Renault pierde 2.71 miliarde de euro, dar sefii raman optimisti

De Mircea Meșter
Publicat Joi, 30.07.2009
In ciuda pierderilor accentuate fata de anul trecut, sefii Renault raman optimisti pentru perioada urmatoare, pregatindu-se pentru post-criza.

Esential

2.71 miliarde de euro a pierdut Renault in prima jumatate a anului in curs
1.58 miliarde de euro castigase Renault in prima jumatate a lui 2008.

Renault a anuntat rezultatele financiare ale companiei pe prima jumatate a anului in curs. Analiza acestora arata ca francezii au fost loviti foarte grav de criza financiara, pierderile nete situandu-se la 2.71 de miliarde de euro. Anul trecut, in aceeasi perioada a anului, Renault reusise sa inregistreze un profit net de 1.58 de miliarde de euro.

In ciuda rezultatelor negative, sefii Renault sunt optimisti, sustinand ca situatia se va imbunatati in urmatoarea perioada pe fondul revenirii unora dintre piete la nivelul intalnit inainte de izbucnirea crizei care afecteaza vanzarile la nivel mondial. Pentru a-si argumenta afirmatiile, sefii Renault vin cu contrastul dintre rezultatele vanzarilor din primele trei luni ale anului (-30.8% pentru Renault) si cele din lunile aprilie-iunie, cand vanzarile au scazut cu doar 16.9%.

"Renault este o companie lovita sever de criza", a afirmat Patrick Pelata, directorul executiv al companiei Renault, citat de AFP. Carlos Ghosn, seful aliantei Renault-Nissan, merge pe o nota mai optimista, sustinand ca "Renault se tine bine" in criza.

In aceste conditii, Ghosn a anuntat ca Renault isi mentine targetul de vanzari anuntat pentru acest an. Mai mult, pe fondul scaderii stocurilor de masini (de la 510.000 la 315.000 de unitati), francezii a anuntat ca vor creste productia in a doua jumatate a anului, cand uzinele Renault vor produce cu 164.000 de masini mai mult decat era anuntat initial.

"Pregatim deja Renault pentru conditiile post-criza, urmand sa prezentam in fata publicului o gama de modele cu emisii zero incepand cu anul 2011, sa largim gama de modele entry-level si sa acceleram prezenta noastra pe pietele emergente", a incheiat Carlos Ghosn.

via | AFP

 

 

Comentarii (19)

  • French arogance!
    Daca va vedeati lungul nasului si nu ati fi lasat din aroganta ce va caracterizeaza probabil pierderiile erau mult mai mici! Inca astept Loganul de 5000 E si modele Renault cu preturi de 9-15000 euro si nu 28000(vezi Laguna Coupe},deoarce cine are 28000 nu ii de pe un Renault.Mai bine sa luati exemplul Chevrolet(Epica,Captiva) Wake up french managers!!!
    7 12
  • Au pierderi fata de anul trecut, asa si!? Asta nu inseamna ca nu au deloc profit. Pana la urma tot muncitorul de rand, ce lucreaza pentru Renault are de pierdut. Eu sunt sigur ca nici un sef de la Renault nu a renuntat la partea lui din profit sa pastreze locurile de munca in uzine.
    Mai bine plangem de mila omului de rand decat Sefului.
    Cand o sa se inchida toate uzinele Renault si nici un sef nu o sa mai aiba din ce trai, atunci sa se planga.
    7 6
  • @Criss
    Copilu' mai bine plimba ursu' si nu mai jigni Renault cu jeguri gen chevrolet sau alte americanisme... in viata vietilor tale n-o sa se compare “chevy” cu rafinamentul masinilor produse de Renault !
    12 10
  • :)
    eh, nu-i bai ! piata se va redresa acum in al 2-lea semestru si Renault va profita din plin de noile lansari din prima parte a anului -Megane 3, Clio 3 faza 2, iar acum urmeaza noul Scenic care se testeaza deja pe drumurile din Romania
    15 4
  • O veste buna!Poate renunta statu la ei si se desfiinteaza ca la ce nenorociri fac ...a le mai cumpara!Hai ca m-am distrat cu voi
    5 17
  • Firewall
    faliment in sfarsit!!!!!!!!!!!!!!!! yessssssssss!!!!!!!!
    6 16
  • magarul
    sau...

    moartea boierului bucuria prostilor
    7 1
  • Dumitru
    Domnului Criss
    Suntem pe un forum de discutii si fiecare are dreptul sa isi exprime opinia (inclusiv in engleza, daca asa ii face placere), de aceea nu o sa intru in polemica cu dumneata.

    Cu timpul, pe masura ce vei citi mai mult si te vei maturiza, o sa intelegi ca dorintele tale ca cineva (Renault) sa o duca rau nu te vor duce pe tine mai departe si nu vor face neaparat ca cei pe care ii admiri (Chevy, de exemplu) sa o duca mai bine.

    Desigur, pana vei atinge nivelul acesta de maturitate, drumul poate fi mai scurt sau mai lung - depinde de dumneata.

    Eu iti urez succes - sau "Good luck", daca preferi. Intre timp, incearca sa fii mai calm si sa nu imparti lumea, asa de transant, in cei care merita totul si in cei care sunt vrednici de dispret.

    Cele bune!
    6 1
  • Etienne
    Renault in criza
    La cum vad eu lucrurile totul a pornit de la politica pe termen lung a lui Renault de acum 10 ani de a oferi calitate slaba la preturi putin mai mici decat concurenta. Vanzarile scazusera la ei inca dinainte de criza, explicatia fiind imaginea proasta cauzata de fiabilitatea indoielnica a produselor. Iar refacerea imaginii necesita timp si produse de buna calitate (care e drept , au inceput sa apara) care sa confirme ca s-a schimbat ceva in politica firmei. Laguna III, Clio III si Megane III sunt modele reusite (pe ultimul nu l-am condus, dar am citit lucruri bune despre el), insa handicapul de imagine cu care trebuie sa se lupte e urias. Cat despre preturi, cine crede ca poti oferi caliatate la preturi de Chevy Coreea se inseala; nu poti oferi modelul "de imagine", rafinatul Laguna Coupe la pret de Epica.
    4 3
  • borcan
    @Criss

    ba tu esti batut in cap rau de tot ! cum dracu sa compari prestigiul unui coupe cu un sedan??? cum dracu sa compari Laguna Coupe cu o Epica? Vine cumva Epica in versiune coupe?=))) Daca e s-o luam asa iti arat o LAGUNA berlina full-option Privilege 2.0 dCI 150 CP, cutie in 6 trepte la 20 000 care pune in fund orice Epica...
    9 2
  • Robert
    Isi vor reveni
    Exceptand grupul VW, toti marii producatori auto au fost puternic afectati de criza . Toyota care pana la inceputul crizei era cel mai in forma constructor auto a pierdut in primele 6 luni din 2009 suma de 10.37 miliarde euro (14.6 miliarde $), piederea Renault fiind un mizilic pe langa cea a japonezilor . Vanzarile foarte bune inregistrate de Megane 3 vor imbunatati semnificativ rezultatele Renault in cea de-a doua jumatate a anului .
    8 1
  • Update
    Stimate @Criss te invit sa cercetezi cu atentie forumuriile gen(reno.ro) si ai sa vezi gradul de stisfactie al posesoriilor de Renault (in special Megane/Laguna) Dupa ce studiezi problema mai arunci un ochi si la presa internationala si ai sa observi mata cum singura masina cu relativ ok din punct de vedere al fiabilitatii este Laguna 3.Totodata argumentele tale cu"americanismele"nu sunt plauzibile deoarece observ ca habar nu ai despre marca Chevrolet in Europa si platformele ce stau la baza modelelor lor.Probabil esti proprietar de Renault sau admirator si oarecum te inteleg dar ai putea fi obiectiv bineinteles in urma unui studiu riguros!
    Domnului Dumitru ii multumesc pentru ganduriile bune si il asigur ca sunt destul de documentat.Nu sunt admirator Chevrolet dar apreciez un bun raport pret calitate! In incheiere doresc sa imi cer scuze pentru "aroganta" de care sunt acuzat si ma folosesc de faptul ca sunt roman si provin dintr-un popor latin frate cu poporul francez astfel incat probabil sa transmis si la mine aroganta lor! Cu Stima!
    2 7
  • pt tantalaul cu primul comentariu
    @Criss

    Exista in prezent in Romania LOGAN LA 5000 DE EURO
    (codificat E0) prin programul progranul reinnoire a parcului
    8 1
  • De la Dl Tantalau
    Si daca nu am rabla ce fac,ma cadorisesti tu cu diferenta?Ca sa nu imi mai amintesc ca varianta asta a aparut cand mai au putin si schimba generatia de Logan! Ma bucur mult ca remarciile mele au facut atata valva,sper sa fie in folosul celor care folosesc frecvent acest site!
    0 7
  • Renault Logan
    Într-o carte cu tenta autobiografica lansata anul acesta, fostul director al companiei Renault recunoaste ca nici macar nu s-a pus vreodata problema ca Dacia Logan sa coste, într-adevar, maximum 5.000 de euro, asa cum promisesera francezii la privatizarea Daciei, in urma cu opt ani. Louis Schweitzer recunoaste, în cartea sa, ca majoritatea declaratiilor sale pe aceasta tema au fost
    „o cacealma“.

    Venirea companiei Renault la Dacia, petrecuta în 1999, a fost salutata aproape unanim de opinia publica româneasca. Iar anuntul oficial facut atunci de presedintele-director general al Renault, Louis Schweitzer, conform caruia în termen de cinci ani de la privatizarea Daciei va intra în productia de serie „un automobil de familie complet nou, care va costa maximum 5.000 de euro“, i-a extaziat pe multi dintre automobilistii români. Conform unui volum autobiografic scris de însusi parintele Loganului, Louis Schweitzer, proiectul XC90, asa cum era denumit, codificat, proiectul Dacia Logan, a fost un lung sir de minciuni.
    0 7
  • sir de minciuni
    Minciuni care se vand bine. Minciuni care asigură 10% din exportul Romaniei. Minciuni care se vand ca painea calda si in Germania (se vede ca totusi ca in Germania sunt oameni stransi la punga care prefera minciunile ieftine din Romania). Minciuni care dau de lucru la zeci de mii de oameni. Minciuni care aduc bani la bugetul tarii astaia procopsita cu o gramada de "dastepti", unul mai rasarit decat altu.
    8 1
  • E unu aici care s-a apucat sa-si scrie memoriile pe automarket :))nu prea poate el saracul, dar vad ca-si da foarte mare importanta...
    se screme sa scrie multe despre nimic...
    4 0
  • http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Business/International/137934/Au-infrant-recesiunea.html

    Cititi aici ba fraierilor! Franta e una dintre cele mai bogate tari ale Europei si a iesit din criza
    3 0
  • Fara legatura...
    :) ..ne vedem pe 10.11 octombrie la RENAULT F1.......ALLEZ RENAULT!!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru