Din 2009, Mercedes elimina oboseala la volan
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Mercedes a fost recunoscut dintotdeauna ca fiind unul din pionierii in siguranta auto. Constructorul german nu se dezminte si mai pregateste un gadget gata sa salveze vieti. Mercedes a dezvoltat de aceasta data Attention Assist, un sistem care monitorizeaza starea de oboseala a soferului.
Constructorul german pregateste astfel o solutie impotriva sutelor de accidente datorate starilor de oboseala si a scaderii concentrarii la volan. Potrivit unui studiu publicat recent, 25% dintre accidentele inregistrate pe soselele europene sunt cauzate de oboseala la volan.
Vestea buna este ca sistemul dezvoltat de Mercedes va putea fi regasit pe versiunile de serie incepand cu primavara lui 2009 si va analiza directia, miscarea pedalelor, indicatorii de bord si celelalte conditii de drum cum ar fi starea carosabilului sau vantul.
Sistemul incepe monitorizarea soferului din momentul in care acesta urca la volan inregistrand comportamentul acestuia. Astfel computerul poate crea comparatii intre doua stari diferite ale soferului: cea in care este odihnit si cea in care reflexele ii scad din cauza oboselii.
Atunci cand detecteaza oboseala, sistemul avertizeaza sonor soferul si afiseaza pe instrumentarul de bord urmatorul mesaj: "Attention Asisst. Break!"
via | CarScoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Volvo a anunțat o actualizare majoră a sistemelor multimedia pentru toate modelele sale. Noua actualizare va aduce o interfață grafică nouă și un răspuns de două ori mai rapid la comenzi. De asemenea, pilotul automat adaptiv va deveni dotare standard pentru toate modelele mărcii din 2026. (03.06)
-
Apple a lansat oficial noua sa aplicație pentru sistemele multimedia auto. Noua aplicație se numește CarPlay Ultra și față de sistemul obișnuit, noua aplicație este afișată pe toate ecranele mașinii, inclusiv pe instrumentarul digital. (16.05)
-
Mercedes-Benz a anunțat că va adopta tehnologia steer-by-wire din 2026, ceea ce înseamnă că nu există o conexiune mecanică între volan și roți. Astfel, devine primul constructor german care integrează acest sistem în modelele de serie. (23.04)
-
Amenințare directă
-
Prima imagine cu noua generație Audi Q3. Data lansării a fost confirmată
-
Noi imagini cu viitorul BMW iX3: autonomie de 800 km
-
Noul Audi Q5, disponibil acum și în versiuni cu motor hibrid plug-in
-
Noi imagini cu viitorul Mercedes-Benz GLC electric: lansarea, la Salonul Auto din Munchen
Comentarii (12)