Cea mai ieftină maşină din lume vine tot din India
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Bajaj Auto a dezvoltat cea mai ieftină maşină din lume, numită RE60. Modelul are o lungime de 2.75 metri, cântăreşte mai puţin de 400 kilograme şi poate să transporte patru pasageri. Motorizarea este asigurată de un motor monocilindru de 200 centimetri cubi care dezvoltă 20 CP. Propulsorul are injecţie electronică şi va emite doar 60 de grame de CO2 pe kilometru, în condiţiile în care are un consum mediu de 2.8 litri la sută. Viteza maximă a modelului este de 70 km/h, veste bună având în vedere vehiculele pe care creatorul său doreşte să le înlocuiască.
Bajaj RE60 are o lăţime de 1.3 metri şi se mândreşte cu o rază de bracare de numai 1.3 metri, excelentă pentru oraşele aglomerate ale Indiei. Construcţia simplă a acestui vehicul aminteşte de Citroen 2CV, geamurile laterale fiind deschise cu ajutorul unei balama, care rabatează jumătatea inferioară a geamului în exterior. Ulterior, constructorul indian va oferi şi o versiune alimentată cu gaze naturale comprimate.
Preţul vehiculului nu a fost încă anunţat, dar este clar că versiunea cea mai ieftină va fi mai accesibilă decât cel mai ieftin Tata Nano.Oficialii companiei indiene specializată în producţia de vehicule cu două şi cu trei roţi susţin că noul lor nu este un automobil propriu-zis, ci doar un vehicul cu patru roţi, iar explicaţia vine pentru a atrage clienţii din India şi Sri Lanka în vederea unui upgrade. Bajaj Auto vinde peste 500.000 de scutere, motociclete şi vehicule cu trei roţi pe an doar pe piaţa din India, deci vorbim de un jucător serios pe această piaţă.
Via | Autocar | JustAuto (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
McLaren a lansat o nouă ediție specială pentru 750S. Noua ediție specială se numește JC96 și este destinată exclusiv pieței japoneze. Doar 61 de exemplare ale acestei ediții vor fi produse. (15.09)
-
Ford pregătește un înlocuitor indirect pentru Focus. Modelul de clasă compactă, care urmează să iasă din producție la finalul acestui an, va fi înlocuit de către un SUV care ar urma să apară în 2027. (12.09)
-
Lexus anunță o nouă ediție specială pentru LBX. Denumită Vibrant Edition, aceasta va fi produsă doar din septembrie 2025 și până în luna mai a anului viitor. (11.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
In fine, ideea e buna in principiu, intr-o tara de lumea a 3-a, unde venitul mediu de 1 dolar pe zi (da, se poate si mai rau ca la noi), infrastructura e slab dezvoltata, iar ploile curg torential (deci avantaj fata de scuter / motoreta) :p
Iar 4 persoane in India cu greutate totala de 400 kg mai rar.
In ceea ce priveste ''performantele'' , putea fi si mai rau. Lastunul nu avea decat 22.5 cp dar cantarea 550kg , iar celebrul Trabant avea 26 cp dar cantarea 650kg. Vechiul Fiat 500 a avut in functie de versiunile fabricate de-a lungul timpului intre minim13 si maxim18 cp. si a cantarit intre 435(modelul clasc) si 485kg (versiunea Giardinierra-un break prevazut cu un spatiu de bagaje deasupre motorului ).