Mercedes lansează un calendar aniversar
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Anul viitor, Mercedes-Benz va împlini 125 de ani de la înfiinţarea companiei, iar oficialii constructorului din Stuttgart au pregătit o surpriză pentru fanii brandului. Pentru a sărbători această vârstă, oficialii germani au lansat o ediţie specială a unui calendar. Acesta poate fi comandat on-line sau poate fi achiziţionat direct de la Muzeul Mercedes-Benz.
"Calendarul a fost creat în colaborare cu fotograful Hans-Peter. Prin intermediul acestuia îi invităm pe toţi la o călătorie de-a lungul a 125 de ani de inovaţie", a declarat Michael Bock, director al Muzeului Mercedes-Benz. Ediţia specială creată de germani conţine şi un calendar perpetuu, ceea ce înseamnă că poate fi folosit mai mulţi ani.
Calendarul produs de constructorul din Stuttgart va putea fi achiziţionat începând cu 15 octombire 2010. Cei care îşi doresc un astfel de exemplar îl pot rezerva on-line accesând link-ul.
Via | Mercedes-Benz
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Adrian Mardell, CEO-ul Jaguar Land Rover, a anunțat că va pleca de la conducerea grupului britanic la finalul acestui an. Oficialul britanic se va pensiona după 35 de ani petrecuți la Grupul Jaguar Land Rover. (01.08)
-
Renault a anunțat oficial noul său CEO. Acesta este François Provost, care va prelua conducerea grupului francez începând din 31 iulie. (31.07)
-
Mercedes-Benz Vito împlinește 30 de ani de existență. De-a lungul celor 4 decenii de producție, modelul utilitar al mărcii germane a cunoscut 3 generații și numeroase configurații de caroserie, propulsoare și trenuri de rulare. (30.07)
-
Cireașa de pe tort
-
Ford: producția la uzina de la Craiova a crescut cu 26% în primele 6 luni
-
Cupra, record de vânzări în prima jumătate a anului 2025. Formentor rămâne vedeta
-
Opel Astra primește o versiune hibridă mai puternică: start de la 38.500 euro
-
Porsche 911, ediție specială pentru România: omagiu adus celebrului Transfăgărășan
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C111
O masina care se inscria in tipicul conceptelor din vremea respectiva: bot ascutit, muchii drepte, spate inalt, portiere tip fluture., etc.
In plus a obtinut recordul mondial de viteza pentru un diesel. Daca nu ma insel avea 230 CP si a a atins o viteza maxima de 320 km/h,. Totul se intampla in 1969 (nu pot sa nu ma intreb ce masini facea BMW atunci...:)) )
Primele doua versiuni, C111-I ( 1969 ) si C111-II ( aparut in 1970 ), foloseau motoare Wankel de 280 cp, respectiv 350 cp, care consumau mult combustibil si aveau emisii foarte mari, motiv pentru care au decis sa nu adopte aceste motoare. Cu versiunea a treia, ce dispunea de motor diesel de 230 cp, au reusit in anul 1978 sa atinga o viteza de 322 km/h. Pentru ca apoi sa reuseasca aproape 404 km/h, in 1979, cu versiunea C111-IV, ce avea motor de 4.8 litri si 500 cp.
Modelul a avut un succesor, aparut in 1991, un concept numit Mercedes C112. Capabil sa atinga viteza de 312 km/h, avea un motor de 6.0 litri V12, pozitionat central, ce dispunea de 408 cp. Portierele erau tot in stil aripi de pescarus ( gullwing ), masina avea oglinzi retrovizoare pozitionate foarte sus si un difuzor de aer impresionant in bara spate.
In imagine C112 este masina situata in spatele SLR-ului.
In anul 1978, ca urmare a unui acord intre BMW si Lamborghini, a aparut BMW M1. Masina, produsa intre 1978 si 1981, beneficia de design Giugiaro, avea faruri escamotabile si un motor de 3.5 litri, ce dezvolta aproximativ 280 cp. Versiuni turbo de curse aveau chiar 850 cp ...
Intre 1984 si 1986, acest motor a echipat si alte modele BMW, printre care BMW M 635CSI SI E24, versiunile respective putand atinge cam 260 km/h.
In 2008 ( articolul a aparut si pe @automarket ), BMW a omagiat M1 printr-un concept extraordinar, denumit BMW M1 Hommage Concept, despre care nu au fost furnizate date tehnice la vremea respectiva.
In 2004, M1 a intrat intr-un top al masinilor sport din anii '70.
Nu sunt fan Mercedes sau BMW, dar fiecare dintre acesti constructori de prestigiu au avut si au modele ce au scris istorie.