Feedback

OFICIAL: Amendă de minim 2500 de lei dacă nu ai pneuri de iarnă între 1 noiembrie şi 1 martie!

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 29.06.2011
Camera Deputaţilor a adoptat astăzi proiectul de lege prin care conducătorii auto vor fi obligaţi să-şi doteze maşinile cu pneuri de iarnă sau all-season începând cu iarna viitoare.

Dacă până acum vorbeam de o propunere legislativă şi despre posibilitatea ca maşinile să fie obligate să aibă în România anvelope de iarnă în anotimpul rece, de astăzi este oficial. De la 1 noiembrie şi până la 1 martie, proprietarii maşinilor care nu sunt echipate corespunzător cu pneuri de iarnă vor primi amenzi usturătoare care pot ajunge până la 4000 de lei.

Proiectul de lege 219/2011 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului cu numărul 5/2011 a fost votat astăzi în Camera Deputaţilor, forul legislativ adoptându-l cu 153 de voturi pentru, 123 de voturi împotrivă şi o abţinere. Conform textului legii, un conducător auto care circulă pe perioada iernii fără pneuri dedicate acestui anotimp va plăti o amendă cuprinsă între 2500 şi 4000 de lei. La amendă se adaugă faptul că respectivul conducător auto nu va mai putea să-şi continue drumul, poliţiştii urmând să reţină talonul maşinii în cauză. 

Maşinile cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3.5 tone şi autovehiculele de transport persoane cu mai mult de nouă locuri pe scaune vor fi nevoite şi ele să fie echipate cu anvelope de iarnă cel puţin pe roţile axei sau axelor de tracţiune.

Pneurile all-season sunt acceptate de noua lege a anvelopelor de iarnă, deţinătorii acestui tip de cauciucuri urmând să nu fie amendaţi de oamenii legii în cazul unor eventuale controale.

VEZI UN INFOGRAFIC AUTOMARKET care îţi prezintă avantajele pneurilor de iarnă în sezonul hibernal.

Pentru a evita probabila epuizare a stocurilor şi cozile de la service-urile specializate, Automarket.ro vă recomandă să vă achiziţionaţi din timp anvelopele de iarnă de care aveţi nevoie. Magazinul specializat al site-ului nostru vă stă la dispoziţie cu pneuri de iarnă la preţuri foarte bune. CLICK AICI pentru a intra în magazinul online.

.

Comentarii (47)

  • Bravo
    OOO... ce bine a picat asta!Au adoptat si parlamentarii astia ai nostrii o lege folositoare.Sper sa nu inceapa iar o polemica pe subiect.
    30 23
  • micutzu_mvp
    curios
    eu sunt curios sa vad daca si masinile de politie, autobuzele de la ratb or sa fie echipate cu cauciucuri de iarna
    33 1
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • :)
    e o lege buna chiar daca e un pic exagerata, cauciucurile de iarna sunt f bune , eu personal in lipsa lor iarna trecuta era sa fac 2 accidente din cauza lipsei de aderenta
    24 9
  • ?
    anvelope all-season sunt bune ( dupa parea mea doar primi 30.000) dupa care nu isi mai fac treaba pe zapada asta ( din proprie experienta) si mai sunt cei cu (gipane) care se cred stapanii strazilor cu al 4*4 dar cu gume de vara si un scurt exemplu (azi un touareg pe bd. mamaia) oprit la semafor avea gumele care mai avea putin si ii ieseau sarmele dar omu plin de talent prin trafic (cand ma gandesc ca o sa-l coste vreo 1000 de E si pana la urma care e bun e bun care e prost e prost si cu cea mai performanta masina
    16 3
  • Subscriu. Si pe mine anul trecut m-a prins prima zapada cu cauciucuri de vara si era sa o patesc destul de rau. Motiv pentru care a doua zi m-am facut bani" si mi-am cumparat cauciucuri de iarna. Evident diferenta a fost mare.
    16 5
  • ****
    ci ce facem daca in noiembrie temperatura de afara indica peste 10-13 grade ???? ....legea e buna dar trebuie aduse inbunatatiri
    24 3
  • @antonny ai dreptate! pneurile de iarna se degradeaza rapid daca sunt mai mult de 7 grade. la 1 noiembrie pot fi 25 grade iar la jumatatea lunii 15 grade!!! pe de alta parte poti merge pe transfagarasan in toiul verii si te prinde zapada! de amenea la 1 martie pot fi - 15 grade si zapezi de un metru... cred ca era mai bine ca perioada respectiva sa fie 15 noiembrie-1 martie
    8 0
  • Raspunsul la intrebarile de mai sus cred ca este : pneuri all-season!
    E destul de simplu, in mod clar acestea nu lucreaza la fel de bine ca cele de iarna, dar nici nu se degradeaza atat de repede ca cele de iarna la 15 grade.
    Daca imi amintesc bine, destul de multe autoturisme noi vin echipate cu all-season din fabrica.
    Cu cele de gabarit mai mare... chiar nu m-as simti bine sa merg cu un microbuz echipat cu gume de vara pe serpentine iarna.
    Si de final, ar trebui sa fie si ceva bun-simt in tara asta, macar un pic!
    3 9
  • nu mai dezinformati
    amenda primesc doar cei care in perioada respectiva circula pe un sector de drum cu zapada sau acoperit cu polei. daca sunt 20 de grade afara si sunt pe cauciucuri de vara nu primesc nici o amenda. mai cititi textul legii.
    28 0
  • Normal ca dezinformeaza....

    "Pentru a evita probabila epuizare a stocurilor şi cozile de la service-urile specializate, Automarket.ro vă recomandă să vă achiziţionaţi din timp anvelopele de iarnă de care aveţi nevoie. Magazinul specializat al site-ului nostru vă stă la dispoziţie cu pneuri de iarnă la preţuri foarte bune. CLICK AICI pentru a intra în magazinul online."
    16 0
  • anvelopele de iarna
    Legea este ok daca obliga dotarea masinilor cu anvelope de iarna la temperaturi sub 7 grade Celsius si in conditii de zapada, polei, carosabil umed la temperaturi scazute, respectiv conditiile pentru care au fost proiectate anvelopele de iarna. In noiembrie 2010 au fost si temperaturi de 16 grade Celsius, iar anvelopele de iarna nu ar fi fost eficiente.

    Pe asfalt uscat si la temperaturi crescute, anvelopele de iarna nu sunt utile. Se vor uza prematur si vor creste distanta de franare. Un Audi A4 dotat cu anvelope de iarna, in conditii de asfalt uscat si temperaturi de peste 7 grade Celsius, franeaza de la 100 km/h la 0 in 44 metri, fata de 38 metri cat ar fi fost necesari daca ar fi avut anvelope de vara...
    La unii legile se aplica mai bine. In Germania, acum 2 ani, la data de 2 decembrie erau temperaturi cam de 3 grade Celsius sau mai mult si nu era zapada deloc, iar masinile nu prea aveau anvelope de iarna...

    La noi problema este ca daca ninge in decembrie sau ianuarie, vulcanizarile vor fi luate cu asalt de catre cei care vor vrea sa monteze anvelopele de iarna. Asta s-a intamplat cam in fiecare an, chiar daca nu exista aceasta lege. Probabil va rezulta o afacere infloritoare de aici, chiar daca din cele 4 luni prevazute in lege, avem de fapt ierni care dureaza cel mult 2 sau 3 luni, in multe zone ale tarii. De, nici clima nu mai este ce-a fost ;)
    7 2
  • nu ti se va face praf pneul de iarna daca mergi o saptamana pe +10 grade ... la fel cum nici un pneu nu ti se va face praf daca esti linistit in trafic si nu o arzi aiure cu liniute la semafor, frane monstruoase si viraje luate la 60km/h ... parerea mea...

    Cred ca este mai bine sa ai pneuri de iarna de incepand cu 1 noiembrie decat sa fii "surprins" impreuna cu ceilalti 500000 de "localnici" de o zapada nocturna.
    In general legile sunt "preventive" ... iar asta este p'acolo ... pe undeva la mijloc ... pentru ca la 5-10 grade afara asfaltul poate sa aiba si +20 si -3, in functie de umbra/soare/etc. Trebuie sa aveti in vedere ca in romania exista informatii despre temperatura medie anuala, statistici tinute de foarte multi ani care sunt destul de bine corelate cu realitatea. Daca au pus 1noiembrie si 1 martie au facut-o pentru ca statisticile au spus ca in aceasta perioada avem temperaturi medii corespunzatoare utilizarii pneurilor de iarna. Este ilogic si tehnic imposibil sa faci o lege care sa spuna "daca maine dimineata ninge ar trebui sa fii atent ca pana la vulcanizare sa nu incazezi dooscinci de milioane amenda". Sa faci o lege in care sa spui "daca ninge" este ca si cum ai da intregului popor dreptul de a spune "am fost surprinsi de valul de frig si de ninsori" ... si cu totii stim ca aceasta replica este rezervata primarilor si adminstratorilor de drumuri :)

    @octav72 - desi argumentul cu distanta de franare este valid el nu poate sa fie un argument in alcatuirea unui text de lege in care sa se specifice ca "daca este cald....daca ninge... daca ploua dar poate ingheata...etc.." Statistic din noiembrie pana in februarie avem "frig" deci punem pneuri de iarna ... ca pneurile nu se schimba la fel de usor ca un tricou cu un hanorac ;)
    14 8
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Eu cred ca ar fi fost mai ok o perioada intre care sa fi obligat sa schimbi anvelopele, iar limita sa nu fie 1 noiembrie. Pentru ca sunt sanse cam mici ca la 1 noiembrie sa fie temperaturi de sub 7 grade. O fi poate noaptea in orasele de munte, insa nu cred ca ar scade temperatura sub 0 ca sa fie polei. Iar zapada nu poate aparea in cazul asta. Sau numai anumite masini sa fie obligate sa fie echipate cu anvelope de iarna mai devreme (de ex. din judetele Brasov, harghita, Covasna etc.), adica cele din zonele unde ninge mai devreme .
    Poate ca o perioada de 1-15 nioembrie ar fi fost mai ok, ca na, dupa aia mai e putin si vine decembrie si pana atunci sansele sa fie sub 7 grade si ziua sunt mai mari.
    Cat despre iesirile la munte, daca sti ca vei merge iti echipezi masina cu cauciucuri de iarna. Nu cred ca e un capat de tara daca mergi 1000 de km in concediu asa. Pentru ca oricum asfaltul nu va fi la fel de cald ca vara si uzura nu zic ca nu va fi, dar oricum va fi mai mica decat vara.
    5 8
  • vali86
    all seasons
    Adevarul despre gumele all seasons este ca daca masina este echipata cu acestea nu iei amenda nici vara dar nici iarna, dar nu esti pregatit cu ele nici de vara dar nici de iarna lucru confirmat si de Titi Aur din punct de vedere al aderentei, eficientei rularii, consumului. Dupa parerea mea cel mai bine este sa ai un set de vara si unul de iarna, iar odata ce le-ai luat de noi nu o sa ai probleme cu ele cel putin cativa ani. Si sunt sigur ca daca toate masinile ar fi echipate corespunzator anotimpului numarul de accidente ar fi mult mai mic si nici costurile nu ar fi foarte mari, investitia se scoate in timp.
    10 2
  • danutz
    Unckle a tras niste concluzii interesante si logice iar unii s-au aruncat ca iobagii sa dea cu ciomagu' in manuta rosie. Tipic.
    Excelenta lege, foarte bine ca au votat-o. Nu cunosc textul integral, dar daca nu se specifica si uzura permisa a anvelopelor, ar trebui. Asa, se paote gasi un Gigel care sa aiba gume de iarna de n-spe ani si sa umble cu ele asa.
    Prea mare inconstienta unora pe plaiul mioritic ca sa nu existe o asemenea lege. Iar intervalul 1 nov-1 martie este decent, logic si similar cu cel din tarile cu apa calda care curge din perete si nu numai. In speta, Bulgaria, absolut toata lumea are gume de iarna, spre deosebire de niste compartioti ai mei veniti de revelion acolo care contrastau puternic prin slick-urile prezente pe bolizi in plina iarna.
    9 2
  • Opinie
    Trebuie sa conduci preventiv si atent altfel degeaba ai cauciucuri de iarna. Pe mine o secunda de neatentie (mai bine zis prostie) m-a costat. Am dat-o-n sant. Pagubele n-au fost importante insa am stat 3 saptamani pieton din cauza unor probleme birocratice.
    4 0
  • @vali86 - cu All-Season nu numai ca nu ai maximul posibil pentru conditiile meteo date dar este foarte probabil ca, in timpul in care ai utiliza un set de vara si unul de iarna, sa "termini" ceva mai multe seturi de AllSeason ..dar asta depinde de cati km faci anual.

    Toamna trecuta baietii de la AM au echipat una dintre masinile personale cu AllSeason ... mai demulticel au promis ca ne impartasesc opiniile ... a venit vara... poate o sa avem un articol :)
    8 2
  • tomita
    @unkle
    statisticile alea nu prea sunt valabile de cativa ani.
    vara unde este? desi ne aflam in mijlocul perioadei, avem parte de o vreme tomnatica, cu ploi mocanesti si lungi.
    de asemenea si anul trecut in noimebrie era foarte frumos.
    dar depinde si de zona unde locuiesti. daca in bucuresti era urat, in ardeal era soare.
    3 5
  • si preferi sa te "risti" sa vina zapada cand tu ai pneuri de vara si apoi sa te rogi sa nu dai de vre-o patrula pana ajungi la vulcanizare ? ... pentru ca, in definitiv, asta este situatia probabila in cazul in care legea spune "daca ninge" in loc de "intre 1noiembrie-1martie". Ce vrei, sa avem la fiecare ninsoare din martie si octombrie patrule care vaneaza la semafor ?
    7 1
  • anvelope
    f bine ca a trecut legea asta. si sper din tot sufletul ca cei care nu au cauciucuri de iarna sa fie amendati. romanul nu poate invata nimic daca nu i se dau amenzi.
    10 5
  • Cosmin
    @Automarket
    Ce este aceea o axa de tractiune ?Si daca puntea spate este motrica,atunci tot 'tractiune" o numiti? Poate punte motrica sau roti motrice,
    Va cam lipseste vocabularul tehnic. In rest nota 10 pentru unele articole
    4 2
  • @mis2001
    Asa ar trebui sa fie legea, anvelopa potrivita pentru conditiile climatice respective. Nu are cum sa-mi demonstreze cineva cand sunt 20 de grade Celsius ca este de fapt iarna si sunt necesare anvelope de iarna. Daca a doua zi ar scadea temperaturile pana spre 0 grade (fapt destul de rar in ultimii ani, sa fie treceri atat de bruste), evident nu as circula pana nu imi montez anvelopele de iarna. Ma refer aici strict la deplasarile in oras, pentru ca deplasarile in afara orasului pot insemna alte conditii meteo.

    @Bethurbazal
    Asa este, de acest aspect trebuie tinut cont. Conducerea preventiva este importanta si anvelopele de iarna nu ne ''scot'' din toate situatiile. Ma refer la situatiile in care se respecta viteza legala si in care totusi pot aparea surprize, avand in vedere si starea unor sectoare de drum de la noi...

    @unckle
    Ma bucur ca a aparut aceasta lege si sunt pentru folosirea anvelopelor de iarna in conditiile care le impun in mod evident. Realitatile climatice ale ultimilor ani arata altceva, iar statisticile nu se pot aplica la toate zonele geografice. Cred ca daca anvelopele de iarna nu sunt folosite in conditiile care le recomanda, acest aspect poate afecta uneori siguranta circulatiei. Prefer anvelopa potrivita la momentul potrivit, eficienta in conditiile meteo respective. Iar pentru deplasarile in oras, prefer prognoza pe cateva zile, decat ''statisticile'' pentru 4 luni.
    3 1
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Indiferent daca adoptau sau nu legea, eu tot imi puneam
    cauciucuri de iarna pt. siguranta mea,
    7 2
  • ...
    cred ca era mai bine pe zone 1 noiembrie - 1 martie pentru zona de munte iar pentru campie 15( 30) noiembrei - 1 martie, anul trecut in baragan,(au fost si 25 grade in noiembrie) aproape toata luna noiembrie au fost temperaturi de peste 10 grade.
    4 4
  • bunul simt si siguranta ta sa-ti fie impusa de stat ! logic doar suntem in ultima tara ca si grad de civilizatie din ue !
    5 0
  • Anveleopele ALL-Season
    Anveleopele ALL-Season nu sunt bune pe zapada, de fapt sunt cele de vara, toata lumea are anvelope ALL-Season deci legea e egal cu zero.
    3 3
  • dolphin
    cine dezinformeaza?
    un text ar trebui cu totii sa stim sa citim. dar voi "dezinformati" numai prin titlu! "OFICIAL: Amendă de minim 2500 de lei dacă nu ai pneuri de iarnă între 1 noiembrie şi 1 martie!"
    ca tot vorbeati despre dezinformare...LOL
    3 0
  • andrei
    HOTIE
    Au lasat un an sa treaca de la combinatia acelui SENATOR din ORADEA cu firma de vulcanizare cu cauciucuri de 8 milioane de euro la armata si la cnacdr sa uite lumea ce hoti sunt si acum reiau miscarea sa se imbogateasca iar mafiotii ! JOS GUVERNUL !!!
    4 2
  • e ok
    poate asa o sa isi puna si altii gume adecvate conditiilor de iarna.cat despre all-season, nu prea cred ca NU sunt ok pe timpul iernii la noi, sau merg cel mult o iarna (am testat lucrul asta)
    1 1
  • e ok
    poate asa o sa isi puna si altii gume adecvate conditiilor de iarna.cat despre all-season, NU prea cred ca sunt ok pe timpul iernii la noi, sau merg cel mult o iarna (am testat lucrul asta)
    2 2
  • All seson
    Cica merg decat o iarna cele all seson. Tu nu ai avut asa ceva. Eu am de 3 ani. Am prins 3 ierni si au tinut. A 4-a nu mai tine. Acum depinde si cati km ai facut. Scrie concret. Am 45000 km si le schimb.
    2 0
  • lEGE cu l mic
    Pentru voi toti
    In primul si primul rand legea asta data nu ma bucura dar nici nu ma supara. In al doilea rand cand esti facut sa fi prost facut gramada si sti ca ai intrat in anotimpul friguros si tu tot mergi ca vara atunci degeaba poti sa ai cauciucuri de iarna. Din 2005 de cand am eu permisul nici macar o iarna nu am circulat cu cauciucuri de iarna si de fiecare data am reusit sa trec peste fara sa fac accident sa incurc intersectia si sa plec greu de la semafor. La prima ninsoare e mai greu ca atunci patinezi mai mult decat dupa ce s-a asternut dar nu au fost probleme. Legea asta e data de ochii lumii sa-i bucure pe unii si sa-i imobgateasca pe altii.. iar pe altii sa-i supere si sa le mai puna niste cheltuieli in cap. Retineti ca ATENTIA LA VOLAN e cel mai bun cauciuc .... a si era sa uit... in schimb anul trecut m-a lovit unul cu Cielo in bara spate ca a franat in spatele meu si a venit sanie. Asta e. Daca s-ar merge incet si cu grija nu s-ar mai produce nici un accident. sau decat foarte usoare, DAR CAND NEA X-ulescu cu gume de iarna bazat vine cu 80 la ora in intersesctie ca e bazat ca are..
    5 3
  • Lefterciprian: Am un Ford focus 2008dimineata când am pornit mi sa aprins in computerul... Raspunde
  • lEGE cu l mic
    inca ceva
    nu m-am ingramadit sa plec cu masina dupa prima ninsoare ... am folosit masina cand s-a putut cand nu s-a putut transportul in comun. Nu e obligatoriu sa plec cu masina iarna in fiecare zi. Dar din toata chestia asta e penibil ca dupa ce ca e o tara de kkt cu drumuri de kt si salarii de kt ei vor sa dea legi ca afara. Pai face-ti o tara ca afara mai intai
    3 1
  • cred ca mai sunt tari in lumea asta unde este obligatoriu sa ai pneuri de iarna... si inca mai au locuitori.. nu au plecat toti la auzul "nedreptatilor" legiferate ...

    Domnu' lege .. ia zi, ce faci tu cu masinuta ta daca tre sa pui frana la o trecere de pietoni? ... daca cumva pietontul apare de unde tu nu il poti vedea ... cat de "atent" poti fi tu ca sa vezi pietonul "prin autobuz"? ... faptul ca nu ai reusit nici un accident tine foarte mult de noroc - pentru ca ai reusit sa nu te gasesti fata in fata cu problema, dar altii poate nu au fost si nu vor fi atat de norocosi ca tine.
    4 4
  • imi place de voi cum judecati temperaturile din noiembrie dupa o temperatura care s-a inregistrat timp de o ora intr-o singura zi a lunii ... dar ia spuneti .. noaptea cate grade erau? ... dimineata la 7 cand pleaca omul la munca ? seara la 6 cand vine omu' de la munca? ... ca nu circulam toti la ora 2:30 cand intr-o singura zi, intr-o singura localitate , s-au inregistrat 20 de grade celsius.
    Temperatura medie si statistica aia sunt inca valabile domnilor, cu tot cu "incalzirea globala" ... dar doar pentru ca nu ninge non-stop nu insemna ca media temperaturilor este de +20 de grade in noiembrie sau martie.
    6 3
  • igneaeugen
    buna ziua
    foarte bine an sfrasit o legei buna
    2 5
  • Ţepeş
    Am cauciucuri all-season, aşa că nu mă bag în polemică. :P
    Vedeţi că v-a scăpat o mică greşeală fix la începutul articolului - "Dacî..." :)
    1 3
  • articol trunchiat
    Pai legea spune clar, ca doar pe suprafete acoperite cu zapada, cu gheata sau polei trebuie sa au gume de iarna.
    4 0
  • ha ha ha
    Sigur........
    .......ca legea este la ei....e cu dus si cu intors...e normal ca iarna sa ai anvelope de iarna, in primul rind pentru ca de aia s-au inventat si apoi faci fata mai bine situatiei ...si nu inteleg toti lucrul asta ....anvelopele de iarna nu se uzeaza asa usor daca nu este neaparat zapada, dar este iarna ... cel mai bine este sa ai jante cu anvelope de iarna si jante cu anvelope de vara ... le montezi si le demontezi usor si folosesti si anvelopele mai mult timp, schimbindu-le intre ele ...si nu trebuie sa fie neaparat anvelope noi, sunt bune si alea second, resapate, care au floarea corespunzatoare pe anvelopa ... nu era necesar sa fie data lege, trebuia ca fiecare sa fie responsabil de cum pleaca cu masina pe drum ...dar la cati jmecheri avem pe drumuri, la noi tot cu parul trebuie impuse unele llucruri normale si necesare ...in rest, drum bun, atentie maxima si numai bine ...
    3 3
  • danutz
    Unckle, lasa-i nene, ca-s pe dinafara total. Ia uite cum dau ca disperatii pe manuta rosie. Nu vreti si mouse-ul meu, sa dati cu cate doua pe ea?
    Automarket, apropo, faza asta cu manuta verde-manuta rosie era super ok intr-o tara in care majoritatea populatiei ar fi avut mai multe teluri in viata decat bagatul la ghiozdan si mersul la buda. Asa, la noi, respectam decizia majoritatii si ne trezim condusi de un matelot chior si beat. Am I right or am I right?
    2 3
  • danutz
    PS: numai cand te uiti la ce se gandesc romanii, te ia cu ameteala. Auzi tu, daca au bagat o lege care sa imbunatateasca cat de cat siguranta pe strazi, de fapt au vrut niste unii sa se imbogateasca de pe urma vanzarilor de cauciucuri de iarna. Asta ne mananca pe noi, grija de altu'...de ce sa aiba ala bani, las' sa fie sarac lipit ca mine. Pai daca sunteti atat de destepti, de ce nu va deschideti voi o vulcanizare, ceva? Normal, e mai usor sa-i injuri pe altii si sa le doresti raul decat sa te apuci si tu de treaba. E greu, tb sa muncesti, nu vin banii din cer, naspa, nu e "combinatie". Ptiu!
    2 5
  • DOMNILOR
    Cauciucurile reesapate NU se monteaza pe puntea directoare!

    Legea pare buna. Daca noi nu suntem in stare sa schimbam cauciucele atunci cand trebuie. As dori totusi tot textul legii in original.
    1 1
  • Ioan: Cât costă un Volkswagen CC? Raspunde
  • anonim
    O lege foarte buna . O ardeti aiurea cu zone cu jumatati de luna sau nu stiu ce . A venit frigul , ai pus cauciucul de iarna , punct. Referitor la all-season - un fel de struto-camila. Useless . Cauciucul de iarna ramane cauciuc de iarna , mai ales pentru cei care au masini cu tractiune spate .
    2 5
  • daaa
    Dar de ce vor sa introduca anvelope obligatorii ??? vor sa nu mai dezapezeasca drumurile ??? sau... sa aiba o scuza...ca i-au luat iarna prin surprindere ?
    1 1
  • Bogdan
    Mi se pare o prostie sa fiu obligat sa pun cauciucurile de iarna la 1 noiembrie indiferent cum este vremea. Eu unul simt ca mi-as bate joc de ele daca le-as pune pe masina cand afara sunt 15-20 de grade, indiferent cum as merge cu masina.
    Nu spun ca toti trebuie sa faca la fel, mai ales ca solutia aleasa de mine este putin mai scumpa, insa eu am roti separate de iarna si de vara si pot sa le schimb singur foarte usor.
    Sunt de acord ca atunci cand conditiile o cer trebuie sa ai anvelope de iarna, insa as prefera ca macar politia sa incerce sa aduca la cunostinta soferilor prin campanii de presa faptul ca daca ti-ai pus anvelope de iarna nu inseamna ca poti sa mergi ca nebunul pe strazi. In sezonul rece trebuie sa mergi mai incet, trebuie sa fii mai precaut.
    Unul dintre motivele pentru care legea este stricta este faptul ca oamenii nu sunt corecti si responsabili si isi permit interpretari aiuristice si gasesc scuze iresponsabile in favoarea lor, sustragandu-se reglementarilor menite sa ne asigure siguranta tuturor. Chiar si asa nu ma simt deloc confortabil sa merg cu cauciucurile de iarna la 15-20 de grade.
    2 1
  • DANIELA
    Pneurile all-season
    VA ROG SA-MI SPUNETI, UNDE SCRIE IN LAGISLATIE CA "Pneurile all-season sunt acceptate de noua lege a anvelopelor de iarnă"
    Va multumesc
    danielastefan05@yahoo.com
    0 0
  • Albert
    Salut, am si eu o intrebare...daca drumul este uscat si in afara carosabilului este zapada iar politia te opreste,poate sa-ti faca ceva?si...cat este amenda si ce sanctiuni primesc daca nu detin anvelope de iarna.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru