Renault, victima unei tentative de spionaj industrial

De Bogdan Mirică
Publicat Miercuri, 05.01.2011
Renault a concediat la începutul acestui an trei directori suspectaţi de spionaj. Constructorul francez se teme ca planurile sale de dezvoltare a vehiculelor electrice să nu fie deja puse în pericol.

Esential

4 miliarde de euro a investit Renault în dezvoltarea modelelor electrice.

Renault îşi vede pus în pericol proiectul său de dezvoltare a vehiculelor electrice, după o tentativă de spionaj industrial. Constructorul francez a concediat recent trei directori de teama unor scurgeri de informaţii privind programele sale de dezvoltare a unor modele electrice noi.

Caroline De Gezelle, purtătorul de cuvânt Renault, a declarat oficial că în data de 3 ianuarie trei persoane cu drepturi de conducere au fost eliberaţi din funcţie, fără a-şi primi remuneraţiile pe luna în curs. Surse citate de agenţia France Presse declară că unul dintre directorii concediaţi era direct implicat în procesul de elaborare a tehnologiei de propulsie electrică. Se pare că acest angajat a fost acuzat de spionaj şi chiar prins în flagrant.

Sursa citată de AFP a declarat că "Renault este victima în această poveste. Grupul este îngrijorat de evoluţia programului său de dezvoltare a vehiculelor electrice şi speră că poziţia sa de lider în acest segment nu va fi afectată."

Purtătorul de cuvânt Renault a declarat că ancheta a fost demarată de o alertă etică în luna august, însă a refuzat să ofere informaţii despre persoana implicată în scandalul de spionaj.

O alarmă etică este sinonimă cu semnalarea unui angajat care manifestă un comportament ce poate dăuna intereselor companiei: neimplicare, refuzul de a dezvolta un proiect sau scurgere de informaţii.

Renault este în acest moment unul dintre constructorii auto cei mai dedicaţi segmentului de vehicule electrice, plănuind să investească 4 miliarde de euro în proiecte de acest tip. Anul acesta Renault se pregăteşte să lanseze în serie modelele Fluence ZE, Twizy ZE şi Kangoo ZE, plănuind să atingă o cifră de 200.000 de unităţi electrice produse anual, în perioada 2015-2016.

via | Automotive news

Comentarii (14)

  • daca iese la iveala destinatarul ies si scanteile si scandalul de rigoare
    am un feeling ca e un nume EXTREM de cunoscut in europa ce nu s-a aratat atat de mult interesat de electricitate cu toate ca modelele sale multe ar putea beneficia de pe urma experientei renault. Plus ca sunt concurenti directi
    13 12
  • @ gelu
    FIAT sau Hyundai-KIA
    11 5
  • schumi
    @@gelu
    In nici un caz FIAT. Nu m-as mira ca beneficiarul sa fie un neamt sau un japonez.
    7 4
  • Vasilica
    OTV-isti
    Va dati seama ca este o prosteala gen OTV.Nu au bagat ei atatia banii fiind constienti ca mai nimeni nu le cumpara jafurile mai putin tarile bananiere gen romanica.
    6 12
  • @cei trei
    Conteaza cine e? Ar putea fi oricare din producatori.
    Un subiect mai interesant ar fi cum de izbucneste scandalul chiar inaintea lansarilor. A se vedea marketingul Dacia (Renault).
    Stilul e arhicunoscut si prea fumat de ceva ani incoace.
    5 9
  • marketing
    @syktasy "Stilul e arhicunoscut si prea fumat de ceva ani incoace."
    Si ce daca, la unii tine prosteala.
    3 9
  • @pro-kraut
    imposibil sa va abtineti sa injurati? sau v-ati simtit dumnezeul suspectat :D ?

    schumi a fost foarte aproape de adevar.....fooaaaarte aproape
    7 1
  • Hyundai-Kia
    Putin probabil sa fie Hyundai-Kia pentru ca ei au cercetat destul de mult in directia aia. In Corea au destul de multe modele Hibride, electrice si am vazut prototipuri si pe hidrogen.
    2 4
  • schumi
    @gelu
    Ar mai fi o varianta. People Republic of China :-)))). Tocmai au scos un "RaFtor"/"SuCoi" :D.
    3 0
  • miza mare
    Nu e nicio prosteala faptul ca in Franta se practica spionajul industrial.

    Majoritatea producatorilor si-au dat seama ca tehnologia electricelor prezinta perspective mari de dezvoltare si implicit de profit in viitor.

    Renault-Nissan a anticipat acest lucru si a inceput programe de cercetare inaintea tuturor, tocmai de aia starneste invidia concurentei. Acum cand ceilalti s-au trezit , au inceput sa se framante, sa umble cu mişmaşuri si sa caute "scurtaturi" .
    9 1
  • @schumi
    cred ca SUcoi-ul ala invizibil e o mica pacaleala

    Nu sunt in stare sa inteleaga notiuni elementare de comportare a materialelor dapai "chestii electrice"
    1 0
  • vehicule ecologice
    Am vazut in anul 2000 un documentar, daca imi aduc bine aminte, difuzat de postul de televiziune francez M6. Datele si aproximarile de atunci spuneau ca mai avem cam 20 de ani de combustibili fosili. Probabil ca astfel de statistici se fac si astazi, dar datele nu sunt facute publice. Este cert insa ca au inceput sa se intensifice eforturile producatorilor de autovehicule, in ceea ce priveste realizarea de masini ecologice.
    Competitia este una acerba si probabil fiecare constructor cauta sa fie cu un pas in fata, cauta sa se informeze cam in ce stadiu de dezvoltare se gasesc ceilalti. Se pare ca nici aceasta competitie nu este si nu va fi scutita de faptul ca, uneori, scopul scuza mijloacele. Interesele sunt foarte mari si de multe parti, ca sa nu mai spun de sumele investite.
    In ceea ce priveste China, nu stiu daca putem trage o concluzie, iar banuielile nu tin loc de certitudini. Sigur sunt interesati si ei de ecologie. Un comunicat din decembrie 2010, emis de Ministerului Stiintei si Tehnologiei din China, spune ca in decursul anului trecut au fost date in folosinta, in 13 orase ale lor, aproximativ 12.000 de vehicule ecologice, care folosesc drept combustibil noile tipuri de energie. Se intentioneaza extinderea acestui program, de la 13 orase in prezent, la 25 de orase. Plus masuri care sa ajute oamenii, la cumpararea unui masini ecologice.
    Afland aceste date si preocupari, nu am cum sa nu ma intreb... cand oare se va demara si la noi un proiect asemanator? Cand ma gandesc la numai cat ar dura sa primim raspuns la aceasta intrebare...
    0 0
  • schumi
    ...
    Mda. Se pare ca chinezii au fost.
    0 0
  • Se pare ca e "mana" Chinei
    In presa franceza se vehiculeaza foarte mult ca in spatele acestei povesti ar fi China, mare amatoare de tehnologii, si care, dupa cum se stie, nu da pe dinafara la capitolul scrupule etice. Si daca-i China, cam ce ar putea face Renault?! Not much... Pana la urma, intre a investi miliarde de euro timp de cativa ani si a obtine ceva imediat, pe cateva milioane, s-ar putea ca unii se prefere a doua varianta. Lupta e acerba.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru