Ford, GM si Chrysler cer mai multi bani de la stat

De Sebastian Toma
Publicat Joi, 04.12.2008
Desi prima cerere le-a fost respinsa de Congresul American, cei trei mari producatori auto din SUA au crescut pretentiile.

In ciuda faptului ca imprumutul de 25 miliarde de dolari cerut de GM, Ford si Chrysler a fost refuzat de membrii congresului american, cei trei producatori au cerut si mai multi bani. Cererile directorii celor trei concerne au ajuns acum la 34 miliarde de dolari, suma considerata absolut necesara pentru garantarea supravietuirii in vremuri de criza.

Directorii General Motors si Chrysler declara ca risca falimentul daca nu primesc pachetul de ajutor pana la sfarsitul acestui an. Motivul principal pentru care pachetul de ajutor de 25 miliarde de dolari a fost refuzat este lipsa detaliilor privind modul in care vor fi folositi banii primiti si lipsa planurilor acestor companii legate de rambursarea banilor primiti.

Pe langa aceasta, imaginea celor trei directori a avut de suferit in momentul in care acestia au venit la intalnirea cu congresul in avioane particulare. De aceasta data, directorii au decis sa se lupte cu orice pret pentru banii de la stat si sa isi faca o imagine mai buna.

Rick Wagoner, directorul GM, a decis sa conduca un Chevrolet Malibu pana in Washington, pe cand Alan Mulally, directorul Ford, a ales sa conduca un Ford Escape Hybrid.

Cei trei directori au acceptat propunerea de a avea un salariu de un dolar pentru un an pentru a micsora costurile companiei. Pe langa mutarile de imagine, directorii companiilor vor prezenta planurile de restructurare pentru a scapa din criza si vor da detalii in legatura cu modul in care vor micsora costurile si vor inapoia datoria.

General Motors cere nu mai putin de 18 miliarde de dolari, in timp ce Ford a cerut 9 miliarde de dolari iar Chrysler 7 miliarde de dolari. Atat GM, cat si Chrysler, cer ca o parte din bani sa fie platiti pana la sfarsitul acestei luni. Companiile declara ca au nevoie urgenta de lichiditati pentur plata furnizorilor si a altor facturi. General Motors pretinde ca amanarea platilor catre furnizori ar putea duce la colapsul companiei si ca toata industria auto americana, alaturi de economie, va fi afectata serios in urma unui eventual faliment.

Via | FreePress

 

Comentarii (2)

  • Volt
    Se zvonea ca Rick Wagoner, directorul GM va veni cu Malibu, dar pana la urma a venit cu un Chevrolet Cruze ce avea sub capota partea tehnica de la hibridul Volt
    0 0
  • AndreiRN
    Cerseala
    Ce vor ei si ce vor primi nu prea se potriveste. Oricum este de mentionat ca ar fi un imprumut nu un cadou. Dar se pare ca tendinta va fi de a cumpara guvernul parte din actiuni ca atunci cand vor deveni profitabili sa plateasca cu dobanda serioasa inapoi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru