Mazda CX-5 debutează în primăvara lui 2012 cu motorizări SkyActiv

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 14.06.2011
Mazda va lansa în 2012 noul său crossover, care va debuta alături de o nouă platformă modulară SkyActiv, utilizabilă pentru toate modelele cuprinse între Mazda3 şi CX-7.

Noul crossover de la Mazda, CX-5, va debuta în primăvara anului 2012 pe piaţa din Europa. Debutul este aşteptat la Salonul Auto de la Geneva, unde modelul va sublinia avantajele tehnologiei SkyActiv, noua filozofie a companiei japoneze. Graţie tehnologiilor SkyActiv, CX-5 va avea un şasiu mai uşor, setări noi pentru suspensie, motoare mai economice şi noi transmisii. Noua filozofie a mărcii din Hiroshima are scopul de a-i spori indepedenţa odată încheiată colaborarea cu cei de la Ford.

Platforma lui CX-5 este modulară şi va fi folosită atât de viitorul Mazda3, cât şi de viitorul CX-5, dar şi de toate modelele încadrate între ele în gamă. Scopul acestei platforme este reducerea dramatică a costurilor de producţie de dezvoltare, alături de introducerea tehnologiei SkyActiv pentru toate modelele din gamă. Platforma modulară stă la baza acelei strategii, întărite de motorizările şi transmisiile SkyActiv.

Printre motorizările viitorului CX-5 se numără şi un diesel de 2.2 litri.

Unitatea oferă puterea maximă (173 CP) la 4.500 rpm şi cuplul maxim, de 420 Nm,  la 2.000 rpm. În comparaţie cu actuala unitate diesel de 2.2 litri, vorbim de o reducere cu 20% a consumului de carburant, alături de o reducere proporţională a emisiilor de CO2. Mazda CX-5 va emite sub 120 de grame cu noua transmisie manuală cu şase trepte şi motorul diesel de 2.2 litri în versiunea cu tracţiune faţă. Motorul respectiv respectă normele Euro 6 (care vor intra în vigoare în septembrie 2014) fără să necesite filtre speciale pentru Nox-uri şi este mai ieftin de produs decât actualele diesel-uri Euro 5 din gama Mazda.

Via | Autocar

Comentarii (2)

  • Nice job Mazda !
    Sa le vedem in practica! Mai multa concurenta mai bine ptr noi clientii!
    5 0
  • Nice!
    Foarte aratoasa,calcaiul lui Ahile la japoneze e reprezentata de cilindreea mare la diesel,costisitor pe unele piete europene,doar Mitsu si Nissan par sa inteleaga acest aspect!
    O masina bine proportionata si foarte frumoasa!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru