Promisiunea Mercedes: "Viitorul S-Klasse va avea un interior revoluţionar"

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 29.10.2010
Noul Mercedes S-Klasse, care va apărea pe piaţă peste doi ani, va dispune de sisteme tehnologice la care acum doar visăm şi de un interior considerat de designerii mărcii unui "revoluţionar".

Esential

2013 este anul în care va fi prezent noul Mercedes S-Klasse pe şosele.

Viitorul Mercedes S-Klasse nu va veni doar cu o armată de elemente tehnologice şi mecanice noi, ci va prezenta un interior nemaivăzut în lumea auto. Promisiunea vine din partea oficialilor companiei germane, care anunţa faptul că habitaclul viitorului S-Klasse va fi unul revoluţionar şi că deveni un model de urmat de toţi ceilalţi actori ai industriei auto.

În principiu, noul S-Klasse va împrumuta foarte multe dintre elementele caracteristice ale conceptului F800 Style, prezentat în luna martie la Salonul Auto de la Geneva. Cel mai interesant element va fi sistemul de camere care va urmări mişcările mâinii celui de la volan şi va înregistra punctele în care aceasta se va opri atunci când şoferul vrea să acţioneze o comandă de pe touchscreen. Altfel spus, touchscreen-ul nu va mai avea nevoie de contact fizic cu degetele, comenzile putând fi realizate pur şi simplu în aer, în faţa unui ecran care va recunoaşte poziţia mâinii. Conform designerilor celor de la Mercedes, această soluţie tehnologică va permite realizarea unei planşe de bord mult mai simple şi curate, dar absolut inovatoare.

O altă apariţie interesantă va fi cea a unei noi generaţii a sistemului de cruise control activ.

Dacă sistemele de astăzi se bazează pe o serie de senzori care îi permit maşinii să stea la o distanţă constantă de maşina din faţă sau să reducă viteza când e cazul pe autostradă, noul pachet pe care îl va prezenta S-Klasse se va baza pe un set de camere sensibile. Acestea vor putea urmări efectiv o maşină aflată în faţă pe orice fel de şosea în afara localităţilor, maşina menţinându-se pe trasa urmată de automobilul din faţă chiar şi în viraje.

Pe de altă parte, noua generaţie a lui Mercedes S-Klasse va oficializa debutul unei motorizări hibride plug-in care va oferi posibilitatea rulării electrice - în măsura în care autnomia bateriei o va permite - până la 120 de kilometri pe oră. Conform datelor oferite până acum de Mercedes, viitorul model vor avea o autonomie de 30 de kilometri în regim 100% electric, încărcarea completă a bateriilor fiind realizată în patru ore şi jumătate.

via | WhatCar

Comentarii (5)

  • "maşina menţinându-se pe trasa urmată de automobilul din faţă chiar şi în viraje." - primul scenariu la care m-am gandit e ca masina din fata iese de pe carosabil iar tu daca nu esti atent cruise controlul asta atat de avansat o sa te omoare...

    Oricum... elementele de pe noul S vor fi de domeniul SF. :-)
    12 6
  • S-Klasse
    daca viitoru S va avea interioru din imagine??atunci sigur viitoru este aproape
    2 5
  • :)) si unde-s cele 6000 de butoane???
    Cu toate ca sunt fan s klass, as prefera ca viitorul sa fie ceva mai departe. cel putin interiorul asta mi se pare anost , cel putin volanul.... Apropo de cele 6000 de butoane cum am scris mai sus, imi povestea cineva odata ca sora respectivei a fost in Spania la cules "caspuni" si si-a luat un bmw de 11 000 euro (evident umflat) si ca vai ce bun e, e foarte tare si intreb si eu de ce e asa bun? si imi da un raspuns la care nu ma asteptam deloc- "pt ca are o gramada de butoane". Ma intreb ce-or sa zica usuraticele cand vor vedea un bord asa simplu.
    2 1
  • Ady Morosan
    Add comment
    Decat sa faceti (unii dintre voi) comentarii aiurea mai bine ganditi-va ce note ati avut voi la desen? Eu am luat doar note de 10 cand am fost in generala si stiu ce inseamna un design avangardist si oricum am observat ca romanul in micimea lui (generalizand) se oftica din orice si nu-i convine nimic. Bine ca nu ma inscriu in categoria asta. :))

    Design-ul e la cea mai inalta clasa si sper sa ramana aproximativ la fel.
    0 0
  • Kint Verbal
    cruise control....
    Mario, cruise control actioneaza doar viteza, niciodata volanul (ce masina ai?). Asa, inchipuie-ti ca masina din fata intra intr-o depasire si te "lasa descoperit". Mult mai rau decat sa iasa in decor.

    Deci NU, cruise control e acceleratia si directia o tii tu. Ce vrea sa zica articolul este ca sistemul "vede" viteza celui din fata si daca acesta nu e fizic in fata din cauza ca e intr-o curba.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru