GM şi NASA au prezentat o mânuşă robotizată care te face mai puternic
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Parteneriatul dintre General Motors şi NASA a dat naştere unui nou obiect. După umanoidul Robonaut, GM şi NASA au creat K-Glove, un dispozitiv de asistare a prinderii umane, respectiv o mânuşă robotizată. Spre deosebire de alte tehnologii futuriste dezvoltate de constructorii de automobile, aceasta va fi folosită în producţia de serie, dar nu unde vă imaginaţi iniţial. Mai exact, cei de la GM consideră că mânuşa K le va uşura munca salariaţilor lor de pe linia de asamblare, care trebuie să-şi folosească forţele proprii pentru a asambla automobile.
Primul prototip al mânuşii robotizate a fost finalizat în martie 2011, iar cea de-a doua generaţie a fost lansată trei luni mai târziu. Modelul din imagini este un prototip alimentat cu o baterie litiu-ion provenită de la o unealtă electrică fără fir şi cântăreşte aproximativ un kilogram. Întregul proiect este dezvoltat de la proiectul Robonaut al celor de la NASA, care au creat robotul umanoid R2. Mâna lui R2 a fost transformată într-o mânuşă destinată folosirii umane şi mânuşa rezultată este destinată eliminării problemelor la nivelul tendoanelor din antebraţ şi a afecţiunilor tunelului carpian, ambele cauzate de acţiuni repetitive.
Cei de la GM spun că K-Glove este bună atât pentru un astronaut care lucrează într-un costum presurizat, cât şi pentru un lucrător în asamblare într-o fabrică de automobile.
Pentru a ţine o unealtă necesară la asamblarea unui automobil, un lucrător are nevoie să aplice o forţă de prindere de până la zece kilograme, dar noua mânuşă robotică îi reduce efortul cu până la 75%.Via | Autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Șeful Audi a confirmat oficial că marca germană va lansa primele modele cu sisteme software dezvoltate de Rivian în 2028. Prin acest parteneriat, Audi spune că viitoarele modele vor fi mai simple în ceea ce privește dezvoltarea lor. (05.09)
-
Potrivit celor mai recente informații, Stellantis ar fi suspendat lansarea pe piață a sistemului său de conducere autonomă de nivel 3, cunoscut și sub denumirea de AutoDrive. (27.08)
-
Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz își unesc forțele pentru a dezvolta în comun sisteme software noi pentru viitoare modele. Inițiativa este susținută de Asociația Germană a Industriei de Automobile (VDA), iar din alianță mai fac parte alte 3 companii germane importante. (27.06)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renault Megane electric, eclipsat de noile 4 și 5. Francezii schimbă strategia
Acum sa facut doar un transfer de technologie pt industria civila.
Poza este clara pt multi si utilitatea unei astfel de scule la o linie de asamblu sau chiar si la schimbat rotile sau un mecanic de weekend este clara.
Mai bizar pt mine sunt acei barbati care nu au habar sa citeasca o harta de hartie sau sa se poata orienta pe strazi fara electronice.
Au ajuns multi handicapati la volan in zilele de azi.