Citroen C5 şi Opel Insignia vor fi produse pe aceeaşi platformă

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 03.05.2012
Preşedintele PSA Peugeot-Citroen a anunţat recent că modelele de segment D ale Opel şi Citroen vor fi construite pe aceeaşi platformă odată cu lansarea noilor generaţii.

Colaborarea dintre PSA şi General Motors, semnată oficial în cursul lunii februarie a acestui an, ar putea schimba traiectoria de viitor a modelelor de segment D pe care Citroen şi Opel le aruncă în arena astăzi sub formă de concurenţă directă. Conform publicaţiei franceze La Tribune, Opel Insignia şi Citroen C5 vor deveni fraţi de platformă începând cu anul 2015, cel al lansării noilor generaţii ale acestor modele, producţia viitorului C5 fiind, de altfel, întârziată cu şase luni din această cauză. Informaţia vine după ce Phillippe Varin, preşedintele grupului francez, a anunţat acest lucru într-o întâlnire recentă cu oamenii cu putere de decizie din cadrul alianţei.

Jurnaliştii din Hexagon susţin că schimbarea nu va reprezenta o simplă modificare de platformă, C5 urmând să fie construit într-una dintre fabricile Opel, pentru ca toate costurile să fie împărţite de cei doi producători. Cel mai probabil, Insignia şi C5 vor fi asamblate împreună la Russelsheim, fabrica germană urmând să aibă astfel garantată capacitatea maximă de producţie în următorii 10 ani.

În acest moment, Citroen C5 este produs alături de fratele Peugeot 508 la uzina PSA din Rennes.

Informaţia publicată de La Tribune a stârnit rumoare printre angajaţii acestei fabrici, care văd logică şi mutarea lui 508 în Germania în condiţiile în care modelele vor avea aceeaşi platformă. Conform purtătorilor de cuvânt ai sindicatelor muncitorilor din Rennes, este foarte probabil ca PSA să mute la Rennes producţia altor modele ale alianţei, deci o decizie legată de eventuala închidere a uzinei este foarte puţin probabilă.

via | Autosblog
foto | AMS 

Comentarii (29)

  • Normal,acum GM si PSA sunt parteneri.
    14 6
  • Foarte tare
    Foarte tare
    11 8
  • =))))
    valeee ce rad=))))))))))
    9 15
  • deci ori citroen nu mai pune Hydractive pe viitorul C5, ori insignia se va bucura de inventia lui citroen (persoana, nu numele de firma).
    si istoria recenta a lui citroen ne demonstreaza ca renunta la orice chestii tehnice avansate, si se va axa pe un design smecher dar tehnica de baza (disponibila la toti-si doar se lauda cu inventiile trecutului)
    11 1
  • BaditzaEx
    General Macao
    o sa distruga tot spiritul avangardistic tipic Citroen si implicit si marca !!!, gata cu gama DS ( cea mai frumoasa de pe pta ) , gata cu inovatiile Citroen... Astia chiar n-au vazut ce a patit SAAB ?! WTF????:(
    11 15
  • dezastru
    nu se compara Citroen la nimic cu kitschul ala de Opel
    18 14
  • @BaditzaEx
    Da, aşa este, din păcate francezii rămân nişte naivi cu capul în nori, căci aşa le este firea naţională...După ce a pârjolit tarlaua SAAB, the Great Monster vrea să devasteze o altă entitate istorică. N-am fost şi nu voi fi niciodată un amator de maşini franţuzeşti, dar nici nu le doresc o soartă identică precum cea prin care a trecut "the most intelligent car ever built" (calificativ just şi dovedit, cel puţin înainte de 1993). Citroen înseamnă, privit printr-o prismă obiectivă, un pionier al design-ului revoluţionar, dinamic, rafinat..."altceva" decât grosul tern al europenelor de consum. O singură dată am intrat într-un showroom Citroen, numai din pură curiozitate, mi se pare că tocmai la lansarea lui C5 în România, şi vă mărturisesc sincer că mi-a plăcut foarte mult; cel puţin interiorul este conceput ca să-ţi inspire relaxare sufletească, linişte raţională şi confort zilnic. Acum 6 ani, preţul unui astfel de model era de 20 000 de euro, inclusiv TVA.
    Până la urmă, angajaţii PSA n-au nici o vina dacă şefii lor îi târăsc spre faliment deliberat...La fel ca în politică: tehnocraţii îşi văd de treabă cu o consecvenţă de-a dreptul religioasă, au oroare din ADN-ul lor să se dea in stambă la terfelizator şi, din postura ocrotitoare de anonimi salahori, duc în spate tot greul administrativ al statului, dar pişicherii care îi conduc şi ne conduc o ţin langa în gafe, mârlănii şi hoţii...
    16 9
  • BaditzaEx
    @SaabCuantic
    ai redat esenta a cea ce insemna si inca mai inseamna ( inca ) Citroen, observ ca ultimul coment mi-a fost sters referitor la Big Brother - General Mafia, care a luat cateva marci distincte care ofereau ALTCEVA ( SAAB, Citroen & Peugeot de opel nu prea as zice ) le baga intr-o galeata pana le falimenteaza, ca probabil sa le < renasca > sub marcile de Lincoln, Pontiac, Saturn... astfel incat Billy from Idaho can live he's American Dream - iei long live unckle Sam - Liberty & Justice 4 all :))
    12 7
  • @SaabCuantic
    Citez ,,din păcate francezii rămân nişte naivi cu capul în nori,''
    Pai se cam leaga....ei fabrica masini plutitoare pe sosea. Asta zic eu e de bine !
    6 2
  • @BaditzaEx
    M-ai dezamagit total! Si tu plangi dupa mizeria aia numita Saab???
    Si-a meritat soarta,crede-ma!
    De cand Lincoln a dat faliment si a facut parte din GM????
    Lincoln produce masini si azi si apartine de Ford.
    Stai linistit ca PSA nu o sa dea faliment,cel putin nu din vina GM.

    Traiasca GENERAL MOTORS!!!
    10 5
  • PSA cam avea nevoie de un aliat
    Pentru ca nu prea sta bine cu banii. Faptul ca viitoarele Insignia si C5 vor folosi componente comune poate creste si gradul de incredere in Citroen C5, care, desi este o masina buna, nu prea are vanzarile la care se astepta Citroen. Nu cred ca ar fi o problema daca nu se umbla la lucrurile care evidentiaza pe C5 de restul concurentilor (gen design sau suspensie). Nu cred insa ca Citroen va renunta la HDI pentru diesel-urile Opel (concepute de Fiat). Din contra, cred ca vor fi si pe viitoarea Insignia. Iar daca alianta va merge ca lumea nu este exclus ca usor, usor HDI-urile sa fie oferite pe tot mai multe modele Opel. La dieseluri Opel mai mereu a avut motoare de la altii.
    16 0
  • @LauCalin
    lasa-i ca se pupa-n fund unul pe altul cu tristele lor povestioare . GM e mult mai corect ca si concern decat VAGoentzul. Oricum saab si-au facut-o cu mana lor de suedezi idioti dar nu ai ce sa vb cu onanistii care se umezesc cand vad sigla saab de parca au vazut vreo femeie dezbracata. cred ca cuantic-lunatic o sa detina "patentul" pentru sindromul fetisist automobilist. Insignia si C5 sunt printre cele mai bune din clasa iar GM are niste produse cel putin bune in ultimii ani. Numai abureli spune pentru unul care pretinde ca e major.
    TU IN SCHIMB ESTI OBIECTIV SI REALIST. FELICITARI . TOTUSI DIESELURILE FIAT SUNT FOARTE APRECIATE.
    12 5
  • Multumesc de aprecieri!
    Dar tot ce fac e sa-mi spun o simpla parere... nu-mi place sa ridic in slavi o masina asa cum nu-mi place nici sa o ponegresc. Oricum, ce se intampla in birourile bosilor nu prea ai cum sa-ti dai seama, poti doar sa banuiesti.:)

    Si revenind la subiect, nu zic, dieselurile lui Fiat sunt si ele foarte bune. Dar in cazul de fata lui Opel i-ar fi ma usor sa aiba acces (atentie, gratis) la o tehnologie diesel la fel, de top, dat fiind faptul ca e vorba de o alianta. Pentru ca motoarele pe care le are acum Opel de la Fiat, Opel si le produce singur. Din cate am inteles GM a cumparat licenta de fabricatie pentru niste motoare. Practic Fiat a livrat tehnologie lui GM pentru motoarele diesel pana la un punct. Asta ar insemna ca in cativa ani Opel sa fie pe cont propriu la dieseluri, cu o tehnologie care incet, incet sa fie depasita. Iar asta ar fi cam naspa pentru ei. Din cauza asta am zis ca daca lucrurile vor merge bine e posibil ca in viitor motoarele HDI si ajunga la mai multe modele Opel. Si eu nu vad asta ca fiind un lucru rau.
    10 0
  • Acelaşi peisaj funest al României abandonate la marginea sorţii…
    Parcă aş trăi un deja-vu…Hei, “prietene” care ne spurci gratuit pe mine şi pe BaditzaEx, oare n-ai auzit că “Veţi da socoteală pentru orice cuvânt rostit în deşert”? Cât despre SAAB, ce cădere ai ca să te pronunţi? Vezi să n-aibă insomnii fanii acestei mărci martirice din cauza sforţărilor tale “revelatorii”. Ştii ce înseamnă când eu afişez acest semn: (*) ? Acum, o să-ţi dezvălui o practică foarte simplă şi dovedită psihologic: onanistul este acea persoană care îi acuză pe alţii de onanie tocmai pentru a încerca să înăbuşe din start orice bănuială de onanie în privinţa sa.

    @Automarket, parcă era vorba să barezi accesul tuturor grobienilor, fără deosebire de rasă, etnie şi grad de incultură! Chiar nu putem constitui un forum realmente curat, aerisit, civilizat? Cât trebuie să le mai tolerăm pe salamandrele acestea otrăvitoare? Care au mare noroc că nu încap pe mâinile mele necruţătoare, ca să le încing niţică şi imperioasă reeducare retro-ortodoxă cu forţa, ca pe vremea lui Creangă şi a lui “Sfântu’ Nicolae” din cui. Dar, vorba aceea: bătaia a fost înlocuită cu shaorma. În definitiv, eu cred că nu somnul raţiunii naşte monştri, ci somnul naţiunii împletit de “minune” cu o libertate nedozată a expresiei publice…

    @LauCalin, nu m-aş fi aşteptat vreodată din partea ta să-i mulţumeşti unui netrebnic congenital! În primul rând, te-ai uitat pe cine gratulezi sau n-a contat decât ceea ce te-a măgulit?... Nu zic să nu răspunzi unui elogiu, dar eu n-aş accepta ca cineva să mă considere pe mine mumă, iar pe un amic sau pe un coleg de-al meu ciumă. Dacă ai consulta arhiva site-ului, ai constata că eu ţi-am luat apărarea când ai fost ofensat fără noimă (de exemplu, în cazul @Carlos) şi aceasta este o regulă proprie în privinţa oricui pe care îl socotesc un om de ispravă şi totodată un bun co-forumist. Sau n-ar mai trebui s-o fac? Poate că n-ar fi “trendy” şi nici n-aş câştiga ceva personal şi palpabil, că doar m-am pomenit fără voie într-o lume în care “meandrele concretului” (aferim, nea Ilici KGB) dictează totul – gândirea, scopul, mişcarea, ritmul şi, desigur, legea. Sau poate că SaabCuantic, Devorattor şi încă un pâlc de useri sunt doar nişte dobitoci sadea, care încă mai cred cu ardoare în valoarea neîntinabilă a prieteniei…

    Şi uite aşa, Lau, se înnădeşte funia decepţiilor, care a început cu @C-G-C, continuă cu tine şi…who’s next? A, şi Diesel-urile Fiat sunt chiar mai bune decât credeţi tu şi lăudătorul tău circumstanţial, mai ales dacă ajung să fie prelucrate de nişte băieţi realmente deştepţi – te asigură un patetic amator de benzinare turbo, care consideră motorizarea TTiD drept etalon Diesel (îi trebuie doar o talpă mai hotărâtă pe pedala de acceleraţie şi gata, haleşte asfaltul), ca şi pe cele de Scania, singura firmă din conglomeratul VAG care nu apelează la MAN. Normal că 1.9 TTiD este “prost”, adică ce ne trebuie nouă 180 CP, 400 Nm, consum mediu de 4,5 L/100km, viteză de 230 km/h, 8,5 sec. la “plaja”, emisii de noxe de doar 119 g/km şi totodată aspect de sedan galant (9-3), başca fiabilitatea indiscutabilă...Ca să păstrez proporţiile de “compacte”, doar BMW 320d poate puţin mai bine să ţeasă aceste caracteristici, combinând în mod inspirat parametrii de performanţă, dar are la dispoziţie şi bani mai mulţi pentru cercetare şi investiţii.Păcat însă că “iubitorii” auto şi “cunoscătorii” care nu se pricep decât să amestece cu făcăleţul “concretului” în veşnica ciorbă de cifre, accesibilă la orice colţ de stradă mediatică (deci, cum am arătat mai sus, n-ar fi nici o scofală dacă cineva ar jongla pe degete, în mod expertuos, date şi informaţii auto, ceea ce mi-aş putea permite şi eu fără nici o greutate şi să mă rup astfel în figuri de “ciumeg”, deoarece m-au iniţiat antedecembristele “Almanah auto” şi revista “Autoturism”, publicaţii de o valoare tehnică, profesională şi umană cum nu va mai pupa ţara aceasta decadentă nicicând), nu văd în faţa ochilor (la fel de concreţi, doar nu ai minţii) decât TDI-uri, CDI-uri şi alte pustiuri.
    3 5
  • SaabCuatntic, in primul rand eu am multumit unui om care a zis ceva despre mine. Atat. Nu am avut nicio clipa intentia de a ma lega de SAAB, pentru ca in primul rand nu la asta se refera subiectul. Faptul ca are alte pareri, eu unu' sunt satul sa ma iau "la tranta" cu cei care scriu pe-aici. Nu vad in faptul de a contrazice un om, de a nu fi de acord ce zice el un motiv se "scandal", iar daca el considera asta e fix problema lui. Imi place sa ma consider cat mai impartial si de partea niciunei baricade. Cand am avut ceva de spus de bine (asa cum a fost si cazul lui SAAB), am spus-o fara nicio retinere.
    O zi buna! :)
    7 1
  • Lau, n-are a face SAAB…Era vorba despre atitudinea ta de ansamblu. Noţiunea de politeţe n-o exclude pe cea de adevăr, şi anume:
    Acela nu poate fi “om”, care trânteşte un limbaj atât de suburban. Indiferent pe cine ar fi omagiat şi pe cine ar fi terfelit. Nu se cade să primim în viaţa aceasta numai ceea ce ne place, ce ne convine sau ce credem că ne foloseşte. Iată de ce vom pieri fiinţial cu toţii dacă nu ne înfrânăm la timp…Este deci timpul să începem a împlini şi ceea ce ne incomodează moralmente prin definiţie, dar este musai neapărat (pleonasm de efect) de urmat. Hai să fim mai isteţi decât alţii! O zi la fel de bună şi ţie! (fără nici o ironie deplasată)
    On topic: cine ţine morţiş să elogieze motoarele JTD, automat va adăuga un plus valoric şi în dreptul derivatelor suedeze, chiar dacă n-ar vrea…
    4 3
  • @Saab Cuantic
    Prietene m-ai albit cu saab-ul tau de 2 lei.In toate stirile apari si comentezi pe langa subiect, de cazanul ala de masina desi nu are nici o treaba articolul!!!Mai LASA-NEEEEEE si du-te in Suedia la fabrica cu o pancarda de gat sau vinde-te mai bine la arabi ca sa scoti firma de la faliment!!!O zi frumoasa tuturor!!
    13 2
  • opriti saabofilul
    saab cuantic ai deviat de la obiect, pt o masina proasta( am avut din nefericire un 93 in familie)mi se pare ca depui f mult efort si spam pe un subiect care nu are legatura cu aceasta marca defuncta.

    peace man.
    10 3
  • PSA doreste vanda masini in SUA,General Motors are probleme cu Opel la costurii,Opel lucreaza in pierdere de vreo 10 ani.
    6 0
  • @SaabCuantic
    Prietene,du-te sa plangi pe alt site. Baietii au dreptate,ne-ai stresat destul cu saabul tau.
    Saab a murit,si-a dat duhul,acum e o amintire(pt unii placuta,pt altii nu).
    7 2
  • BaditzaEx
    cateva informatii minimale si usor de perceput
    vav de SAAB : http://www.youtube.com/watch?v=4qnfSHnrL90
    vav de Citroen :http://www.youtube.com/watch?v=6gpUHtRVBn4
    3 0
  • BaditzaEx
    atentie la ce dezvaluie Jeremy Clarckson , despre politica GM de a forta SAAB sa renunte la calitate, individualism si SIGURANTA, acum avand in precedent, nu este Logic si normal sa presupunem ca si Citroen ar putea avea in acelasi mod de suferit, cel putin la Designul Avangardistic si Inovator care i-a facut sa fie atat de apreciati ?!
    4 1
  • BaditzaEx
    Omule, ne batem eminamente cu morile de vânt, deci hai mai bine să-i lăsăm pe Saabofobi să creadă orice le-ar pica bine la stomac…Argumente contra n-au de unde să scornească şi nici nu vor avea vreodată, iar pe cretinoidul acela irecuperabil de @@LauCalin dânşii îl socotesc nevinovat şi nedreptăţit, bietul de el. Lasă-i să se bucure de pe margine, superficial, de “colaborarea” dintre gm şi PSA; oricum vor constata pe viu peste nu mulţi ani, când se vor urca la volanul unui produs nou al concernului francez, că Peugeot şi Citroen nu vor mai fi chiar Peugeot şi chiar Citroen! Şi lasă-i să fabuleze că au avut ei SAAB-uri în familie care i-au exasperat. De fapt, nimic nu se va zgudui sub soare. Crezi că scrie degeaba pe site-ul lui Edy Hagiu: “Mentalitatea se va schimba cu greu în România şi puţini se vor apropia de ceva deosebit cu adevărat”?...Wow, never forever! I’m out…
    PS: Baditza, mersi pentru clipurile de pe Youtube, nu le parcursesem până acum. Eşti un finuţ şi, pe deasupra, un automobilist get-beget! Dacă îţi vei face şi cont aici, vei deveni şi mai puternic…powered by Cuantic :)
    1 3
  • BaditzaEx
    @SaabCuantic
    ma bucur ca ti-au placut man :D, pe mine m-a amuzat teribil cand , am vazut in filmuletul despre SAAB, cum arata unii soferi in functie de masina pe care o conduc :)). Am sa ma gandesc mai serios sa-mi cont aici cu toate ca...
    1 0
  • Da, am vazut si eu filmuletele, f bine facute si prezentate, si mi-a placut si ca arhitectul care prefera Saab s-a multumit si cu seria 5 pana la urma:), Cat despre PSA si alianta cu GM, cred ca sunt totusi intr-o pozitie mai buna, pt ca este o alianta, nu este o preluare si puterea de decizie va fi mai mare si cat de cat egala intre cele doua parti, macar teoretic, pe cand Saab trebuia sa faca ce spunea GM si chiar si asa, nu prea au facut:) si-au fost "exmatriculati", poate va renaste intr-o zi
    4 1
  • :(
    SaabCuantic, sunt de acord cu ce zici tu. Insa asta e lumea in care traim. Pur si simplu unii nu au auzit de nimic altceva in afara de masinile mentesti... pur si simplu refuza sa inteleaga/creada ca sunt si altii care se pricep sa faca masini. Atata timp cat toata lumea care se "pricepe" la masini asociaza SAAB cu Opel, ce pretentii poti sa mai ai ca unii au un asa vocabular? Ti-am zis, eu unul incerc sa nu ma mai iau la "bataie" cu ei, sa le explici ceva... pur si simplu nu pot sa inteleaga mai mult. Daca au fost ultrasi cu Renault si Dacia, ce te mai miri de BMW de exemplu? Asta e buba, iar faptul ca i-am multumit omului pentru ce a zis, mai spun o data: am facut-o pentru aprecierile pe care mi le-a adus. Nicidecum datorita limbajului sau. Pe bune, nu te poti apuca sa faci lectii de moralitate si cultura civica pe internet (de cultura auto nici nu poate fi vrba). Pe cel care nu a deprins taina bunului simt mai devreme nu ai cum sa-l reeduci la maturitate...
    Imi pare rau daca te-ai suparat, esti una din persoanele pe care o apreciez pe site-ul asta, indiferent de ce zic unii. Tot ce am facut pana acuma fost sa-mi spun un punct de vedere, indiferent de opiniile celor din jur. Si atata timp cat nu sunt contrazis cu argumente concrete, chiar cred ca totusi nu prea bat campii.
    5 0
  • Scuze
    LauCalin, te rog să mă ierţi dacă te-am mâhnit, n-am intenţionat una ca asta! Pur şi simplu m-am inflamat foarte tare din cauza acelui...nu mai ştiu cum să-l calific. Este drept că şi eu le-am atribuit odinioară fanaticilor Audi o râvnă patetică, dar trebuie să fii permanent atent la exprimare, fiindcă "fetişuri umede" înseamnă deja escaladarea barierelor fixe ale bunei cuviinţe. Ai dreptul natural şi constituţional să cugeţi ORICE năstruşnicie, dar nu şi s-o proiectezi verbal. OK, să zicem că a fost doar un păcat obişnuit al acelui...om (dacă zici tu :)), căci toţi greşim la urma urmei, mai mult sau mai puţin grav (paradoxal, cu cât ne opintim să ne îndreptăm, cu atât greşim mai mult) - ce, crede cineva că eu n-am înjurat niciodată, de pildă? Însă, repet, să nu uităm nici o clipă că aici întrunim criteriile definitorii ale unei reuniuni publice...unde nu mai avem voie să ne imaginăm pe maidan. Şi încă ceva: eu nu mă iluzionez că mă exprim numai cu valori "absolute" de adevăr, că pronunţ numai verdicte "inexorabile" sau că mă cred "de necombătut". În plus, nici SAAB nu dansează în graţiile perfecţiunii (termen total inadecvat în domeniul auto). Rectific o informaţie de-a mea insuficient documentată despre afacerea GM-SAAB-Scania: Investor AB n-a fost o invenţie a afacerii, ci a existat de mult ca entitate aparte, dar, în rest, mârşăvia în care s-a vârât este adevărată. Ehei, nu pot avea altă presimţire faţă de gm, indiferent la ce se dedă acest colos cu picioare de lut: preluare sau alianţă. Bine ar fi ca lupul să-şi schimbe năravul, deşi este scris în legea firii că sângele său apă nu se face niciodată...Şi n-o spun numai prin prisma apartenenţei afective de SAAB. Însă experienţele la care au fost supuse alte mărci sau grupuri pledează negativ...exceptând cazul TTiD, desigur :D In extenso, asistăm inerţi la mişculaţiunile imperturbabile ale globalizării auto, ca şi până acum, nothing more and absolutely nothing good...
    0 1
  • sergiu
    Long live Gm si Vag!!!
    Daca saab e mort,cine vine sa-i jefuim mormantul?
    3 2
  • Aliante
    Cam aceasta este globalizarea... Sa ne cam asteptam sa ramana doar cativa mari constructori de automobile, in numele unor aliante mai mult sau mai putin benefice. Cata vreme aliantele dau produse care tind sa uniformizeze piata, in sensul ca vor rezulta masini cam fara personalitate si construite fara pasiune, aliantele nu au sanse la rezultate benefice. Dar in acest sens, este evident si faptul ca daca cineva nu doreste, nu este obligat sa cumpere un anumit produs.
    Sau aliantele pot aduce aspecte bune, atata vreme cat calitatea masinilor va avea de castigat, mai ales daca se pastreaza individualitatea si imaginea de marca a unor modele. Din pacate, la acest capitol, constatam ca nu se mai produc masini ca alta data, atat in ceea ce priveste aspectul, cat si fiabilitatea acestora. Chiar cu referire la C5, cunosc ceva din problemele generatiei anterioare, direct de la proprietar. In primii doi ani, a schimbat computerul de bord si au inceput problemele la articulatii. Cred ca generatia actuala se prezinta ceva mai bine. Poate faptul ca viitorul C5 va avea elemente de la Insignia, va aduce un plus la fiabilitate. Insa cei de la Opel sa caute sa pastreze imaginea Citroen, care a consacrat modelele sale.
    Inainte de anuntarea acestei aliante (care vom vedea daca se va concretiza), sa ne amintim ca Citroen a schimbat cate ceva la modelele sale. De exemplu la C4 au revenit la solutia clasica pentru volan si nu au mai pastrat fixa partea centrala a acestuia.
    Pe de alta parte, GM s-a extins in multe directii, daca este sa ma refer din nou la globalizare. SAAB 9-5 Aero, o limuzina deosebita din punctul meu de vedere, a imprumutat platforma tehnica de la Opel Insignia si are elemente de la acest model, ca de exemplu manetele de semnalizare si butonul de aprindere a farurilor. Parca am citit un articol chiar aici, pe Automarket, despre faptul ca Opel Insignia este o masina destul de fiabila, conform anumitor studii realizate in ultimii ani. Acestea sunt vremurile in care traim, insa ele nu exclud (inca) a vedea partea plina a paharului. Si eu imi doresc ca un automobil sa fie construit exclusiv numai de un producator, sa aiba personalitatea lui pana in cel mai mic detaliu, sa fie si frumos si fiabil, sa incante pe om, insa politica actuala are anumite tendinte...
    Ca sa revin, avem doua variante. Una dintre ele se numeste adaptare si implica sa acceptam sa primim ceea ce aduce globalizarea, sa cumparam produsele acesteia. Aceasta este o varianta care nu-l bucura pe om, dar tin sa subliniez din nou, ca nu este obligatorie.
    Alta varianta, pe care o consider de fapt prima si de ales, este aceea de a supravietui. De a ramane pasionati, de drumul pe care-l parcurgem in fiecare zi cu masina, de schimbarile de trepte, de sunetul placut produs de turatii, de muzica motorului. In ciuda blocurilor socialiste, cenusii si gri, care ne inconjoara, in ciuda tendintei de globalizare. Daca asta inseamna sa preferam un model mai vechi dar cu mai multa personalitate, atunci putem sa alegem aceasta varianta. Ma refer la a vedea partea buna a lucrurilor. Fara pareri contradictorii si fara rautati ce nu-si au niciodata rostul, in discutiile pe acest site si de fapt, nu numai aici. Nimeni nu este perfect. Pasiunea nu inseamna incarcatura negativa, atunci cand parerile sunt diferite. Pasiunea inseamna a discuta civilizat, frumos, pentru ca asa este firesc sa se manifeste. Cei care nu inteleg acest aspect, nu pot sa fie obigati sa se schimbe brusc. Este alegerea lor, noi cel mult putem sa le spunem o parere civilizata, decid ei singuri de care parte vor sa se gaseasca. A adaptarii sau a supravietuirii. Pana la urma, supravietuirea inseamna chiar sa stim sa ne pastram pasiunea care ne anima. Cred ca este valabil pentru fiecare zi, in tot ceea ce inseamna viata.
    Sa cautam mereu sa fim demni de pasiunea noastra!
    Numai bine!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru