Normele de poluare ucid Honda Civic Type R în România

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 10.08.2010
Obligativitatea normelor de mediu Euro 5 i-a făcut pe cei de la Honda Europe să ia decizia de a opri vânzările lui Civic Type R începând cu anul 2011. Modelul este disponibil în România în stoc limitat.

Oficialii Honda au anunţat că modelul Civic Type R nu va mai fi vândut din 2011 în ţările europene care obligă constructorii de autoturisme să comercializeze doar motoare Euro 5. Modelul nu îndeplineşte în prezent normele Euro 5 şi adaptarea motorului pentru aceste cerinţe nu este rentabilă din moment ce generaţia viitoare va debuta undeva în decursul lui 2012. Astfel, Honda pune pauză la vânzările lui Type R din 2011 preferând să mizeze pe CR-Z ca fiind cea mai sportivă opţiune a gamei.

Importatorul Honda în România a specificat faptul că acest model este într-un stoc limitat în ţara noastră şi că va putea fi cumpărat doar până la sfârşitul acestui an. Honda Civic Type R este oferit doar în versiunea cu trei uşi şi are un preţ de pornire de 26.015 euro în România. Pe lângă acest preţ, modelul este supus unei taxe de înmatriculare în valoare de 1.634 de euro, deoarece motorul respectă normele Euro 4, emite 215 grame de CO2 per kilometru şi are o cilindree de 1.998 centimetri cubi.

Conceptul care a prevestit actualul Honda Civic Type R a fost prezentat în 2006 la Salonul Auto de la Geneva.

Modelul de producţie a debutat în acelaşi an la Salonul Auto de la Paris. Încă de la debut, modelul a surprins atât fanii Honda, cât şi publicul prin faptul că aspectul exterior era aproape identic cu cel al conceptului. Motorul lui Civic Type R oferă o putere maximă de 200 CP la 7.800 rpm şi un cuplu motor maxim de 193 Nm la 5.600 rpm. Unitatea este capabilă de 8.000 rpm şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde.Viteza maximă a modelului este de 235 km/h.

Via | Honda

Comentarii (11)

  • george
    MINUNEA VTEC A FACUT PANA
    Pacat de motorasul asta ca era destul de dibaci. A fost ingropat de o nenorocita norma de poluare si de profesionalismul inginerilor japonezi...
    13 13
  • ce ipocrizie
    si cu aceste norme de poluare
    12 7
  • si cand te gandesti ca inventatorii acestor norme de poluare au fost tot constructorii auto....
    8 4
  • stefanel
    semnal de alarma
    Nu pot sa cred in ce hal a ajuns Honda. De la minunatia aia de constructor cu motoare "extraterestre" la o tristete de marca plictisitoare cu asa zise hibride "eficiente" si mincinoase, care consuma mai mult decat omoloagele lor normale. Multi reusesc deja sa faca motoare mai potente si mai prietenoase cu mediul, insa Honda pare sa nu mai tina pasul. Cum este posibil ca un producator care-si etaleaza cu orice ocazie vocatia de "eco" sa aiba o medie de emisii mult peste cea europeana in conditiile in care nu vinde decat un singur model cu motor in 6 cilindrii, si acela la nivelul sutelor sau cel mult al miilor?
    10 11
  • ciudat
    Type R respecta deja normele Euro 5:

    Euro 5 standard:
    * carbon monoxide: 1 000 mg/km;
    * non-methane hydrocarbons: 68 mg/km;
    * total hydrocarbons: 100 mg/km;
    * nitrogen oxides (NOx): 60 mg/km;
    * particulates (solely for lean burn direct-injection petrol vehicles): 5 mg/km

    Type R emissions:
    CO: 0.60 g/km
    NMHC: 0.04 g/km
    NOx: 0.04 g/km
    particulates: n/a (?)

    Prin urmare, vrajeala maxima.
    10 3
  • Are you sure ?
    2 3
  • crysti09
    euro5
    Parca nu imi vine sa cred. Adica are Loganul euro 5 si nu are Type R?
    9 0
  • @ @BC
    Datele sunt luate de la ei de pe site (cel japonez), iar normele Euro 5 le poti gasi oriunde. Nu postam daca nu erau verificate. Si inca valorile alea sunt pentru modelul Type R de Japonia, care are 25cp in plus, prin urmare un pic mai poluant.
    In plus de asta, ce poate fi mai jenant pentru un constuctor care se da "verde" decat sa renunte la un model pentru ca e prea poluant?
    Motivul real este altul: apare generatia noua la anul in vara iar costul pentru trecerea la Euro 5 nu se justifica pentru numai un an, din punctul lor de vedere.
    Din punctul meu de vedere, eu cred ca pierd la faza asta si puteau face altceva: o editie speciala cu putere in plus si elemente speciale, asa cum au mai facut de-a lungul timpului cand se termina ciclul de viata la un model, mai ales sportiv. Realitatea de pana acum a aratat ca editiile speciale la Honda s-au vandut ca painea calda, un exemplu cat se poate recent fiind Accord Special Edition, oferit chiar inaintea modelului de astazi.
    Problema e alta: se pare ca nu va mai exista un urmas, cel putin nu in modul in care il cunoastem noi (putere litrica mare, turatii inalte), ci un fel de hibrid sportiv. Daca se va adeveri zvonul asta, din ce in ce mai puternic in ultimul timp, atunci tot ceea ce a consacrat mai bine Honda pana acum a disparut.
    Mai departe, daca nu se ocupa sa creeze un sistem hibrid cu adevarat eficient, n-or sa aiba decat de pierdut. Treaba lor. Eu am fost un mare fan al lor si dezamagit e un cuvant prea bland.
    Deja incepe sa se simta in cifre la vanzari, pe Europa aproape ca a coborat la cota de piata de 1%, ceea ce este la limita de rentabilitate pentru ei.
    8 0
  • mda
    eu cred k e strategie de marketing pt a propulsa inainte modelele hibride!!
    3 0
  • Cristi-Tg.Mures
    Idiotenie..
    La aproape 27.000 euro putea sa-i bage si euro 6,mare lucru un catalizator?
    3 0
  • Melkfett
    GPL
    De ce nu si GPL pe honda ,fie ea civic sedan fie accord,
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru