STUDIU: Interdictia telefoanelor mobile la volan nu reduce numarul de accidente
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la Highway Loss Data Institute, organism afiliat IIHS, a relevat faptul ca interdictia utilizarii telefoanelor mobile la volan nu reduce automat numarul de accidente care au loc in zona afectata de interdictia respectiva. Astfel, cei de la HLDI au comparat numarul de coliziuni ale autoturismelor cu o vechime de maxim trei ani in perioada precedenta interdictiei de utilizare a telefoanelor mobile la volan si la trei luni dupa introducerea acesteia. Odata cu compararea acestor date, specialistii de la HLDI au luat in vedere si schimbarea obiceiurilor soferilor si a tiparelor de condus, precum si a fenomenelor care influenteaza aceste lucruri.
Americanii de la HLDI au eliminat astfel posibilitatea ca numarul de accidente din New York, District of Columbia, Connecticut si California sa fie schimbat de vreme, starea economiei si alti factori care influenteaza soferii. Soferii din zonele respective nu si-au schimbat obiceiurile la volan din cazua vremii sau a situatiei economice, iar fluctuatia de la o luna la alta a numarului de accidente a ramas la acelasi nivel atat cu trei luni inainte, cat si cu trei luni dupa ce a fost interzisa folosirea telefoanelor mobile la volan in zonele respective.
"Aceste legi nu reduc numarul de accidente, desi stim ca acestea au redus numarul de persoane care folosesc telefonul mobil atunci cand sunt la volan, iar numeroase studii ne-au aratat ca utilizarea telefonului la volan creste riscul unui accident.", a declarat Adrian Lund, presedintele IIHS si HLDI.
Nemultumirea cercetatorilor sta in faptul ca numarul de accidente nu a scazut atat de mult pe cat s-ar fi asteptat, mai ales in contextul in care utilizarea telefonului mobil la volan creste dramatic riscul de accident, iar numarul de persoane care folosesc in continuare telefoanele mobile atunci cand sunt la volan a scazut extrem de mult. Astfel, cercetatorii americani se asteptau ca numarul de accidente sa scada semnificativ, dar nu au reusit sa afle motivul pentru care acestea nu au fost inca reduse.
Seful IIHS si HLDI considera ca dispozitivele handsfree au cauzat aceasta problema, deoarece acestea sunt legale si le permit soferilor sa vorbeasca la telefon in timp ce conduc, lucru care “taie” din beneficiile acestei legi.Via | Canadiandriver
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat o nouă rundă de teste de siguranță cu nu mai puțin de 18 mașini noi. Dintre mașinile testate, 15 modele au fost notate cu 5 stele. Printre mașinile cele mai sigure se numără Mazda 6e, Audi Q3 și BMW X3. (16.10)
-
Filiala britanică a mărcii Citroen a emis un ordin de stop-drive pentru clienții a 4 modele vândute în această țară. Marca franceză încearcă să repare o problemă serioasă la sistemul de frânare. (19.09)
-
MG 3, modelul de clasă subcompactă al mărcii britanico-chineze, a obținut 4 stele la testele Euro NCAP. Organismul de siguranță rutieră a notat și o problemă de siguranță majoră pentru acest model, după ce prinderile scaunului șoferului s-au rupt în timpul unui test. (11.09)
-
Primele imagini cu noul concept Toyota Corolla: anunță o viitoare generație electrică
-
Noul BMW iX3, prezentat în România: au fost înregistrate câteva zeci de comenzi ferme
-
Gata hibernarea
-
Noul concept Mercedes-Benz Vision Iconic: coupe electric care anunță un nou limbaj de design
-
Lexus LS devine monovolum: prima imagine cu un concept cu 6 roți
Comentarii (1)