Noile motoare rotative de la Mazda vor consuma cu 50% mai puţin

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 07.09.2010
Mazda şi-a reafirmat angajamentul pentru motoarele rotative prin anunţarea unei noi generaţii, care va prelua numele Sky. Pentru moment, singura informaţie legată de acestea este reducerea consumului de carburant cu aproximativ 50%.

Inginerii Mazda au stabilit un ţel ambiţios pentru următoarea generaţie de motoare rotative. Consumul de carburant şi emisiile de CO2 vor fi reduse cu 50%, spun inginerii din Nagasaki. Noul motor va purta tot denumirea Sky, iar celelalte detalii ale propulsorului sunt încă secrete, deoarece acesta este testat în laboratoarele constructorului nipon. Emisiile ridicate de carbon şi consumul sporit de carburant reprezintă handicapul motoarelor rotative în faţa rivalilor cu pistoane.

Cei de la Mazda au promis că vor face tot posibilul să păstreze motoarele rotative în viaţă şi că vor lucra la baza tehnologiei rotative pentru a atinge acest obiectiv. Durata mare de timp necesară dezvoltării acestor motoare a fost motivată de numărul mic de ingineri specializaţi în motoare rotative din lume. În tot acest timp, celelalte companii producătoare de vehicule au la dispoziţie sute de mii de ingineri care pot dezvolta motoare cu pistoane, în timp ce specialiştii în motoare Wankel pot fi număraţi "pe degete".

Specialiştii Mazda s-au ferit să anunţe vreo specificaţie a noilor motoare Wankel pe care le vor dezvolta.

În materie de economie de carburant, cei de la Mazda se descurcă bine cu motoarele cu pistoane, cel mai bun exemplu fiind noile unităţi Sky cu injecţie directă. Acestea au un raport de compresie de 14:1 şi consumă doar 6.0 litri la sută în regim mixt, în condiţiile unei cilindree de 2.0 litri.

Via | Goauto

Comentarii (5)

  • marcel
    nagasaki!
    inginerii de la mazda sunt din...hiroshima,nu din nagasaki!
    6 1
  • jos palaria
    Niste oameni care fac o treaba din pasiune si nu sacrifica totul pentru rentabilitate.
    9 2
  • Alex Radoi
    @clarkson
    Cu toate ca m-am pripit si ti-am dat un vot pozitiv, iti spun ca esti naiv daca mai crezi ca in industria auto - ma refer la productia de masa - se mai face ceva din pasiune. Nu, exista doar goana dupa profit! Atat!
    8 0
  • RX-9
    Astept noul rotativ Mazda care se pare ca va avea 1,6l(denumire 16B)-deci la noi va fi incadrat la 3,2l. Consum cu 50% mai putin nu prea cred ca se poate obtine, ar insemna ca noul coupe sa aiba un consum mediu pe undeva la 7-8l/100km in conditiile in care va dezvolta circa 300CP, ceea ce e nerealist.
    6 3
  • tomita
    nerealiest din punctul cui de vedere? al tau? stii tu ce progrese tehnice s-au facut in ultimii 100 de ani? doar ce vezi ep piata. crezi ca se vrea o devalorizare completa a pietii petrolului? chiar si in pragul dezastrului prefera sa dezvolte niste motorase electrice de ochii lumii, doar ca sa mai traga inca putin de ineficientele Otto.
    Chiar in .ro exista un inventator care are mai multe prototipuri si proiecte de motoare foarte, foarte economice (si realizezi ca fara tehnica de ultima generatie cum au la dispozitie laboratoarele auto din vest) tot pe benzina, si cand a iesit la rampa cu ele a si fost redus la tacere. i-au explicat ca e bine sa nu mai pomeneasca de "utopii" de genul asta.
    PS: mai erau niste vijeliosi care ziceau ca 1.4 tce de la reno e dus la limite, in timp ce numai reno acum 20 de ani avea motoare 1.4 turbo de puteri asemanatoae. bine, acolo era vorba de tinerei care nu si-au dat silinta sa studieze istoria, dar aici vorbim de intentie in a ascunde adevarul.
    in fine, motorul rotativ are potential urias, si tocmai de aceea pt a-si proteja interesele au facut recalcularea aia din rotor in motor. ca parcurge nustude cate ori radical din pi, inmultit cu hotia din capul lor. Si totusi rotativul n-a murit.
    Si cum? tot nemtii l-au inventat?! :))
    7 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru