Mini va lansa un Cooper S Diesel în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
MINI va lansa o versiune diesel de performanţă a lui Cooper, care va avea toate atributele lui Cooper S, dar va purta un propulsor diesel sub capotă. Motorul este de origine BMW şi a fost modificat pentru a furniza aproximativ 150 CP. În versiune standard, acesta oferă 143 CP la 4.000 rpm şi 300 Nm la 1.750 rpm – modelul pe care acesta este folosit fiind 318d. Există posibilitatea utilizării propulsorului de pe BMW 316d, dar acesta este o versiune „cuminţită” a unităţii de 1.995 centimetri cubi găsită pe 318d şi oferă doar 116 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.750 rpm. Versiunea Cooper S actuală a lui Mini oferă un cuplu motor de 240 Nm în regim normal, respectiv 260 Nm în regim de overboost.
În cazul lui Mini Cooper S diesel, motorul ar trebui să furnizeze performanţe dinamice comparabile cu cele furnizate de propulsorul supraalimentat de 1.6 litri. Diferenţa dintre cele două unităţi va fi evidentă la acceleraţie şi viteza maxima, propulsoarele diesel fiind mai grele decât unităţile pe benzină, iar modelele echipate cu acest gen de propulsor fiind, în general, mai lente decât echivalentele lor pe benzină, mai ales dacă vorbim de un propulsor supraalimentat montat pe o versiune de performanţă a unui model.
Mini are deja o versiune diesel a lui Cooper, care se numeşte Cooper D. Modelul dezvoltă 110 CP la 4.000 rotaţii pe minut şi furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm la 1.750 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.9 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Masa acestui model este de 1.165 kilograme, iar motorul are o cilindree de 1.560 centimetri cubi. Spre comparaţie, versiunea otto a lui Mini Cooper, este echipată cu un motor aspirat pe benzină de 1.598 centimetri cubi, ce dezvoltă 122 CP la 6.000 rpm şi ofera 160 Nm la 4.250 rpm. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât versiunea diesel) şi are o viteză maximă de 203 km/h – cu 8 km/h mai mare decât cea a versiunii diesel. Diferenţa de masă dintre cele două modele este infimă: 25 kilograme.
Via | MotoringFile | Foto: BigBlogg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Isuzu a prezentat oficial noul D-Max EV, prima versiune electrică a camionetei japoneze. Noul model utilitar promite o autonomie de peste 260 de kilometri. (30.04)
-
După ce anul trecut Aston Martin a scos din gamă verisunea de bază a SUV-ului DBX, producătorul britanic a rămas doar cu versiunea DBX707. Iată că Aston Martin a venit cu o versiune și mai puternică, numită S, cu 717 cai putere. (30.04)
-
Ferrari a prezentat oficial noul 296 Speciale, o versiune mai puternică a modelului 296 GTB. Noul model primește un motor hibrid mai puternic, precum și o vopsea exclusivă și un pachet aerodinamic nou. (29.04)
-
Volkswagen va lansa modele noi cu motoare termice pe post de generator
-
Renault deschide comenzile pentru Austral facelift în România: start de la 31.000 euro
-
Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice
-
Universal apreciat
-
Chinezii lansează o marcă nouă de pick-up-uri. Va ajunge și în Europa
Comentarii (1)