Noile motoare rotative de la Mazda vor consuma cu 50% mai puţin
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Inginerii Mazda au stabilit un ţel ambiţios pentru următoarea generaţie de motoare rotative. Consumul de carburant şi emisiile de CO2 vor fi reduse cu 50%, spun inginerii din Nagasaki. Noul motor va purta tot denumirea Sky, iar celelalte detalii ale propulsorului sunt încă secrete, deoarece acesta este testat în laboratoarele constructorului nipon. Emisiile ridicate de carbon şi consumul sporit de carburant reprezintă handicapul motoarelor rotative în faţa rivalilor cu pistoane.
Cei de la Mazda au promis că vor face tot posibilul să păstreze motoarele rotative în viaţă şi că vor lucra la baza tehnologiei rotative pentru a atinge acest obiectiv. Durata mare de timp necesară dezvoltării acestor motoare a fost motivată de numărul mic de ingineri specializaţi în motoare rotative din lume. În tot acest timp, celelalte companii producătoare de vehicule au la dispoziţie sute de mii de ingineri care pot dezvolta motoare cu pistoane, în timp ce specialiştii în motoare Wankel pot fi număraţi "pe degete".
Specialiştii Mazda s-au ferit să anunţe vreo specificaţie a noilor motoare Wankel pe care le vor dezvolta. În materie de economie de carburant, cei de la Mazda se descurcă bine cu motoarele cu pistoane, cel mai bun exemplu fiind noile unităţi Sky cu injecţie directă. Acestea au un raport de compresie de 14:1 şi consumă doar 6.0 litri la sută în regim mixt, în condiţiile unei cilindree de 2.0 litri.
Via | Goauto
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Mazda in Romania
-
Mazda 2 (2014-prezent) Preţ: 10.490 - 19.390 €
-
Mazda 3 Preţ: 19.900 - 23.090 €
-
Mazda 3 facelift Preţ: 15.290 - 26.390 €
-
Mazda 3 Sedan facelift Preţ: 16.790 - 26.390 €
-
Mazda 6 Preţ: 25.190 - 35.990 €
-
Mazda 6 Tourer Preţ: 25.190 - 37.990 €
-
Mazda CX-3 facelift Preţ: 22.590 €
-
Mazda CX-5 Preţ: 22.490 - 40.190 €
-
Mazda MX-5 (2014-prezent) Preţ: 20.090 - 28.290 €
-
Mazda MX-5 RF Preţ: 25.890 - 33.190 €
Ultimele stiri din Modele noi
-
Startup-ul britanic Longbow Motors a dezvăluit un nou automobil sport electric disponibil în două versiuni. Varianta decapotabilă Speedster va fi produsă în ediție limitată. Doar 150 de unități vor fi disponibile, iar ulterior va urma o versiune Roadster, cu plafon fix de tip coupé. (01.11)
-
Leapmotor a dezvăluit oficial noul C10 AWD cu ocazia Salonului Auto de la Zurich. Noua versiune a modelului electric primește două motoare electrice care dezvoltă împreună aproape 600 de cai putere. (29.10)
-
Mini a lansat o nouă ediție specială pentru Cooper, creată în colaborare cu creatorul de modă britanic Paul Smith. Noua ediție specială primește culori exclusive și motive artistice specifice, semnate de celebrul creator de modă. (29.10)
-
Noul motor termic dezvoltat de Omoda&Jaecoo, campion la eficiență

-
Toyota dezvoltă un nou motor cu 4 cilindri: va avea peste 400 CP

-
Toyota prezintă primul concept al mărcii de lux Century

-
Noul concept Toyota Corolla anunță prima generație electrică a modelului

-
Ferrari deschide oficial reprezentanța din România. Noul Amalfi, oaspete de seamă













Chiar in .ro exista un inventator care are mai multe prototipuri si proiecte de motoare foarte, foarte economice (si realizezi ca fara tehnica de ultima generatie cum au la dispozitie laboratoarele auto din vest) tot pe benzina, si cand a iesit la rampa cu ele a si fost redus la tacere. i-au explicat ca e bine sa nu mai pomeneasca de "utopii" de genul asta.
PS: mai erau niste vijeliosi care ziceau ca 1.4 tce de la reno e dus la limite, in timp ce numai reno acum 20 de ani avea motoare 1.4 turbo de puteri asemanatoae. bine, acolo era vorba de tinerei care nu si-au dat silinta sa studieze istoria, dar aici vorbim de intentie in a ascunde adevarul.
in fine, motorul rotativ are potential urias, si tocmai de aceea pt a-si proteja interesele au facut recalcularea aia din rotor in motor. ca parcurge nustude cate ori radical din pi, inmultit cu hotia din capul lor. Si totusi rotativul n-a murit.
Si cum? tot nemtii l-au inventat?! :))