Mini va lansa un Cooper S Diesel în 2011
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
MINI va lansa o versiune diesel de performanţă a lui Cooper, care va avea toate atributele lui Cooper S, dar va purta un propulsor diesel sub capotă. Motorul este de origine BMW şi a fost modificat pentru a furniza aproximativ 150 CP. În versiune standard, acesta oferă 143 CP la 4.000 rpm şi 300 Nm la 1.750 rpm – modelul pe care acesta este folosit fiind 318d. Există posibilitatea utilizării propulsorului de pe BMW 316d, dar acesta este o versiune „cuminţită” a unităţii de 1.995 centimetri cubi găsită pe 318d şi oferă doar 116 CP la 4.000 rpm şi 260 Nm la 1.750 rpm. Versiunea Cooper S actuală a lui Mini oferă un cuplu motor de 240 Nm în regim normal, respectiv 260 Nm în regim de overboost.
În cazul lui Mini Cooper S diesel, motorul ar trebui să furnizeze performanţe dinamice comparabile cu cele furnizate de propulsorul supraalimentat de 1.6 litri. Diferenţa dintre cele două unităţi va fi evidentă la acceleraţie şi viteza maxima, propulsoarele diesel fiind mai grele decât unităţile pe benzină, iar modelele echipate cu acest gen de propulsor fiind, în general, mai lente decât echivalentele lor pe benzină, mai ales dacă vorbim de un propulsor supraalimentat montat pe o versiune de performanţă a unui model.
Mini are deja o versiune diesel a lui Cooper, care se numeşte Cooper D. Modelul dezvoltă 110 CP la 4.000 rotaţii pe minut şi furnizează un cuplu motor maxim de 240 Nm la 1.750 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este realizată în 9.9 secunde, iar viteza maximă este de 195 km/h. Masa acestui model este de 1.165 kilograme, iar motorul are o cilindree de 1.560 centimetri cubi. Spre comparaţie, versiunea otto a lui Mini Cooper, este echipată cu un motor aspirat pe benzină de 1.598 centimetri cubi, ce dezvoltă 122 CP la 6.000 rpm şi ofera 160 Nm la 4.250 rpm. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.1 secunde (cu 0.8 secunde mai rapid decât versiunea diesel) şi are o viteză maximă de 203 km/h – cu 8 km/h mai mare decât cea a versiunii diesel. Diferenţa de masă dintre cele două modele este infimă: 25 kilograme.
Via | MotoringFile | Foto: BigBlogg
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Dacia se pregătește să lanseze un model nou în 2026. Conform primelor informații, noul model Dacia va fi un model de dimensiuni compacte care promite să fie un rival pentru Skoda Octavia. (03.11)
-
Startup-ul britanic Longbow Motors a dezvăluit un nou automobil sport electric disponibil în două versiuni. Varianta decapotabilă Speedster va fi produsă în ediție limitată. Doar 150 de unități vor fi disponibile, iar ulterior va urma o versiune Roadster, cu plafon fix de tip coupé. (01.11)
-
Leapmotor a dezvăluit oficial noul C10 AWD cu ocazia Salonului Auto de la Zurich. Noua versiune a modelului electric primește două motoare electrice care dezvoltă împreună aproape 600 de cai putere. (29.10)
-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă

-
Honda Prelude revine în Europa după 25 de ani: în România din primăvara lui 2026
















Comentarii (1)