Honda vrea modele pe hidrogen accesibile pana in 2020
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Honda anuntat oficial, prin vocea responsabilului diviziei de modele cu propulsie alternativa din cadrul Honda, ca isi va concentra majoritatea eforturilor in directia dezvoltarii modelelor pe baza de hidrogen, urmand sa lase pe planul doi dezvoltarea hibrizilor. Tinta celor de la Honda este clara: pana in 2020, Honda isi doreste sa dezvolte modele pe hidrogen care sa aiba un pret comparativ cu versiunile echivalente pe benzina.
"Modelele care functioneaza pe baza de hidrogen reprezinta o necesitate, urmand sa le pozitionam ca masini cu emisii absolute zero", a declarat Takashi Mriya, oficialul celor de la Honda, citat de Bloomberg.
Honda a realizat deja un model al carui combustibil este hidrogenul, FCX Clarity fiind produs intr-o serie limitata si testat in California de un numar redus de subiecti. Japonezii au primit in acest sens suportul total al autoritatilor din Los Angeles, care au montat pompe speciale la care cei 200 de clienti care au "imprumutat" in regim leasing modelul (600 de dolari/luna) pot sa reincarce rezervorul cu hidrogen.
Primul pas pe care va trebui sa il faca cei de la Honda este dezvoltarea unei linii de fabricatie si a unui sir de furnizori care sa le permita reducerea abrupta a pretului pilelor de combustibil.
Cea mai dificila problema este reprezentata de costul foarte ridicat al platinei, metal utilizat in productia pilelor pe hidrogen, insa chiar si gazul in sine, hidrogenul, este destul de scump de produs iar extractia sa implica tehnologii poluante.Asa-numitele "pile" de combustibil sunt de fapt o serie de celule in care se amesteca hidrogen si oxigen pentru producerea unui impuls electric. In aceste conditii, modelul nu are nevoie de reincarcare la priza, cum se intampla in cazul modelelor 100% electrice. Autonomia lui FCX Clarity este de circa 400 de kilometri.
via | Bloomberg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Mediu
-
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători. (17.10)
-
Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. (09.05)
-
În urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. (24.03)
-
Primele imagini cu noul concept Toyota Corolla: anunță o viitoare generație electrică
-
Noul BMW iX3, prezentat în România: au fost înregistrate câteva zeci de comenzi ferme
-
Toyota lansează noua marcă Century: va produce mașini de lux în serie limitată
-
Gata hibernarea
-
Ediție de adio pentru Volkswagen Touareg: producția va lua sfârșit în 2026
Comentarii (5)