Mit distrus: acul vitezometrului nu indică viteza reală din momentul impactului
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Jurnaliştii de la Autoesporte au chemat doi experţi pentru a contesta mitul care spune că vitezometrul unui vehicul se blochează la un accident şi arată viteza în momentul impactului. De-a lungul timpului, numeroşi ziarişti şi reporteri au profitat de acest aspect în căutarea senzaţionalului, fără ca faptul să fie adevărat. De altfel, forţele implicate într-un impact pot fie să oprească vitezometrul, fie să îl facă să afişeze valori eronate. Adesea, cablul vitezometrului se rupe la impact, sau acesta pierde semnalul. În momentul pierderii semnalului, vitezometrul va trece automat la zero.
"De fiecare dată când văd un accident grav, oamenii estimează o viteză mult mai mare de impact. Spre exemplu, în cazul Prinţesei Diana, unele voci anunţau o viteză de impact de 200 km/h, în timp ce şocul s-a petrecut la doar 93 km/h – aşa cum au specificat experţii care au verificat gradul de deformare al vehiculului. Imobilitatea actului vitezometrului nu este un indicator clar al vitezei cu care circula vehiculul respectiv la momentul accidentului. În timpul unui accident, inerţia poate să ducă la miscarea involuntară a acului din cauza decelerării foarte puternice.", a declarat Raphael Martello, un expert în accidente de circulaţie cu peste 33 de ani de experienţă în domeniu.
Viteza unui vehicul la impact poate fi măsurată doar de sistemul de senzori ai airbag-urilor. Din păcate pentru achetatori, acest sistem nu înmagazinează înformaţia respectivă pentru o perioadă mai lungă de timp şi nu permite vizualizarea acesteia cu niciun dispozitiv. Practic, nu există niciun mecanism în cadrul vitezometrului care să permită blocarea acelor în momentul în care vehiculul are un accident. Pe lângă deranjul de moment – cum ar fi cazul unui accident uşor, fără victime, proprietarul vehicului ar trebui să cumpere încă un set de ceasuri de bord pentru a înlocui componentele care s-au autodistrus la impact.
Iaran Gadotti, un expert în dezvoltare de la Continental specializat în panouri de instrumente, a declarat că vitezometrul poate oricând să treacă la zero în urma unui impact dacă rămâne fără curent sau dacă i se rupe cablul. Fiind responsabil pentru dezvoltarea şi producţia vitezometrelor, Gadotti a declarat că acul vitezometrului nu este un mijloc de aflare a vitezei cu care a avut loc un impact, deoarece informaţiile furnizate de acest instrument sunt cu uşurinţă compromise.
Via | AutoEsporte
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a încheiat o nouă serie de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 modele noi. Printre acestea se numără și noua generație Renault Clio, care a obținut 4 stele în testele de siguranță. (10.12)
-
Euro NCAP a anunțat că va schimba modalitatea în care va testa mașini noi începând din 2026. Noile teste vor fi împărțite în 4 etape de siguranță, iar acestea vor fi punctate diferit față de modul de punctare din prezent. (28.11)
-
Euro NCAP a încheiat o nouă rundă de teste de siguranță, care a inclus nu mai puțin de 23 de modele. Dintre acestea, 18 au primit 5 stele ca urmare a testelor de siguranță. (19.11)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Noul Smart #6, prima berlină din istoria mărcii













Cine le propune?
Nu sa ne demonstreze prin calcule si alte supozitii, cum fac cei precizati in articol, ci practic, cu masina reala, instrumente de masurat viteza, etc ...
Desigur, cu Buster la volan ;)