Auto Union Type-D, renascut de un designer ceh

De Catalin Dinu
Publicat Joi, 10.07.2008
Celebrul model Auto Union Type-D va fi reconstruit la aproape 60 de ani de disparitia lui.

Lukas Vanek, un tanar designer ceh, a realizat conceptul Auto Union Type-D prin care a readus la viata celebrul model de curse Audi din anii ’30. Vanek este proaspat absolvent al la centrului Europeo di Design (IED) din Torino, Italia. Tanarul ceh urma in tara natala cursurile de master in design industrial la Universitatea TBU din Zlin cand a fost premiat cu o bursa de studii la IED.

Conceptul versiunii moderne a monopostului Auto Union Type-D este inspirat din linia de design de peste 70 de ani a masinii originale. Audi intentioneaza sa produca un prototip prin care sa renasca celebrul model de curse. Astfel, este de asteptat sa proiectul tanarului ceh sa nu raman doar la stadiu de studiu de design, ci sa inspire producatorul german la realizarea unui prototip la scara reala.

Modelul original a avut un mare succes in marile premii ale competitiilor anilor ‘30, fiind pilotata de unii dintre cei mai buni piloti ai vremii: Hans Stuck, Tazio Nuvolari si Bernd Rosemayer. Succesul de la acea vreme s-a datorat utilizarii unor tehnologii avansate de supraalimentare a motorului V12 din care au reusit sa dezvolte 550 CP, permitandu-i sa atinga viteze de peste 160 km/h.

Interpretarea moderna a lui Auto Union Type-D va fi construita din aliaje usoare si materiale composite, in principal fibra de carbon, urmand sa pastreze configuratia originala a unitatii de propulsie V12. Astfel, propulsorul de 6.5 litri va dezvolta 650 CP cu ajutorul tehnologiilor actuale, preconizandu-se o viteza maxima un jurul a 300 km/h pentru ineditul model. Este de asteptat ca versiunea 2008 a lui Auto Union Type-D sa aiba o finisare simpla precum modelul orginial, dar care sa inglobeze in acelasi timp o serie de echipari ultramoderne precum stopul pozitionat central pe baza de LED si pneuri cu talon mic.

Dintre exemplare originale Auto Union Type-D, majoritatea au fost distruse in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, iar cele care au supravietuit au fost dezasamblate sau transportate in Rusia pentru a fi examinate de inginerii sovieticilor. Dupa terminarea razboiului Auto Union (corporatia companiilor Horch, Audi, DKW si Wanderer) a avut dificultati financiare, iar abia in anii ’60 s-a redresat sub sigla Audi, imprumutand cele patru cercuri de la vechea companie.

Via | Diseno-art

Comentarii (7)

  • claudiuDC
    Ce-mi place...
    Ce-mi place...cum e vorba de vreun model nou, sau vreun test-drive, vreun consum exagerat sau de vreo comparatie intre motoare, da pe-afara forumul de comentarii de la articolul respectiv. Dar cand e vorba de arta si de a readuce la viata o parte de istorie auto...mucles...toti trag pe dreapta.
    Aci nu-i loc de rapandule, habarnisti sau mai stiu eu cum va spuneti voi unul altuia...
    0 0
  • george
    ACU` DACA TOT AI POMENIT...
    ...consider ca design-ul auto a dobandit in ultima vreme o importanta exagerata si pe deplin nemeritata...Din cauza superficialitatii oamenilor care cumpara masini, design-ul are o pondere foarte mare in decizia de cumparare in detrimentul multor altor criterii pe care eu le consider nu doar mai importante decat designul ci chiar esentiale...s-a ajuns la situatii paradoxale unde marci care stau nu tocmai bine la capitolul tehnologie si fiabilitate s-au scos cu look-ul masinii...

    "Arta" nu are ce sa caute pe masina pentru ca afecteaza negativ aspecte functionale importante. Ba mai mult, se poate ajunge la situatii care frizeaza ridicolul si lipsa totala de bun simt: http://www.automarket.ro/stiri/70000-de-euro-pentru-un-fiat-500-invelit-in-aur-9368.html
    0 0
  • Auto union
    O mica modificare. Modelul orginal a fost cronometrat in 1936 la peste 300 de km/ora. Am vazut in vara asta originalul la Fabrica Audi din Ingolstadt.
    0 0
  • claudiuDC
    Adica...
    @george...ca gura ta adevar graieste.
    @alex...mai cauta...recordul este de peste 400 (nu 300) km/h.
    0 0
  • prudentul
    importanţa designului
    Să-mi fie cu iertare dacă n-o să fiu de acord cu colegul forumist george. Eu unul cred că designul, sau mai direct spus, aspectul exterior şi interior al maşinii contează. Exemplul cu marca X învelită în aur (sau Y cu diamante, etc.) n-are legătură cu ceea ce se înţelege prin design. Una-i forma gândită de proiectant, alta-i ce face apropitaru' cu troaca lui.

    Uite, Loganul are un aspect cu care n-o să câştige niciodată vreun concurs de frumuseţe. Ca urmare, mulţi (marea majoritate) au făcut spume la gură şi bătături la degetele ce-au tastat pe forumuri tot soiul de păreri. Au ignorat avantajele de preţ (ca maşină nouă), capacitatea portbagajului, etc. Să nu intrăm în polemică, voiam doar să reliefez că aspectul contează. Şi la maşini, şi la femei, şi la mâncare, şi la ambalaje.

    Cât despre maşini, majoritatea stau bine atât la tehnologie şi fiabilitate, cât şi la design. Mercedes, Honda, Ferrari, Porsche, Bentley, Audi...lista e lungă. Altele sunt chiar grozave ca aspect (Alfa) dar mai puţin la fiabilitate-zic mulţi. Toyota are, în schimb, caroserii cam anoste (nu prea întorci capul după ele pe stradă), dar la fiabilitate, eheee-zic, iarăşi, alţii.

    Cred că ideal ar fi să găsim produsul pe care-l dorim, la o calitate cel puţin decentă şi care are un aspect plăcut. Când a trebuit să-mi iau un nou ceas de mână, am stat vreo săptămână pe net, citind despre te miri ce mărci, despre aspecte tehnice, terminologie de specialitate, diferenţe, asemănări, preţuri, plus o tonă de imagini. La final, în cunoştinţă de cauză, am ales un Orient. Dacă vei căuta poze cu marca asta, majoritatea îţi vor părea kitsch-uri. Eu am ales un model decent, frumos, echilibrat, cu linii fine. E o marcă bună, medie, am plătit un preţ care poate părea cam mare, dar nu contează. Sunt mulţumit de el, e de calitate, e precis, e FRUMOS şi ASPECTUOS. Am accentuat la sfârşit ca să concluzionez că nu trebuie să ne privăm de un design plăcut, inclusiv la maşini. Trebuie doar să alegem cu atenţie. Slavă Domnului, nu mai trăim vremuri în care aveam de ales între Dacia 1300 şi Dacia 1300 (sau între un Ford T negru şi un Ford T negru).
    0 0
  • george
    SUNTEM PERFECT DE ACORD...
    @ prudentul

    Cred ca avem de-a face cu o mica neintelegere...exact acelasi lucru am spus si eu: design-ul masinii conteaza...extrem de mult...DIN PACATE...in schimb eu am mai spus ca NU E BINE SA FIE ASA (adica sa conteze EXTREM de mult...nu zic sa arate toate masinile ca niste fisete cu roti insa in ziua de azi avem de-a face cu un adevarat delir...lupta crancena pentru un DESIGN APETISANT si un PRET ATRAGATOR (care sa-l faca pe client sa puna botu` si banutu`) va duce la transformarea masinii intr-un obiect de unica folosinta...La nivelul proiectarii si al fiabilitatii generale se fac niste compromisuri de-a dreptul criminale...se merge pe principiul ca daca cele 2 conditii au fost indeplinite, cu restul nu trebuie sa-ti mai bati capul prea tare (oricum nu mai ai timp, trebuie sa scoti masina pe piata ca sa nu-ti ia fata concurenta...nici nu apuci sa-l termini de proiectat pe unul ca trebuie sa te apuci de urmatorul)...ai vazut cum vin recall-urile? Valuri valuri...si la toate marcile inclusiv cele premium care scot masini de la 100.000 de E bucata in sus...

    Culmea stii care e? Noi suntem de vina pentru asta...nu noi 2, prudentul si subsemnatul...nici macar nu noi rumanii, asa cum le-ar placea multora sa spuna (ca doar rumanii sunt cea mai mizerabila rasa de pe pamant, nu?)...ci noi clientii...toti vrem masini bune, frumoase si ieftine...uita-te de exemplu in America: ca sa poata concura cu masinile autohtone, care sunt facute intr-o bataie de joc totala, ceilalti producatori taie in carne vie. Toyota, care era #1 in orice top de fiabilitate are recall-uri de milioane de bucati...si cu probleme grave...

    Am ajuns in situatia absolut gretoasa si penibila in care se compara pretul unor masini gen BMW, Audi si Mercedes cu al unor masini gen Opel, Ford si Peugeot!!! Si se mai asteapta si discount-uri...

    PS. Ferari nu are ce sa caute in gasca masinilor fiabile...am observat ca nu e bine sa iesi pe corso cu o asemenea masina in trafic ceva mai intens si cand e un pic mai cald afara...s-ar putea sa iei foc...la asta adaugandu-se si alte probleme...
    0 0
  • AndreiRN
    De acord cu GEORGE
    Offf, la acest subiect il aprob pe dragul Georgica. Masinile de fite au ajuns sa domine piata si visurile tinerilor. Nu se pune problema cat de mult poate transporta sau cat de confortabila este sau cat de putin consuma ci toti vor sa stie cat de TARE este. Cate femei aspiri cu masina si ce viteza si cp are la maxim.
    Sa ajuns ca automobilismul sa ajunga la nivelul de parfum si nicidecum de practicalitate si este trist. Superficialul domina esenta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru