Japonia: Cercetătorii au inventat scaunul auto care recunoaşte şoferul
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Cercetătorii Institutului Avansat de Tehnologie Industrială din Tokyo au prezentat un nou sistem anti-furt pentru automobile. Vorbim de un sistem aflat în stadiul de prototip, care foloseşte 320 de senzori aflaţi pe şezutul unui scaun auto pentru a identifica ocupantul. Încă din acest stadiu, sistemul oferă o precizie de 98%, ceea ce le oferă speranţă niponilor pentru o versiune de serie a acestui sistem.
Sistemul permite identificarea şoferului prin modul în care masa sa este distribuită pe scaun, fiecare persoană având un mod special în care se aşează pe scaun. Aparent, felul în care şoferul aplică presiunea pe scaun este ca o amprentă, iar această amprentă nu poate fi falsificată. Cercetătorii lucrează acum la o posibilitate de a transforma sistemul într-o tehnologie utilă constructorilor auto şi consumatorilor, fiind căutată o metodă de a adapta sistemul la orice model de serie. O altă problemă adusă în vedere este legată de schimbarea caracteristicilor conducătorului, ceea ce ar putea aduce o problemă pentru acest sistem.
Fiecare senzor trimite informaţiile unui laptop, care analizează toate datele şi compară cu baza de date existentă.
Dacă informaţiile coincid, sistemul permite pornirea motorului şi conducerea vehiculului. În caz contrar, motorul nu porneşte. Sistemul ar putea avea şi alte aplicaţii, cum ar fi cea de a înlocui butoanele de memorie ale scaunelor cu reglare electrică, detectarea unui şofer putând activa mutarea scaunului şi a oglinzilor în poziţiile setate de acesta.Via | TechCrunch
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Compania chineză Chery, recent lansată pe piața din România, a încheiat testele de anduranță cu noul său sistem hibrid Chery Super Hybrid. Pentru acest test, marca a străbătut 7 țări din Europa, printre care și România, unde sistemul a fost testat pe Transfăgărășan. (30.09)
-
Opel a prezentat un prototip al lui Grandland pentru a demonstra o tehnologie nouă integrată în faruri. Aceste lumini inteligente sunt create pentru a da semnale vizuale pietonilor pentru traversarea străzilor. (25.09)
-
Actualele și viitoarele modele Mercedes-Benz vor avea mai multe butoane fizice ca urmare a deciziei mărcii de a integra aceste comenzi pe mașinile sale. Mercedes-Benz a recunoscut că butoanele fizice sunt mai bune decât unele comenzi tactile. (18.09)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Record stabilit de Skoda Superb 2.0 TDI: 2.831 de kilometri cu un singur plin

-
Fostul șef Stellantis crede că grupul se va destrăma

-
Skoda 1000 MBX reinterpretată pentru era modernă. A fost unul dintre cele mai rare modele ale mărcii

-
Versiune Plug-in Hybrid pentru BYD Atto 2 în Europa: 1.020 km autonomie combinată














Comentarii (0)