STUDIU: Interdictia telefoanelor mobile la volan nu reduce numarul de accidente
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Un studiu efectuat de americanii de la Highway Loss Data Institute, organism afiliat IIHS, a relevat faptul ca interdictia utilizarii telefoanelor mobile la volan nu reduce automat numarul de accidente care au loc in zona afectata de interdictia respectiva. Astfel, cei de la HLDI au comparat numarul de coliziuni ale autoturismelor cu o vechime de maxim trei ani in perioada precedenta interdictiei de utilizare a telefoanelor mobile la volan si la trei luni dupa introducerea acesteia. Odata cu compararea acestor date, specialistii de la HLDI au luat in vedere si schimbarea obiceiurilor soferilor si a tiparelor de condus, precum si a fenomenelor care influenteaza aceste lucruri.
Americanii de la HLDI au eliminat astfel posibilitatea ca numarul de accidente din New York, District of Columbia, Connecticut si California sa fie schimbat de vreme, starea economiei si alti factori care influenteaza soferii. Soferii din zonele respective nu si-au schimbat obiceiurile la volan din cazua vremii sau a situatiei economice, iar fluctuatia de la o luna la alta a numarului de accidente a ramas la acelasi nivel atat cu trei luni inainte, cat si cu trei luni dupa ce a fost interzisa folosirea telefoanelor mobile la volan in zonele respective.
"Aceste legi nu reduc numarul de accidente, desi stim ca acestea au redus numarul de persoane care folosesc telefonul mobil atunci cand sunt la volan, iar numeroase studii ne-au aratat ca utilizarea telefonului la volan creste riscul unui accident.", a declarat Adrian Lund, presedintele IIHS si HLDI.
Nemultumirea cercetatorilor sta in faptul ca numarul de accidente nu a scazut atat de mult pe cat s-ar fi asteptat, mai ales in contextul in care utilizarea telefonului mobil la volan creste dramatic riscul de accident, iar numarul de persoane care folosesc in continuare telefoanele mobile atunci cand sunt la volan a scazut extrem de mult. Astfel, cercetatorii americani se asteptau ca numarul de accidente sa scada semnificativ, dar nu au reusit sa afle motivul pentru care acestea nu au fost inca reduse.
Seful IIHS si HLDI considera ca dispozitivele handsfree au cauzat aceasta problema, deoarece acestea sunt legale si le permit soferilor sa vorbeasca la telefon in timp ce conduc, lucru care “taie” din beneficiile acestei legi.Via | Canadiandriver
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Siguranta
-
În intervalul ianuarie-august 2025, constructorul american de automobile a inițiat 104 rechemări în service, cel mai mult dintre toți producătorii. Ele au afectat peste două milioane de vehicule. (20.08)
-
Dacia și Renault recheamă în service mai mule modele dotate cu motorul hibrid de 1.6 litri. Campania de rechemare a fost inițiată din cauza unei potențiale probleme la cutiile de viteze montate pe mașinile cu acest motor. (07.08)
-
Euro NCAP a testat 8 mașini noi, printre care și un model produs în România. Ford Tourneo Courier, modelul produs la Craiova, a obținut 4 stele, în timp ce 3 modele chinezești au reușit să obțină 5 stele. (11.07)
-
Versiune nouă pentru Tesla Model 3: autonomie de 830 kilometri
-
Lexus a prezentat în premieră mondială noul Sport Concept
-
Imagine nouă cu viitorul concept Skoda Vision O: prezentare la Munchen
-
FOTOSPION: Primele imagini cu viitorul Renault Twingo electric de serie
-
Noul Shelby Super Snake-R: motor V8 de 850 cai putere
Comentarii (1)