Lotus ar putea intra sub patronajul Toyota
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Lotus ar putea abandona actuala conducere malaeziană în favoarea unui joint-venture cu cel mai mare producător auto din lume, Toyota. Niponii şi britanicii colaborează în prezent destul de strâns la nivelul motoarelor, lucru care ar putea favoriza o viitoare apropiere.
Ipoteza a fost formulată de însuşi Dany Bahar, preşedintele executiv Lotus, în cadrul unui interviu recent. Bahar a susţinut că această soluţie ar putea ajuta la dezvoltarea eventualelor sisteme şi tehnologii destinate reducerii consumului şi emisiilor.
În plus, un parteneriat cu Toyota ar ajuta Lotus să îşi atingă ţinta propusă: 8000 de maşini vândute pe an, dintre care o treime numai în Statele Unite, adică acolo unde Toyota deţine o puternică reţea de dealeri.
Constructorul britanic se vede astfel, încă o dată, neputincios în a-şi duce la bun sfârşit planurile de extindere. Obiectivul preşedintelui Lotus este acela de a repoziţiona brandul şi de a concura branduri cu renume, cum sunt Porsche şi Ferrari. De aici şi eventuala despărţire de Proton, proprietar încă din 1996.
Bahar nu exclude nici posibilitatea de a vinde întreg pachetul de acţiuni constructorului asiatic, beneficiind astfel de o penetrare globală şi de un schimb tehnologic favorabil.
Deşi a renunţat la Elan, Lotus continuă dezvoltarea modelelor Evora, Esprit, Elite, Eterne şi Elise, precum şi a viitorului micro-car. Modelele vor fi însă produse într-un număr limitat de exemplare pentru a asigura profitul. Mai mult decât atât, Elise şi Eterne vor împărtăşi 75% din componente din aceleaşi considerente.
În prezent, Lotus caută finanţare pentru lărgirea uzinei sale din Hethel şi pentru angajarea a încă 1000 de muncitori. Dacă nu va găsi fonduri, Lotus va apela la ajutorul celor de la Magna Steyr pentru producerea modelelor în cadrul uzinei din Austria.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. (15.12)
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA













Comentarii (2)