Honda şi-a prezentat noile motoare şi transmisii la Tokyo

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 30.11.2011
Honda a adus la Salonul Auto de la Tokyo noua gamă de motoare şi transmisii pe care le va lansa în următorii doi ani. Acestea sunt cu 10% mai economice decât actualele unităţi şi dezvoltă mai multă putere.

Honda a prezentat o gamă de motoare cu patru şi cu şase cilindri pe care le va introduce în gamă în următorii doi ani. Pe lângă noile motorizări, cei de la Honda au prezentat o transmisie CVT mai performantă şi un sistem hibrid ce oferă şi tracţiune integrală. Motoarele cu patru cilindri în linie fac parte din noua familie "Earth Dreams" şi au injecţie directă şi configuraţie DOHC. Versiunile de bază ale unor modele din gamă ar putea să-şi păstreze motoarele SOHC până la finalul ciclului de viaţă pentru a reduce costurile, anunţă cei de la Automotive News. Noul motor V6 are şi el o configuraţie SOHC, dar dezvoltă 30 CP în plus faţă de configuraţia precedentă.

NOILE MOTOARE

Gama de motorizări cu patru cilindri în linie include cinci unităţi, dintre care una este un diesel de 1.6 litri. Cel mai mare motor pe benzină cu patru cilindri în linie oferit de Honda este o unitate de 2.4 litri, care va dezvolta 181 CP şi 240 Nm şi va debuta pe Accord facelift în toamna viitoare. Unitatea ar putea fi prezentă şi în gama CR-V. Al doilea motor din gamă are o cilindree de 1.8 litri şi dezvoltă 148 CP şi 180 Nm şi va debuta pe Civic în 2013. Jazz nu va fi nici el lăsat de izbelişte, urmând să primeasăc un motor de 1.5 litri care oferă 127 CP şi 150 Nm, cel mai probabil în decursul anului 2012.

Motorul turbodiesel de 1.6 litri din gama Honda are un nivel de putere comparabil cu cel al noii unităţi de 2.2 litri şi dezvoltă 300 Nm, dar consumă mai puţin carburant. Debutul său nu a fost încă anunţat, dar ne aşteptăm ca acesta să fie prezent în gama Civic în termen de doi ani.

Oficialii Honda au subliniat că nivelurile de putere prezentate sunt preliminare şi, cel mai probabil, subapreciate. În ceea ce priveşte consumul de carburant, noile motoare cu sunt cel puţin 10% mai eficiente decât unităţile pe care le înlocuiesc.

NOILE TRANSMISII CVT

Honda a creat trei transmisii cu variaţie continuă. Una este pentru modelele de clasă medie, precum Accord, în timp ce două CVT-uri au fost proiectate pentru Civic, Jazz şi alte modele mici din gama constructorului nipon. Honda se va concentra pe transmisiile cu variaţie continuă în viitor şi le va oferi alături de motoarele cu patru cilindri în linie pe mai multe pieţe. Noile CVT-uri vor oferi o senzaţie mai sportivă şi un răspuns mai bun la acceleraţii bruşte, cu toate că emisiile de CO2 vor fi reduse.

SISTEM HIBRID ÎMBUNĂTĂŢIT

Viitoarea versiune hibridă a lui Accord va primi o transmisie mai avansată şi un sistem hibrid extrem de performant. Acesta va dezvolta mai multă putere decât Toyota Camry Hybrid, dar va fi mai economic. În compania motoarelor V6, sistemul hibrid de la Honda va oferi un nivel de putere comparabil cu un V8, alături de economie de carburant comparabilă cu cea oferită de un motor cu patru cilindri în linie. Sistemul va putea să meargă atât în modul 100% electric, cât şi în modul 100% combustie internă, cu toate că modul de asistenţă nu va fi ignorat.

Hibrizii de la Honda vor avea un sistem de distribuţie special, care va utiliza ciclul Atkinson pentru momentele în care este mai importantă economia de carburant şi ciclul otto pentru momentele în care va fi necesar un surplus de putere.

În modul 100% electric, viitorul hibrid de la Honda va putea să parcurgă distanţe de până la 25 de kilometri cu o viteză de până la 100 km/h. Noul sistem hibrid de la Honda va putea oferi şi tracţiune integrală electric în viraje, pentr ua stabiliza vehiculul şi pentru a mări performanţele. Mai precis, sistemul va oferi mai multă putere roţilor de la exteriorul virajului.

Sistemul hibrid îmbunătăţit al celor de la Honda va putea muta toată puterea pe o parte a vehiculului, dacă va fi necesar, iar toată energia va fi obţinută prin captarea energiei cinetice pierdute la frânare. Cel mai puternic hibrid din gama Honda va avea un motor V6 de 3.5 litri, cuplat unei transmisii cu dublu ambreiaj şi şapte trepte. 

Via | AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (7)

  • In afara de cel de 1.6 nimic nou sub soare mult in spatele concurentei directe!!
    20 9
  • Imi place Honda...
    dar filozofia asta cu motoare aspirate mari si puteri "mici" plus eternele transmisii cvt...nu dau bine.
    Pt un popor atat de avansat tehnologic au cam ramas in urma celor din europa. Vreau sa vad si la ei un double clutch...sau un clasica nu 7-8 viteze dar care schimba ca gandul, sa vad motoare noi mai mici, dar mai potente si mai curate.
    Nu-i inteleg pe niponi...or fi aspirate clasice mai fiabile, dar in ziua de azi nu stiu cine mai tine o masina 10-15 ani ca se justifice un consum/poluare mare vs putere dar mai ales cuplu mic.
    13 10
  • completare
    pardon...se poate double clutch...dar numai la 3.5v6...ca doar toata lumea isi permite sa intretina asa ceva.
    Mda...
    4 3
  • Marian
    Hopa, pai cum vine asta?
    Mai acum un an anuntau ca nu se vor mai consuma resurse pe un motor disel si singura aparitie in gama va fi acel 2.2, dar se pare ca una vorbim si alta facem. Cam cu asta s-a ocupa Honda in ultima vreme: "ce bucata de cascaval vinde Toyota sub nume de Prius" ziceau ei la un moment dat si surpriza in juma de an de la declaratia asta au scos si ei o bucata de sapun (Insight)
    Dar iar zic, ce ma bag eu.....
    8 0
  • ....
    Honda incepe sa fie depasina clar de Mazda,din toate punctele de vedere,mai putin la pret unde departamentul de vanzari honda cred ca-i pe etnob.
    11 3
  • adrian78
    ,,,
    La motorul de 1.6 diesel nu ne declarati puterea?eu am aflat ca e 120cp iar cuplu de 300Nm exista demult la Alfa!!!Nimic spectaculos 2.5 180cp cocnurenta ofera 1.6T putere echivalenta cuplu superior!!Ai dreptate EU Mazda i-am cam depasit sa nu mai zic de noul CRV care e prea american in Europa o sa se vanda slab!!
    7 2
  • kim_vl
    Rusinica
    Daca as fi un producator mondial de talia Honda mi-ar fi rusine sa vin pe piata cu un astfel de motor dupa ce Renault-Nissan a scos de peste un an (parca) motorul diesel de 1598 cmc cu 130 CP/4000 rpm si 320 Nm/1750 rpm. (pe Renaul Scenic, Nissan Qashqai etc.).
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru