OFICIAL: Ferrari nu va scoate un SUV propriu. "E treaba Maserati să se bată cu Porsche", spune Sergio Marchionne
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cei care şi-ar fi dorit să vadă un SUV în portofoliul mărcii Ferrari trebuie să-şi pună poftele-n cui. Şeful concernului Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, a declarat că Ferrari nu va abdica de la linia sa istorică de dragul banilor, marca din Maranello urmând să nu facă niciun compromis la capitolul tipuri de caroserie.
"Ferrari nu se joacă în acelaşi loc cu Bentley şi Porsche, ci are propria sa cutie", a declarat Marchionne, care spune că marca italiană de lux care va ataca segmente inedite va fi Maserati. Astfel, succesul pe care Porsche îl are cu Cayenne şi eventualul succes pe care Bentley îl va avea cu deja anunţatul SUV vor fi atacate de Maserati printr-un SUV al său, al cărui concept a fost prezentat deja la Salonul de la Frankfurt, în luna septembrie a acestui an.
Pe lângă faptul că Ferrari nu vizează dezvoltarea unui SUV, nici segmentul în creştere al sedanurilor sportive nu îi interesează pe italieni. "Ferrari nu va lansa un model care să rivalizeze cu Aston Martin Rapide", spune acelaşi Marchionne.
FERRARI ŞI MASERATI, BRANDURI COMPLET DIFERITE
Pe lângă veştile legate de modelele Ferrari, Sergio Marchionne a făcut cîteva declaraţii foarte interesante legate de specificul brandului italian. Astfel, dacă Ferrari a vândut anul tercut 6573 de maşini, iar în acest an se aşteaptă să vândă 7000, targetul pe termen mediu este ca cifrele să atingă 10.000 de unităţi.
Cu toate acestea, Ferrari nu vrea să vândă foarte mult, acest lucru fiind dăunător imaginii generale a mărcii: "Vânzări mai mari, de 15.000 de unităţi ar fi un lucru periculos pentru Ferrari. Prioritatea este menţinerea integrităţii brandului. E crucial. Caracterul unic al acestei mărci nu trebuie ignorat, astfel că suntem foarte, foarte atenţi la acest lucru", spune Marchionne.Pe de altă parte, Maserati va fi un pol de creştere important pentru grupul italian în următoarea perioadă. Dacă anul trecut s-au vândut doar 5675 de maşini Maserati, noile lansări din viitorii ani ar trebui să crească de zece ori cifrele, brandul italian mizând pe circa 50.000 de unităţi anual. "Maserati are ADN-ul potrivit pentru a se bate cu Bentley şi Porsche. Am investit cât am putut în Maserati pentru că simţim că poate provoca aceste mărci", încheie şeful grupului.
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
Mini a lansat oficial noul Aceman, primul model exclusiv electric al mărcii britanice. Noul model primește două versiuni, de 184 de cai putere sau de 218 cai putere, iar autonomia este de peste 400 de kilometri. (24.04)
-
Tesla a lansat oficial noul Model 3 Performance facelift, versiunea de performanță a berlinei electrice. Noua versiune primește un propulsor care dezvoltă 460 de cai putere, iar aceasta este disponibilă și în România, la un preț de pornire de 55.990 de euro. (24.04)
-
Cupra a publicat câteva imagini oficiale noi cu viitoarele facelift-uri pentru Leon și Formentor. Cele două modele vor primi un design revizuit, precum și motoare actualizate. (24.04)
- Nio ET7 a parcurs 1.070 de km cu un plin de energie. Echipat cu baterii semi-solid state
- PREMIERĂ: Am văzut pe viu noua Mazda CX-80. Iată 5 lucruri esențiale!
- Noul Lexus LBX a ajuns în România: disponibil de la 38.200 de euro
- Conservator
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
totusi maserati nu are cum sa ajunga la vanzari de 'zeci de mii' in doar cativa ani.....
Ferrari ramane un brand luxos, exotic dar mai ales exclusivist.
Insa Maserati se poate bate de la egal la egal cu Porche/Bentley la capitolul SUV-uri si sedanuri de lux.
Porsche in schimb nu a fost niciodata pur - sange ci o masina buna si mai exclusivista fata de Mercedes si BMW.
ps. Lamborghini ar putea sa faca SUV fara probleme din moment ce au avut in trecut un offroader pe LM, Si inca mai produc tractoare (super tractoare ce'i drept). Pt. ei nu ar fi ceva neobisnuit si VAG ar face din nou un profit si niste vanzari uriase cu el.
Italienii in schimb se multumesc cu Maserati suv dar pastreaza marca Ferrari in stare pura......frumos din partea lor.
ps. Totusi nu bag mana in foc ca Ferrari peste ani (se pare multi ani) nu va face si ceva comercial (suv sau sav)....om traii si om vedea.
P.S. Cele mai multe reviste auto(Autocar, Evo, Car&Driver) dau ca sigura aparitia succesorului lui Enzo in 2012(La Geneva sau Paris) ce va fi propulsat de un V12 de circa 800 cai si a succesorului lui 599GTB la inceputul lui 2013, avand acelasi motor, dar o putere inferioara.Tot in 2013 este asteptata si versiunea extrema a lui 458Italia, considerat cel mai bun suprecar din ultimul deceniu de toata lumea jurnalismului auto ;)