Honda: "Insight nu se vinde pentru ca e prea mic"

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 02.02.2010
Vicepresedintele executiv al companiei Honda a motivat insuccesul lui Insight pe piata globala: de vina a fost excesul de zel al inginerilor, care au micsorat masina in favoarea economiei de carburant.

Desi Honda a inregistrat vanzari record in momentul in care Insight a debutat pe piata, acesta a intrat ulterior in umbra principalului sau rival, Prius. Vicepresedintele executiv al companiei Honda , Koichi Kondo, a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg ca s-au facut prea multe compromisuri in ceea ce priveste marimea lui Insight in incercarea de a economisi carburant. Tocmai de accea, Koichi Kondo nu crede ca Insight va reusi sa atinga tinta de vanzari stabilita pentru primul an. Honda Insight a debutat pe piata din Japonia in februarie 2009, iar intrarea pe piata din Statele Unite ale Americii a avut loc o luna mai tarziu.

Piata americana este cea de-a doua ca marime pentru Insight, iar cei de la Honda sperau sa vanda 90.000 de unitati in primul an de la lansare. Din pacate pentru acestia, Insight s-a vandut in doar 20.572 de unitati pana la sfarsitul anului 2009. La nivel global, Honda a vandut 130.445 de exemplare Insight pana la sfarsitul anului trecut, cu aproape 70.000 de unitati mai putin decat sperau inainte de lansare.

Vicepresedintele executiv al Honda a motivat vanzarile slabe prin faptul ca modelul nu este suficient de mare si de spatios, desi ofera o economie de carburant semnificativa fata de un model conventional cu aceleasi capacitati.

Koichi Kondo a facut declaratii si despre viitorul Honda Jazz Hybrid. Se pare ca inginerii Honda se straduiesc sa obtina rezultate deosebite de la subcompacta nipona. Exista posibilitatea ca acest model sa fie prea scump pentru ceea ce ofera, iar economia de carburant sa nu fie atat de mare incat sa justifice costurile ridicate de achizitie. Acesta a declarat: "Sunt destule persoane care considera ca actuala generatie a lui Jazz le indeplineste deja toate necesitatile in ceea ce priveste economia de carburant, iar o versiune hibrida ar putea parea prea scumpa. Inginerii nostri chiar se chinuie la acest model."

In aceste conditii, noul CR-Z Hybrid, bazat pe trenul de propulsie al lui Insight, dar echipat cu o transmisie manuala cu sase trepte, ar putea sa fie singurul element de succes al celor de la Honda pe segmentul vehiculelor hibride %u2013 cu exceptia lui FCX Clarity, care intra intr-o "categorie" separata, cea a vehiculelor alimentate cu hidrogen.

Via | Autoblog

Comentarii (9)

  • george
    MANAGEMENT "LA PLEZNEALA"
    Grele vremuri vin peste Honda cu managementul asta...

    Insight poate fi considerat mic doar in America. In rest e considerata o masina normala.
    Jazz Hibrid, un alt razboi pierdut dinainte pe care managerii nu-l abandoneaza desi chiar ei recunosc faptul ca sansele de succes sunt minime spre nule iar de CRZ ce sa mi zic...masina sportiva cu 140 CP (daca or mai fi si aia).

    Pacat, mare pacat...
    9 6
  • .....
    honda nu se vinde ptr ca e varza
    2 12
  • Unu mai destept ca altul.
    Nici nu ma mai intreb de ce e varza tara asta de cacat
    9 2
  • george
    HAI SA NU EXAGERAM
    @ Claus-Claudel

    Ca toti ceilalti, Honda are si lucruri bune si lucruri proaste. Nu se poate spune totusi ca toate masinile acestui producator sunt varza din cauza unei gherle.

    @ bbb

    Te refereai la cineva anume sau te-ai impiedicat de vreun picior si ai dat cu capu` de globul intelepciunii?
    4 3
  • @Claus-Claudel
    Doar ca HONDA sunt cei mai mari constructori de motoare din lume si au cel mai puternic motor aspirat de serie, probabil de-asta, ca sunt varza.
    5 1
  • management
    se pare ca noua conducere de la Honda o ia pa calea agriculturii...sper sa-si schimbe putin optica si sa-si respecte sloganul lor: "the power of dreams"...macar CR-Z-ul sa salveze ceva, nu de alta, dar e pacat de design si de banii investiti in proiect...eu unul astept noul civic
    1 1
  • Vanzari
    Nu se vinde pentru ca e urat si scump. In plus, economia de combustibil nu este mirobolanta. Consuma cat un diesel mic in oras, iar in afara cat o benzina de capacitate mica-medie. Asadar, economia de carburant nu se justifica in pretul de achizitionare. Un diesel de aceeasi putere ofera un consum + cuplu mai mare in afara orasului, in timp ce in oras consumul este decat cu 1/100 mai mare si nu cara baterii scumpe si grele dupa el.
    2 2
  • iar apar specimene...
    @Claus-Claudel te-ai gandit mult pana ai scos perla asta? vino cu argumente..nu exista producator perfect toti au gafe si modele nereusite.Sa speram intr-un viitor mai frumos pt honda...
    2 0
  • Insight
    Oare cati dintre voi v-ati urcat vreodata intr-un Insight, nu mai vb sa-l fi condus... ce trist...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru