Noul Ferrari California, testat in Italia

De Constantin Baches
Publicat Duminica, 02.11.2008
Ferrari California este un vis pe roti, asa ca trebuie numit ca atare. In sfarsit, un Ferrari care poate fi condus in fiecare zi!

Ferrari este in primul rand miraj. Este masina la care viseaza toti barbatii si o parte din femei, mai exact acele femei care iubesc masinile. Urcat la volanul sport al unui Ferrari descoperi insa o emotie cel putin la fel de impresionanta precum este notorietatea marcii din Maranello. Ai un sentiment unic si nu iti explici exact sursa. Este practic suma unor calitati pe care Ferrari stie sa le ofere indiferent ca esti la bordul unui Enzo de 1 milion de euro sau acum la volanul unui California de 180.000 de euro.

DE CE FERRARI?

Incercarea la care Ferrari a raspuns cu noul model nu a fost una usoara. Piata a cerut o masina cu acelasi caracter sportiv deosebit, dar cu o latura utila reala. Altfel spus, un Ferrari de care proprietarul sau proprietara sa se poata bucura si de luni pana vineri. Iar testul nostru a demonstrat reusita Ferrari in raport de 100%.

PREMISE

Lista noutatilor este impresionanta. California este un GT cu motor amplasat fata dar intr-un fel s-ar putea descrie ca central-fata deoarece propulsorul este asezat in spatele axei frontale. Efectul este o distributie optima a maselor, ceea ce este obligatoriu pentru un comportament dinamic demn de un Ferrari. Tot California este primul Ferrari cu plafon retractabil din aluminiu. Si nu oricum. Stie sa se decapoteze in numai 12 secunde si o face fara a produce nici un disconfort pasagerilor. Iar proiectarea ingenioasa face ca pasagerii sa se poata auzi in interior, in modul cabrio, si la 200 km/h. Poate ca piesa de rezistenta la capitolul tehnica este noua cutie de viteze secventiala cu 7 trepte si doua ambreiaje.

CUM TE SIMTI INTR-UN FERRARI

Cum se conduce? Usor si eficient! California poate rula in treapta a saptea la 60 de km/h pentru liniste si consum. Sau poate rula, tot in treapta a saptea, cu 310 km/h. Apesi pedala de acceleratie cand ai nevoie de putere si cutia va retrograda instantaneu pana la 3 trepte. La fel de eficient, treptele se schimba manual cu ajutorul clapetelor de la volan fara a fi nevoie sa ridici piciorul de pe acceleratie.

FEELING SI PERFORMANTE

Cum se simte? Ca un Ferrari! Masina se arunca in ture proportional cu adrenalina care incepe sa-ti curga in vene. Pragul de 200 km/h nu mai inseamna nimic iar California chiar te impresioneaza prin usurinta de care da dovada in materie de viteza. A declarat Ferrari o viteza maxima de 310 km/h? Nimic mai adevarat. Accelereaza de la 0 la 100 km/h in mai putin de 4 secunde? Normal! Are un V8 derivat de la F430 dar cu injectie directa, capabil sa ofere 460 CP adevarati. Despre sunet, din nou numai cuvinte de lauda. Cu mentiunea ca avem acum un Ferrari cu o voce mai civilizata tocmai pentru ca este un Ferrari de fiecare zi. La o rulare linistita, V8-ul nu se va auzi decat undeva in fundal, discret. Apasa insa pedala si totul se trezeste la viata amintindu-ti ca esti la volanul unui Ferrari veritabil.

California nu inseamna sacrificii. Directia si suspensia au fost imblanzite intentionat si fara a diminua latura sportiva. Trebuia sa fie un Ferrari mai usor de condus. Asa s-a vrut si asta s-a realizat. Chiar unul dintre specialistii prezenti la eveniment ne explica ca suspensia este mai flexibila fata de F430 pentru confort dar si pentru ca asa se ofera un feedback mai puternic pentru sofer. Sa spunem ca in California iti poti da seama mai repede si mai bine daca te apropii de o situatie limita. Exista electronica dar 460 de cai-putere pe spate iti solicita mult simt de raspundere. Directia este usor de manevrat dar la fel de promta si precisa.

MODURI DE RULARE

Despre franele ceramice la fel, laude si iar laude. Pe volan exista Manetino. Faimosul selector preluat de la F430 te lasa sa alegi intre confort, sport si CST, adica regimul care anuleaza sistemele de asistare electronice. Diferentele se simt fara indoiala dar California ramane un Ferrari si in modul confort. Exista si Launch Control, dar atentie unde il folositi. Daca incercati o plecare fulminanta pe un drum obisnuit s-ar putea ca fumul din cauciucuri sa fie mai impresionant decat demarajul in sine…

TEHNOLOGIE

Pentru utilitate, Califonia vine cu primul sistem multimedia veritabil dintr-un Ferrari.

Navigatia Becker are inclusiv display cu touch-screen iar muzica se face simtita intr-un mod placut. Clima este independenta stanga-dreapta iar, pentru informatii adicente turatiei si vitezei, plansa de bord include un display color relativ usor de citit.

CONFORT

Locurile din spate sunt decente iar la nevoie un spatar se poate rabata pentru a acomoda inclusiv o pereche de schiuri. Cine ar fi asociat ideea de mers la munte cu un Ferrari? Despre confort este important de adaugat ca o calatorie in California nu se compara cu ceea ce stiati despre Ferrari. Scaunele au o forma sport dar in limita bunului simt. La urma urmei, chiar oficialii prezenti la eveniment au declarat ca au gandit un model capabil sa parcurga si 20.000 km pe an. Locurile din spate, pe care le-am probat pentru o distanta de 50 km, sunt o solutie de avarie plauzibila. Cel putin daca e vorba despre un drum prin oras, California poate transporta 4 pasageri, ceea ce in undele modele similare 2+2 chiar este imposibil.

IMPERFECTIUNI PERFECTE

Daca la final mentionam si o critica, ea se dovedeste pentru cunoscatori un plus de valoare. Ferrari este un producator de 5400 de masini pe an, dintre care 2500 vor fi numai California. La acest volum va imaginati ca este un proces de fabricatie unde in proportie majoritara omul ocupa rolul principal. Asa ca la o privire mai atenta, interiorul lasa sa se inteleaga ca cineva, undeva s-a straduit sa tina finisarile departe de exactitatea specifica utilajelor robotizate. Ferrari inca lasa artizanii sa se ocupe de cusaturi, tapiterii si alte detalii, tocmai pentru ca emotia sa atinga cote maxime.

IN LOC DE CONCLUZIE

Se spune ca o viata implinita este atunci cand ai construit o casa, ai plantat un copac si ai facut un copil. Dupa o zi in California imi permit sa adaug: nu lasa viata asta sa treaca fara sa fi condus si un Ferrari!

Comentarii (9)

  • of....ce frumos este
    buna treaba
    0 0
  • mda...
    Maine imi vine si mie unul, de mult astept comanda :P:))))
    0 0
  • sa-l vedem :P:))))
    .......
    sa-l aduci sa-l vedem si noi :P:))))
    P.S cat a durat comanda?
    0 0
  • chhh
    Sincer mi se pare oribil.. fara nici un misto!
    ... ma asteptam la mai mult de la ei
    0 0
  • Costi Baches
    California este exact ceea ce s-a dorit
    De ce te asteptai la mai mult?
    0 0
  • dacia
    o dacia logan e cu mult superioara acestei masini..si stii de ce? simplu costurile de intretinere ieftine consum mic si placerea de a conduce
    intr-un ferrari...un surub e cat ai face 5 plinuri la un logan...si atunci de ce atata plastic scump si aluminiu...
    un sandero si un logan stiu ca fac cat un set de jenti la aceasta masinuta..da altfel te simti
    cumparati logan
    0 0
  • pentru logan
    pentru logan
    ce prost esti! ferrari nu o fost facut pentru cei care se chinuie ca noi sa facem plinul la logan! da nah dak atata te duce capu ce sa faci! daca ai 180.000 euro sa dai pe el nu cred ca ai probleme sa nu iti permiti surubele de la el ;)
    0 0
  • ludovic
    california
    in primul rand este prea venerat ferarri de cel care a scris articolul ,este mult prea inaccesibil din cauza pretului.nici nu este asa de bun ca si un sl 63 amg ,la interior sist de action a gemurilor electrice nu se afla pe usa.si nu este atat de ergonomic decat sl au facut dintrun motor de 490 de cp una de 460 ca sa nu fie la fel de bun ca f 430 , nu au facut la potentialul maxim ,au facut doar ptr bani cat mai multi.Si deja si smecheria cu stai la coada ptr ferrari daca vrei sa cumperi ba mai mult trebe si sa te rostogolesti,najunge daca ai bani deja este dea dreptul enervant.Ferrari de astazi nu mai inseamna cea fost in trecut atunci cand faceau un model doreau sa depasesca limita dupa limita dar acum fac modele mai slabe precum calif desi puteau lejer sa nu modif motoru si so lase la 490 cp.Si inca ceva ,eu nu pot iubi pe cineva care nu ma iubeste pe mine asa ca eu vreau sl.
    0 0
  • Costi Baches
    Ferrari ramane Ferrari
    Pana nu ai condus un Ferrari (si cred ca nici vreun SL) nu poti sa intelegi ce stie sa faca marca asta. Iar cand esti intr-un California chiar nu mai conteaza unde este sistemul de actionare a geamurilor electrice... te inveti pana la urma.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru