Presa germana: "Opel ar trebui sa se alieze cu Fiat"

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 12.03.2009
Cunoscuta publicatie germana Frankfurter Allgemeine Zeitung sustine ca, pentru a trece de criza, Opel ar trebui sa incerce o alianta cu Fiat.

Presa germana sugereaza faptul ca Opel ar putea sa treaca de criza financiara printr-o alianta cu Fiat, unul dintre rivalii marcii germane pe segmentele mici si medii. Mesajul a fost publicat de celebra publicatie Frankfurter Allgemeine Zeitung, care sustine ca divortul de General Motors ar putea sa fie echilibrat cu succes cu o aliere cu Grupul Fiat.

"Chiar daca cele doua marci au pornit pe drumuri diferite incepand cu anul 2005, putini constructori ai lumii se cunosc atat de bine precum o fac Opel si Fiat", relateaza publicatia germana de sorginte conservatoare.

Pentru a-si argumenta opinia, Frankfurter Allgemeine Zeitung aminteste de colaborarea de succes dintre Fiat si Opel in cazul Corsa-Grande Punto, modele care s-au nascut nascut de pe o platforma comuna si care au impartit aceleasi motoare diesel.

via | FAZ

Comentarii (16)

  • Andrei.p
    He he si eu cand ziceam nu ma credea nimeni:P
    0 0
  • @andrei P
    domnule adrei p nu ai vrea sa ne spui cum e cu cursa de la bathurst???nu am primit reply la comentul meu si il astept cu interes!
    0 0
  • Blestemul GM
    Revirimentul Fiat a inceput cu cele 2 miliarde de dolari luati de la GM, sa nu uitam. Apoi a venit nou manager care a facut ce trebuie ca banii astia (modele noi) sa nu se piarda si sa asigure un trai bun pe viitor lui Fiat.

    GM a ramas din parteneriat cu motoarele Diesel si drepturi pentru tehnologia diesel Multijet pe care a folosit-o pe modelel Opel, Saab si versiunile europene ale Cadillac.

    Ar fi ironia sortii ca acum Opel sa revina la un loc cu Fiat care acum este fie o molima care ii bantuie probabil pe americani fie Joker-ul industriei auto (parteneriat cu Chrysler, Peugeot -Citroen si acum si cu Opel).
    0 0
  • Andrei.P
    Pai da dar fiat e printre singurii producatori care inca mai fac profit in 2008 deci nu stiu care ar fi problema. Din cate stiu parteneriatul cu pug nu e inca stabilit. Opel se foloseste inca cu bine de motoarele diesel de la fiat, pe insignia e chiar ultimu 1.9 jtdm biturbo de 190 cai :)
    0 0
  • Da, Fiat ar avea multe de nvatat de la Ople la calitatea fabricatiei si a finisajelor, nu in ultimul rand la tinuta de drum.

    Nu prea vad cu ce i-ar ajuta pe Opel parteneriatul iar Fiat cred ca va avea nevoie de bani ca sa reziste crizei nu sa ii mai care si pe altii in spate.

    Oricum e clar ca daca lumea se va invata sa consume mai putin , nu toata companiile se vor replia la nivelul unei piete mai mici si unii vor trebui sa dispara. Fiat probabil ca nu va disparea ca nu ar lasa Guvernul Italiei sa se intample asta la ce problema sociala s-ar creea. Asadar, sa vedem cine cade...
    0 0
  • Cristian
    Aliante
    Printre putinii constructori care au mers bine in 2008 se numara si grupul VW care a inregistrat un profit de 6.3 miliarde euro. Presedintele VW, Martin Winterkorn a declarat azi la prezentarea rezultatelor pe 2008 a grupului VW ca se asteapta ca doi constructori europeni sa formeze o alianta foarte curand .Sa fie Mercedes-BMW,Fiat-Opel,Renault-Volvo ?
    0 0
  • Andrei.p
    Fiat sa invete la tinuta de drum de la opel? Fiat are si Alfa Romeo si sunt convins ca stii asta, cred ca au avut mai multe de invatat de la alfa sincer, plus ca bravo se tine mai bine ca orice astra, avand suspensie seminindependenta pe spate, foarte buna
    0 0
  • @andrei p
    domnul andrei inca nu stie sa faca traduceri din engleza in romana ..ce sa mai vorbim de germana! el stie doar italiana ca e pe aici pe aproape!
    0 0
  • LauCalin
    nu e vb de tehnica
    ... ci de bani. Opel are nevoie urgenta de bani si poate ca Fiat ar fi solutia cea mai buna. Oricum tehnica lui Fiat este peste Opel (GM a cumparat motoare de la Fiat-diesel-urile actuale de pe Opel, cadillac si SAAB provin de la fiat, plus benzinarul de 1 litru si 60 CP)
    De invatat nu prea vad ce ar avea de invatat Fiat de la Opel, pentru ca Fiat are si pe Alfa care e marca premium.
    0 0
  • thenuts
    Tinuta de drum
    Maka vad ca esti foarte pornit negativ pe Fiat. Cum sa invete de la tinuta de drum dom`le cand Fiat se descurca foarte bine si au si Alfa romeo care la asta se pricepe.Am vazut o droaie de video`uri pe net in care cu toate ca Bravo`ul nu are suspensie independenta pe spate se tine foarte bine pe drum si acest lucru era demonstrat. Sau tu te uiti doar la video`uri facute de germani masluite:) salut
    0 0
  • @LauCalin
    sa fim seriosi....in cate Alfa ai stat? sau cate ai condus? si fiat-uri? intr-adevar, motoarele sunt foarte bune, de exceptie.....dar calitatea....e execrabila.....deci Alfa 147 e mai slaba decat un Golf V la finisari, ergonomie si fiabilitate....si sa nu fiu rau, zic doar ca nu e cu nimic mai buna la aceste capitole decat un Astra....deci Andre.p care zicea ca are fiat de invatat in ceea ce priveste calitatea...are dreptate.....ai stat in noul Insignia? ai fost la un test drive?...fa-o....la cumpararea masinii, in 2007 am ajuns la 2 "finalisti" ...Opel Corsa si Grande Punto....stiam ca-s pe aceeasi platforma si au aceeasi tehnica.....am ales Corsa 1.2 Cosmo, ptr ca finisarile si ergonomia sunt peste cele din grande punto....iar motorul pe benzina, care nu e comun cu fiat, e mai bun....in fine....poate esti fan fiat, si de-aceea.....dar, daca privesti treaba obiectiv, ai sa observi ca si in reviste de specialitate/emisiuni/site-uri.....Opel-urile sunt mai apreciate
    0 0
  • Andrei.p
    Fiat si Opel au cam aceleasi strategii, sa isi surprinda concurentii prin preturi mai mici si nivele de echipare mai bune, fiat totusi e inca mai ieftin ca opel, de acolo si lipsa de calitate in unele fiaturi(grande punto e cel mai bun exemplu) Insa masini ca bravo sau Panda sunt foarte reusite, merita sa faci un testdrive sa te convingi
    0 0
  • Fiat pe langa alfa romeo si lancia are Ferari si Maserati, deci nu le lipsesc cunostintele de dinamica, ci costul lor, Opel alege sa fac masini unpic mai bune dpdv dinamic,si datorita imaginii de masina nemtesaca si buna, si pentru ca nu stiu daca stiti, Opel a avut masina pentru DTM, nu stiu ce au castigat dar macar s-au chinuit sa faca o masina, iar au o oarecare istorie in masini cu dinamica bunicica ce le-a permis sa fac mici economii in productie (eficientizarea productiei) in timp ce fiat incepe sa isi revina de dupa o perioada foarte proasta dpdv financiar, a facut modele bune a adoptat strategia celui cu produsul mai ieftin si nu neaparat prost, si a mers, acum au bani, si altii au nevoie de banii lor.
    Pe langa alianta cu Chrysler, cu PSA (la utilitare), si cu Ford pentru Ford Ka (Fiat 500), mai are o intelegere si cu BMW pnetru motare de Mini si platforma comuna cu BMW Iseta (Fiat Topolino), dar astea sunt aliante facute fara sa dea vr-un ban, ci doar pentru dezvoltare/productie)
    0 0
  • @TheNuts
    Maica, nu sunt negativist in legatura cu Fiat si nu vorbesc decat despre masini pe care le-am condus; nu prea ma uit la filmulete pe net despre masini.

    Fiat are actiuni la Alfa Romeo si folosesc niste motoare comune dar inginerii care se ocupa de dinamica din cele 2 enitati separate ale grupului (Fiat si Alfa, nu mai zic de Maserati si Ferrari care cica sunt tot in grup) probabil nu s-au intalnit si nu au comunicat vreodata.

    Revenind la suspensie si sasiu in Fiat stai ca in varful copacului adica trebuie sa te adaptezi la ce iti ofera masina pe cand la Opel masina se adapteaza la ce ii ceri tu foarte bine. Ma refer aici la Astra si Bravo ca pe astea le-am condus. Diferentele sunt minore pentru unul car evrea doar sa se deplaseze din punctul a in punctul B. Pentru unul caruia ii place sa conduca , nu sa tremure in varful copacului la bataia vantului alegerea e clara.

    Nu stiu cum se compara G Punto si Corsa pentru ca nu am condus Corsa si nici Croma cu Vectra ca nu le-am condus pe ambele, dar te invit sa conduci ultimul model de Astra cu motor 1,9 (acelasi ca la Fiat) si un Bravo cu acelasi motor. Vei observa singur ca masina OPEL nu tremura, nu se descompune, nu zornaie interiorul, stai mai bine in scaun si stabilitatea si controlul sunt mai bune.

    SI ALIANTA NU E BUNE PENTRU CA AU FOARTE MULTE PRODUSE CONCURENTE PE CARE NU AU CUM SA LE MEDIEZE REPEDE.
    0 0
  • Andrei.p
    Imi place cum a evoluat discutia :)) pe softpedia pana acuma erau numa bagari de $%^&* are si maka dreptate intrun fel, in general in fiat stai foarte sus, si e pozitie tipic pentru italieni maini lungi picioare scurte, si sunt convins ca opel au o calitate mai buna, nu mult dar la finisaje sunt mai ok, totusi fiat inca castiga printr-un pret mai mic, si prin faptul ca mtooarele alea cu care merge astra bine tot de fiat sunt.
    0 0
  • thenuts
    @maka
    Am condus GP 1.3 Mjet de 75 de cai. Si am mers(nu condus) cu un Opel Corsa 1.3 Cdti ( vorba vine ) de 90 de cai. Si mi s-au parut la fel in sensul motorului. Nu mi se parea ca tremura Gp`ul deloc. Ai dreptate cu pozitia mai inalta la fiat poate pe viitor o sa adopte si ei un altfel de design la scaune mai coborat.
    In UK vauxhall is mai prost vazute ca fiaturile...am impresia ca fiatu e vazut foarte bine acolo. Oricum imi place ca nu vorbesti din auzite ca si 80 la suta de pe automarket ci din propria experienta:) Salut
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru