OFICIAL: Ford Focus RS500, bestia nera de 350 CP

De Mircea Meșter
Publicat Luni, 29.03.2010
Uitati de cei 305 CP ai lui Focus RS! Noul RS500 devine de astazi cea mai puternica versiune Focus din istorie, cu 350 de cai si cu o imagine dementiala.

Ford a publicat astazi primele imagini si informatii legate de cea mai puternica versiune Focus: RS500. Noua editie speciala limitata la doar 500 de exemplare este conceputa cu plecare de la varianta "de baza" RS (305 CP) si ajunge, cu ajutorul unor retusuri tehnice realizate de tunerul britanic Mountune, la 350 CP (+15% fata de versiunea standard). Cuplul a fost si el imbunatatit usor, trecand de la 440 la 460 Nm.

Imbunatatirile cifrelor au avut nevoie de sprijin tehnic, astfel ca tunerii de la Mountune, care au lucrat sub atenta supraveghere a inginerilor Ford Europe, au inlcus in pachet un intercooler marit, o evacuare cu diametru ridicat si o noua pompa de benzina. Evident, unitatea de control a motorului a fost si ea recalibrata. Rezultatele se vad si pe sosea, acolo unde Focus RS500 ajunge de la 0 la 100 km/h in 5.6 secunde (fata de 5.9 in versiunea standard).

Dedesubturile modelului nu au trecut prin modificari atat de mari, modelul profitand de acelasi sistem de suspensii fata de tip RevoKnuckle (care are rolul de a limita miscarile libere ale volanului la acceleratii bruste) si de acelasi diferential cu alunecare limitata Quaife.

La nivel estetic, noul Focus RS500 iese in evidenta in fata gamei clasice RS prin folia in nuanta negru mat care acopera caroseria.

Aceasta a fost dezvoltata de compania americana 3M special pentru aceasta versiune Focus, fiind aplicata manual dupa ce procesul de asamblare a fost realizat la uzina Ford din Saarlouis (Germania). Jantele argintii ale versiunii clasice RS au fost inlocuite cu unele negre cu acelasi design, iar etrierele au fost vopsite in rosu pentru a iesi clar in evidenta. Interiorul este deja superdotat, versiunea RS500 plecand de la varianta de echipare de top a lui RS. Practic, singurele elemente pe care clientii le pot alege aditional sunt monitorul touchscreen care "gazduieste" sistemul de navigatie cu DVD si scaunele din piele. In stardard, scaunele Recaro sunt acoperite cu o tapiterie speciala din material textil.

Modelul a fost testat de Ford printr-o echipa speciala de ingineri si pilot de curse care au realizat 500 de tururi fara intrerupere pe faimosul circuit Nordschleife de la Nurburgring. Rezultatele din aceste teste i-au facut pe inginerii Ford sa anunte ca Focus RS500 este capabil sa coboare pana la 8 minute pe tur (lungimea totala a circuitului este de 20.7 kilometri), un timp care l-ar pozitiona pe RS500 pe prima pozitie in clasamentul timpilor inregistrati de un hot-hatch la Nurburgring. Deocamdata, prima pozitie este detinuta de Megane RS R26.R, care a reusit sa parcurga Nordschleife in 8 minute si 17 secunde.

Noul Ford Focus RS500 va fi lansat oficial in cadrul Salonului Auto de la Leipzig, in 9 aprilie.

Se presupune ca cererea va fi atat de mare incat cei de la Ford vor fi nevoiti sa organizeze o tragere la sorti pentru doritori.

via | Ford

Comentarii (38)

  • Stiu de la niste mecanici care ei stiu de la alti mecanici si culmea paradoxal daca pui mai mult de 250 de cai pe punte fata esti mai rapid decat daca ai avea 350 cum e cazul lu nea Focus.Secretul consta in faptul ca trebuie sa iti cumperi doar de la renault doar ei stiu sa faca masini puternice..
    12 47
  • @Ion
    Esti un adevarat...mecanic.

    Arata bine de tot masina.
    35 4
  • @ION
    Adevarat Ioane, ce ti-e cu mecanicii astia si cu fizicienii, frumoasa ironie! Pot spune ca omu sta bine si cu biologia, a se citii urechile, ca prea aude multe!

    @baronu_albastru - era din vechea discutie:
    http://www.automarket.ro/stiri/ford-va-prezenta-miercuri-focus-rs500-un-rs-de-350-cp-29338.html

    Va ramane memorabila masinuta asta, recunosc asta chiar si impatimitii de megane rs, fie ca o spun cu voce tare sau doar in gand.
    19 4
  • Folie
    500 cifra magica... 500 exemplare.. 500 zile va rezista si folie aplicata.. Sa inteleg ca la revizie ceri si inlocuirea foliei pe langa ulei? :)) Poate exagerez cu 500 zile dar si firmele specializate de la noi recunosc ca durata de viata a unei folii este de 2-4 ani.
    6 13
  • Minciuna Ford
    fiabilitate nema !
    ce garantie dau la masina asta? 6 luni ca in parcurile de sh?
    10 18
  • Focus
    De ce oare au ales sa face RS500 pe actualul Focus cand deja a fost lansat noul Focus?
    2 14
  • Pt. Ion
    Ioane, esti tare frate...cand o sa faca Renault masini puternice, incepatorii de audi, bmw, mercedes, ford o sa faca liniute cu ozn-urile.
    17 11
  • Fiabilitate???
    @jondaniel
    Nu puteau sa afiseze 350 CP pe o masina cu aspect gay si pampalau... au vrut sa profite cat mai mult de imaginea vechii generatii... oricum la o firma de tuning si un jeg de kia ceed il faci de 350 cp.

    @Vali > n-ai mai mult de 15 ani sunt sigur. Si eu la varsta ta visam ozn-uri.
    5 18
  • andr3i
    @ion
    ioane esti mai prost k noaptea.
    12 10
  • Fiabilitate???
    8 minute pe tur?
    "Deocamdata, prima pozitie este detinuta de Megane RS R26.R, care a reusit sa parcurga Nordschleife in 8 minute si 17 secunde."

    Luati in calcul ca Fordul asta de 350 de cai se bate cu R26R de 227 CP !! Adica se bat cu caramida in piept ca fac timpul vechiului Megane RS (ala cu spatele taiat)

    Actualul Megane RS e complet revizuit, are cu totul alt motor (2.0T twin scroll la 250 CP), si presa auto il recunoaste in continuare ca lider de segment.
    13 8
  • renault?
    aici nu era vorba de renault.
    aici era vorba de ford focus 500 care conform celor puse pe hartie cam mananca renault megane rs si pe ala vechi si pe asta nou.
    depinde si la ce greutate l-au lasat, centru de greutate cat e de jos, sasiul, rapoarte in cutie, diferentialul...
    sunt multe de luat in calcul dar parerea mea e ca fordul e mai bun.
    si megane nu e prima in top hot-hatch, sunt altele mai sus:
    vw golf, focus, civic.
    si daca vreti masini sport nu hot-hatch ar trebui sa va orientati catre masini cu transmisie spate pentru senzatii sicircuit, iar tractiune integrala iubitori de rally.
    legat de mecanici mecanicilor vostrii se poate si 400 cai pe fata, singura problema e sa ii pui pe asfalt. se pare ca fordul a reusit cu focus si renault inca nu.
    21 7
  • focus
    arata ca naiba. stiu ca nu o sa fiti de acord cu mine, dar chiar nu imi place.
    5 19
  • rs
    corect cutzule pe hartie....consider k nimeni dintre noi care isi da cu parerea k romanu nu simte diferenta d 0.3 sec intre rs si rs500...masina nu are grad de comparatie pentru k in esenta ei este un tuning..vrea sa fie un fel de impreza wrx..dar nu prea ii iese.si tocmai datorita tractiunii fata.de asta ford produce decat 500..parerea mea ca este exagerat pt noi oamenii de zi cu zi..pt altii pt care liniutele si caii putere "e " viata lor sa aiba bafta si sa si o cumpere ......cat despre renault ,nu a produs asa cva pt ca o masina de genu asta nu are un segment anume.renault are targeturile foarte bine delimitate si ii e bine asa(fordu e inglobat in datorii )....genul acesta de masini se produce pe baza de precomenzi.....nu o sa vedem tiruri pline cu rs500 care sa umple parcurile dealerilor....am si io scotchtape 3M....pe birou
    6 8
  • Excomunicatorul
    Exact
    @sandman

    Asta e parerea ta.Se pare ca tu asa vezi.

    In legatura cu masina,e foarte frumoasa.Imi place.
    12 3
  • Megane RS
    Fordul asta-i bun cel mult pentru liniute, dar pe circuit tot Megane RS e taticu' lui... "Megane RS - The best hot-hatch money can buy" dupa cum spun si englezii
    5 14
  • comparatia cu Megane R26 .R nu prea isi are locul, Megane-ul e masina de circuit, nu tu radio, nu tu scaune in spate, , geamurile sunt din plexiglas, ca sa fie usoare, toata masina e gandita sa fie usoara, Focus-ul asta din cate vad in lista de dotari optionale de la un focus RS are detoate, plus mai multi, cai, probabil ca la raportul greutate sunt cumva apropiati imi imaginez un mic anvataj pentru focus, dar pentru o masina cu toate gadgeturile e destul de bine, zic eu, plus ca toata idea de a face o masina exclusivista e sa produci putine numere si sa ii faci publicitate maxima.
    14 3
  • RS500
    Se pare ca sistemul Revoknuckle implementat de Ford pe puntea fata a lui Focus RS isi face bine datoria, reducand mult din efectul de torque steering.
    Chiar arata ingrozitor de bine masina asta :-) , iar culoarea negru mat subliniaza parca si mai mult agresivitatea modelului. Sa nu uitam ca vorbim de un model cu una din cele mai bune tinute de drum din clasa, lucru ajutat din plin de suspensia independenta spate, dotata cu control blade. Daca parcurge celebrul circuit de la Nurburgring in sub 8 minute, chiar este o realizare.
    Am condus Focus ST si am fost placut impresionat de performantele masinii. Specialistii spun ca modelul ST este un delfin fata de rechinul RS de 305 cp. Am vazut un singur RS pana acum la noi si pot sa spun ca pare desprins din filme. Dupa cate am auzit, sunetul produs de evacuarile modelului este specatculos.
    Tevile de evacuare ale lui RS500 par sa tina mai curand de armament greu :-) ... personal cred ca masina arata foarte bine.
    Putem sa comparam RS cu alte modele, dar sa luam totusi in consideratie ceea ce au reusit sa faca cei de la Ford in cazul acestui Focus super-imbunatatit. Foarte reusit si efortul tunerilor de la Monotune.
    16 2
  • LOUIS CHEVROLET
    LES MECANIQUES
    Mai Ioane parca si la alt articol aduceai osanale mecanicilor! Ai un fetis cumva apropo de lucratorii cu cheia fixa sau iti place ...sub elevator?
    14 0
  • 350 :))))
    FORD FOCUS RS vs RENAULT MEGANE RS GORDINI
    FOR FOCUS ST vs RENAULT MEGANE RS

    Asta este defapt comparatia corecta .Pana nu apare Gordini nu putem compara Focus RS cu nimic. Cat despre cei 350 cp...sa fim seriosi...e doar o chestie de marketing.... Pentru negheobi ... gen" ahaaa...am mai multi cai ca tn fraiere...".

    @CUTZULICA...

    "singura problema e sa ii pui pe asfalt. se pare ca fordul a reusit cu focus si renault inca nu."...Cine are cel mai rapid timp pe circuitul de la Nurburgring ?

    ____STIMA____
    10 4
  • Razvan
    Mountune nu Monotune
    In primu rand e Mountune nu Monotune ;) si asta e site-ul lor http://www.mountune.com/
    4 0
  • Mickey
    Mai urat nu il puteau face nici daca doreau.
    Sunt fan Focus RS insa asta e pur si simplu URAT!
    Dar nah, asta e parerea mea.
    Toate cele bune
    1 11
  • hot hatch emperor
    Nu pot sa spun decat ca masina asta e un fel de Jenna Jameson a hot hatch-urilor, ar trebui interzisa minorilor! Mult prea hardcore! Dupa o tura cu ea, clar n-o sa mai ai nevoie de Viagra, ever! Go go Ford!
    12 4
  • george
    Arata frumos. Pacat ca s-au inspirat un pic mai mult la design din subaru impreza wrx sti model 2008
    5 4
  • :)
    ma da unii dintre voi sunteti chiar penibil
    ex.
    @ion
    @Fiabilitate???
    vai de loganurile si dusterul nostru, sau ma rog al vostru
    9 0
  • ?
    Nu mai stiu daca e sau nu asa, contraziceti-ma daca gresesc:
    Parca megane rs pe circuitul de la Nurburgring nu avea cateva elemente inlocuite cu plastic? de genu': in loc de geam avea plastic?
    7 0
  • kia ceed
    "@jondaniel
    Nu puteau sa afiseze 350 CP pe o masina cu aspect gay si pampalau... au vrut sa profite cat mai mult de imaginea vechii generatii... oricum la o firma de tuning si un jeg de kia ceed il faci de 350 cp.

    @Vali > n-ai mai mult de 15 ani sunt sigur. Si eu la varsta ta visam ozn-uri."

    stimabile domn. sa mergi cu un jeg de kia ceed si mai vorbim dupa. jegul asta de masina are 5 ani garantie bara in bara, un pret mult sub concurenta, performante egale sau mai bune decat concurenta. Jeg e ala care-si ia masina cu 5000 si se compara cu altii care dau 12.000 / 15.000. Jeg mai e si ala care asculta manele si conduce masina de 5000, eventual care conduce masina lu tata, petrece de minune aratand dusmanilor talentele sale, mai pe scurt un specimen comun de cocalar (oligofren - ar fi deja pleonasm).
    3 5
  • marius
    @ kia ceed
    ti-a ranit orgoliul? :))
    1 0
  • marius 81
    retus
    antena strica tot aspectul,pacat
    0 2
  • dilau low low
    focusss
    frumoasa masina :)
    4 0
  • super tare
    arata super tare cu folia asta, nici nu iti dai seama ca e folie, si multi nu stiu si aleg vopsitul care e mai scump si nu are atatea avantajea. folia numa manual se aplica
    3 0
  • probleme Gogule???????
    @GreeN
    nu compara la performante kia ceed, pro ceed... cu masinile din aceasta polemica ca nu e cazul, kia inca nu a produs un model sportiv de nici un fel. legat de performantele autovehicului tau verifica urmatorul video:
    http://www.youtube.com/watch?v=FKpvJDnsB1I&feature=related
    daca nu ai avut bani de golf de ce faci asa urat?
    eu prefer o masina germana second cu acte(serviceplan si km reali) decat o kia noua. motive: fiabilitate, piese se gasesc usor, service: reprezentanta si nu numai in toate orasele. pe cand la kia nu ai reprezentante nici macar jumatate numarul celor din grup VW sau Renault. pentru garantie esti obligat sa mergi la reprezentanta si sa pui doar piese originale care sunt destul de scumpe la orice masina. 5 ani garantie din bara in bara, dar la ce? ai citit garantie sau esti unul din aia care faci scandall la service ca tu ai garantie si la ulei si filtre ca si alea sunt in garantie?
    3 2
  • @caine
    I-ati ochelari amigo..nu am zis nimic de kia :) Si nene am fost si golf :) chiar 2.0 TDI 4motion ! Acum am un megane :) Asa ca botul mic !
    2 4
  • pardon
    *avut
    0 4
  • @Green
    si de ce ai schimbat golf cu megane?
    de ce nu cu alt golf sau din grupul vw?
    0 0
  • @Cutzu78
    Raspuns
    Fiindca sunt adepteptul benzinei...si stiu ca la capitolu asta Renault sunt tatici :)
    0 0
  • cialis
    vardenafil vs tadalafil buy cialis pills sildenafil versus tadalafil
    0 0
  • cialis
    tadalafil cost buy cialis sublingual tadalafil
    0 0
  • hydroxychloroquine bnf
    hydroxychloroquine 400 mg aralen mexico what is hydroxychlor used for
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru