Şeful Ferrari: "Şasiul lui McLaren MP4-12C nu este profitabil"
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-un interviu cu redactorii revistei britanice Car, Amedeo Felisa, preşedintele Ferrari a vorbit despre concurenţa pe care un model ca McLaren MP4-12C i-o poate face actualului 458 Italia, dar şi despre planurile de viitor ale companiei. Boss-ul din Maranello s-a arătat încântat de faptul că în ultimele teste comparative ale publicaţiei britanice, 458 Italia s-a dovedit superior rivalului său MP4-12C.
Felisa s-a arătat chiar surprins de faptul că maşina sa a ieşit învingătoare într-un test al britanicilor, recunoscuţi pentru faptul că favorizează propriile modele. Felisa a subliniat, cu uşoară ironie: "numai voi britanicii sunteţi capabili să apreciaţi un anumit nivel de performanţă pentru Aston Martin".
"Şasiul lui McLaren MP4-12C nu este profitabil"
Şeful Scuderiei a declarat că decizia celor de la McLaren de a utiliza un şasiu din fibră de carbon se poate dovedi costisitoare pentru un constructor care produce într-un volum mare, cum este Ferrari. Materialul creşte costurile şi scade rata de producţie.
Felisa susţine însă că Ferrari ar putea folosi în viitor un şasiu din aluminiu, la fel de uşor şi de agil precum cel din fibră de carbon.
Acesta ar urmat să fie folosit doar pe modelele exotice sau vârf de gamă, cum este înlocuitorul lui Ferrari Enzo."Şi motoarele V12 pot emite 200g/km"
Pentru a reduce emisiile, Ferrari se bazează mai mult pe tehnologia hibridă. Cu experienţa proiectului 599 HY-KERS şi a anilor în care a experimentat sistemul KERS în Formula 1, Ferrari va propune această tehnologie în următorii ani. Ea le va permite italienilor să dezvolte în continuare motoare V12.
Felisa susţine că şi unităţile cu 12 cilindri se pot lăuda cu emisii de numai 200 de g/km. "California emite în prezent 299 de g/km. Dacă foloseşti un sistem hibrid poţi obţine o valoare cu mult mai mică decât cea a V8-ului".
"Nu vrem să avem un design unitar"
Preşedintele Căluţului Cabrat a vorbit şi despre designul viitoarelor modele. Chiar dacă unii constructori preferă să adopte un design unitar, care să caracterizeze întreaga gamă de produse, Ferrari promite că nu vom asista la un transfer de identitate.
"Ne permitem să folosim o serie de influenţe ale unor modele iconice, însă nu vrem să avem un design unitar pentru modelele noastre. Vrem ca ele să aibă propria identitate şi propriul design."Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Grupul JLR nu poate relua producția de mașini la mai bine de două săptămâni după ce a fost ținta unui atac cibernetic. Există temeri că mai mulți furnizori ai grupului britanic ar putea da faliment din această cauză. (16.09)
-
Pentru a marca retragerea celebrului Civic Type R din Europa, Honda a lansat o hartă interactivă cu peste 120 de drumuri, din Europa, ideale pentru condus. Transfăgărășanul este, desigur, pe listă. (11.09)
-
BMW i-a făcut cadou lui Papa Leon al XIV-lea o motocicletă R 18 Transcontinental. Vehiculul va fi scos la licitație în luna octombrie pentru a susține un scop caritabil. Suma rezultată din licitație va fi donată către mai multe proiecte de ajutorare a copiilor dintr-o țară africană. (10.09)
-
Euro 7 mai face o victimă: Audi va retrage motorul său cu 5 cilindri în 2027
-
Înlocuitorul lui Ford Focus va fi un SUV compact: lansare în 2027
-
Stellantis schimbă macazul: va continua să vândă mașini cu motoare termice și după 2030
-
Italienii prezintă un nou concept creat la cererea Volkswagen
-
Renașterea unei legende: noul Ferrari 849 Testarossa
Comentarii (2)