STUDIU: Interdictia telefoanelor mobile la volan nu reduce numarul de accidente
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la Highway Loss Data Institute, organism afiliat IIHS, a relevat faptul ca interdictia utilizarii telefoanelor mobile la volan nu reduce automat numarul de accidente care au loc in zona afectata de interdictia respectiva. Astfel, cei de la HLDI au comparat numarul de coliziuni ale autoturismelor cu o vechime de maxim trei ani in perioada precedenta interdictiei de utilizare a telefoanelor mobile la volan si la trei luni dupa introducerea acesteia. Odata cu compararea acestor date, specialistii de la HLDI au luat in vedere si schimbarea obiceiurilor soferilor si a tiparelor de condus, precum si a fenomenelor care influenteaza aceste lucruri.
Americanii de la HLDI au eliminat astfel posibilitatea ca numarul de accidente din New York, District of Columbia, Connecticut si California sa fie schimbat de vreme, starea economiei si alti factori care influenteaza soferii. Soferii din zonele respective nu si-au schimbat obiceiurile la volan din cazua vremii sau a situatiei economice, iar fluctuatia de la o luna la alta a numarului de accidente a ramas la acelasi nivel atat cu trei luni inainte, cat si cu trei luni dupa ce a fost interzisa folosirea telefoanelor mobile la volan in zonele respective.
"Aceste legi nu reduc numarul de accidente, desi stim ca acestea au redus numarul de persoane care folosesc telefonul mobil atunci cand sunt la volan, iar numeroase studii ne-au aratat ca utilizarea telefonului la volan creste riscul unui accident.", a declarat Adrian Lund, presedintele IIHS si HLDI.
Nemultumirea cercetatorilor sta in faptul ca numarul de accidente nu a scazut atat de mult pe cat s-ar fi asteptat, mai ales in contextul in care utilizarea telefonului mobil la volan creste dramatic riscul de accident, iar numarul de persoane care folosesc in continuare telefoanele mobile atunci cand sunt la volan a scazut extrem de mult. Astfel, cercetatorii americani se asteptau ca numarul de accidente sa scada semnificativ, dar nu au reusit sa afle motivul pentru care acestea nu au fost inca reduse.
Seful IIHS si HLDI considera ca dispozitivele handsfree au cauzat aceasta problema, deoarece acestea sunt legale si le permit soferilor sa vorbeasca la telefon in timp ce conduc, lucru care “taie” din beneficiile acestei legi.Via | Canadiandriver
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
Tesla a fost nevoită să inițieze o nouă campanie de rechemare pentru camioneta sa electrică Cybertruck. Noua campanie a fost inițiată după ce mai mulți posesori ai modelului au raportat probleme cu pedala de accelerație, care poate rămâne blocată în mers. (23.04)
-
Uniunea Europeană va introduce oficial noi reguli de securitate cibernetică, un lucru care va afecta și industria auto. Noile reguli vor intra în vigoare din luna iulie, iar conform acestora, mașinile vor trebui să fie protejate de amenințări cibernetice. (18.04)
-
Euro NCAP, organismul pan-european de siguranță rutieră, a publicat cele mai noi rezultate după ultimele teste de siguranță. Astfel, noile Toyota C-HR, Nio EL6 au obținut maximum de 5 stele, în timp ce noua Honda CR-V a obținut 4 stele cu pachetul de siguranță standard și 5 stele cu pachetul de siguranță suplimentar. (10.04)
- Prețuri Renault Captur facelift în România: start de la 19.450 de euro
- Însetat de putere: noul Shelby Super Snake este un Mustang cu 830 de cai putere
- Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie
- Imagini noi cu viitoarele Cupra Leon și Formentor facelift
- Acesta este noul Opel Grandland: versiunea electrică oferă până la 700 de km autonomie
Comentarii (1)