Presa germana: "Opel ar trebui sa se alieze cu Fiat"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Presa germana sugereaza faptul ca Opel ar putea sa treaca de criza financiara printr-o alianta cu Fiat, unul dintre rivalii marcii germane pe segmentele mici si medii. Mesajul a fost publicat de celebra publicatie Frankfurter Allgemeine Zeitung, care sustine ca divortul de General Motors ar putea sa fie echilibrat cu succes cu o aliere cu Grupul Fiat.
"Chiar daca cele doua marci au pornit pe drumuri diferite incepand cu anul 2005, putini constructori ai lumii se cunosc atat de bine precum o fac Opel si Fiat", relateaza publicatia germana de sorginte conservatoare.
Pentru a-si argumenta opinia, Frankfurter Allgemeine Zeitung aminteste de colaborarea de succes dintre Fiat si Opel in cazul Corsa-Grande Punto, modele care s-au nascut nascut de pe o platforma comuna si care au impartit aceleasi motoare diesel.
via | FAZ
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Volkswagen va închide, pentru prima dată în cei 88 de ani de existență, una din fabricile sale din Germania. Fabrica din Dresda, cunoscută mai bine ca Fabrica Transparentă, va fi închisă definitiv în această săptămână. (15.12)
-
Seat și Cupra au început producția de baterii la noua uzină din Martorell (Barcelona). Aici vor fi asamblate bateriile care, ulterior, vor echipa modelele Cupra Raval și Volkswagen ID.Polo. (13.12)
-
Constructorul german de automobile marchează 50 de ani de la startul producției Seriei 3. În tot acest timp au fost asamblate peste 18 milioane de exemplare. (12.12)
-
Porsche: „Ritmul de inovare al mărcilor chineze îți taie respirația”

-
Noul Opel Astra facelift: faruri LED adaptive și autonomie mărită pentru versiunea electrică

-
Noua Kia Seltos: SUV-ul subcompact ajunge acum și în Europa

-
Dacia deschide comenzile pentru noile Sandero și Sandero Stepway facelift: start de la 15.750 euro

-
Land Rover readuce pe piață clasicul Defender: culori noi, preluate de la Defender OCTA













GM a ramas din parteneriat cu motoarele Diesel si drepturi pentru tehnologia diesel Multijet pe care a folosit-o pe modelel Opel, Saab si versiunile europene ale Cadillac.
Ar fi ironia sortii ca acum Opel sa revina la un loc cu Fiat care acum este fie o molima care ii bantuie probabil pe americani fie Joker-ul industriei auto (parteneriat cu Chrysler, Peugeot -Citroen si acum si cu Opel).
Nu prea vad cu ce i-ar ajuta pe Opel parteneriatul iar Fiat cred ca va avea nevoie de bani ca sa reziste crizei nu sa ii mai care si pe altii in spate.
Oricum e clar ca daca lumea se va invata sa consume mai putin , nu toata companiile se vor replia la nivelul unei piete mai mici si unii vor trebui sa dispara. Fiat probabil ca nu va disparea ca nu ar lasa Guvernul Italiei sa se intample asta la ce problema sociala s-ar creea. Asadar, sa vedem cine cade...
De invatat nu prea vad ce ar avea de invatat Fiat de la Opel, pentru ca Fiat are si pe Alfa care e marca premium.
Pe langa alianta cu Chrysler, cu PSA (la utilitare), si cu Ford pentru Ford Ka (Fiat 500), mai are o intelegere si cu BMW pnetru motare de Mini si platforma comuna cu BMW Iseta (Fiat Topolino), dar astea sunt aliante facute fara sa dea vr-un ban, ci doar pentru dezvoltare/productie)
Fiat are actiuni la Alfa Romeo si folosesc niste motoare comune dar inginerii care se ocupa de dinamica din cele 2 enitati separate ale grupului (Fiat si Alfa, nu mai zic de Maserati si Ferrari care cica sunt tot in grup) probabil nu s-au intalnit si nu au comunicat vreodata.
Revenind la suspensie si sasiu in Fiat stai ca in varful copacului adica trebuie sa te adaptezi la ce iti ofera masina pe cand la Opel masina se adapteaza la ce ii ceri tu foarte bine. Ma refer aici la Astra si Bravo ca pe astea le-am condus. Diferentele sunt minore pentru unul car evrea doar sa se deplaseze din punctul a in punctul B. Pentru unul caruia ii place sa conduca , nu sa tremure in varful copacului la bataia vantului alegerea e clara.
Nu stiu cum se compara G Punto si Corsa pentru ca nu am condus Corsa si nici Croma cu Vectra ca nu le-am condus pe ambele, dar te invit sa conduci ultimul model de Astra cu motor 1,9 (acelasi ca la Fiat) si un Bravo cu acelasi motor. Vei observa singur ca masina OPEL nu tremura, nu se descompune, nu zornaie interiorul, stai mai bine in scaun si stabilitatea si controlul sunt mai bune.
SI ALIANTA NU E BUNE PENTRU CA AU FOARTE MULTE PRODUSE CONCURENTE PE CARE NU AU CUM SA LE MEDIEZE REPEDE.
In UK vauxhall is mai prost vazute ca fiaturile...am impresia ca fiatu e vazut foarte bine acolo. Oricum imi place ca nu vorbesti din auzite ca si 80 la suta de pe automarket ci din propria experienta:) Salut