Record de consum în China: 1200 de kilometri cu un plin pentru Skoda Superb 1.4 TSI

De Mircea Meșter
Publicat Vineri, 16.12.2011
Un cascador chinez a reuşit să parcurgă dinstanţa dintre beijing şi Shanghai (1200 de kilometri) cu un singur plin pe Skoda Superb 1.4 TSi de 125 de cai putere.

Pentru a-şi impresiona potenţialii clienţi din China, Skoda a încercat să realizeze un record de autonomie cu unul dintre cele mai bine vândute motoare pe benzină din gama modelului Superb. Vorbim de unitatea TSI de 1.4 litri şi 125 de cai putere cuplată la o transmisie automată DSG.

Încercarea a avut loc pe parcursul celor 1200 de kilometri dintre Shanghai şi Beijing, iar reuşita acesteia duce la o premieră absolută în lumea auto: este pentru prima dată când un model de segment superior reuşeşte să "lege" cele două oraşe cu un singur plin de carburant. La finalul încercării, consumul mediu al modelului ceh a fost de 4.5 litri/100 km, iar în rezervorul de 60 de litri a rămas combustibil care i-ar mai fi permis lui Superb 1.4 TSI să parcurgă încă cel puţin 100 de kilometri.

Maşina care a realizat acest test de consum nu a fost modificată în niciun fel, iar traseul a fost parcurs pe autostradă, în condiţii normale de trafic. "Rar am condus o maşină pe o distanţă atât de mare care să-mi ofere atât confort şi un astfel de consum", a spus la final Li Zhi, un cascador popular în China care a fost ales de Skoda pentru a pilota maşina pe parcursul acestui test.

via | Skoda

Comentarii (27)

  • ce sa-ti povestesc!
    mare branza...
    20 37
  • Lexmark
    Ha-ha-ha, mare tzeapa !!!
    Stiati ca altitudinea la care se afla Beijingul este de 2000 m iar Shanghai-ul la 4 m ?
    Astfel cam maricel consumul pt o masina lasata sa curga la vale... ;)
    Sunt curios un consum in sens invers cat ar fi fost?...
    Rusine Skoda, rusine VAG !!!
    Si ma gandesc cati pun botu' la astfel de recorduri.........
    24 40
  • pentru o benzinara este destul de mult
    8 36
  • S-a umplut forumu asta de roboti!
    28 3
  • aladin
    @Lexmark
    consumul asta il poti scoate,depinde foarte mult de stilul de condus,daca ai un stil de condus agresiv nu ai sa scoti niciodata consum mic.
    23 1
  • yok
    Ai cazut in cap cand erai copilas? De unde rasar astia :(?
    25 3
  • Lexmark
    :)))))) Alt specimen. de parca drumul e ca o partie!

    Si de la Brasov la Constanta exista diferenta mare de altitudine, asta nu inseamna ca spre Constanta vei consuma mai putin, iar spre Brasov mai mult, pt. ca drumul nu e drept si direct, ca sa fii in panta continua.

    Doamne, sper ca n-aveti permis, ca la iq-ul vostru sunteti un pericol public!
    35 8
  • @Lexmark
    Wikipedia spune "Elevation 43.5 m" pt Beijing, nici vorba 2000m.
    32 4
  • Dacia
    Astia care comenteaza pe langa subiect sunt posesorii de Renault (Dacia).
    19 16
  • coni explica
    2 12
  • Lexmark
    @coni
    De la Wikipedia.org citire:
    "Beijing is situated at the northern tip of the roughly triangular North China Plain, which opens to the south and east of the city. Mountains to the north, northwest and west shield the city and northern China's agricultural heartland from the encroaching desert steppes. The northwestern part of the municipality, especially Yanqing County and Huairou District, are dominated by the Jundu Mountains, while the western part is framed by the Xishan Mountains. The Great Wall of China, which stretches across the northern part of Beijing Municipality, made use of this rugged topography to defend against nomadic incursions from the steppes. Mount Dongling in the Xishan ranges and on the border with Hebei is the municipality's highest point, with an altitude of 2303 m."
    Eu zic sa nu te mai uiti pe wikipedia.caracal :))

    Nu am stiut nici eu dar eram convins ca e o alta "manarie" gen E-Tron 1.600 Nm si din acest motiv am cautat pe wikipedia.
    Dc gresesc...imi cer scuze!
    9 17
  • Lexmark
    Ce-mi povestesti mie de Wikipedia?! Eu am adus aminte de Wiki sau acel "2-10"?!

    Eu ti-am explicat cu totul altceva, dar se pare ca tot n-ai inteles. Eh, cer si eu de unde nu-i...!


    @yok
    "pentru o benzinara este destul de mult"

    In primul rand, o spui de parca un motor pe benzina este cel economic si nu unul diesel. Adica un lucru foarte comic... un fel de...zapada este neagra.

    In al doilea rand, da-mi niste exemple de motoare pe benzina cu un consum mai mic.
    Consum scos de tine, de preferabil, cu un motor pe benzina. La orice masina, de care vrei, chiar si clasa mini.
    Trecem cu vederea ca aici e vorba de un Superb de 1500 kg.

    Era o propunere retorica pt. ca eu stiu deja raspunsul, adica nu ai exemple reale. Eventual doar inventii.

    Prin urmare, simpla si scurta ta propozitie m-a facut sa cred ca ai avut un accident de mic.
    Acum intelegi?
    14 2
  • coni ai cumva diesel ?ca doar asa se explica atitudinea ta fata de benzina.Ai auzit de progres tehnologic?ai condus un tsi?Personal am scos cu un 1,6 mpi pe o jetta 2007(1400 kg)un consum de 5.7% la un mers de 90-100 km/h,400km extraurban(metoda plin-plin nu pe BC) si ce e asa greu de scos 1200 km cu o masina din 2011.Daca conduci fara accelerari bruste,folosesti frana de motor si mentii o viteza constanta reusesti sa scoti un consum foarte bun,indiferent ca e benzina sau diesel.
    9 5
  • yok
    Am motor pe benzina momentan si stai linistit, ca sunt constient de progresul tehnologic.

    In primul rand, tu singur te "bati".

    Ai e vorba de un consum de 4,5% cu o masina mai grea si nu de 5,7% cu o masina mai usoara, pe care l-ai scos tu.

    In al doilea rand, consumul pe care l-ai scos tu, este obtinut la 90 km/h, in afara orasului, adica acolo unde orice masina are cel mai mic consum.

    In schimb, cu un diesel, consumul scos de tine, il obtii destul de usor, cu un stil corect si eficient, IN ORAS, ceea ce este o mare diferenta.

    Deocamdata, oricat de mult a progresat tehnologia motoarelor pe benzina si in special cele turbo, nu poate depasi un motor diesel, in sensul bun, in ceea ce priveste consumul de combustibil.
    7 3
  • Asa, ca fapt divers, 6% scot cu un motor pe benzina, aspirat, de 1,6, vechi de vreo 14 ani, pe un drum Iasi-Bucuresti, sa zicem.

    Deci consumul tau de 5,7% cu un TSI de generatie noua nu este exceptional.
    Exceptional este cel din acest articol. 4,5% cu o masina destul de grea.
    6 3
  • Nu am spus 5.7% cu un TSI ci cu MPI(motor din ala vechi cu mici imbunatatiri facute de-a lungul timpului)am uitat sa mentioneze eram si 3 persoane in masina + bagaje
    Sa inteleg ca 4.5% cat a scos intre Beijing şi Shanghai a fost facut in oras?E clar ca l-a facut in afara si nu in oras,a si in China au drumuri nu ca in romania ulite

    Consum de 4.5% se poate atinge nu este imposibil,nu se precizeaza viteza in articol,masina poate a fost echipata cu cauciucuri cu rezistenta redusa,nu s-a folosit ac-ul etc.,s-a mers la consum ca sa spun asa,masina avea si dsg care stie si sa schimbe eficient(cazuri in care schimba si la 1500 rot/min)

    A mai fost prezentat aici,acu ceva timp un articol in care o fabia a facut cu un plin 2000 km,si a scos un consum de 2.7%,adevarat sau fals?
    3 6
  • @coni
    urmeaza sa ne spui ca are si 125 CP "benzinarul tau de 14 ani cu consum de 6%", nu?
    2 6
  • Poate coni nu pune frana cum pun altii!!Eu de exemplu folosesc frana spre rusinea mea!
    2 3
  • @yok

    Da, greseala mea. Aveam impresia ca ai zis TSI.

    Cand am zis de consum in oras, vorbeam de comparatia cu motoare diesel, nu de acest articol. Si asta pt. ca propozitia ta sugera ca un motor pe benzina este mai eficient.

    Iar consumul ala de care zici la Fabia, nu cred ca este la un motor pe benzina in niciun caz. Nu tin minte articolul.

    Apoi, nu vorbim de Fabia. Repet, vorbim aici de o masina mare si relativ grea.
    In alta ordine de idei, degeaba ai DSG daca apesi pedala de acceleratie ca taranul. Ca orice cutie automata si DSG-ul schimba vitezele in functie de cat de tare apesi pe acceleratie.
    Daca nu stii cum sa dozezi acceleratie, adio eficienta!
    2 0
  • Daca conduci normal,dsg-ul schimba cum vrea el,in test nu cred ca i-a dat blana.Dsg-ul este o cutie de viteze destul de desteapta,are niste senzori/algoritmi care ii spune cand trebuie sa schimbe viteza ca sa fie cat mai eficienta(cum am spus schimba si la 1500 rot/min)

    Pentru oras este recomandat o masina de cilindree mica si pe benzina,dieselul este pentru drumuri lungi

    La fabia era un 1.2 tdi,nu ma refeream la motor,ci la stilul de condus m-am referit
    2 3
  • yok
    Mda, deja deviezi de la subiect si vorbesti de pe campii, cand ti-ai dat seama ca ai spus o aberatie.

    Nu uita de la ce am plecat: "pentru o benzinara este destul de mult".

    Apoi eu ti-am explicat cu exemple ca aberezi....si tu mi-ai dai exemplu de cel mai mic consum, la Fabia, tot diesel.
    Deci te-ai cam "batut" singur.


    "Pentru oras este recomandat o masina de cilindree mica si pe benzina"

    Cine recomanda? Niste netoti. Iar vb. prostii.
    Ia zi-mi cati iti consuma MPI-ul tau in oras. Sunt sigur ca nu scade sub 9-10 litri%.

    Nici un motor cu cilindree mica, pe benzina, nu prea scade sub 7.

    De ce sa nu consum cu 3-4 litri% mai putin cu un diesel? Ca recomanda un "copac" asa?

    Ah, ca dau mai multi bani pe el la achizitionare? Da, asa-i, dar banii economisiti cumparand un "benzinar " nu-i pui la saltea ca sa-ti cumperi benzina cu ei.
    Ii cheltui imediat pe altceva.

    Si tot imediat te vei lovi de un consum de 10 litri % in oras si-ti trece imediat bucuria ca ai luat masina mai ieftin.

    Cu totul altfel te simti cand scoti 6% in oras si vreo 3,8-4% in afara.
    3 1
  • @Coni_D
    Unele afirmatii sunt corecte alte sunt pe langa subiect in campania diesel vs benzina care o duci tu. Se dau o fabia 1.9 TDI 101 CP si un Yaris 1.33 Benzina 101CP. La drum in conditii de sarcina diferenta de consum este de 0,5 l/100 intrecele doua masina ( eu le-am condus deci am condus in acelasi stil ) si este in favoarea dieselului in oras diferenta creste la cam un litru dar Asigurarea este dubla la Diesel. impozitul de 4 ori mai mare revizia este la fel net superioara ca si costuri si tot in favoarea diesel sa nu mai vorbim de costurile de achizitie unde apar diferente de 1800-2500 euro intre diesel si benzina si tot in favoarea dieselului motiv pentru care diferenta de pret intre diesel si benzina se amortizeaza ( uz casnic) in ani buni si doar daca se fac mai mult de 25.000km /an . Cand mi-am luat Fabia eram 50.000/an acuma cu doua masini nu fac 15.000 .... ma crezi sau nu dar costurile cu dieselul sunt mult prea mari si regret achizitia dar asta doar prin prisma costurilor de intretinere!
    4 2
  • Pentru deplasari in oras(5-10 km)nu renteaza diesel,a explicat hell cum sta treaba,una e sa dai odata 1000 euro si alta e sa ii dai treptat

    La faza cu fabia am ajuns,nu pentru motor ci am vrut sa spun ca cu 45 de litri face 2000 km intr-un regim de condus ECONOMIC(la o utilizare normala nu ajunge la 2000 km,cel mult 1500km)aceleasi lucru se aplica si la superb-ul in cauza(1200km eco,900 km normal)

    E posibil sa scoti consum de 4.5% cu un benzinar din asta nou,cum am spus mai sus,tehnologia evolueaza nu mai suntem in epoca de piatra(motoare noi,cutii de viteze facute sa iti ofere un maxim de performanta/consum,forma aerodinamica)

    Stie toata lumea ca 1.6 mpi nu este un motor economic,nu inteleg de ce mai intrebi de consum,


    STILUL DE CONDUS INFLUENTIAZA CONSUMUL CHIAR DACA E DIESEL,BENZINA SAU GPL
    2 1
  • mare branza.
    Eu am scos de la Brasov la Bucuresti si inpoi cu Honda Accord 2.0 benzina 155 cp 5,4% deci nu este mare scofala.
    5 3
  • yok
    "STILUL DE CONDUS INFLUENTIAZA CONSUMUL CHIAR DACA E DIESEL,BENZINA SAU GPL"

    EVIDENT!
    Se vede undeva in comentariile mele ca nu sunt de acord cu acest lucru?? Daca ai simtit nevoia sa-m spui doar, stai calm ca stiu mai bine ca oricine, poate, acest lucru.

    Numai ca nu are treaba cu discutia noastra si iar uiti de unde am plecat: "pentru o benzinara e destul de mult".

    In conditii de exploatare corecte si eficiente, un diesel consuma mult mai putin, oricare ar fi "benzinara", oricat de evoluata ar fi si oricat de economic ar fi condusa.
    Asta e un lucru CLAR, stiut de toata lumea si care se poate dovedi foarte usor, oricand.

    Si deja am vorbit mult prea mult despre un lucru penibil.
    Am incercat sa-ti explic un lucru arhicunoscut si penibil, ca zapada este alba, iar tu tot n-ai reusesti sa dai exemple de motoare pe benzina cu un consum in viata reala care macar sa-l egaleze pe asta din articol si la o masina relativ grea.

    In schimb, eu iti pot da o gramada de exemple de motoare diesel care scot cu usurinta acest consum in afara, dar mai pot adauga si cateva care scot acest consum chiar si in oras, adica ceea ce o "benzinara" probabil nu va reusi sa faca in urmatorii 10 ani.

    Prin urmare, propozitia:" pentru o benzinara este destul de mult", este stupida si lipsita de orice ratiune, logica, etc.
    0 0
  • vezi noul 1.8tfsi de pe noul a4 7/4.8./5.7,1.2tsi,0.9twin air cateva exemple sau masinile hibride(tot benzinare sunt)

    Tu o tii pe a ta,ca un motor pe benzina nu poate scoate un consum apropiat de cel al unui diesel
    Spune tu un exemplu de diesel care scoate 4.5% in oras,da nu un oras cu 2 semafoare sau noaptea.

    Pentru o benzinare este destul de mult,nu e lipsita de nimic,nu vad nimic stupid,lipsa de logica,etc. e ca si cum ai spune ca un om poate trai fara mancare o luna de zile,posibil dar nu toata lumea poate
    1 0
  • ...
    Pai ce faci, imi dai exemplu un motor cu un consum mai mare? 1,8 tfsi ,4,8 in afara si asta dat de constructor. Realitatea poate fi un pic diferita.

    Ca sa poti sa-ti sustii ineptia "pentru o benzinara e destul de mult", trebuie sa dai un exemplu de motor cu un consum mai mic de 4,5%:))) sau nu intelegi sensul cuvintelor?

    Eu iti spun sa te uiti singurel la datele tehnice ale masinilor ca n-are rost sa-mi bat eu capul degeaba.

    Este posibil sa gasesti 2-3 motoare pe benzina la niste masini foarte mici si f. usoare si CAM ATAT, care sa consume doar pana aproape de 4,5 % in afara. Niste exceptii care nu fac decat sa intareasca regula consumului unui diesel.

    In schimb, cam TOATE motorizarile diesel de la orice marca vrei tu, scot 4,5% si sub, IN AFARA.
    Iar IN ORAS, cu absolut toate motorizarile diesel de la 1600 cmc in jos, se poate obtine acel consum, in orase mari, dar cu un anumit stil de condus eficient si corect pe care putini oameni il stiu.

    Dupa ce studiezi cu atentie datele tehnice de la mai multe masini, ai sa-ti dai seama si singur ca esti intr-o eroare totala.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru