Modelele Mercedes vor vira singure pentru a evita accidentele
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Germanii de la Mercedes-Benz vor sa duca sistemul Pre-Safe si mai departe, avand ca obiectiv pentru urmatorii cinci ani dezvoltarea unui sistem automat de evitare al accidentelor. Se pare ca in 80% dintre accidentele cu pietoni, impactul are loc cu 20% din suprafata frontala a masinii, acesta putand fi evitat in ultimul moment cu un viraj care ar modifica traiectoria masinii cu doar 40-50cm. Tocmai de aceea, inginerii Mercedes-Benz pregatesc un sistem automat de virare in cazul unui potential impact iminent cu un pieton.
Initiativa celor de la Mercedes-Benz nu este noua, mai ales daca luam in vedere faptul ca noul CitySafety de la Volvo are o functie de franare automata in cazul unui impact iminent – atat cu un vehicul, cat si cu un pieton. Unele voci anuntau dezvoltarea unui sistem similar din partea celor de la Audi, dar aceasta informatie nu a fost confirmata inca de catre reprezentantii marcii din Ingolstadt. Telul actual al inginerilor Mercedes-Benz este dezvoltarea unei masini care poate sa gandeasca efectiv si sa ocoleasca accidentele in situatiile in care este posibil, evitarea cu orice pret a pietonilor si protejarea pasagerilor fiind prioritatile sistemului de siguranta la care lucreaza inginerii germani.
Ulrich Mellinghoff a subliniat faptul ca noul sistem nu preia din atributiile si responsabilitatile soferului pentru siguranta vehiculului, ale pasagerilor care il insotesc si ale celor din jur. Scopul acestui sistem este evitarea unui accident in situatiile critice, in care soferul s-ar fi blocat cu piciorul pe pedala de frana si ar fi "uitat" sa vireze in incercarea de a evita obstacolul.
In prima faza, orice sistem pe care il vor implementa cei de la Mercedes va avertiza soferul inainte de a prelua controlul, faza de preluare a controlului urmand sa fie o masura drastica, care va fi luata doar in circumstante extreme.Ulrich Mellinghoff este seful departamentului de cercetare si dezvoltare a elementelor de siguranta de la Mercedes-Benz. Acesta a declarat ca telul celor de la Volvo de a elimina toate accidentele este aproape imposibil, dar a subliniat faptul ca sistemele de siguranta de la Mercedes au fost imbunatatite simtitor. Astfel, devine din ce in ce mai greu pentru cercetatorii Mercedes specializati in accidente reale de a descoperi un accident in care un sofer a fost ranit grav sau a decedat in timp ce conducea un automobil Mercedes-Benz modern.
Via | MotorAuthority
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a desemnat lista celor mai sigure mașini testate în 2022, adică modelele care au obținut cele mai mari punctaje generale. În premieră, printre câștigători avem două modele Tesla și două modele chinezești. (12.01)
-
Mercedes-Benz este forțat din nou să inițieze o campanie de rechemare amplă. De data aceasta sunt afectate peste 323.000 de SUV-uri Clasa M și Clasa GLE, produse între 2011 și 2019. Problema constă în acumularea de apă lângă pompa de combustibil, iar aceasta poate duce la oprirea subită a motorului în mers. (06.01)
-
Mercedes-Benz a fost nevoit să inițieze o campanie de rechemare pentru circa 123.000 de mașini după ce a fost descoperită o problemă la mai multe vehicule echipate cu trapă. Problema afectează mai multe modele construite între 2001 și 2011, de la Clasa C până la Clasa CLS. (04.01)
-
Detalii despre viitorul Volkswagen Passat, ultima generație cu motor convențional
-
Mazda a creat o semnalizare care se aprinde asemeni bătăilor inimii
-
Dacia oferă gratuit sticle cu apă caldă în Marea Britanie: alternativă la scaunele încălzite
-
Cine este noul Audi Activesphere: o mașină de teren care se transformă în pick-up
-
Volvo confirmă data lansării SUV-ului EX30, noul model entry-level electric al mărcii suedeze
Consider ca este mult mai important sa eviti un accident decat sa accelerezi 0-100 km/h sub 5 secunde sau mai stiu eu ce performanta de accelerare invoca fanii BMW!
Fii sigur ca va fi un radar montat in partea din fata si va fi scanata toata aria si va fi aleasa metoda cea mai sigura de evitare. Fii sigur ca nu va evita ca sa te arunce intr-o coliziune frontala. Diferenta e ca un calculator o poate face intr-o fractiune de secunda, pe cand 90% nu reusesc asta( unii chiar evita un caine ca sa faca accident mortal cu 4 morti(a fost un caz nu de mult)
Nu trebuie sa fii atat de dur :).
De asta se numeste sistemul "Pre-Safe" ! Pentru scaderea numarului de morti rezultat din accidentari.
oricum ar fi sunt multi factori de luat in calcul si pentru un singur pietn ...
ce facem noi acum se num 'small talk' si este aproape inutila
Deci pe trecerea de pietoni or sa ne omoare tot pustii astia cu mucii pana la pedala de acceleratie si cioroii de taximetristi pentru ca la ei nu s-a inventat pedala de frana.
Mult succes Mercedes-Benz si tot respectul prntru originalitate!
Bravo Mercedes!