Hyundai a lansat primul sau motor cu injectie directa in Coreea

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 17.11.2009
Constructorul Sud-Coreean Hyundai a dezvaluit primul sau propulsor pe benzina echipat cu tehnologia injectiei directe. Unitatea Theta II de 2.4 litri dezvolta 198 CP si va debuta pe Hyundai Sonata.

Inginerii de la Hyundai au lansat motorul Theta II GDI in Coreea de Sud. Motorul are 2.4 litri si este alimentat pe benzina, unitatea urmand sa echipeze modelul Sonata. Coreenii au cheltuit 170 de miliarde de woni pentru a dezvolta motorul acesta, iar intregul proces a durat 4 ani. Potrivit coreenilor, sistemul de injectie directa mareste puterea motorului si reduce consumul de carburant, in timp ce scade emisiile.

Versiunea coreeana a motorului Theta II de 2.4 litri dezvolta 198 CP la 6.300 rpm si are un raport de compresie ridicat, de 11:3:1. Sistemul de injectie special ii permite convertorului catalitic sa atinga temperatura optima de functionare mult mai rapid, ceea ce reduce emisiile la pornirile la rece cu 25 de procente.

Oficialii Hyundai nu au anuntat data la care acest propulsor va fi oferit si in Europa, dar ne putem astepta ca acesta sa fie introdus odata cu noul Sonata. Pe langa sistemul de injectie directa, noul motor Theta II beneficiaza de un sistem de distributie variabila DCVVT, care opereaza modifiari in timp real atat asupra supapelor de admisie, cat si asupra supapelor de evacuare.

Via | Autocar

Comentarii (10)

  • Raportul de compresie nu e 11.3:1 ?
    Oricum cam toti constructorii dezvolta mai nou astfel de motoare (benzina cu injectie directa), pentru ca se obtin performante cu un consum rezonabil, dar cel mai important, cu emisii poluante mai mici. Chiar si Ferrari....
    1 0
  • 11:1 corectati ! mda... pai motorul asta de 2.4 litri, la raport de compresie 11:1 merge numai cu Carrera 100, ca altfel iti creste riscul de detonatie si-ti crapa motorul in doua... si nenicule... e 45 de mii Carrera 100 !

    "reduce consumul de carburant, in timp ce scade emisiile" hai nu ma innebuniti! :)) parca-i o reclama desprinsa de pe etichetele aditivilor pt combustibil... adica va merge in aceeasi categorie a tepelor auto de luat banii fraierilor .. hai noroc!
    4 2
  • hai nu fiti carcotasi .. si mergeti pe pagina BMW si vedeti acolo niste treburi despre motoarele cu injectie directa

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N43

    "170 hp (130 kW) at 6,700 rpm, 7000 rpm max, 210 N·m (155 ft·lbf) at 4,250 rpm, 12:1 compression ratio in the BMW 120i. Note that this straight-4 engine achieves the same amount of power and torque as in the straight-6 M54B22 engine." ( citat de pe wikipedia.. dar nu bag mana in foc pt el .. )

    Oare in cartea de ti-o da cu bemveu' scrie ca tre sa bagi numa benzina cu cifra octanica 100 ?

    revenind la subiect ..

    Este foarte bina ca marii producatori dezvolta astfel de tehnologii - progresul este singura cale de urmat .... problema este sa existe vointa ;)

    Despre performante ... motorul asta in ceea ce priveste puterea este cam la 82,5 cai pe litru ceea ce este foarte bine - motorul BMW de 2l are 85 de cai pe litru . Cuplul motor este de 104,2 Nm pe litru , un pic mai putin decat cel al motorului BMW care se poate lauda cu 105Nm pe litru

    @ Automarket - ar fi bine daca ati scrie in articol ca noul motor are 198cp@6300rpm si 250Nm@4250rpm ( info asta am vazut-o in cateva articole ... totusi nu pot baga mana in foc :P ).
    0 0
  • adrian
    'eficienta' coreeana
    Au cheltuit 170 de miliarde de woni in 4 ani pe un motor deja depasit de unul vechi de ceva anisori, si anume 2.4 i-VTEC 201cp de la Honda, dotat si el cu un sistem foarte performant de distributie variabila a supapelor, fara injectie directa si cu raport de compresie 11:1, deci fara batai de cap in ceea ce priveste alimentarea cu benzina cu cifra octanica ridicata, avand deja un consum bun si cu un randament bun. Bun asa. Nu mai zic de faptul ca experienta vasta a VW intr-ale injectiei directe a demonstrat ca motoarele normal aspirate nu fac casa buna cu astfel de injectie, producatorul german renuntand la ele ('celebrele' FSI) in favoarea celor cu turbina si injectie directa (TSI, TFSI).
    Nu sariti pe mine, ca nu-s fan Honda, doar mi-am adus aminte de primul contraexemplu cand am citit de cilindreea de 2.4.
    1 0
  • Andrei.P
    2.4 ala are o acceleratie de toata jena pe accord.. pentru un motor de 200 cai.
    0 0
  • adrian
    @Andrei.P
    Ai mers cu Accord de 2.4 MT? Eu da si nu mi s-a parut deloc de toata jena. Masina e intr-adevar cam grea si se simte, dar de aici si pana la jena...distanta mare. Hai sa nu exageram.
    1 0
  • injectie directa....
    Daca stie careva de unde pot sa aflu informatii mai multe si mai complexe despre sistemele de injectie directa cu benzina. Mi-ar fi de mare folos. Multumesc
    0 0
  • damyan
    ide
    aceeasi tehnologie am pe renaultul meu cu motor de 2.0 benzina,daca merg pana in 90 km ,inclusiv,scot consum de 4.1 la 100 km ,si cand e de alergat se duce la 230 fara sa i stea altele masini in cale
    0 0
  • damyan
    nu sunt eu in video,dar confirm se duce la 230
    http://www.youtube.com/watch?v=e6d8zbJA5Lw&feature=related
    0 0
  • crdi
    motorul ala de pe honda e praf deci sa l vedem pe cel de pe hyundai
    si in cazul celui de 2.2 parca diessel e mai zlab decat 1.5 crdi nu zice ca am condus
    salutare doar o parere !!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru