Chrysler: "Colaborarea cu Fiat salveaza 5000 de posturi si economiseste 10 miliarde $"

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 16.03.2009
Conform datelor publicate astazi de catre seful Chrysler, colaborarea cu Fiat e mult mai profitabila decat imprumutul guvernamental.

Esential

10 miliarde de dolari este suma economisita de Chrysler prin alianta cu Fiat.

Conform directorului executiv al celor de la Chrysler, alianta dintre grupul american si Fiat va salva locurile de munca a peste 5000 de americani si va economisi intre 8 si 10 miliarde de dolari in urmatoarea perioada.

"Estimam ca valoarea in bani a contributiei Fiat in aceasta colaborare este de 8-10 miliarde de dolari, avand in vedere costurile de dezvoltare a modelelor, platformelor si motoarelor care vor fi puse la dispozitia Chrysler", a spus Bob Nardelli intr-un interviu acordat Reuters.

Chrysler a anuntat acum o luna si jumatate stabilirea unui acord de principiu cu Fiat. In urma acestei colaborari, Fiat preia 35% dintre actiunile Chrysler in schimbul punerii la dispozitia americanilor a tehnologiilor si modelelor dezvoltate de italieni. Conform intelegerii, Fiat nu va palti niciun cent in schimbul actiunilor.

"Productia de masini pentru Fiat in America de Nord va determina o crestere a ritmului de munca in uzinele Chrysler, ecea ec va duce la o conservare a 5000 de locuri de munca in urmatoarea perioada.

Practic, contributiile Fiat si sinergiile care vor avea loc vor depasi cu mult eventualele imprumuturi ale Guvernului american catre Chrysler", specifica Nardelli.

Pana in acest moment, Chrysler a primit un imprumut de 4 miliarde de dolari din partea guvernului SUA, pe masa Executivului aflandu-se insa o alta cerere, de 22 de miliarde, facuta impreuna cu General Motors. Din aceasta suma, Chrysler ar urma sa dispuna de 5 miliarde.

via | Reuters (inreg)

Comentarii (2)

  • Oare?
    Oare cine va cumpara modelele cu noile componente puse la dispozitie de Fiat? Deocamdata pare o reteta ipotetic de succes pentru o perioada post criza.

    Oare atat de radical si va schimba cumparatorul american obiceiurile si preferintele? Si suficient de repede incat contributia Fiat sa fie utila de la inceput?

    Oare motoarele diesel foarte bune ale grupului Fiat vor putea fi adaptate pentru Amercia de Nord? Vor putea ele accede la americanul care pune motorina doar in camioanele de marfa?

    Pana una-alta asta nu rezolva problema care aproape a dat stingerea la Chrysler - masini construite pentru o piata care nu mai exista sau a carei dimensiune este sub stocurile Chrysler.
    0 0
  • cozappz
    USA ,asa cum e acolo
    Da, ceea ce vedem noi romanii in presa despre cumparatorul american sunt doar o mica parte despre ce este sau ce se intampla acolo. Cumparatorul american a renuntat la cumpararea de masini uriase dupa standardele noastre si cumpara...autoturisme europene de mic litraj (pentru ei) 3.0L. Mai sunt si cei care isi cumpara autoturisme cu litraj mai mare, dar si acolo marimea masinii e invers proportionala cu lungimea...;) In plus, in california sunt nishte legi drastice antipoluare si multe state americane le adopta din ce in ce mai des. Pot spune ca in San Francisco am vazut autobuz pe diesel care pornea pe un deal extrem de abrupt FARA sa scoata fum, avea tzeava de esapament asa de curata, cum iesise din fabrica. Comparabil cu Europa de vest dar noi mai avem mult pana acolo.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru