Cu Goodyear şi Punto Evo prin România - episodul unu
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
După o iarnă cruntă anul trecut, meteorologii prognozează o răbufnire şi mai puternică a sezonului geros în acest an. Primele semne au apărut încă de săptămâna trecută, când în zonele montane au căzut primii fulgi şi şoferii au început să se vaite de primele drumuri blocate. La scurt timp după, atelierele de vulcanizare au fost luate cu asalt de cei care voiau să-şi monteze pneurile de iarnă.
Cu şi Punto Evo prin România - partea întâi
Automarket s-a aliniat isteriei generale. Ba mai mult, am încercat să o ducem ceva mai departe. Ne-am înarmat aşadar cu patru anvelope de iarnă UltraGrip 7+, pe care le-am aruncat repede sub un model proaspăt, testat pentru prima dată la noi în ţară, cu numai 33 de kilometri la bord: noul Fiat Punto Evo, faceliftul subcompactului italian.
Mix-ul trebuia să fie suficient pentru a face faţă unei expediţii de 1800 de kilometri prin România, în căutarea primelor petece de zăpadă şi a celor mai bune şosele montane. Chiar dacă nu vom da mereu nas în nas cu fulgii, în mod cert temperaturile de sub 7 grade pe care le vom înfrunta de-a lungul traseului ne fac să fim precauţi şi să mizăm pe pneurile de iarnă. Aviz celor care credeau că astfel de pneuri folosesc doar când avem un strat de zăpadă.
Motivul călătoriei noastre prin ţară era legat de două elemente: un review al unora dintre cele mai cunoscute şosele de munte înaintea iernii şi popularizarea pneurilor de iarnă, elemente care tind să devină obligatorii în Uniunea Europeană.
Vezi noile reguli din Germania.Prima zi avea să ne aducă în Carpaţii Meridionali, pe una dintre cele mai frumoase şosele din lume: Transfăgărăşanul, limba de asfalt care taie munţii şi urcă până la peste 2000 de metri altitudine. După o autostradă aproape goală şi o scurtă oprire la Mănăstirea Curtea de Argeş, am pornit în căutarea decorului alb.
Prima oprire s-a făcut relativ repede, la barajul Vidraru, unde am făcut o serie de fotografii şi ne-am interesat de starea drumului. Cârcotaşii ne-au sfătuit să ne întoarcem, pentru că drumul este deja închis. Am mers totuşi mai departe, în speranţa că soarele a mai topit din stratul de zăpadă aşternut săptămâna trecută. După încă 20 de kilometri, un grup de tăietori de lemne ne-a dat acelaşi sfat, însă apa care se scurgea pe asfalt de pe versanţii muntelui ne-a făcut să sperăm că peste vreo câteva ceasuri vom fi de partea cealaltă a muntelui.
La Cabana Capra, decorul devenise deja alb, cu excepţia asfaltului. Am lăsat în spate cascadele, maşinile oprite să imortalizeze peisajul şi am continuat ascensiunea. Un tunel de câţiva zeci de metri ne-a adus în faţa unei picturi zugrăvite după versurile de iarnă ale lui Alecsandri şi mai apoi pe malul Lacului Bâlea.
Am înaintat cu poftă în zăpada de 10 centimetri.
Nici o problemă la urcare şi coborâre. Ne-am fixat bine în zăpadă şi am zăbovit o vreme pentru mai multe poze.Ne-am reluat apoi traseul pentru a ajunge la timp la Braşov, locul unde plănuiam să se sfârşească prima zi a expediţiei. După numai două viraje a trebuit să ne mulţumim cu un singur sens de circulaţie, celălalt fiind acoperit de zăpadă. Am forţat puţin nota, am încercat zăpada, dar pneurile ne-au fixat bine de sol.
Drumul până la Braşov a părut apoi o joacă de copii, croită pe un asfalt impecabil dar şi pe macadam, porţiune pe care a trebuit să o parcurgem pentru a poposi - obligatoriu dacă vreţi ca simţurile să fie şi ele mulţumite - la păstrăvăria de la Albota. Mâine vom încerca şosele de munte din Carpaţii Orientali şi vom încerca să găsim zăpadă la poalele Ceahlăului, popasul final fiind programat în staţiunea Durău.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Reportaj
-
La invitația Porsche România și Club Porsche România, Automarket a făcut parte din caravana evenimentului Transfăgărășan Getaway. Alături de noi s-au aflat aproximativ 100 de mașini Porsche, din România și din țări precum Croația, Moldova și Serbia. (03.09)
-
Goodwood Festival of Speed este un loc magic, un festival dedicat vitezei, mașinilor și oamenilor care construiesc și îmblânzesc bestiile pe patru roți. La ediția din 2025, Automarket a ajuns alături de germanii de la Porsche și știm cu siguranță că oricâte cuvinte sau imagini am înșira aici, tot nu putem descrie nici pe departe emoția care plutește în aerul aristocrat de la Goodwood. (22.08)
-
Automarket a fost singura publicație din România care a participat la evenimentul Lamborghini Day, care a avut loc în Munchen, Germania. Am condus cel mai puternic Urus de serie, am participat la diferite ateliere și am aflat informații interesante chiar de la sursă, inclusiv de la Stephan Winkelmann, CEO-ul mărcii italiene. (26.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Astept reportajul de la Durau, aproape de orasul meu Piatra-Neamt, pe unde sper sa va faceti drum.
FFF puturoasa, fff zgomotoasa. Partile bune sunt suspensiile si directia. Dar cea mai frumoasa parte Romania. Super peisaje!!!
P.S. Pastravaria de la Albota e un adevarat colt de rai.