Fii designerul lui Dacia Logan!
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Al doilea episod al proiectului Fii designer! va propune astazi o intalnire cu cel mai prezent model de pe soselele romanesti. Este vorba de Dacia Logan, cel care a devenit in timp, la cinci ani de la lansarea sa pe piata, masina nationala a romanilor.
Hulit de unii pentru formele sale spartane, laudat si mai ales cumparat de altii pentru pretul sau coborat si spatiul pe care il ofera la suma infime in raport cu modelele concurente, Dacia Logan a reusit sa se remarce in criza pe pietele internationala prin avantajele sale, dezavantajele ramanand undeva la urma. Insa, pentru ca si ele pot fi "remodelate", Automarket va lanseaza provocarea saptamanii: redesenati Logan-ul astfel incat masina sa va placa.
Sunteti invitati sa reganditi formele Daciei Logan, stergand elementele pe care le considerati inutile sau nereusite si adaugand altele noi care sa faca masina mai atragatoare pentru ochi. Timp de o saptamana, vom aduna si vom centraliza parerile voastre. La final vom selecta cele mai inspirate propuneri de redesign si vom desena masina asa cum o vreti voi.
Spre deosebire de designerii Dacia, care sunt limitati de buget si de nevoia de a integra liniile masinii intr-o anumita marja de pret, dumneavoastra aveti la dispozitie intreaga imaginatie si inspiratie pentru a realiza un altfel de Logan.
TU CE AI SCHIMBA LA DESIGNUL EXTERIOR AL LUI DACIA LOGAN?
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Fii designer
-
Automarket va ofera posibilitatea de a redesena in mod virtual Peugeot 407, model care a debutat pe piata acum sase ani. (15.02)
-
Episodul din aceasta saptamana al seriei "Fii designer" il are ca actor principal pe Porsche Panamera, primul coupe cu patru usi din istoria producatorului german. Acum ai ocazia sa schimbi design-ul acestui model controversat! (01.02)
-
Automarket va invita sa veniti cu propuneri de design pentru redesenarea lui BMW Seria 6. Noi vom desena modelul german conform specificatiilor voastre! (18.01)
-
Noua Toyota Corolla Cross facelift: linie de echipare nouă GR Sport
-
Primele imagini cu viitorul Volvo XC70: modelul revine după aproape 10 ani
-
Ford Kuga primește un pachet de design nou: jante de 20 de inch și plafon negru
-
BYD, debut oficial în România cu 4 modele: prețurile încep de la 22.600 de euro
-
Renault deschide comenzile pentru noul motor hibrid E-Tech 160 în România: start de la 24.700 euro
In primul rand as schimba sau as imbunatati interiorul: bordul si cu afisajul sunt ok, dar butoanele de geamuri nu au ce cauta in mijloc, ele ar trebui sa fie pe usa ca si la majoritatea masinilor. Mai apoi tot in interior, designul este destul de butucanos, ar putea avea niste linii mai fine.
In exterior oglinzile laterale sunt ok ca si marime, dar in momentul cand se rabateaza, se pot vedea firele electrice; ceea ce arata foarte urat. Tot pe exterior masina este destul de patratoasa si cam inalta. Partea din fata imi place dar partea din spate nu imi place.
Cand majoritatea producatiorilor pun in jur de 9 airbaguri Dacia a ramas la 2 optional 4..
La siguranta activa mai trebuie lucrat la stabilitate si distanta de franare (ar fi bine sa se coboare centrul de greutate, fara sa afecteze garda la sol :), sau ampatament mai mare)
O sa-mi iau Dacia cand o sa aibe airbag de genunchi :)
http://www.cartuningcentral.com/wp-content/uploads/2007/09/opel-astra.jpg
Nu sunt adeptul unor modificari ce nu aduc un plus la aerodinamicitate.
Motorul mai spre habitaclu si mai jos(centru de greutate mai jos si mai central)
Arcuri -40mm si niste amortizoare mai de masina normala, nu de balansoar...
• Farurile un pic mai lungi si mai putin inalte (stil A4)
• Capota sa fie 'rizata' in lateralele siglei nu pe centrul ei (stil Skoda)
• Antena in spatele plafonului nu fata (stil Golf)
Deci - parte fata DUSTER.
Cred ca ar trebui putin modificate farurile,ceva in gen BMW e46,dar si o grila sportiva, gen VW Golf r32. Chiar as fi curios cum ar arata noul logan cu noile viziuni:D
Multumesc!
Masina are un design ok ptr. ce se vrea a fi .. as schimba 2-3 lucruri minore:
- Stopuri ca pe Renaul Megane Sedane ptr. ca se apropie de cele actuale
- La portbagaj as pastra tenta aia de eleron care a aparut odata cu facelift`ul insa l-as mai ingusta pe verticala ca sa nu mai para asa ridicata din spate ... iar linia care desparte stopul de portbagaj inclinata la un unghi mai mic.
- Spatele masinii lungit cu cativa cm in plus
- In fata as incadra sigla dacia in capota, cam cum e la Megane ... i-ar da un plus de sportivitate.
- Farurile in genul celor de pe Octavia (model actual) pentru ca astea mi se par cam patratoase.
Ce am evidentiat eu aici ar fi mai mult un facelift decat un re-design cred ...
schimbarea butoanelor de pe consola centrala, parca sunt de aragaz la modelul nou.
comanda pentru recircularea aerului este prea jos montata iar noaptea nu este iluminata, orbecai de-a dreptul.
farurile alungite pentru a da o impresie de miscare mai buna.
condola centrala ar trebui sa fie inclinata ceva mai mult pentru o buna vizibilitate si acces facil la butoane.
filtru de polen, e jalnic sa-ti intre fluturi in cabina.
oglinzi exterioare mai atragatoare(alungite nu colturoase).
banchetele fata ceva mai joase nu asa inalte,
antena radio pozitionata la partea din spate si un model mai scurt.
motor de 1.4 benzina mai performant (cu 16 supape).
montarea unei cotiere este necesara.
butucul pentru cheia de la portiere ar trebui incorporat in manerul usii.
barile protectie ar trebui sa fie iesite mai mult in afara pentru crearea unui aspect mai "nervos", inclusiv in lateral pe aripi.
plasticul bordului trebuie sa fie placut la atingere nu ca acum.
2. Pozitia la volan este exagerat de inalta, ar trebui coborat postamentul pe care se afla scaunele.
3. Butoanele de geamuri electrice trebuie amplasate pe usi.
4. Linia geamurilor laterale trebuie ridicata, nu are sens ca geamul sa fie pana in dreptul cotului.
5. Calitatea plasticului interior ar trebui imbunatatita.
6. Claxonul este foarte practic acolo unde este.
7. Partea din fata trebuie redesenata pentru a oferi aspectul de masina masiva nu de Matiz ca la Logan Phase II. Respectiv inclinatia liniei capotei trebuie diminuata, farurile mutate mai spre exterior si grila mai evidenta sa ofere mult aer radiatroului.
8. Liniile laterale trebuie rotunjite pentru o aerodinamica mai buna si diminuarea efectului de impins lateral la depasirea vreunui camion.
9. Tetiere de Renaul Megane, reglabile pe orizontala pentru suportul optim al gatului.
10. Minim 4 airbag-uri + ramfonsari de otel in usi.
11. ESP optional.
12. Alt ABS decat cel Bosh 8.0 care intra si pe asfalt uscat si curat.
1. Masina trebuie facuta mai lata cu 10-20cm;
2. Garda la sol putin mai joasa, nu e camion;
3. Spatele masinii in stilul BMW 5 GT;
4. Farurile in forma aproximativ rectangulara in loc de trapezoidala;
Interior:
1. Pozitie la volan imbunatatita (altfel decat Aro/Tir), mai joasa, scaune proiectate sa stai intr-o pozitie mai pe spate;
2. Insertii de pastic lucios/cu model pe langa pasticul trist si monoton;
Tehnic:
1. Cutie Automata optional la unele motorizari;
2. Posibilitatea alegerii unei suspensii mai stabile la viteza;
cred ca cel mai important trebuie mentinut un aspect
indiferent ce look vor alege ceilalti, eu cred ca masina trebuie sa nu iasa din categoria low-cost. asta e cel mai mare succes al logan-ului, pretul. nu trebuie adaugat nimic foarte super HIGH tech
de shimbat as schimba grila, cu una mai dinamica, nu cu acele plastice, ci cu una mai finuta, mai infundata, cu marginea mai proeminenta, si cu un logo dacia mult mai mic
bara fata as lasa-o la fel, doar in locul unde sunt proiectoarele, in jurul lor sa fie parte cu bara, sa nu existe acele "grile" negre, sa fie ca la vechiul logan, mai bine zis. bine, partea proeminenta dintre proiector si grila bara sa ramana tot asa, spre exterior
+ fara acel crom "chicios", mai bine culoarea caroseriei.
ca si culoare, imi placea foarte mult verdele de pe logan-ul cel vechi.
alte aspecte, las pe altcineva
cius
Asta pentru cocalarul de aici, kls, care nu a gasit un post mai inteligent.
@Andrei: Te-ai urcat intr-un Leon?
-In primul rand actionarea geamurilor de pe consola centrala e destul de incomoda. As dori repozitionarea lor pe usi. Sa fie cu impuls.Neaparat!
-Roti de dimensiuni mai mari 205/55 R16
-Stergatoare tip "flat blade" de calitate
-Insonorizare mai buna
-Inchiderea automata a usilor si portbagajului la demaraj
-Posibilitatea de a pune difuzoare mai mari de 13 cm pe spate fara a decupa caroseria
-2 faruri de mers inapoi
PE LISTA DE OPTIONALE:
-geamuri fumurii (transparenta 5%)
-airbag-uri cortina
Nu sunt foarte pretentios, nu? Sigur as putea visa mai departe si sa spun
a 6-a treapta a cutiei de viteze, discuri ventilate fata/spate, faruri cu lupa reglabile electric pe inaltime, geamuri laterale curbate, inca un rand de chedere pe usi... toate astea in 10.000 de euro daca se poate:)))) Imi dau seama ca ar fi o cerinta imposibil de realizat in banii astia, insa daca Dacia se hotaraste sa le puna in lista de optionale o va face la un pret foarte competitiv si sigur va avea clienti pentru toate astea...
capota sa aibe o reliefare lata cat sa se incadreze intre faruri si sa se termine sus,nu foarte inalta dar sa se vada!
farurile le sh alungi pe aripi si le ah micsora putin.
mi ar placea sa aibe sistemul de deschidere al portbagajului precum la noua skoda superb(ori simplu ori cu tot cu luneta) si in acest fel am reduce si inaltzimea ridicola a portbagajului.
jantele de la o versiune de varf dar care sa coste si in plus sa fie unele pe 17' inspirate de la citroen c5 cele sport cu spitze in y.
la interior sunt multe de facut si ma las pagubash..:)
2. Antena aia antica as inlocui-o cu una f mica, in partea din spate a masinii, ca la BMW.
3. partea din spate sa fie mai coborata incepand de la acoperis, spre capatul portbagajului, sa fie un unghi mai inclinat, cu o forma mai sportiva.
4. apoi caroseria ar trebui sa fie un pic mai rotunjita pe laterale. Acum parcac e inghesuita. Totodata si geamurile, vor fi mai curbate nu asa drepte.
5. Oglinzile laterale, ar trebui ca forma sa arate mai degraba ca cele de la noua clasa C Mercedes. Ar fi un design care s-ar potrivi mai degraba decat cele actuale, alias clio.
...si lista ar mai putea continua, dar ma opresc aici. Sper ca macar un element sa luati din ce v-am sugerat eu.
lasand glumele de o parte acum dupa ce au facut acet facelift, e destul de ok da fundul mie inca mi se pare putin cam inalt, si linia masinii mi se pare ca nu are nici o noima, botul are o linie, pana la fund e altcumva si apoi ajungem la fundul inalt, o linie mai armonioasa eventual
2. antena radio pusa pe spate si mai scurta
3. oglinzile - becuri de semnalizare incastrate, cea de pe aripa sa dispara , design mai sportiv, putin alungite
4. faruri gen noul A4
5. incuietoare portbagaj - gen nissan tiida (buton electronic sau cheie) , dar nu "buba" aia de acolo - se poate folosi si sigla pt a ascunde locul pt cheie si buton
6. capac tractare de pe bara spate, ceva mai micut si elegant
7. grila fata - partea dintre faruri (din fata radiatorului) sa se continue pana jos, in dreptul proiectoarelor de ceata, desigur intr-o forma eleganta , agresiva, sportiva, grila radiatorului compunandu-se din "patratele".
ar mai fi .. sper sa fie bune ideeile mele
merci!
-garada la sol mai mica,
-masina sa fie mai lata,
-linii mai alungite pentru a fi mai aerodinamica si mai placuta la ochi
-roti mai late, asta ce tine de aspectul general.
-farurile mai mici,capota sa fie prelungita ,ca si cum ar avea "pleoape" ,dar sa nu le acopere. Tot la faruri, eu le-as face sa fie mai lunguiete un pic in gen Ford Puma
-renuntam la bara cromata din fata - e de prost gust - iar in locul ei va fi prelungita capota motorului
-schimbam grila care trebuie sa aiba mai putine bari orizontale si mai finute.
-la bara, marita suprafata acoperita cu culoarea caroseriei, proectoarele sa vina in forma spatiului negru (compartimentului) care le inconjoara
-stopuri cu led
Cam atat cat....sa fie mai placuta la ochi, deoarece in viziunea mea ar trebui schimbata inca de la sasiu.
Interior: consola centrala redesenata, pentru ca nu este ergonomica, problema rezolvata prin marirea unghiului spre interior (va fi o problema cu schimbatorul de viteze, care se apropie destul de mult de plansa butoanelor...); apoi, cred c-ar trebui schimbata acea lumina de lumanare din bord cu una albastra combinata cu rosu, ca la VW, de ex.
1 botul putin mai alungit si mai jos
2 ornamentul ala cromat aduce aminte LAGUNA
3 grila radiatorului ceva mai agresiva
4 farurile mai alungite
5 e destul sa scrie DACIA nu e nevoie si de cheia aia de scos capse de bere
6 sistemul de ridicare si sustinere al capotei ar putea fi un amortizor ( tailgate strut ) , e ciudata sirma aia ca la vechile modele
SPATE
1 portbagajul ar putea fi ceva mai jos
2 la fel ca si in fata e destul sa scrie DACIA
3 acelasi ornament cromat ciudat care nu prea se potriveste cu restul masinii
4 un design mai reusit la triplele spate ( mai late , eventual prelungite pe capota portbagajului )
5 bucata de teava care incheie toba finala de diametru mai mare ( 90% din cei care au LOGAN si-au pus ornamente aftermarket si arata chiar OK )
6 luneta cu vreo 5 garde mai plonjata
7 triple cu leduri ( KIA are si sunt OK )
Niste modele mai altfel de jante ( aliaj sau tabla ) . Cele de tabla se apropie ca design de vechile CANADA de pe 1300 .
INTERIOR
1 airbag-uri si in spate standard ( cortina macar optionale)
2 iluminare blue a instrumentelor de bord
3 scaunele fata putin mai coborite ( parca stai in ARO )
4 comenzile pt geamuri pe portiera , la fel si blocarea
portierelor spate
5 sa dispara radiocasetofonul , suntem totusi in 2009
6 banchete spate rabatabile 1/3 2/3 standard
7 gurile de ventilatie ar fi cazul sa-si schimbe forma
8 un plastic mai prietenos pe bord si celelalte componente
Versiuni de motorizare mai mari ( benzina si motorina)
Daca macar 50% din modificarile postate din noi s-ar materializa in design-ul si dotarile masinii cred ca pretul ar incepe de la 9000 euro dar sincer as da vreo 11000 pe o masina noua ( cu ceva dotari optionale ) decit vreo 10 mii pe un autoturism sh adus de afara . Sa speram ca ideile noastre vor ajunge si la cine trebuie si nu vor fi doar un exercitiu de imaginatie . Toate cele bune .
eu as dori sa faca o dacie coupe =)) ce urat suna dacia coupe:))
dacia..:| parca e nume inghetata :)))..apropo cine nu stie ca stema daciei seamana cu un desfacator de bere!
O caroserie hatchback de genul Opel Astra Clasic/Vectra pentru a putea incarca mai bine obiectele voluminoase!!
Si motorizari mai puternice, mau ales diesel!!!
Ati vrea voi, in ordinea in care ma jeneaza !!!!
1 calitatea materialelor , bara fata si bara spate se deformeaza , atat la prima cat si la a doua varianta , apar lufturi substantiale atat sub far cat si sub stopuri,
explicatia mecanicilor si a tehnicienilor "asa sunt toate" sau " nu se poate face nimic" sau "ati lovit-o ", etc, lasa de dorit la capitolul imagine, cel putin pe mine ma lasa rece - se poate face ceva mai bun si tot in banii astia, sincer defect de calitate material.
defectul mai sus mentionat la bara fata are ca esfect secundar dereglarea farurilor
PS: tabla tata lucru romanesc se vede - incercati sa o inlocuiti cu cea de OPEL
2 dimensiunile masinii , ar putea fii putin "mai turtita" pe romaneste in acelasi timp putin mai lunga, pastrand volumele compartimentelor.
3 trenul de rulare si stabilitatea masinii ,as opta pentru omologare pe langa 15" 16" 17" in cobinatie cu diverse marimi ale cauciucurilor acestea la optionale,sa-si puna clientul ce vrea, legat de stabilitate o suspensie mai ferma. cand portbajul spate e gol pe autostrada se comporta ca o capra, nu este echilibrata corespumzator.
4 sistem de franare mai performant - aici ma refer in mod special la puntea spate - domnilor ingineri obigatoriu discuri de frana - tot aici pentru ca tine de siguranta circulatiei as tine sa amintesc de EPS, AIRBAG! - slab foarte slab chiar si in varianta full.
5 stergatoarele as prefera sistemul X al bratelor cosider ca este mai eficient
- ca idei se mai poate discuta de xenon optional si alte blocuri optice... in fine lista e lunga ar fii 1000 de idei ...
spor la imaginatie , dar multa atentie la cele 5, si toate s-ar putea face in tara la noi ar mai da de mancare a niste "termite"
- era sa uit de sigla as opta pentru ceva mai finut care aduce a retro pe versiunea 3 , in conditiile punctului 2 , as alege sigla de la versiunea 1 si as scapa de forma de desfacator capace , insa de dimensiune redusa cu 50 %
nu cred ca ar supara pe nimeni ... aici ma refer de la trapa ... la dvd - multimedia cu navigatie tv magazie dvd camera mers inapoi, senzori de parcare(unii mai au si femei care nu prea conduc si le mai usuram viata) faruri xenon sti toate alea ... asa ar putea evolua ... sincer si ar avea mai multi fani ...
mi s-ar parea o ideie pentru stabilitate ... plusarea catorva centimetri pentru latime si lungime ... si scaderea la aducerea plafonierei mai jos ...garda la sol...pentru celor care nu le place ... mie mi se pare prea ok ...pentru cerintele din romania ...
De asemenea, cred ca ar arata mai bine daca ar avea un set de jante putin mai elegante, nu sculptate cu dalta, sau, mai rau, acoperite cu capace.
2.) grila fata de new Audi A4;
3.) proiectoare cu leduri new Clasa E de la Mercedes-Benz;
4.) putin mai lata si mai joasa;
5.) faruri de new mazda 6;
6.) spate de new Mitsubishi Lancer cu un eleron slim
Vad foarte multe comentarii legate de dotarile masinii ... cred ca prin design cei de la Automarket se refereau strict la exterior ... nu prea vad cum ar desena ei "claxonul pe volan ca la celelate masini", "franele mai bune", "motorul amplasat central" sau alte chestii asa ca stay on topic :-?
Daca vreti sa fie un exercitiu reusit eu zic sa ramaneti cu picioarele pe pamant si sa incercati sa ganditi un design potrivit ptr. clasa din care face parte ... ca asa parca as vedea`o si eu cu un bot de Hummer si cu spate de Veyron ...
La interior, consola dintre scaune ridicata si mai lata si prevazuta cu cotiera, scaunele sa fie tip scoica iar bancheta sa fie prevazuta si ea cu cotiera, claxonul sa fie mutat pe volan, butoanele pentru geamurile electrice montate pe usa, pe consola centrala cd auto prevazut cu butoane mai mari.
- in primul rand ar trebui umblat la stabilitatea masinii,. ( sa meri cu ea pana pe la 140-150 Km/h fara sa '' te doara capul'' ) , de altfel nu cred k sunt sg,. care ar crede asta ,...
- geamurile electrice fata pe fiecare dintre usi
- claxon pe volan ( Opel Astra Clasic / Skoda Octavia )
- farurile fata,,,, ceva gen Octavia Tour / VW Cady / Opel Astra G
- suport pahare intre scaune fata ( VW Golf ..)
- schimbata putin a treia tripla spate ( cea din geam) ceva mai mult luminata ....( mai bne este iluminata la 1310) ...ar fi destul de aratoasa o a treia tripla spate iluminata cu leduri ( cum e la VW Bora ) ....
- niste cauciucuri mai late putin ( Bridgestone / GoodYear )
- frane mai bune ( Renault Symbol )
- grila radioator fata schimbata ...ceva mai aratos ( ceva gen Audi A4)
- iluminare bord albastru & rosu ( Vw Golf 4 ) ...ar fi kiar sooper
- gurile de ventilare skimbate ( ceva gen Octavia Tour )
- mai tre lucrat si la tabla ....alta ...gen Opel / Skoda
- niste scune gen Opel Astra Clasic / Octavia Tour
- ar fi destul de bune niste semnalizatoare incorporate pe oglinzi ...am vazut ca nus sg. care crede asta ....;)
- pozitia la volan putin mai joasa ...parca am fi ''tiristi'' ...
- mai bne iluminate butoanele de pe consola centrala ... ar merge un rosu cu albastru ;)
- un afisaj pe consola centrala ( cam ca la Opel Astra Clasic / Noul Symbol )
Mult succes ,...! si daca va iesi bine noi speram sa fie pusa si in practica nu doar pe hartie ...;) ! categoric vor creste si vanzarile ... ;) Succes inka o data !
dupa parerea mea daca am lua o poza si am alungio in diverse programe speciale dar am mai si turtio putin ar iesi un logan mult mai frumos si aerodinamic
concluzie : mai lunga si mai joasa (taiatadin inaltime)
-stopuri pe orizontala nu pe verticala
-mai taiati din inaltimea portbagajului
-garda din fatza mai jos
-faruri mai lungite pe aripi putin cu tot cu semnalizari
-jante de orice fel numa jante sa fie spite, stea etc
-interior imbunatatit, macar de un VW din 2000 oricare din ele nu conteaza golf, passat, etc
chiar is curios ce o sa iasa
Cred ca ar fi fost un exercitiu interesant de imaginatie pentru cei pasionati de BMW sa remodeleze o Dacia.
capacul portbagajului sa nu mai fie asa proeminent, iesit in afara, daca se poate sa fie rotunjit si sa fie ca o continuare partea de sus cu cea de jos.
Stopurile de jos le-as face mai lunguiete si sa ajunga si pe partile masinii, poate chiar pana la aripa. Toba de esapament as pune'o la mijloc, undeva mai sus putin chiar sub numarul de inmatriculare, as face-o putin mai butucanoasa si mai incorporata in masina. garda as lasa'o mai jos, sa fie mai aproape de sol, aripile sa fie putin mai proeminente, mai iesite in afara si mai mari , sa intre rotile in ele mai mult.
Linia de la marginea portbagajului, dinspre exterioare, sa nu mai fie asa curbata cand incepe parbrizul din spate. Marginile parbrizului sa fie mai iesite in afara si sa nu se continue exact pe geamul din spate, el sa fie mai bagat inauntru, lasat mai in interior si mai mic putin, de aici sa plece si ideea ca intregul "capac" al masinii sa fie lasat mai jos. Geamurile din lateral sa fie putin mai mici si mai ascutite, de exemplu geamul lateral spate, s-ar mai putea continua si in spate doar pentru un design mai agresiv, mai sport. Usile si ele ar trebuie schimbate, chiar daca vor deveni mai mici dar trebuiesc facute taieturi mai ascutite in marginile lor.
Oglinzile retrovizoare sa fie o continuare a liniei de caroserie care vine dinspre faruri si sa fie mai proeminenta acea "linie" sa se vada ca face un corp comun cu masina si oglinda.
La interior ar trebui ca consola centrala sa fie mai inclinata si sa aiba un aspect cam de vechiul Skoda Suberb si bineinteles un pic intoarsa catre sofer dar nuatat de intoarsa ca la Audi A6.
Din punct de vedere al sigurantei as pune pe toate modelele Logan ABS cu EBD si 5 airbag-uri printre care unul pentru genunchii soferului, iar pe varful din gama as pune 8 airbag-uri si control activ al stabilitatii si tractiunii.
Din punct de vedere al confortului as prefera pe consola podea o cotiera centrala, aer conditionat( manual sau automat), un radio CD mp3 player integrat cu minim 4 boxe, butonele pentru geamuri, oglinzi si reglarea pe inaltime a luminilor sa fie pe partea stanga a soferului pe usa, iar la varful de gama as pune ceva crom prin interiorul si exteriorul masinii si mai multe spatii de depozitare cam ca la Skoda Octavia.
1.Spatele sa fie mai modelat sa nu mai semene cu o cutie ar fi frumos sa fie hayon(usa portbagajului) de exemplu ca la Laguna 3 (sau cum era Dacia 1320 dar pentru zilele noastre)
2.Grila Radiator sa fie cromata
3.Faruri de Renault Megane 3
4.Desenul acela de pe portierele usilor sa fie asemanator celui de la Opel Insignia
5.Desingul Ohlinzilor sa fie ca la Noua Skoda Superb
Cam atat succes la desenat
La dracu asta e Loganu, luati-va unu sau nu.
Pai as schimba in primul rand bordul in genul celui de la Megan II, as taia un 3cm din caroserie pe inaltime de la baza montantilor sa zicem asa adica o inaltime a geamurilor mai mica pentru o forma aerodinamica mai buna si asa scadea inaltimea masinii din punct de vedere al garzii la sol cu un tip de arcuri mai rigide pentru o mai buna stabilitate.In rest as schimba estetica blocurilor optice in genul celor de la ultimul megane sau in gen lacrima cu intindere pe aripi.
Alte modificari.... ii las si pe ceilalti compatrioti sa-si spuna ideile.
in plus la airbaguri se poate mari numarul lor!!! intai volan cu airbag moka, dupa aia, cel de la pasager optional iar acum la modelul nou tot optional airbag-uri perdea in stalpi. intai si intai ar trebui testate aceste airbag-uri, pentru ca cel putin unele din ele pur si simplu nu functioneaza deloc!!! daca ar fii mai multa siguranta in LOGAN-uri, romanii ar opta mai multi pentru a-l achizitiona .
cat la caroserie sunt fff multe lucruri de rezolvat, cum ar fii cateva exemple :
- la caroserie ar trebui tabla mai rezistenta si mai groasa;
- usile sa fie mai rezistente;
- la aspect conteaza si asta dar e prea mult de vb .
salutari si tare m-as mira sa faca cei de la Dacia lucrurile acestea.
si astea sunt lucruri care ar trebui sa fie in dotarea standard!
faruriile sa fie mai frumoase si sportive ca la duster
spoilerul fata sa aiba caracter sportiv dar si elegant
caroseria sa aiba aspect de coupe cu 4 usi
lampile spate sa fie mai szportive ca la un honda
spoilerul sapte ca si la insignia opc
sa aiba elemente cromate
ar trebui sa fie mai sportiv dar si elegant o masina cu care poti iesi la petreceri,dupa copii si cu care nu tie rusine sa mergi
la interior as schimba totul
bordul sa fie mai frumos cu materiale mai bune volanul mai sportiv una ca la noul citroen c3
scaunele mai confortabile
jante mari sport si frumoase
gama de motorizari extinsa, precum si posibilitati de configurare a optiunilor mai generoase.
la capitolul calitatea materialelor folosite in interior urgent ar trebui sa faca modificari
in rest la banii pe care ii dai pe un logan de 1,6 16 v, iti poti lua altceva mult mai bun
numai bine
Daca reviziile de 31 de Euro pretinse la lansare nu s-au putut adeveri, si nici macar acum in situatie de criza masina de 5000 de Euro nu apare pe piata, nu ar strica totusi macar o bancheta rabatabila si un haion hatchback care sa permita accesul mai usor la portbagaj al sacului de cartofi, chiuvetei si eventual soacrei....
Atentie! Toti cei mari din bransa se pregatesc intens pentru a lansa in scurt timp variante "verzi"!
1. haion in loc de capota la portbagaj - acces mai bun si micsoreaza frintura dintre luneta si capota .
2. bordul arata ca la o masinuta de jucarie , ai senzatia ca nu stau bine butoanele si clapetele de la ventilatie si ca la prima atingere vor cadea , iar ca amplasare a comenzilor cred ca trebuie vazut mai mult volkswagen / skoda decit renault - sunt mai practici si mai logici .
sper ca am ajutat putin la reproiectare .
Sau ar putea invata multe de la Kia Ce'ed care a prins foarte bine pe piata europeana atat ca design cat si ca fiabilitate, confort, etc
1. Sa se micsoreze putin inaltimea caroseriei (1-2 cm) , pentru a-i da o forma mai aerodinamica, ea pare patratzoasa in principal din cauza acestei inaltimi mari. Dar asta sa se faca fara a reduce distanta intre scaune si plafon, evantual prin coborirea suportului pe care -s montate scaunele, si fara micsorarea garzii la sol, asta e buna asa cum e acum, ca romanu o mai baga si pe teren mai accidentat.
2. Sa se coboare centrul de greutate , dar din nou fara micsorarea garzii la sol, fiindca masina nu are o tinuta de drum prea buna, eu am avut supernova, aia dadea clasa loganului la capitolu asta.
mie imi place in mare .. geamurile laterale sunt prea joase in rest e ok
- in partea din fata la spoiler, acele 2 portiuni oblice care sunt in culoarea caroseriei sa aiba aceeasi directie cu liniile grilei de sus (dintre faruri) , sa fie oa oarecare continuitate...ceva in genul "single frame"
- oglinzile integrate oarecum in linia masinii
- elementele deasupra rotilor sa nu fie asa evidente, sa fie mai discrete, mai subtile, ci cu o oarecare curbura.
- farurile mai inguste si mai alungite (nu exagerat, doar o idee)
Trecem la partea laterala. Linia geamurilor merge ridicata cam la acelasi nivel cu cea a parbrizului. Plasticul ala ieftin de pe usi trebuie neaparat dat jos. E muuult mai bine fara! Pragurile merg scoase in afara mai mult ca sa fie la fel de proeminente ca arcadele rotilor. Sugerez niste distantiere si niste jante mai mari.
Farurile de pe spate merg si ele schimbate. Cred ca cel mai bine ar merge unele orizontale si subtiri, in genul celor din fata, dar care sa se continue putin si pe lateral. Numarul merge mutat pe portbagaj, iar in locul lui pus un difuzor de aer gen ferrari 599, cu esapament dublu integrat in masca.
- balamalele capotei spate sa nu mai intre in portbagaj, ci sa se plieze precum la Megane, pentru a putea inchide portbagajul atunci can pui obiecte voluminoase. Asa cum e acum, e foarte deranjant ca dupa ce asezi totul cu grija sa te pomenesti ca nu poti inchide din cauza la balamale.
- spatarul banchetei spate sa fie rabatabil, sau cel putin sa poata fi demontat usor, nu sa trebuiasca sa te chinui sa desfaci cu cine stie ce cheie.
- un sertar sub scaunele din fata ar fi binevenit;
- oglinzile sa fie un pic mai mici si cu o racordare mai eleganta de usa, ca o continuare fireasca a caroseriei, nu ca un bat infipt in usa cum este acum si cu un suport mai usor de rabatat;
- butoanele de deschidere ale geamurilor sa fie montate pe panourile interioare ale portierelor; cele pentru geamurile din spate sunt chiar dificil de actionat de pe bancheta spate.
- o insonorizare mai buna a motorului este binevenita.
- adoptarea solutiilor aerodinamice de la modelul Logan eco, macar ca optionale.
Si ar mai fi de adaugat, dar e mult de scris.
Fata:
-subtierea si alungirea grilei
-micsorarea si colorarea neagra a farurilor ca sa para o continuare fireasca a grilei. Ceva in genul muscle car-urilor.
-aerisirea in forma de ranjet sa fie intoarsa ca sa para mai suparata
Lateral:
-prelungirea portbagajului ca sa nu mai arate a jumatate de berlina. Asta ar crea si mai mult loc pentru pasagerii din spate.
-coborarea plafonului si ridicarea geamurilor laterale la nivelul parbrizului
-pragurile la fel de evidente ca arcadele rotilor
-linia care porneste de la roata din fata sa nu se mai intoarca i dreptul celei din spate ci sa se continue pana la stopuri
Spate:
-inlocuirea stopurilor cu unele gen Aflfa Romeo GT in dreptul liniei de care am pomenit mai devreme
-eleron de tip "lip" mai proeminent
-esapament dublu bagat in masca gen Lexus LS
As schimba Logan cu Aston Martin. Ca sa fie o masina cu traditie, de calitate, puternica, fiabila.
Iar acel Aston Martin l-as modifica, i-as pune sigla de BMW sau AUDI ca sa acoperim toata piatsa si sa il cumpere si manelistii.
Daca dupa toate astea s-ar putea pastra pretul, nu ne-ar mai prinde nimeni din urma. Piatsa auto romaneasca ar fi imposibil de egalat de orice alt competitor.
Supoarte de pahare intre scaune gen Hyundai Accent.
Descidere portbagaj si capac rezervor din interior gen Hyundai Accent.
2. fagurele de sub numar sa fie mai mic astfel incat numar sa fie plasat mai jos
3. butonul portbagajului sa fie ascuns (de preferat in sigla)
4. usile sa se alinieze cu plafonul (era o diferenta de cativa milimetri)
5. manerele usilor sa fie de genul celor de la ford (fiesta)
6. garda la sol micsorata 3-4 centimetri
Asa ca sa se gandesca bine cei de la Dacia ce vor sa fca si voi sa stiti ca ideile bune se platesc scump, si ca acolo la ei sunt oameni platit bine ca sa aiba idei...... stiti voi la ce ma refer.
Hai pa!
2. Spatele ar trebui putin alungit si ceva mai coborat.
3. Farurile ar trebui cea mai rotunjite.
Sa aibe cauciurile mai late.
Sa fi mai joasa de fund.
Sa aibe scaunele mai sport ca astea de acum sunt prea nasoale ptr drumuri lungi.
Sa consume mai putin.
Sa se desparta farul de semnal(daca se sparge semnalul sa nu fiu obligat sa cumpar cu tot cu far.)
Sa fie tabla mai groasa pe ea ca e prea subtire.
Sa aibe dotari optionale.ESP........
Sa aibe antena aia mai cu stil.
Costurile de intretinere sa fie mai mici ca sunt fffff mari.
Sa aibe bordul mai frumos la design prrea butucanos prea mult plastic sa fie mai vioi.Cam atat.Asta e parerea mea la un LOGAN
Ecartramentul si ampatamentul e prea mic. Portbagajul e facut de parca ar fi fost taiat dupa un frigider. Multe minusuri... mai pot adauga motor mic + caroserie grea=consum mare= Logan.
Motor neperformant in ambele versiuni si aici cu ma refer ca ar trebui sa aiba 400 CP. No offense!
Numele de Renault Logan si numele de Logan trebuie sa dispara.
Trebuie sa ramana numele de Dacia ca doar cu numele asta trebuie sa se vanda.
Sau s-ar putea numi Dacia XR nicidecum Logan (Jhonny Logan e un cantaret daca nu stiati). :)))))
IMPORTANT! Trebuie angajat alt designer (vezi Chevrolet Cruze mult mai frumos decat Logan).
Designerul trebuie sa fie german.
de 4 ZILE, stirea zilei e DESIGNUL la dacia logan, e aiurea, au mai fost si alte stiri , lansari modele(ex JAGUAR ), aniversari BMW, si SUZUKI, ipoteze de lansari pentru 2011, si noi stam cu ochii pe logan...
SLAB
1. E clar ca plafonu trebuie coborat un pic
2. Garda la sol mai joasa
3. Usa spate cu deschidere ca la seat parca ascunsa pe geam
4. stopurile sa se termine odata cu linia de la caroserie, eleronul de la portbagaj sa continue peste ele
5. Jentile si cauciucurile
6. Farurile sa fie pe rotund gen 1300 dar 21'st century style
7. Usile un pic mai rotunjite
8. Un plafon transparent sau gen pegeuot retracatabil pe jumatate (desi asta ar merge mai mult la mcv)
Incepand cu designul caroseriei si terminand cu sistemul de siguranta activa si pasiva.Si inca ceva: motorizarea, as incerca una hibrida., pentru inceput.
si panourile laterale fata-spate un pic mai umflate.asta la design.In rest as schimba scaunele care dupa 2 ani devin balansoare,si servodirectia care e foarte foarte usoara peste 110km/h.iti da un sentiment de nesiguranta,plus trebuie sa o ajustezi constant si devine obositor.La banii care ii dai pe ea...nu te poti astepta sa aduca a masini mult mai scumpe.
Prin urmare ar trebui modificate lucruri ce nu ar impacta costurile (pentru ca Loganul e masina de buget - pentru alte "nevoi" exista Audi A4...).
De schimbat:
- Butoanele de blocare deblocare usi d pe portiere - sa fie integrate ca la Ford Fiesta in clanta usii.
- Cx-ul trebuie coborat la greu pentru a consuma mai putin afara si pentru a fi mai silentioasa la viteze mari.
- de montat filtru de praf pentru habitaclu...orice masina are
- de re-adaugat functia de consum instantaneu pe compu de bord (ajuta la cizelarea stilului de condus).
- ambreiajul prinde destul de greu si ai senzatia ca patineaza mai tot timpul.
- de scos motorul de 1.6 8V si introdus motorul de 1.4 16V
-in primul rand butoanele din pragurile usii pentru martor usi sa fie bagate chiar in prag: este foarte mare probabilitatea de a le rupe cand te dai jos din masina
-butoanele pentru geamuri electrice sa fie montate pe usi...si sa se modifice softul...trebuie sa tii mult apasat pana coboara jos...ar trebui adoptat un soft ca la vw, audi etc..o simpla apasare si coboara geamul
-este un disconfort destul de mare cand conduci sau chiar daca stai pe scaunul din dreapta fata din cauza butoanelor de inchidere a usi...dai cu cotul in ele si esti tot cu grija sa nu le rupi
-becul din portbagaj arde tot timpul...nu il poti regla..daca vrei sa asculti muzica si lasi portbagajul deschis arde becul
-geamurile electrice sa fie actionabile tot timpul...nu doar cu contactul pus...deasemenea stergatoarele de parbriz
-in portbagaj se poate pune o mocheta mai rezistenta...mai ales in fundul portbagajului cand pui ceva se lasa in jos
-deasemenea la loganul facelift nu mai este acel "carlig" din plastic la butonul de deschidere a portbagajului...ceea ce este uneori incomod
-ambreiajul este destul de moale...la fel si acceleratia...abea le simti la picior
-butonul de reglare al oglinzii sa fie pozitionat altundeva..deoarece sub frana de mana este incomod...si unori nu este accesibil
-o bancheta rabatabila
-unde se zice ca anumite ornamente sunt din aluminiu, aluminiu sa fie nu plastic...manere etc
-si inca un lucru important este acela cand pornesti masina trebuie sa lasi un pic...2-3 secunde pana cand se sting becurile in bord...majoritatea oamenilor nu mai asteapta...ar trebui lucrat la soft ca sa nu permita pornirea motorului cu becurile aprinse
-un mic display integrat in bord undeva unde poti vedea temperatura de afara sau dinauntru
-sa dispara incuietoarea de pe usa dreapta fata
-pe telecomanda de pe cheie se mai poate pune un buton sau chiar doua...pentru deschidere geamuri si portbagaj...si ar trebui sa se adopte cheia tip briceag..de cele mai multe ori este incomoda in buzunar
-scaunele sa fie actionate electric..in fata si inapoie, in sus si in jos
-nu da faliment dacia daca pun si scaunele incalzite
-pentru oglinzi ar trebui adoptata schema de la peugeot 407 de adunare..pentru a evita ruperea acestora de golanii romaniei
-sa puna comenzi radio pe volan si clanxonul neaparat
-martorul din bord de la centuri sa functioneze...sunt masini la care nu functioneaza atunci cand masina este in mers si centura nu este pusa
-in spate pe plafonul de sus nu ar strica o coada de rechin k la bmw-uri:)
-ar trebuii adoptate tehnica de boxe folosita de vw...la boxele din usi basul sa fie jos iar inaltele sa fie sus...langa butoanele de geam:)
-grilajul din fata...cel pe care este lipita emblema dacia sa fie mai rigida
-semnalizarea din aripa nu ar strica sa fie pe oglinzi...deja sunt expirate:)
-centurile sa nu se blocheze asa de repede...la cea mai mica frana ele se blocheaza
Cam atat..deocamdata...sunt prea obosit sa mai gandesc:)..oricum.. am si eu o intrebare...cum o sa anuntati care este castigatorul...adica commentul dupa care o sa modificati loganul?...bafta in continoare
SIGURANTA ?
LA VIRAJE STRANSE TRAGE.
O MASINA MAI PROASTA CA LOGANUL NU CRED CA EXISTA.
AM O DACIA 1310 DAR CRED CA AU FOST CELE MAI REUSITE MODELE ALATURI DE 1410 ;SOLENZA SI SUPERNOVA.
LOGANUL ESTE O CATASTROFA !NU AS LUA-O NICI PE DEGEABA !
CAT V-A DAT DOMNULE STROIE, FRANCEZII CA SA SCOATETI DE PE LINIA DE PRODUCTIE SOLENZA SI CELELALTE MODELE DINAINTE.FACEA CUMVA CONCURENTA LA PIATA FRANCEZA ?
ZICETI CA AVETI PE PIATA GERMANA DESFACERE ?
POATE OR FI CATIVA DUSI CU CAPUL SARACII.
LASATI GERMANII SA FACA MASINA ,DOMNULE STROIE SI APUCATI-VA DE ALTCEVA.
DE LA FRANCEZI NU A-TI LUAT NIMIC BUN IN CONCEPEREA MASINII.DEZASTRU!
-inclinata garda la sol catre fata (gen vw)
-capota in prelungirea parbrizului, fara spatiul dintre acestea (la modelul actual nici macar o msca de plastic nu exista, se vad stergatorile f urat)
-motoare mici si puternice (vw- 1,4/140cp ,kia- 1,4/110cp, etc)
-optional cutie automata (se cere tot mai des)
-locurile din fata sa fie pozitionate mai jos, iar cele din spate o idee mai sus (ca doar inaltimea este exagerata)
-mai multe dotari la interior si de calitate (nu fiti zgarciti, ca cine vrea dotari plateste)
-spatele sa fie lasat mai jos (acum este o vizibilitate f grea)
-lampile fata si spate schimbate (ceva ingust si alungit gen vw)
Acestea fiind scrise faceti ceva NU VA ZGARCITI ramaneti in urma.
Nu mai scoateti loganul in continuare. Renault va joaca cum vrea el.
Ei scot numai sf-uri, (leduri, senzori, etc), iar voi sunteti la stadiul de ,,dacia 1100''.
Succes.
Reveniti la SOLENZA si sa fiti convinsi ca romanii vor renunta la masinile din afara, in favoarea la o masina autohtona, mai ieftina, dar calitativ BUNA !
LOGANUL ESTE UN ESEC TOTAL.REPET; NU AS LUA-O NICI PE DEGEABA. MAI BINE FARA, DECAT CU O MASINA SCUMPA SI LA INTRETINERE SI LA CONSUM.
asa o fi frate, dar probabil multi romani accepta compromisuri asa cum fac cei mai multi.Pacat !
Am condus si un OPEL VECTRA si un VW si nici nu pot sa le compar cu loganul.I-mi venea sa nu mai cobor de la volan.Era un vis.
Era necajit bietul om ca trebuia s-o duca in service sa-i refaca tabla caroseriei.
MAI AVETI CEVA DE ZIS ?Aia nu este tabla ci carton.
-masina sa fie cu 10 cm mai lata
-rotile mai mari decat cele actuale
-garda la sol coborata cu 2 cm
-monstruozitatea aia de antena sa lasa locul alteia mai scurte
-botul putin mai lung si mai ridicat in partea din fata
-capota coborata 3-4 cm iar sigla inserata pe ea
-placuta de inmatriculare de pe spate pusa pe portbagaj
si optional mai multe airbaguri
iar daca sar putea un diesel cu 6viteze ;)
Pe scaunele nu e vizibilitate buna in oglinzile laterale, ceva trebuie facut: ori oglizile urcate mai sus, ori scaunele coborate cu minim 5cm ceea ce ar fi de preferat.
Apoi: bancheta spate, la fel: coborata mai mult de 5 cm, de preferat 20cm, parca stai in carca soferului, e oribil, iar daca ai peste 1,80 intr-adevar nu dai cu capu de plafon, dar nici pe geam nu vezi mai nimic, si bineinteles franele.
Astea ar fi in prima faza, butoanele de pe bord si restul sunt mai putin importante pt confortul de a conduce.
Loganul se vrea o masina inalta pt drumuri romanesti, dar nu se potriveste cu scaunele, pardon fotoliile din fata, cu ale altor masini ce se vor si dunt inalte cel putin cu garda la sol, gen ford fusion pe care-l am in "teste" de aproape 1 an.
toate bune!
Merita zic eu incercat.
Nu e nevoie de ESP ci doar de o suspensie mai buna, independenta. Vrem ESP cand servodirectia e optionala...totusi...sa nu uitam ca vb de dacia.
Idiotzii care conduc proiectul logan ( sunt oameni cu idei nu? ) trebuie deportati in tara mama ( Stoarfranta). Avem romani mult mai competenti decat acei obositi si retarzi. Am vazut cu ochii mei, m-am contrariat personal cu project manager din Franta pe tema Logan, chiar nu merita sa va obositi. Acesta este strict un sondaj de piata, sunt disperati ca au cazut vanzarile si incita cititori ca noi sa le dam idei. Frate costa, iar ei nu au bani. Asa ca raspundeti cu aceeasi moneda: Nu le mai dati solutii. Pret real de Logan full option in Romanaia nu ar trebui sa depaseasca 6300 euro DDP ( Credeti-ma pe cuvant). Aici e jaf la drumul mare. Tratati cu ignoranta acest subiect si fiti mai realisti.