este la CL.
    0 3
  • cristi
    o sa faca fata lui CL deoarece au experienta in aceasta clasa de la panamera.
    2 4
  • @ anonimul de mai sus: a facut audi un a7 .. dar pe langa CLS este o masina stears fara personalitate .. este un a8 cu spatele un pic lasat - te rog sa spui asta despre cls (oricare dintre ele).

    @celalat anonim - se pot scoate 850 de cai din 3,6l asa cum scoate Dusterul , motiv pentru care argumentul cu "eu am mai putini cilindri deci sunt mai bun" nu prea are valoare in realitate. Puterea unui motor este determinata si de alti factori, iar unii pot decide sa nu scoata totul dintr-un motor. Vezi te rog cum acel V12 de la Mercedes are 1000Nm si misca vaporul ala de 2245kg de la 0la100 in "doar" 4,4s ( cu 0,1s mai repede decat sepresupune in acest moment ca o va face M5, care va fi si cu cateva sute bune de kilograme mai usor).

    avand in vedere cele de mai sus nu ma va mira daca acest comentariu va avea numai voturi negative ... ca am zis de rau de toti 3 producatorii :))
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru